En anna häälahjaa koska puolet liitoista päättyy eroon
Kerrankin antamani astiasto vietiin vuoden päästä kirpputorille. Lauantaina taas häät, en vie mitään lahjaa vaikka oli pitkä lahjalista kutsussa.
Kommentit (65)
Lahjalistahäiden pitäjien kannattaisi miettiä omaa roinanhimoaan. Ihmiskunnalla on jo kiire tehdä korjausliike, jolla peruuttamattomasti elinolosuhteemme tuhoava ilmastonmuutos estetään.
Toivottavasti kukaan ei pyydä sinua pitämään hää/maljapuhetta😁
Itsekästä ja materialistista jaotella vieraita sen mukaan tuovatko lahjan vai ei. Lahjapakko on vain lasten synttäreillä!
Yksi sukulainen on tuollainen nuukailija, ei tuonut häihini mitään lahjaa kun "ei liittosi kuitenkaan kestä". Olen jättänyt kutsumatta kaksiin seuraaviin häihin, hyvin meni juhlat ilman tuota säästäväistä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi sukulainen on tuollainen nuukailija, ei tuonut häihini mitään lahjaa kun "ei liittosi kuitenkaan kestä". Olen jättänyt kutsumatta kaksiin seuraaviin häihin, hyvin meni juhlat ilman tuota säästäväistä.
Olipa ilkeä ihminen ja täysin väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häälahja EI OLE pakollinen!!
Miten perustelet väitteesi? Urpon käytöstä mennä juhliin muistamatta hääparia lahjalla tai rahalla.
Itse kutsun ihmisiä juhliini saadakseni jakaa tärkeän päiväni heidän kanssaan. En saadakseni lahjoja.
Kyllä, voit etukäteen ilmoittaa omille vieraillesi ettet halua heiltä lahjoja. Kenenkään toisen puolesta et voi kuitenkaan päättää lahjan olevan tarpeeton (paitsi jos olet typerys).
Voi myös ohjata lahjarahat hyväntekeväisyyteen. Kutsuun voi laittaa ko. kohteen tilinumero.
Annat vasta, kun ovat olleet 20 vuotta naimisissa ( keskenään ).
Vierailija kirjoitti:
Ne lahjat on kompensaatio niistä kemuista mitä tulet saamaan. Mikään ei ole ilmaista. Jos ei muuten niin vie rahaa kirjekuoressa, se on helppo lahja.
Tätä mä en ymmärrä. Nykyään näyttää olevan tämä ajattelu valloillaan, että vieraiden pitää maksaa, että _pääsevät_ juhliin. Jos haluaisin hääjuhlan järjestää, varmistuisin ensin, että meillä olisi miehen kanssa ihan itsellä varaa maksaa juhlat. Jos omaa rahaa ei löytyisi, en järkkäisi juhliakaan.
21 vuotta onnellisesti naimisissa.
Lahjat pitäisi olla luksustavaraa ja sitten ruuaksi on kinkkukiusausta ja mairekeksejä.
Jos en kelpaa omana itsenäni, en mene koko häihin. Lahjan antaminen on VAPAEHTOSTA.
Vierailija kirjoitti:
Ei pääty. Ota selvää faktoista. Ensimmäisistä avioliitoista päättyy eroon alle 40 %.
Siinä onkin kaikki elossa olevat pariskunnat. Vielä on paljon suurten ikäluokkien pareja hengissä jotka eivät hevin eroa. Hyvin paljon on myös avoliittoja ja ne ja niiden erot ei näy missään.
Olen kerran pyytänyt häälahjani takaisin, kun pari erosi jo seuraavalla viikolla.
jos avioituvat ovat yli 40 vuotiaita ,eron mahdollisuus on tosi pieni
En minäkään kutsuisi tuommoista minun seuraaviin häihin.
Niin kauan kun hääkutsussa ei ole pakollista lahjaa mainittu, päätän itse vienkö lahjan vai en.
Syntymäpäivälahjaakaan ei kannata antaa, sillä elämistä 100% päättyy kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin antamani astiasto vietiin vuoden päästä kirpputorille. Lauantaina taas häät, en vie mitään lahjaa vaikka oli pitkä lahjalista kutsussa.
Olet väärässä. Vain 39 % liitoista päättyy eroon.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen päätynyt samaan lopputulokseen kun viimeisimmät liitot, joihin olen vienyt tai ostanut jotain häälahjalistalta, ovat kestäneet korkeintaan kaksi vuotta.
Mikä järki mennä toista tuntematta naimisiin ja olla naimisissa kaksi vuotta? Katsooko jengi liikaa Ensitreffit alttarilla-ohjelmaa?
heh heh, no voi että... Ajattelen aina kun kuulen näitä puolet eroon-juttuja, että PUOLET LIITOISTA SIIS PYSYVÄT. Mielestäni se on aika hyvin jos puhutaan kestävästä vuosikymmenten tai loppuiän liitosta!
Muutenkin ajattelen että mikään sitoutunut suhde tai liitto ei ole turha vaan kasvattaa ihmistä.
Mutta minä nyt ajattelen muutoinkin elämässä valoisasti ja myönteisesti toisin kuin ap :)
Tsemppiä.
Meillä häissä jaetaan vieraille ruokakupongit lahjojen antamisen yhteydessä, joten eipä tule kukaan ilman lahjaa.