Jos voitat 28 milliä eurojackpotissa
Kommentit (29)
Tekstiviestillä tai räkäisen naurun puheluna.
Olen silloin jo lentokoneessa matkalla aurinkoon. Eipä enää siinä vaiheessa kiinnosta mitkään irtisanoutumiset. Varmaan työpaikalla huomaavat että en ole enää ollut paikalla moneen päivään, ja vetävät johtopäätökset.
Sanoidin miehelleni että se on loppu nyt. Hän on nimittäin myös pomoni. Veikkaan, että hänkin lopettaisi työt saman tien.
Keksin jonkun tekosyyn ehkä puolen vuoden päästä, muutenhan ne arvaa että se olin minä.
Käyn latelemassa seteleitä pomon edessä ja nappaan ne pois kun käsi alkaa käydä niitä ottaakseen, otan kopion voittotositteesta ja jaan työpaikan duunareille ja nauran räkäisesti ja häippäsen.
Soittaisin seuraavana arkipäivänä pomolleni ja kertoisin asiasta. Sitten sopisimme käytännönjärkestelyistä. Arvostan pomoani ja työpaikkaani, joten en haluaisi vain nostaa kytkinä ja jättää heitä pulaan. Kuukauden irtisanomisajan jälkeen lähtisin.
Hoitaisin irtisanoutumisen ihan asiallisesti. Ei mulla olisi mitään syytä veetuilla. Vaikka ei kiinnostaisikaan sen jälkeen enää töissä jatkaa, niin en haluaisi siltikään veetuilemalla töistä lähteä.
Soittaisin: En tule enää toimeen - koittakaa tulla toimeen.
Laittaisin viikonloppuna someen kuvia kun kåppåilen kaukomailla eri maissa ja paikoissa mihin ei kahden päivän vapailla Suomesta ehdi. Sitten viikon hiljaisuus ja taas Vegasin rulettipöydässä tonnin panoksia pöytään ja livekuvaa tietenkin. Tyhmempikin tajuaa et ei taija meijän " talkkari" tulla takas.=) Onnea lottoon!
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin viikonloppuna someen kuvia kun kåppåilen kaukomailla eri maissa ja paikoissa mihin ei kahden päivän vapailla Suomesta ehdi. Sitten viikon hiljaisuus ja taas Vegasin rulettipöydässä tonnin panoksia pöytään ja livekuvaa tietenkin. Tyhmempikin tajuaa et ei taija meijän " talkkari" tulla takas.=) Onnea lottoon!
Ehkä sittenkin kannattaa pitää se työpaikka, jos Vegasiin lähdet pelaamaan...
Pikkupaikkakunnilla ei välttämättä kannattaisi irtisanoutua heti, vaan jatkaa töissä vielä "jonkin aikaa", ettei uteliaat pystyisi yhdistämään irtisanoutumista siihen voittoon.
Siis sillä olettamuksella, jos ei halua kaiken maailman rahanruinaajia peräänsä.
En sanoutuisi irti. Pidän työstäni.
Parin viikon loman voisin kyllä pitää.
Odottaisin että rahat tilillä ja sen jälkeen irtisanoisin itseni asiallisesti. Loppuajan kävisin töissä mutta nauttisin viimeisistä viikoista. Tekisin mitä jaksan, ei ylitöitä, eikä turhaa stressiä. Saattaisin jopa sopia pidemmän kuin 1 kk irtisanomisajan (uuden perehdyttämiseen), jos oikein nätisti pyytäisivät (mitä epäilen). Voittorahoilla perustaisin oma yrityksen. Ja siihen omaan firmaan palkkaisin nykyiset työkaverit, tai siis osan vain parhaimmat/mukavimmat. Taidan mennä tekeään Eurojackotin.
Vierailija kirjoitti:
En sanoutuisi irti. Pidän työstäni.
Parin viikon loman voisin kyllä pitää.
Mitä teet työksesi, jos tililläsi olisi 28 miljoonaa ja silti mielummin menisit töihin kuin joka aamu olisit vapaa tekemään ja menemään minne haluat?
Irtisanoudun vasta juuri ennen verotietojen julkaisua. Siihen mennessä olen sijoittanut suurimman osan rahoista, hommannut kämpän ulkomailta ja myynyt nykyisen asuntoni. Siihen asti ta joutuu mulle palkkaa maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Odottaisin että rahat tilillä ja sen jälkeen irtisanoisin itseni asiallisesti. Loppuajan kävisin töissä mutta nauttisin viimeisistä viikoista. Tekisin mitä jaksan, ei ylitöitä, eikä turhaa stressiä. Saattaisin jopa sopia pidemmän kuin 1 kk irtisanomisajan (uuden perehdyttämiseen), jos oikein nätisti pyytäisivät (mitä epäilen). Voittorahoilla perustaisin oma yrityksen. Ja siihen omaan firmaan palkkaisin nykyiset työkaverit, tai siis osan vain parhaimmat/mukavimmat. Taidan mennä tekeään Eurojackotin.
Sä olet kuin mä:D
Kyllä on jukolauta moraalitonta porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoudun vasta juuri ennen verotietojen julkaisua. Siihen mennessä olen sijoittanut suurimman osan rahoista, hommannut kämpän ulkomailta ja myynyt nykyisen asuntoni. Siihen asti ta joutuu mulle palkkaa maksamaan.
Tarkoitan tietenkin vuoden 2019 verotietoja jotka tulevat julki joskus 2020. Tämän vuoden verokertymään eivät pääomatulot vielä vaikuttaisi.
En vaivaudu edes soittamaan. Lähden saman tien vttuun suomesta enkä enää palaa. Mulla ei ole tästä maasta yhtäkään hyvää muistoa.