Jos voitat 28 milliä eurojackpotissa
Kommentit (29)
Sanoisin heti heipat valtion paskaduunille. Ei tulisi ikävä.
Matalalla profiililla. Selittäisin jotain downshiftaamisesta ja miten arvot ovat muuttuneet. En muuttaisi kulutustottumuksiani huomattavasti
Varmaan irtisanoisin itseni vasta puolen vuoden kuluttua, jotta kukaan ei arvaisi minun voittaneen lotossa. Todennäköisesti valehtelisin kaikille, että lähden opiskelemaan uutta alaa.
Vierailija kirjoitti:
En sanoutuisi irti. Pidän työstäni.
Parin viikon loman voisin kyllä pitää.
Oletko kortsujen koepanija vai kannabiksen laaduntarkkailija? Niistä ammateista voin ymmärtää että tykkää.
Mielenkiintoista, useampi vastaa että lähtisi Suomesta eikä palaisi. Minä sen sijaan tulisin takaisin Suomeen yli 20 vuoden ulkomailla asumisen jälkeen. :-)
Irtisanoutumisen hoitaisin hyvin pitkän tähtäimen suunnitelmalla, eli jatkaisin töissä käyntiä ainakin vuoden. Niin että ihmiset alkavat jo unohtaa että joku meistä on voittanut, ja toisten tarkkailu olisi laantunut (voittokuponkien ostopaikathan julkistetaan ja meidän on sellainen että kaikki tajuaisivat että joku meiltä on voittanut). Ja olisi ehdottoman tärkeää että voitto pysyisi salassa. Tuo on jo niin iso summa että houkuttelee kaikenlaisia hulluja. Enkä todellakaan haluaisi elää loppuelämääni jossain vahvasti vartioidulla alueella ja pelätä kaikkea.
Lisäksi tuon vuoden aikana voisi henkisesti valmistautua lähtöön. Pidän työstäni paljon ja ennen kaikkea pidän monesta työkaveristani. Monen kanssa on oltu kymmenenkin vuotta ja tehty töitä yhteisten päämäärien eteen. Kyllä heitä tulisi ikävä kun tietäisi että ei koskaan enää tapaisi heitä.
Vuoden aikana alkaisin vähän pikkuhiljaa pohjustaa sitä että aion ottaa pitkän virkavapaan. Keksisin jotain opiskelua, tai vanhempien hoivan tarveen, tai jotakin sellaista. Ottaisin vuoden virkavapaan (niin että tilalleni voitaisiin heti palkata uusi eikä työpaikka jäisi pulaan) ja sitten vaan pidentäisin sitä vuodesta toiseen. Sitten siirtyisinkin eläkkeelle eli oikeastaan ei edes tarvitsisi irtisanoutua.
Pidän pomostani ja työkavereistani. Pieni firma, alle 10 työntekijää.
Aamukahvilla kertoisin, että miten on käynyt. Sanoisin lopettavani työt ja, että alkakaa suunnittelemaan minne haluaisitte lähteä kuukauden lomalle, puolisot mukaan, minä maksan.
Ihan asiallisesti, mulla on kiva duuni, mutta silti lopettaisin heti.
Odottelisin että rahat tulee tilille ja miettisin ihan rauhassa, miten ne käytän. Maata ja metsää ostaisin satavarmana.
Jos oikeasti voittaisin miljoonia niin ensiksi menisin johonkin missä ganja on laillista tai ainakin sallittua kuten hollannissa. Sitten miettisin mitä kaikkea kivaa keksisin itseni viihdyttämiseksi.
Samaa mieltä kuin ensimmäiset kommentit eli evvk.
Häipyisin maasta, antakoot potkut.