Milloin viimeksi keitti perunoita? Keitin perunoita viimeksi n. 3 vuotta sitten, halpaa ja täyttävää.
Ehkäpä tästä alkaa perunakausi.
Mitäs perunan kanssa, antakaa joku hyvä ruskeakastike tms. Kalanpaisto ohje tai jotain helppoa kivaa hyvää raikasta ja ravitsevaa. Kiitos.
Kommentit (66)
Varmaan heinäkuussa. Syön ainoastaan uusia perunoita.
Viime maanantaina keitin ja söinkin perunoita. Kun en "osaa" tehdä vieläkään ruskeata kastiketta, läysin kaapista sipulikastikepusseja. Se kastike oli hirveää! Olen syönyt kyllä ennenkin valmiskastikkeita, mutta en NOIN pahaa...nakkikastiketta piti tehdä, mutta nakitkin oli pahoja. Siispä teen seuraavalla perunankeittokerralla jauhelihakastiketta, joka on helppo suurustaa.
Tykkään perunasta paljon. Jopa laitoin perunaa kasvamaan parvekkeelle, mutta jokin siinä meni vikaan. Ei tullut kovin mahtava sato :( Siikliä se oli.
Vierailija kirjoitti:
Viime maanantaina keitin ja söinkin perunoita. Kun en "osaa" tehdä vieläkään ruskeata kastiketta, läysin kaapista sipulikastikepusseja. Se kastike oli hirveää! Olen syönyt kyllä ennenkin valmiskastikkeita, mutta en NOIN pahaa...nakkikastiketta piti tehdä, mutta nakitkin oli pahoja. Siispä teen seuraavalla perunankeittokerralla jauhelihakastiketta, joka on helppo suurustaa.
Tykkään perunasta paljon. Jopa laitoin perunaa kasvamaan parvekkeelle, mutta jokin siinä meni vikaan. Ei tullut kovin mahtava sato :( Siikliä se oli.
Jollet hallitse kastikkeen tekoa osta Maizena ruskea suurustetta,sillä onnistuu,mausta kermalla ja lihaliemellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollet hallitse kastikkeen tekoa osta Maizena ruskea suurustetta,sillä onnistuu,mausta kermalla ja lihaliemellä.
Kiitos neuvosta, noudatan sitä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään tein nakkikeittoa.
Perunoista tässä ketjussa on kyse.
Nakkikeittoon tulee perunoita, daaaa
Ei tule. Nakkikeittoon tulee nakkeja, ei perunoita. Jos keittoon tulee perunoita, niin silloin se on perunakeitto ja jos siihen tulee lisäksi nakkejakin, niin silloin se on nakki-perunakeitto.
Jestas! En edes muista milloin olen perunaa maistanut! Siitä täytyy olla yli kaksikymmentä vuotta!