Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikaa vastuuta uusioperheen "äitinä"

Vierailija
20.09.2018 |

Olenko ihan hirvittävän huono ihminen, kun mielestäni seuraava asia ei ole ihan oikein. Ensin hieman taustoja. Miehelläni on kaksi alle kouluikäistä lasta. Vuoroviikoin meillä ja äidillään. Mies ja lasten äiti on yrittäjiä ja hyvin kiireisiä tahoillaan. Itse olen opiskelija ja jäljellä olisi pari vuotta opintoja. Miehen kanssa olen seurustellut kohta 2v ja asumme yhdessä. Isäviikolla jos lapset sairastuvat, mieheni odottaa minun jäävän kotiin hoitamaan, koska en käy töissä ja poissaolot ovat siten ns sallitumpia. Nyt tänä syksynä lapset ovat olleet vuoroin paljon kipeänä isäviikollaan ja olen ollut paljon poissa koulusta. Kotona ei opiskelu oikein onnistu samalla, kun kaitsen lapsia. Asia harmittaa minua, enkä haluaisi opintojen venyvän. Olen ottanut asian puheeksi mieheni kanssa. Hänen mielestään minun on velvollisuus hoitaa lapset, koska hän maksaa suurimmaksi osaksi talouden kulut ja olemme riippuvaisia hänen yrityksensä tuloista. Olin myös kesällä lasten kanssa, kun päiväkodit olivat kiinni. Myös pari lasten äidin viikkoa hoidin heitä, kun äiti ei myöskään voi lomia pitää. Toinen lapsista aloittaa koulun ensi syksynä ja mieheni on kaavaillut, että hoidan menoni niin, että olen kotona kun pääsevät koulusta. Millaisia koulupäiviä ekaluokkalaisilla on? Lasten äiti on myös ehdottanut, että hänen viikoillaan lapsi tulisi meille ja hän hakisi, kun pääsee lähtemään kotiin ja myös tuleva kesäloma menisi minun hoivissani. Koulu on lähempänä meidän kotia. Mitä voin tehdä ja sanoa, kun minusta tämä nyt ei oikein ole oikein? Haluan olla avuksi ja lasten kanssa olen mielelläni, mutta tähtään tulevaan ammattiini ja haluan oman uran. Tuolloin voin myös osallistua paremmin talouden kuluihin tasavertaisesti. Miten lasten hoito tuolloin sitten järjestyisi?

Kommentit (539)

Vierailija
81/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taideta teidän häitä koskaan tanssia...

Tanssit miehen pilin mukaan...mitään hyötyä sulle ei suhteesta oo

opiskelijakämpän ja k..ullia saa helpommallakin

Vierailija
82/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap minkä ikäinen olet?

Sinua käytetään hyväksi. Oma mieheni on yrittäjä, ja meillä on yksi lapsi. Voin kertoa sinulle, että oikeasti yrittäjän on helppo järjestää menonsa lapsen sairastuessa, koska hän päättää itse aikatauluistaan eikä joudu vastaamaan kenellekään pomolle poissaoloistaan, kun on itse itsensä pomo. Osa yrittäjistä vaan on työnarkomaaneja tai muuten itsekkäitä (kuten osa ihmisistä ylipäätään) ja tällaiset yrittäjät väittävät, että eivät voi olla lapsensa vuoksi pois. Kyllä he voivat, jos HALUAVAT. Ja he ovat etuoikeutetussa asemassa, kun heille ei seuraa siitä mitään sanktioita. Ehkä nyt alat selittelemään, että miehesi pitää olla firmassa paikan päällä tekemässä töitä, jotta firma pyörii jne. Sekin on potaskaa. Yrittäjä voi palkata firmaansa työntekijöitä tekemään töitä, jotta hommat pyörii.  

Yrittäjä nainen tässä.

Teen 7 päiväistä viikkoa ilman lomia.

Ei varaa palkata sijaista.

Ei omia lapsia.

Tulot näin suht ok..mutta en vaurastu

Eihän tuossa ole ongelmaa, että lapseton tekee noin. Mutta miten aiot toimia jos ja kun saat lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap minkä ikäinen olet?

Sinua käytetään hyväksi. Oma mieheni on yrittäjä, ja meillä on yksi lapsi. Voin kertoa sinulle, että oikeasti yrittäjän on helppo järjestää menonsa lapsen sairastuessa, koska hän päättää itse aikatauluistaan eikä joudu vastaamaan kenellekään pomolle poissaoloistaan, kun on itse itsensä pomo. Osa yrittäjistä vaan on työnarkomaaneja tai muuten itsekkäitä (kuten osa ihmisistä ylipäätään) ja tällaiset yrittäjät väittävät, että eivät voi olla lapsensa vuoksi pois. Kyllä he voivat, jos HALUAVAT. Ja he ovat etuoikeutetussa asemassa, kun heille ei seuraa siitä mitään sanktioita. Ehkä nyt alat selittelemään, että miehesi pitää olla firmassa paikan päällä tekemässä töitä, jotta firma pyörii jne. Sekin on potaskaa. Yrittäjä voi palkata firmaansa työntekijöitä tekemään töitä, jotta hommat pyörii.  

Yrittäjä nainen tässä.

Ei omia lapsia.

Eihän tuossa ole ongelmaa, että lapseton tekee noin. Mutta miten aiot toimia jos ja kun saat lapsia?

Hommaan miehen joka hoitaa lapset, siivoaa ja laittaa ruuan

Vierailija
84/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap minkä ikäinen olet?

Yrittäjä nainen tässä.

Ei omia lapsia.

No sehän on ihan fine, jos sellaisen miehen löydät. Mutta entä sitten kun eroatte, ja lapsi on sinulla joka toinen viikko?

Vierailija
85/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastailee täällä. En ollut vanhempien eroon syynä. Mies oli minulle tavallaan aiemmin tuttu jo, mutta tutustuimme varsinaisesti vasta eron jälkeen. Eron syitä oli eniten ehkä tuo kiire, molemmat menossa jatkuvasti. Heidän suhde oli myös hyvin viileä. Toinen lapsi ilmoitti tulostaan heidän erottuaan ja he eivät halunneet enää yrittää yhdessä. Kumpikin siis yksityisyrittäjiä ja siksi joustoa on hyvin vähän töistä johtuen. Opiskelen yliopistossa ja tosiaan nuo poissaolot ovat se isoin ongelma, en saa kursseja suoritettua ilman läsnöoloa. Kesätöihin haluaisin kovasti, kun silloin voin osallistua myös paremmin niiltä kuukausilta talouden maksuihinkin. Minun on vaikea yrittää perustella miksi olen tämän kuvion sallinut, se vain on ajautunut tähän jotenkin. En osaa sanoa ei ja koen velvollisuudekseni jollakin tavalla tämän järjestelyn. Mielenkiintoista lukea teidän näkemyksiänne tästä tilanteestani. Saan uutta näkökantaa asioihin, kun niille itse jotenkin sokaistuu. Niin hyvässä kuin pahassa. Yritän nyt suunnitella jonkinlaisen toimintasuunnitelman tälle kaikelle.

Vierailija
86/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap minkä ikäinen olet?

Yrittäjä nainen tässä.

Ei omia lapsia.

Ei kuulosta kovin menestyvältä yritykseltä. Ehkä kannattaisi harkita yritystoiminnan lopettamista ja siirtymistä palkkatyöhön.

Vierailija
87/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisellä sivulla kirjoittanut vuoroviikkolasten bioäiti jatkaa... Jos mun lapset saisi sut äitipuoleksi, mä olisin onnellinen. Ihanasti sä kirjoitat sulle rakkaista pienistä ihmisistä. Ja olet varmasti rakas heille. Mutta älä anna käyttää itseäsi hyväksi, oikeasti. Ala pitää rajoistasi kiinni paremmin. On muitakin kiireisiä vanhempia jotka silti onnistuu järjestämään lasten hoidon ilman että tehdään rakkaasta puolisosta kotiorja.

Tuossa rajoistaan kiinni pitämisessä on sekin puoli että AP lapsille tärkeänä ja läheisensä aikuisena näyttää myös esimerkkiä. Jos vaan aina joustaa ja joustaa, tinkii omasta hyvinvoinnistaan ym. niin onko sellainen elämä sitä mitä niille lapsillekin haluaa? Eli siis haluaako että lapsista kasvaisi samalla tavalla käyttäytyviä aikuisia kuin mitä itse nyt on? Jos ei, niin silloin on kyllä noustava pitämään omista oikeuksistaan kiinni eikä alistuttava kynnysmatoksi, tai lapsenpiiaksi niinkuin AP tässä tapauksessa. Jos ei itsensä, niin ihan niiden itselleen rakkaiden lapsien tulevaisuuden vuoksi.

Vierailija
88/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Kyllä teidän suhde voi toimia, jos saat miehen ymmärtämään asiat sun kannalta ja asioihin tulee muutosta.

Vierailija
89/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle ja exälleen on kannattavaa huolehtia, ettei ap saa opiskelujaan loppuun, koska kun ap:lla ei ole ammattia eikä työtä, häntä voi kiristää toimimaan ruokapalkalla pariskunnan lastenvahtina ja jatkossa varmaan myös pikkuapulaisena molempien firmoissa, kun eihän sillä muutakaan tekemistä ole. Eroaminen vuosi vuodelta vaikeampaa ap:lle, kun ei ole ammattia tai työkokemusta, on taloudellisesti miehestä riippuvainen ja lisäksi vielä kiintyy lapsiin, joihin ei eron jälkeen olisi mitään tapaamisoikeutta.

Tuntuuko ap sinusta, että mies ajattelee sun parasta ja tukee sinua elämään niin, että tulevaisuutesi on turvattu riippumatta siitä, pysyttekö yhdessä?

Vierailija
90/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastailee täällä. En ollut vanhempien eroon syynä. Mies oli minulle tavallaan aiemmin tuttu jo, mutta tutustuimme varsinaisesti vasta eron jälkeen. Eron syitä oli eniten ehkä tuo kiire, molemmat menossa jatkuvasti. Heidän suhde oli myös hyvin viileä. Toinen lapsi ilmoitti tulostaan heidän erottuaan ja he eivät halunneet enää yrittää yhdessä. Kumpikin siis yksityisyrittäjiä ja siksi joustoa on hyvin vähän töistä johtuen. Opiskelen yliopistossa ja tosiaan nuo poissaolot ovat se isoin ongelma, en saa kursseja suoritettua ilman läsnöoloa. Kesätöihin haluaisin kovasti, kun silloin voin osallistua myös paremmin niiltä kuukausilta talouden maksuihinkin. Minun on vaikea yrittää perustella miksi olen tämän kuvion sallinut, se vain on ajautunut tähän jotenkin. En osaa sanoa ei ja koen velvollisuudekseni jollakin tavalla tämän järjestelyn. Mielenkiintoista lukea teidän näkemyksiänne tästä tilanteestani. Saan uutta näkökantaa asioihin, kun niille itse jotenkin sokaistuu. Niin hyvässä kuin pahassa. Yritän nyt suunnitella jonkinlaisen toimintasuunnitelman tälle kaikelle.

He ovat hankkineet lapsia ihan vääristä syistä, ja nyt "itkevät kun maito on maassa" ja pakenevat vastuutaan. Sinä kilttinä ihmisenä olet ruvennut paikkaamaan heidän virheitä. 

Tässä on sinulle toimintasuunnitelma (tärkeysjärjestysessä jopa):

1. Ymmärrä ja sisäistä, että sinä et ole velvollinen paikkaamaan sitä, että muut ihmiset laiminlyövät vastuutaan. 

2. Ymmärrä ja sisäistä, että sinun täytyy priorisoida opintosi ja olla uusperhetilanteessa myös vähän itsekäs. 

3. Valmistaudu henkisesti riitaan miehesi kanssa, hän nimittäin tulee hermostumaan kun et enää ole hyväksikäytettävä lastenhoitaja-lapatossunen, joka hyppää joka sekunti kun mies vain vihjaisee, että hyppää.

4. Vaadi itseltäsi, että käyt luennoilla ja tenteissä vaikka mikä olisi, vain oma sairastumisesi tai jonkun läheisen kuolema tms on syy olla pois luennolta.

5. Yleensä yliopisto-opiskelijat käy töissä koko ajan opintojensa ohella, ei vain kesätöissä. Ehkä sinun kannattaisi alkaa tekemään jotain tuntitöitä jossain ihan oman mielenterveytesi vuoksi, ja tarvitset cv:hen merkintöjä, jotta saat työn kun valmistut. Perhekuvionne tasapainottuu kun molemmat olette töissä ja sinä saat lisää itsevarmuutta kieltäytyä miehen orjana olemisesta kun sinulla on välillä töitä.

6. Vietä myös omaa vapaa-aikaa ilman niitä lapsia ja opintoja, harrasta jotain ja tapaa ystäviä. Nuoruuttasi et tule koskaan saamaan takaisin, sen aika on nyt.

7. Ole valmis jopa eroon, jos miehesi alkaa kiristämään sinua ja uhkailemaan, kun priorisoit opintosi.

Vierailija
91/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta heti toi typerä lastenhoitokuvio. Toiset tekee rahaa ja sä olet ILMAISEKSI kotiorja tälle porukalle.  Sinä uskot kaikki selitykset, miten sä voit olla noin tyhmä. Aika menee hukkaan heille kotiäitinä ollessa. Tuletko meillekin, mulla on vuorotyö ja mies usein matkoilla, en maksa mitään, mutta saat ruuan ja kahvin. Älä ala kenellekkään käsipyyhkeeksi, mulle  opetettiin. Älä ala säälistä orjaksi. Se on heidän taaperoperhe, ei SINUN. Häivy heti näyttämöltä, älä usko miehen lirkuttelua. Orjuus on Suomessa laitonta. Sulle selvästi valehdellaan. Äidin pitää hoitaa noin pienet itse. Mene sossuun, ne neuvoo sua ja talous on saatava kuntoon. Kyllä sä pärjäät ilman tota härski hartikaista ja hänen "yrittäjä " exäänsä.

Vierailija
92/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap minkä ikäinen olet?

Yrittäjä nainen tässä.

Ei omia lapsia.

No sehän on ihan fine, jos sellaisen miehen löydät. Mutta entä sitten kun eroatte, ja lapsi on sinulla joka toinen viikko?

taidat olla vajokki

ap:hän on just tämmönen yrittäjän lastenhoitaja

Vierailija
93/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko ap joskus lapsia itse? Tuo mies tulee jättämään sinut yksin vauvanhoidon ja lapsenhoidon suhteen, hän ei tule osallistumaan teidän yhteisen lapsen hoitamiseen, vaikka siis parisuhteessa olisittekin. Jos haluat omia lapsia joskus, niin mieti, että onko tuo mies hyvä isäkandidaatti. Hänellä on jo kaksi lasta, ja kumpaakaan hän ei viitsi hoitaa.

Vierailija
94/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mies ei arvosta selvästi sinun yliopisto-opintoja pätkän vertaa vaan suhtautuu niihin täysin väheksyen ja vähätellen.

Vierailija
95/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap minkä ikäinen olet?

Yrittäjä nainen tässä.

Ei omia lapsia.

mun ex miehen yliopistossa opiskeleva avokki hoitaa ne

Vierailija
96/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap minkä ikäinen olet?

Yrittäjä nainen tässä.

Ei omia lapsia.

miksi exäsi avopuoliso hoitaisi sinun lapsiasi??????

Vierailija
97/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap minkä ikäinen olet?

Yrittäjä nainen tässä.

Ei omia lapsia.

miksi exäsi avopuoliso hoitaisi sinun lapsiasi??????

Etkö tunnista sarkasmia?

t. eri

Vierailija
98/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä voi palkata sairaille lapsilleen hoitajan ja sinä menet kirjastoon opiskelemaan.

Vierailija
99/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lasten hoito tuolloin sitten järjestyisi?

Kerrot miehelle, kuinka paljon ja millaisissa tilanteissa sinulta voi pyytää lapsenhoitoapua. Lasten vanhemmat pohtivat itse, miten järjestävät lastensa hoidon. Kun miestä kerran harmittaa se, ettet tuo talouteen ne riittävästi rahaa, sinun kannattaa osallistua lastenhoitoon mahdollisimman vähän, jotta valmistuisit nopeasti tai vaihtoehtoisesti sinulle jäisi aikaa ja jaksamista käydä opintojen ohella töissä. Opiskelu+työssäkäynti+lapsiperhearki on melko raskas yhdistelmä, joten voisi olla parempi asua omassa kämpässä valmistumiseen asti, ehtisit joskus lepäämäänkin.

terveisin yrittäjäperheen äiti, jonka mielestä sinua käytetään törkeästi hyväksi

Vierailija
100/539 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa  täällä katkeria naisia. Jos mies maksaa viulut niin voi siinä vastineeksi lapsia hoitaa. Opiskelut on tärkeitä, mutta jos siellä jotain humanistisia aineita tai journalistiikkaa luetaan niin sellaisella tutkinnolla ei nykymaailmassa hirveästi tee mitään.

Joku ratkaisu tuohon on tietysti saatava kun ei ap (toivottavasti) loppuelämäänsä ole opiskelija. Kissa pöydälle jne. Mies maksakoon hoitajan jos lapset tarvitsevat päivittäin hoitajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan