Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodetko alkaneet, kokemuksia kaivataan

Vierailija
20.09.2018 |

Ikää on jo 50-vuotta ja jo reilun vuoden verran kuukautiskierto on heitellyt (välillä 20 päivää, välillä 35 päivää) . Nyt ensimmäistä kertaa kierto on ollut jo reilut 60 päivää eli kohta jo kahdet kuukautiset ovat jääneet väliin. Ilmeisesti tämä kuuluu asiaan? Gynekologilla olen viimeksi käynyt toukokuussa ja silloin kaikki oli ok ja ultrakin tehtiin. Kenelläkään kokemuksia vaihdevuosien alkamisesta?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumat aallot ovat hankalia. Ne herättävät yöllä ja iskevät päivällä yhtäkkiä. Talvipakkasilla ulkona hiestä märkänä.Femoston aloitettu. Kohta kaikki valkoiset pillerit otettu, mutta vielä hikoiluttaa ja väsyttää. Milloinkohan alkaa vaikuttamaan? Onko kokemuksia. Ja väsyttääkö valmiste teitä?

Vierailija
62/69 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grande finale oli, kun kuukautiset olivat useamman kuukauden pois ja sitten alkoikin monen viikon vuoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 46-vuotiaana mietin, että millaisetkohan vaihdevuodet olleet teillä muilla todetusti PCOS-naisilla?

Itsellä vielä kaikki kuten ennenkin. Vanhemmiten olen saanut normikierron kun taudin ote hellittää. Ainakin kymmenkunta vuotta ollut jo tämä 28-29vrk kierto.

Mutta inhoan jo etukäteen ajatusta esim noista hikikohtauksista. Onko mitään toivoa että PCO antaisi edes helpommat vaihtarit?

Vierailija
64/69 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt, että mistä tietää kuukautisten loppuvan, kun niitä ei oikein olekaan hormonikierukan kanssa?

Vierailija
65/69 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras luontaistuote vaihdevuosiin - https://nplink.net/t9gmnzae  Helpotti alkavia vaihdevuosi oireita,mm. kuumia aaltoja yöllä ja hikoilua päivisin. Vaikutti myös mielialaan myönteisesti. Lieneekö tuotteen ansiota että olen pysynyt terveenä koko talven vaikka lähipiirissä ollut flunssaa. Olen erittäin tyytyväinen! Suosittelen! 

Vierailija
66/69 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ikävä vaihe vaihdevuosissa, kun ei voi koskaan tietää, milloin kuukautiset alkavat. Mutta se on taivaallinen tunne, kun ovat loppuneet kokonaan.

Kyllä. Siitä alkoi kokonaan uusi elämä.

Vierailija
67/69 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hikoilee niska ja kuumenee otsa, tosin satunnaisesti.

Vierailija
68/69 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 46-vuotiaana mietin, että millaisetkohan vaihdevuodet olleet teillä muilla todetusti PCOS-naisilla?

Itsellä vielä kaikki kuten ennenkin. Vanhemmiten olen saanut normikierron kun taudin ote hellittää. Ainakin kymmenkunta vuotta ollut jo tämä 28-29vrk kierto.

Mutta inhoan jo etukäteen ajatusta esim noista hikikohtauksista. Onko mitään toivoa että PCO antaisi edes helpommat vaihtarit?

Itse olen nyt 51, eikä ole mitään oireita (paitsi kuukautiset jäivät pois n. vuosi sitten. En tiedä sitten, johtuuko PCO:ta, rankasta hikiliikunnasta useamman kerran viikossa, avantouinnista vai mistä. Hyvä näin, koska olen päättänyt, että hormooneja en enää syö, otin niitä jo tarpeeksi aikoinani lapsettomuushoidoissa.

Luin juuri jostain, että 25-30% naisista saa niitä vaikeita vv-oireita eli suurimmalla osalla kuitenkin helpommat.

Vierailija
69/69 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muutaman kerran vaihteli kierto ja sitten vaan loppuivat eikä mitään muuta. Ei tullut mitään vaihdevuosioireita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi