Seppälän koulukuvat - en ole tilannut mitään ja kuvia on tulossa!
Siis mitä helvettiä. Menin heidän kuvapankkiin katsomaan lasten koulukuvia ja huomasin, että kuvien muokkausaika on umpeutunut ja tiedoiisni näkyi tilaukseni, jota en siis ole tehnyt!!! On tulossa magneettikuvia ja ties mitä. Miten helvetissä voivat lähettää kuvai kun en ole mitään tilannut. Ja onpa erikoista, että tilauksen voisi tehdä vain tietyn ajan sisällä.
Kaikki kuvat lähtee palautukseen näin erikoisesta toiminnasta. Aion toki soittaa sinne maanantaina.
Kommentit (67)
Mikäli Asiakas ei ole tehnyt tilausta verkkokaupassa kahden viikon sisällä kutsusta, toimitetaan Asiakkaalle tutustumiskuvat ja kuvien hinnat nähtäväksi Asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen*. Asiakas voi halutessaan lunastaa osan tai kaikki toimitetut kuvatuotteet 14 päivän veloituksettoman palautusoikeuden aikana mukana tulevalla laskulla, johon on lisätty 3,95 € laskutuslisä ja 2,95 € kirjeen toimitusmaksu.
Tälläinen pätkä on verkossa tehtävässä ilmoituksessa. Toki jos on laittanut vain raksin ruutuun lukematta tilaus- ja toimitusehtoja on tämä varmasti jäänyt huomaamatta, mutta sitten voi taas vaan syyttää itseään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole tilaussopimusta allekirjoittanut mutta silti tulee kotiin niin kaikki voi lain mukaan pitää ilmaisin ja jättää maksamatta. Ei tarvitse palautella. Ilmoittaa perintätoimistoon että saatava on riitautettu ja odottelee haastetta käräjille jos tulee.
Olisikohan se ennakkoon täytettävä lappu allekirjoituksineen vähän niinkuin tilaussopimus?
Vierailija kirjoitti:
Minua myös harmittaa tuo pakkokuvaus. Niin on rahastamisen makua että.
Etkö halua tilata lapsestasi luokkakuvaa?
Omani halusi kaverini van, luokkakuva, pari muotokuvaa ja magneetin.
Onko oma muistisi todella noin lyhyt? Etkö muista aikaa ennen internettiä? Silloin kaikille lähetettiin automaattisesti sama paketti ja siitä sai palauttaa ne mitä ei halunnut. Eli ihan samoin kuin nytkin. Nyt on vaan LISÄKSI mahdollisuus säästää luontoa ja tilata vain ne tuotteet mitä aikoo pitää ja valita niihin kivoin ilme.
Nyt keuhkoot ihan turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö ettet ole pistänyt nimeäsi siihen ennen koulukuvausta täytettävään paperiin? Eihän niillä olisi ollut muuten mahdollisuutta laittaa edes sulle linkkiä niihin kuviin. Siinä paperissa kyllä lukee selvästi miten paketti lähetetään.
Paperilla annoin mielestäni luvan kuvaukseen kun eivät muuten saa kuvata. Paperia ei tietysti ole enää kun palautettiin kouluun.
Eli et edes ole lukenut mihin lappuun olet nimesi laittanut. Kannattaa jatkossa olla itse tarkempi ennen kuin vetää herneitä nenään tai laittaa allekirjoituksia johonkin pahempaan lappuun kuin valokuvausten tilauslappuun.
Eli jos en halua tilata kuvia näkemättä niitä ensin, en täytä sitä lappua. Näin ollen lapsia ei kuvata enkä voi edes tilata mitään:)). Voi luoja mitä touhua.
Kyllä ne kuvat netissä näkee, sähköpostiin tulee linkki kun ne on valmiit katsottavaksi. Itse olet ääliö jos et ole sähköpostiisi moneen viikkoon katsonut vaikka olet tiennyt että kuvaus on ja että se tietty paketti tulee mihin ne on valinneet kuvat jos itse et käy niitä valitsemassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et muka halua lapsestasi koulukuva.
Meillä on toinen firma, mutta ymmärtääkseni tulee heidän valitsemansa paketti, jollei tietyn ajan kuluessa muuta tilausta netissä.
Miksikö. Ovat kuin shakaalit heti koululaisten kimpussa koulun alettua. Joka vuosi kuvat laatikkoon pölyyntymään. Liikaa rahastuksen makua. Täällä jotkut näköjään samaa mieltä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö ettet ole pistänyt nimeäsi siihen ennen koulukuvausta täytettävään paperiin? Eihän niillä olisi ollut muuten mahdollisuutta laittaa edes sulle linkkiä niihin kuviin. Siinä paperissa kyllä lukee selvästi miten paketti lähetetään.
Paperilla annoin mielestäni luvan kuvaukseen kun eivät muuten saa kuvata. Paperia ei tietysti ole enää kun palautettiin kouluun.
Eli et edes ole lukenut mihin lappuun olet nimesi laittanut. Kannattaa jatkossa olla itse tarkempi ennen kuin vetää herneitä nenään tai laittaa allekirjoituksia johonkin pahempaan lappuun kuin valokuvausten tilauslappuun.
Eli jos en halua tilata kuvia näkemättä niitä ensin, en täytä sitä lappua. Näin ollen lapsia ei kuvata enkä voi edes tilata mitään:)). Voi luoja mitä touhua.
Niin no ennenhän ne tuli näkemättä, mutta nykyisin ei jos itse käy siellä sivuilla vallitsemassa ja muokkaamassa sen tilauksen siihen määräaikaan mennessä.
Miten vaikea tämä nyt on ymmärtää?
Eli jos annat luvan kuvaukseen niin samalla annat luvan toimittaa sen tietyn paketin kuvia. Sinulle annetaan kuitenkin mahdollisuus muokata kuvapakettia ennen kuin toimitetaan mitään. Jos ei saa sen vertaa niin sitten tulee automaattisesti se tietty paketti.
Vierailija kirjoitti:
Noi koulukuvat on törkeää rahastusta. Heti ensimmäisellä kouluviikolla tulee kuvaaja. Ensimmäisenä koulupäivänä kuvauslappu repussa. Hirveän kalliita kuvia, puhumattakaan jos on useampi lapsi. Palautan surutta kuvat. Osan joskus pidän. Pakkomyyntiä.
Meidän lapselle tilattiin muki kuvalla. Hinta oli 19,90€. Siis yksi muki. Kauhistuin hintaa, mutta ajattelin ettän onhan se sitten kiva muisto aikuisena jos lapsi sitä hyvin kohtelee ja pysyy ehjänä sinne saakka.
Rahastusta todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kieltämättä oudolta ellei tilausta pitänyt erikseen vahvistaa. Kuka nyt kuvia ostaisi näkemättä niitä? Pistät palautukseen niin ei kai se kuitenkaan sen suurempi ongelma ole?
Kyllä ne on sähköpostiin tullut, ap vaan on idiootti itse mokannut ja nyt itkee. Se etukäteen täytetty lappu on se vahvistus, ja tilaus on se mitä siinä sanotaan jos sitä tilausta ei itse käy netissä muokkaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Aion toki soittaa sinne maanantaina.
Asiakaspalvelu on auki 19.00 asti. Ehdit soittaa siis tänäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kuvat netissä näkee, sähköpostiin tulee linkki kun ne on valmiit katsottavaksi. Itse olet ääliö jos et ole sähköpostiisi moneen viikkoon katsonut vaikka olet tiennyt että kuvaus on ja että se tietty paketti tulee mihin ne on valinneet kuvat jos itse et käy niitä valitsemassa.
On ollut työmatkaa ja kiirettä, joten en pysty reagoimaan välttämättä viikossa. Lähtökohtaisesti toiminta on minusta kyseenalaista eli jos annat luvan kuvaukseen, joudut vastaanottamaan jonkun paketin mitä et edes halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on toinen firma, mutta ymmärtääkseni tulee heidän valitsemansa paketti, jollei tietyn ajan kuluessa muuta tilausta netissä.
Miksikö. Ovat kuin shakaalit heti koululaisten kimpussa koulun alettua. Joka vuosi kuvat laatikkoon pölyyntymään. Liikaa rahastuksen makua. Täällä jotkut näköjään samaa mieltä myös.
Eihän sua ole kukaan pakottanut kuvauslupaa antamaan vai täytät sä aina kaikki tilauslomakkeet jotka postilaatikkoon tippuu? Tyhmyys oikein tiivistyy taas tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No suurin osa haluaa lapsistaan ne koulukuvat ihan samalla tavalla kuin itsestäkin on. Miksi ne pitää jossain laatikossa pölyyntyä? Kai annat kummeille ja mummeille ja laitat yhden kotiin esille ja magneetin jääkaapin oveen joka vuodelta?
Ja edelleen mikään pakko ei ole ottaa yhtään kuvaa, ne voi siellä netissä kätevästi perua vaikka kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut työmatkaa ja kiirettä, joten en pysty reagoimaan välttämättä viikossa. Lähtökohtaisesti toiminta on minusta kyseenalaista eli jos annat luvan kuvaukseen, joudut vastaanottamaan jonkun paketin mitä et edes halua.
Työmatka 90-luvulle
Mitä ihmeen rahastusta se on että kuvat toimitetaan kotiin katsottavaksi ja sitten joko pidät ne, osan niistä tai et mitään. Kuvafirma, tai siis me jotka kuvia ostamme, maksetaan koko lysti ellet yhtään kuvaa halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kuvat ole meillekään viikossa tulleet, viime viikon torstaina oli kuvaus eikä vieläkään ole sähköpostiviestiä tullut, ja siinäkin on sitten oma aikansa että saa muokata tilausta, eli aika helvetin paljon olet työmatkaillut jos ihan ohi on mennyt, monta viikkoa ollut aikaa. Ja edelleen, ne kuvat mitä ne lähettää saa lähettää takaisin. Ei ne ole mitään ajatuksenlukijoita että oletko halunnut sen paketin vai etkö ole vaan viitsinyt lukea sähköpostejasi moneen viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan muotokuvia isovanhemmille ja itselle esille kehyksiin. Lapsi vaihtaa tarrakuvia kavereiden kanssa. Jääkaapin oveen laitan magneetin. Albumiin laitan muistoksi luokkakuvan.
Enkä pidä toimintaansa mitenkään liioiteltuna.
Taitaa olla kuvausfirmojen rahastajat av:lla paikalla, kun niin kärkästä viestiä tulee, jos ei lähde rahastukseen mukaan ja on joku lappu täytetty väärin/jätetty täyttämättä tms.
Toivottavasti teidän rahastusbisnekset karahtaa vielä kiville.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikilla on kamera kännykässä ja luokasta löytyy varmasti joku kuvaustaitoinen. Ottakaa yhteiskuva itse ja laittakaa johonkin josta kaikki sen voivat tallettaa ja tulostaa itselleen. Koittakaa vanhemmat sen verran tulla keskenänne toimeen, että saatte tällaisen järjestettyä. Mihin sitä kuvafirmaa enää tarvitaan?
Kuvausfirmat antaa kouluille huomattavia lahjoja, niin ne kannattaa päästää sinne. Vanhemmat sitten päättää ostaako kuvat. Onhan se aikamoista, mutta näin se menee.
Tätä joku kuvausfirma täällä alapeukuttaa😀👍