Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3-vuotta yhdessä, nainen ylipainoinen jo 2-vuotta.

Guy24v
21.09.2018 |

Suhteessamme on ollut kaikki muut asiat hyvin suhteen alusta lähtien. Ollaan kiinnostuttu samoista asioista ja huumorintajun ansiosta ollaan jaksettu yli pimeät vuodenajat. Riidelty ei olla juuri ollenkaan näiden vuosien aikana joka on joidenkin mielestä outoa.

Olemme harrastaneet liikuntaa hyvinkin aktiivisesti noin 2-4krt viikossa normaalina viikkona mutta naisen paino on pysytellyt samoissa nyt pari vuotta eli siinä "ainakin yli 5kg" siitä kun tavattiin jolloin hän ei ollut myöskään mitään alipainoa lähentelevä vaan juuri sopivan kurvikas omaan makuuni. Hän tekee toimistotyötä.

Rakastan häntä hyvin paljon. Molemmat ollaan lähdetty tavalla tai toisella rikkinäisistä kodeista ja kuitenkin ollaan päädytty ihan töissäkäyviksi keskiluokan lampaiksi. Siitä ehkä johtuu ettei jakseta enää pahemmin riidellä kun kotona nähtiin molemmat sitä paskaa ennen niin paljon.

Nooh jargonit sikseen. Olen itse kääntymässä sen kannalle etten itse voi ihmistä muuttaa vaan kumppania on rakastettava sellaisena kun hän on tai sitten on parempi vain erota. Tässä raastavaa on juuri se kun muuten meillä menee todella hyvin mutta itse olen tällainen pinnallinen idiootti ja tiedän jo nyt että tulen katumaan jos päätän erota hänestä. Lapsia meillä ei ole ja asutaan vielä vuokralla.

Onko minulla mitään keinoa kertoa hänelle tuosta ylipainon vaikutuksesta suhteeseemme?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoilkaa yhdessä.

Vierailija
2/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta, 2 vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki. Kerro, että olet huolissasi myös terveydestä. Kysymyshän on ulkonäöstä melkein aina, mutta terveys voisi olla se juttu. 

Ja et haluaisi, että hän ainakaan lihoo. Voisitte sopia, että paino pysyy just siinä, missä on tai vähän alenee, mutta jos lapsia haluatte joku päivä, ylipaino on myös raskaudessa riskitekijä.

Nimittäin asiahan on niin, että pienesti ylipainoiset aikuisiässä ovat lihavia myöhemmin, jos asiaan ei tartuta.

Kerro just, mitä ajattelet. Koska jos oikeasti rakastat, hän ymmärtää sinuakin, vaikka voi vähän loukkaantua.

Liikunta ei usein yksinään riitä painon laskemiseksi, tarvitaan ruokavalion tarkistamista.

Vierailija
4/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt. Onko  nainen lihonut suhteessa? Onko hän alkanut harrastaa liikuntaa vasta sinun kanssasi? Kuinka paljon ylipainoa on?

Vierailija
5/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 vuotta, 2 vuotta

Tämä. En edes lukenut aloitusta, koska otsikko häiritsi kirjoitusvirheineen liian paljon.

En valittaisi vaimon ylipainosta, jos en itse osaisi edes kirjoittaa.

Vierailija
6/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomppeli.

Jos olet löytänyt sielunkumppanin, mitä muutama kilo merkitsee?

Vierailija
7/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toki. Kerro, että olet huolissasi myös terveydestä. Kysymyshän on ulkonäöstä melkein aina, mutta terveys voisi olla se juttu. 

Ja et haluaisi, että hän ainakaan lihoo. Voisitte sopia, että paino pysyy just siinä, missä on tai vähän alenee, mutta jos lapsia haluatte joku päivä, ylipaino on myös raskaudessa riskitekijä.

Nimittäin asiahan on niin, että pienesti ylipainoiset aikuisiässä ovat lihavia myöhemmin, jos asiaan ei tartuta.

Kerro just, mitä ajattelet. Koska jos oikeasti rakastat, hän ymmärtää sinuakin, vaikka voi vähän loukkaantua.

Liikunta ei usein yksinään riitä painon laskemiseksi, tarvitaan ruokavalion tarkistamista.

Nyt kun itsekkin olen pyöritellyt tätä asiaa päässäni niin yritän ottaa asian esille hänen kanssaan. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Aion ottaa kiinni tuosta miten se vaikuttaa terveyteen.. Jos aiotaan vielä kymmeniä vuosia olla yhdessä niin pakkohan kaikesta on voida puhua suoraan.

Tuli myös mieleen se kun oma äitini sanoi aikanaan suoraan isälleni että "kävisit sinäkin välillä lenkillä kuin syöt, ei kohta mahdu noi paidatkaan päälle" Haha vähän vanhempi pariskunta ja isäni ei ollut moksiskaan. Sitten se hänen painonaa kyllä taas palautui pikkuhiljaa normaaliksi. Varmaan jos äitini olisi feederi niin kyllä isäni varmaan mielellään lihoisikin :D

En ota asiaa nyt heti esille kun hän tulee kotiin vaan yritän ujuttaa sen sopivaan hetkeen ja vielä on itselläni vähän muotoilu kesken.. Naisten on kyllä helpompi varmaan mainita miehelle painonnoususta mutta toiseen suuntaan ei löydy oikein hirveästi neuvoja mutta itseppähän naiseni luultavasti parhaiten tunnen joten enköhän keinot keksi.

Tein ehkä kärpäsestä härkäsen. Opettelen vielä aikuisuudenkorkeakoulussa heh

T ap

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 vuotta, 2 vuotta

Tämä. En edes lukenut aloitusta, koska otsikko häiritsi kirjoitusvirheineen liian paljon.

En valittaisi vaimon ylipainosta, jos en itse osaisi edes kirjoittaa.

No nime ommaa

Vierailija
8/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
9/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naisen pitää nähdä nälkää, vaikka kuntoilee "4-kertaa" viikossa?

Vierailija
10/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat muuten ihan kivasti, mutta en käsitä lainkaan, että edes harkitset eroa naisesta, jota "rakastat hyvin paljon" muutaman kilon ylipainon takia ennemmin kuin että edes ottaisit asian puheeksi hänen kanssaan! Onko hän itse koskaan maininnut omaa ylipainoaan tai haluaan laihtua?

Vierailija
11/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hohhoijaa, laihduttaminen ei todellakaan tarkoita samaa kuin nälkää näkeminen, ja liikunta 4 krt viikossa ei laihduta grammaakaan, jos ruokavalio on pielessä. Jos ylipainoisten ajatusmaailma on tämä, niin ei ihme että ovat läskejä.

Vierailija
12/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on esim. 165/70, niin johan on "suuret" ongelmat. (:D) Moni mies tässä maassa seurustelee ihan onnellisesti +100kg daamienkin kanssa.

Vierailija
13/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on esim. 165/70, niin johan on "suuret" ongelmat. (:D) Moni mies tässä maassa seurustelee ihan onnellisesti +100kg daamienkin kanssa.

veikkaan et ne on kyllä ihan pakotettu seurustelemaan ja pelkäävät jos toinen vaikka syö elävältä eron hetkel

Vierailija
14/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun neuvo on että päästä noista ajatuksista irti ajoissa, muuten se näkyy suhteessa.

Vierailija
15/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat muuten ihan kivasti, mutta en käsitä lainkaan, että edes harkitset eroa naisesta, jota "rakastat hyvin paljon" muutaman kilon ylipainon takia ennemmin kuin että edes ottaisit asian puheeksi hänen kanssaan! Onko hän itse koskaan maininnut omaa ylipainoaan tai haluaan laihtua?

Tämä. Itse en alkaisi seurustelemaankaan, jos en olisi valmis ottamaan vastaan mitä elämä sitten heittääkään eteen. Puoliso voi vaikka masentua ja lihoa TAI LAIHTUA sen seurauksena jopa 50 kiloa. Tuntisin itseni kyllä maailman pahimmaksi ihmisperseeksi jos tuollaisen takia jättäisin. "Sori, et kiihota enää yhtä paljon kuin ennen." Ristus.

Vierailija
16/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

veikkaan et ne on kyllä ihan pakotettu seurustelemaan ja pelkäävät jos toinen vaikka syö elävältä eron hetkel

Eli sanot, että suomalaiset miehet ovatkin naisia heikompia? 🤔 Ja pelkureitakin vielä?

Vierailija
17/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sanasta sanaan naisellesi tämä mitä kirjoitit av:lle. Mun mielestä se on rehellinen ja itse en ainakaan tuolla tapaa ilmaistuna suuttuisi, vaikka siinä kirjoitatkin, että olet vähän pinnallinen p aska, MUTTA rakastat kuitenkin häntä myös sellaisena etkä haluaisi muuttaa häntä.

Älä aloita terveyspaasausta, jokainen tietää aivan tasan tarkkaan, mitä lihavuus ja laihuus tuovat tullessaan.

Toisaalta sitä voit sitten itse miettiä, että onko jollain 5 kilolla todella merkitystä - ts. huomaatko, jos naikkonen olisi laihtunut viisi kiloa? Itse esimerkiksi painan 73kg ja olen 5kg yli rajojen omassa mitassani - silti olen mittojeni puolesta pienempi, kuin ystäväni, joka painaa 10kg vähemmän.

18/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ylipaino ei vaikuta teidän suhteeseen yhtään mitenkään. Siihen vaikuttaa nyt ihan muut asiat. Ja niistä kannattaakin olla huolissaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
19/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hohhoijaa, laihduttaminen ei todellakaan tarkoita samaa kuin nälkää näkeminen, ja liikunta 4 krt viikossa ei laihduta grammaakaan, jos ruokavalio on pielessä. Jos ylipainoisten ajatusmaailma on tämä, niin ei ihme että ovat läskejä.

Aika pieleen saa syödä, jos aktiivinen kuntoilu ei polta mitään. Itse kävelen noin 10 km viikossa ja paino pysyy samassa, vaikka myös herkuttelen.

Vierailija
20/32 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pieleen saa syödä, jos aktiivinen kuntoilu ei polta mitään. Itse kävelen noin 10 km viikossa ja paino pysyy samassa, vaikka myös herkuttelen.

Tokihan se kuluttaa, mutta jos vastaavasti syö sen verran enemmän - mikä tulee todella helposti pikku naposteluista - paino ei putoa. On väärin kuvitella, että pelkällä liikunnan lisäämisellä laihtuisi tuosta vain. T. eri