En anna häälahjaa koska puolet liitoista päättyy eroon
Kerrankin antamani astiasto vietiin vuoden päästä kirpputorille. Lauantaina taas häät, en vie mitään lahjaa vaikka oli pitkä lahjalista kutsussa.
Kommentit (65)
Mitä toivot omissa häissäsi saavasi?
Ei pääty. Ota selvää faktoista. Ensimmäisistä avioliitoista päättyy eroon alle 40 %.
Anna sellaista joka on käytetty ennen harkinta-ajan päättymistä, kuten vaikka laatikollinen viinaa.
Sulle ei tarjoilla häissä ruokaa.
Se päätyis kumminkin seuraavana päivänä pönttöön.
Lasin vettä voit saada, jos itse haet hanasta.
Järkevintä tosiaankin olla antamatta häälahjaa.
Jännä juttu, että ainoa kerta kun itse olen ollut antamatta häälahjaa, on juuri sen pariskunnan häissä, joka sittenmmin erosi. Aloin oikein miettiä, ja tosiaan kaikki muut pariskunnat ovat edelleen naimisissa. Ehkä minussa on ennustajan vikaa? Tai sitten liitto kariutui juuri lahjojen puutteeseen?
Itse katson parin mukaan vienkö lahjan vai en. Ei lahjan pidä olla mikään velvollisuus.
Minä en anna synttärilahjaa, koska kaikki kuollaan kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin antamani astiasto vietiin vuoden päästä kirpputorille. Lauantaina taas häät, en vie mitään lahjaa vaikka oli pitkä lahjalista kutsussa.
Älä sitten mene häihin, nolo pummi.
Voi ei sua. Hääjuhlat on ihania, kyllä siitä lahjan hinnan maksaa ihan ilosta, kun pääsee mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Häälahja EI OLE pakollinen!!
Miten perustelet väitteesi? Urpon käytöstä mennä juhliin muistamatta hääparia lahjalla tai rahalla.
Kyynisyys 101.
Eihän sitä lahjaa ole pakko antaa, mutta ehkä tuolla asenteella voisit jättää itse häätkin suosiolla väliin niin kaikilla olisi kivempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten perustelet väitteesi? Urpon käytöstä mennä juhliin muistamatta hääparia lahjalla tai rahalla.
Itse kutsun ihmisiä juhliini saadakseni jakaa tärkeän päiväni heidän kanssaan. En saadakseni lahjoja.
Häälahjan voisi antaa kun pari on ollut 10 vuotta naimisissa. Silloin voisi parin tilille sen satkun heittääkkin
Perustelu on huono (et voi tietää kumpaan puolikkaaseen kyseinen hääpari kuuluu), mutta lahjana antamattomuudessa ei ole mitään pahaa. Noloa on, jos olettaa että kaikki tuovat lahjoja vain koska olet kutsunut heidät juhliisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kutsun ihmisiä juhliini saadakseni jakaa tärkeän päiväni heidän kanssaan. En saadakseni lahjoja.
Kyllä, voit etukäteen ilmoittaa omille vieraillesi ettet halua heiltä lahjoja. Kenenkään toisen puolesta et voi kuitenkaan päättää lahjan olevan tarpeeton (paitsi jos olet typerys).
Minä puolestani en mene häihin ollenkaan, koska en voi sietää valehtelua. Suurin osa valehtelee luvatessaan rakastaa ja olla uskollinen.
Häälahja ei ole mitenkään pakollinen. Eli toimit oikein.