Käyttekö lastenne vanhempainilloissa?
Olen vuosia käynyt ja aina yhtä turhia.
Tänä syksynä päätin, että jätän nämä väliin.
Olenko ainoa?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Oon käynyt jokaisessa (eli vasta neljässä) ja jos mulla olisi enemmän kuin yksi lapsi, niin tuskin kaikissa kävisin. Nyt viimeisimmässä vanhempainillassa vanhempia oli paikalla mun lisäksi kuusi (luokalla 22 oppilasta), eli ei kaikki noissa käy.
Niinpä mutta esitetään muuta.
Naapurin 80v. sanoi ettei siellä käy ne joiden pitäisi.
No mä ole sellainen.
Saldo 6 hymynaamaa, ei yhtään huomautusta ja poika 14v.
Että mitä siis???
Vierailija kirjoitti:
Käyn. Tulee siellä usein sellaistakin tietoa, mitä ei muualta kuule.
En ole huomannut. Puhetta tulee mutta ei mitään ihmeellistä.
Tietysti käyn. Lapseni ovat minulle tärkeitä.
Kaksoset on nyt kolmosella. Ekan luokan alussa oli yksi vanhampainilta. Vain vanhempainneuvosto kokoontuu, sinne tuli kutsu tänä syksynä, mutta se on koko koulun kattava jonne ei ole tarkoituskaan kaikkien osallistua vaan että jokaiselta luokalta olisi joku/joitain edustajia puhumassa koko koulun asioista.
Kaksi kertaa vuodessa on kai nykyään sitten nämä kehityskeskustelut opettajan, lapsen ja lapsen vanhempien kesken, siellä ollaan kyllä käyty koska pitäähän sitä sen verran olla omian lasten koulunkäynnistä kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt jokaisessa ja tulen varmasti käymään lopuissakin.
Se kuuluu velvollisuuksiini äitinä.
Vaikka vanhempainillassa "varsinainen asia" olisi turha tapaan opettajan/opettajat ja muita vanhempia. Tarvittaessa yhteydenpito koululle on helpompaa ja muiden vanhempien kanssa pääsee jakamaan kokemuksia, mielipiteitä jne.
Mikä on isän velvoite????
Lasten siittäminen.
En käy enkä ole ikinä menossakaan. Hyhhyh!
Vielä muutamaa vuosi sitten olisin vastannut että käyn aina kun on suinkin mahdollista esimerkiksi töiden suhteen, mutta en enää. Tosi hyvin ollaan pärjätty ilmankin. Muiden vanhempien kanssa keskusteluakaan en kaipaa.
Yläkoulun vanhempainillassa kävin kerran, kun esikoinen meni 7. luokalle. Nuorempien kohdalla totesin, että vanhempainillat ovat samaa vanhaa toistoa. Vanhempainvarteissa, vai mitä lie kehityskeskusteluja ne nyt ovatkaan, olen käynyt jokaisen lapsen kohdalla.
Kuulostaapa kurjalta, ettei valtaosa käy vanhempainilloissa ja kokee välitettävän tiedon turhana. Minä olen alakoulun opettaja ja joudun virkani puolesta näitä iltoja vetämään. Valinnaista se ei ole (siis pitääkö vai ei) ja valtaosin sisältökin on määritelty meille etukäteen. Keinot viestimme välittämiseen toki on vapaavalintaiset. Millaista sisältöä te sitten toivoisitte vanhempainiltoihin, jotta eivät olisi turhia?
Prototyyppi kirjoitti:
Yläkoulun vanhempainillassa kävin kerran, kun esikoinen meni 7. luokalle. Nuorempien kohdalla totesin, että vanhempainillat ovat samaa vanhaa toistoa. Vanhempainvarteissa, vai mitä lie kehityskeskusteluja ne nyt ovatkaan, olen käynyt jokaisen lapsen kohdalla.
Näin meilläkin. Osallistun myös todella huonosti (eli en ollenkaan) leirikoulujuttuihin, mm. ylimääräistä työtä tarvittaviin keräyksiin, mutta olen laittanut osuudesta ne rahaa luokkien tileille.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa kurjalta, ettei valtaosa käy vanhempainilloissa ja kokee välitettävän tiedon turhana. Minä olen alakoulun opettaja ja joudun virkani puolesta näitä iltoja vetämään. Valinnaista se ei ole (siis pitääkö vai ei) ja valtaosin sisältökin on määritelty meille etukäteen. Keinot viestimme välittämiseen toki on vapaavalintaiset. Millaista sisältöä te sitten toivoisitte vanhempainiltoihin, jotta eivät olisi turhia?
Turhia tai ei, ihan sama. Sisältökin kuuluu valitettavasti tähän teinimäiseen ihan sama -osastoon. Nuorin lapsi on nyt kuudennella luokalla ja hyvin mennee kaikin puolin. Seiskalla menen vanhempainiltaan ja vanhempainvarteissa on jompi kumpi vanhemmista.
En käynyt enää sen jälkeen, kun yhden lapseni opettaja pisti meidät vanhemmat tekemään ryhmätöitä. Siitä on varmaan 15 vuotta aikaa ja sen jälkeen on kaksi lasta meillä käynyt peruskoulun ilman että osallistuin yhteenkään vanhempainiltaan. En käynyt myöskään tarhan vasukeskusteluissa. Lapseni kiinnostavat kyllä ja heidän koulunkäyntinsä, muta vanhempainillat eivät, eivätkä muutkaan tapaamiset. Nuorin on nyt lukion ekalla.
Lapsi nyt 2v, ja tiedän jo nyt etten tule menemään vanhempainiltoihin.
Minäkin olen kiinnostunut lapseni arjesta ja se näkyy kyllä muutenkin.
Vanhenpainillassa en tiedän miten lapsen arki näkyy.
Kuraiset lattiat laitoin merkille.
Mutta sevturhan jaaritus.