Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskeijujen viikonloppu (pe-su) !!!

05.05.2006 |

Tässäpä tämä tällä kertaa :)

-piias-

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa olossa ei erikoista. No, aamulla tuntui taas tulevan litratolkulla verta nenästä. Ja autoillessa aivastuttaa niin pirusti :(

Pitää vielä allergioista jauhaa, eilen menin apteekkiin, et ostaisin jonkun nenäsuihkeen.. Eivätpä myyneet mitään, kehottivat eka kysymään neuvolalääkäriltä. Minä sit soitin neuvolaan ja terkka sanoi juuri viime viikolla kysyneensä lääkäriltä. Flixonasea voi käyttää esim. ja arvatkaapa kellä on ollut se jo reilun kuukauden kaapissa käyttämättömänä, kun siinä kiellettiin raskauden aikainen käyttö. Oisinpa älynnyt kysyä aikasemmin!

Vauva on välillä muksinut pissarakkoa kohti eikä se tunnu kivalta. Kuhan vielä vähän kasvaa, niin onpa hauskaa, ku on kamala vessahätä ja toinen talsii rakkoa.. Valkovuotoa on tosi paljon.

Työyöt alkaa taas tänään ja motivaatio aivan nollassa. Pöh. Vielä kun jaksais sen 1,5kk. Sit koettas " vapaus" :)

-piias- 21+4

Vierailija
2/22 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin neuvolakuulumiset; kaikki tuntui tosiaan olevan ihan hyvin. Hb oin laskenut sen verran (119) että terkkari kehoitti aloittamaan napsia rautaa. Painoa oli tullut muutama sata grammaa, nyt yhteensä +1,5kg eli ei paljon. Sf-mitta menee kuitenkin yläkäyrällä, oli 22cm.

Vauvan sydän jumputti kovaa ja tasaisesti.

Kelan paperit sain myös mukaani ja ajattelin niitä tässä työpäivän lomassa tänään täytellä.

Mies lähtee tänään mökille kavereiden kanssa äijäilemään, tosi kökköä! Olisin itsekin halunnut mökille kun on tälläinen ilma, nyt täytyy kai tyytyä siihen että haen vaikka kesäkukat kaupasta ja alan niitä istuttamaan takapihalle. Ja ainakin nuorempi poika oli tarkoitus viedä uimahalliin kaverin kanssa ja sitten menemme ulos syömään. Sunnuntaina onkin sitten toisen kaverin tytön rippijuhlat, eli onneksi on ihan kivasti ohjelmaa tiedossa.

Muuten eipä olekaan ihmeempiä kerrottavia, voin oikein hyvin lukkunottamatta päänsärkyä joka on taas palannut kuvioihin.

Siitä keijujen tapaamisesta kun on ollut puhetta niin kivalta kuulostaa, ja olen kyllä innolla mukana. Ajattelinkin seurata mikä päivä päätetään, ja tulen sitten tapaamiseen jos se vain sopii. Muuten ei varmasti ongelmaa, mutta viikonloppuisin olemme näin keväällä kyllä aina mökillä.

Voikaa hyvin!

Tinah 22+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkoinen sää taitaa lehauttaa keijut pihalle?

Ihanat on kyllä ilmat, aivan uskomattomat! Niin että pihalla tulee kyllä itsekin oltua huomattavasti aiempaa enemmän.

Painoista on ollu puhetta...miun pienet on syntynyt 2979g ja 3070g painoisina. MNyt kieltämättä mietityttää ultran jälkeen että onko tuleva vauva kenties isompi vai miten, kun vastasi viikkoja täsmälleen, edelliset on aina olleet jäljessä muutamia päviä. Ja sitä myöten tietysti mieleen hiipii suuremman lapsen synnytys...

Omaa painoa on nyt tuulut n.2kg eli olen suurin piiretin lähtöpainossani tai hieman sen yli. Mutta turvotusta tuntuu olevan ihan hirmuisesti, mietin jo että täytyykö luopua sormuksista kohta.

JAtkan töitä, viikonloppuna on sit enempi aikaa kirjotellakin taas.

Minjuska

Vierailija
4/22 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakenneultra oli keskiviikkona, hyvältä näytti. vauva oli hereillä ja touhusi koko ajan jotain, oli ihana nähdä taas kuvasta miten siellä menee. paljon se on potkinut, tuntuu että heti jos hetken istun liikkumatta se alkaa ' kysellä' että mentiinkö jo nukkumaan :)

terveydenhoitaja oli aika masentava, kyseli vaan että syönkö mitään ja käytänkö päihteitä jne. melko loukkaavaakin, kun jotenkin tuli olo että se oletti minun olevan jotenkin todennäköinen päihteidenkäyttäjä. koskaan en ole polttanut ja alkoholin suhteen raskausaikana nollatoleranssi, huumeita en halua nyt edes ajatella enkä niitä ole käyttänyt ennenkään. syömisistä varmaan kyseli vaan kun papereissa on vanha syömishäiriömerkintä, mutta ilman punnitusta ja kaiken vaivannäköni jälkeen meidän kummankin ravinnonsaannin takaamiseksi, tuntui ihan pahalta tuollainen olettava utelu.

muuten on hyvä mieli, paljon vaan istuksin ja juttelen vatsan kanssa. mietin, että osaakohan vauva jossain vaiheessa vastata puheeseen tmv tuttuihin ääniin liikkumalla, onko kellään kokemusta?

rv 20+3

Vierailija
5/22 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin masun kanssa kotiin juuri. Aamusta lähtien ollaan oltu Espoon Länsiauto Areenalla kannustassa pikkusiskoa tanssien sm-kisoissa...sisko tanssii hip hop-ryhmissä. Soolossa ei päässyt jatkoon, mutta pienryhmässä jännätään vielä, että pääseekö finaaliin. Tulokset eivät olleet tulleet, kun lähdin kotiin. Kyllä oli raskas päivä...aamuysistä aina tähän asti...huh huh. Masussa jumpattiin kanssa niin kovasti, taisi kuulla musiikin ja töminän. :)

Mutta eipä tänne muuta ihmeempää.

Viikonloppua keijuille.

inkuli ja nöpö rv 21+2

Vierailija
6/22 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille,

En ole pitkään aikaan käynyt täällä lukemassakaan, töissä ollut niin kiirettä.

Nyt mua kuitenkin kiinnostaa nuo vauvan liikkeet ja miten seurata. Olen rv 20+3 ja vauvani on melko laiska liikkuja kun vertaan noihin mitä tossa lueskelin. Saan kyllä melko tovin odotella, että se alkaa jotain touhuilla. Istuskellessa ei mielestäni tapahdu mitään, joskus harvoin. Makuullaan pitää olla täysin. Voiko vaikuttaa se, että kohtuni on taaksepäin kallistunut?

Luin tuolta jostain sivustolta noista liikkeiden tarkkailusta, että pitäis tuntea noin 10 liikettä tunnissa. Mun on pakko kyllä kokeilla kuhan tässä pääsen nukkumisasiaan.

Maanantaina olis rakenneultra ja jännittää aivan kamalasti. Onko muilla sellaista lähes jatkuvaa huolen tunnetta silloin kun vain ehtii ajatella asiaa eli sitä että voikohan vauva hyvin?

Vierailija
7/22 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa mukaan!

Meillä hajosi kone ja nyt se on vihdoin korjattu, joten täällä taas. Monen päivän pinot on lukematta, en tiedä ehdinkö edes.

Täällä kaikki hyvin, masu kasvaa ja vauva (tämäkin) potkii välillä niin lujaa, että maha heiluu - näkyy siis jo ulospäinkin.

Liikkeitä ei käsittääkseni tässä vaiheessa vielä sen kummemmin kannata laskea, koska vauvalla on niin paljon tilaa liikkua. Liikelaskentaa aletaan suorittaa sitten raskauden loppupuolella.

Mutta nyt laittamaan vaipat kuivumaan, sitten suihkuun ja nukkumaan. Hyvää vointia kaikille!

Porenn ja Pimpula rv 23+3 (hui miten paljon jo!)

Vierailija
8/22 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitteli, että aivastuttaa autoillessa. Mulla on ihan sama vika - aamulla ei töihin lähtiessä vielä aivastusta, laitan kyllä silmätipat ja otan nenäsuihkeen, mutta parin kilsan automatkalla alkaa aivastuttaa kauheasti ja se jatkuu töissä melkein tunnin. No, sitten taas helpottaa, mutta kotimatkalla sama juttu. Pelottaa ajaa, kun tuntuu, että aivastuksen tullessa kontrolli katoaa hetkeksi... Muutenkin selkään ja kylkiin alkaa jo sattua tämä jatkuva aivastelu. Ja koivun kukinnan huippu on vasta tulossa... :-/

Muuten omaan napaan ei kummempaa (kohta ei muuten ole enää sitä napaa kuopalla...), odotellaan rakenneultraa joka on perjantaina. Yöt tahtoo jo olla repaleisia, herään selkäkipuihin tai johonkin muuhun vähän väliä, ja joka ikinen aamu klo 5.30 johonkin, jokohan ne vauvat on päättäneet opettaa äidin uudelle vuorokausirytmille? :O Kunnon liikkeitä en kyllä vielä näin ekakertalaisena tunne, tai siis semmoisia pieniä muljauksia/kuplahduksia olen tuntenut jo useamman viikon, mutta ne vois ihan yhtä hyvin olla peräisin mun suolistosta... varsinkin kun tuntuu aina tasan samoissa kohdissa. Mutta ehkä toi ultra valaisee sitäkin, täsmääkö ne kohdat sitten vauvojen sijaintiin ja asentoon.

Töissä mun mahaa taivastelee aina vähintään viis eri työkaveria per päivä, hyväntahtoisia kaikki, mutta ihan pikkuisen meinaa välillä jo kyllästyttää... Joo, onhan se iso, mutta niin sen pitääkin. :) Sf-mittahan mulla oli rv 17 mitattuna jo 22, mutta tällaiselle lyhyelle tuplaodottajalle on ihan normaalia... Vaan tuntuuhan se itsestäkin, että mitenkähän isoksi se oikein ehtiikään vielä kasvaa - tosin se tietysti riippuu paljon siitäkin, milloin vauvat päättää maailmaan tulla.

Huomenna ostamaan pari kukkaa pihalle, onneks mies on innostunut " puutarhanhoidosta" (asutaan ekaa vuotta rivarissa eli on viimein oma piha), ei musta oliskaan mitään tuolla tekemään tän allergian + tän mahan kans. Tulis vaan nyt kesä ja menis tää kevään kärsimyskausi nopsaan ohi!

Ai niin, ideoita piti kysellä, miehen siskon lakkiaisjuhlia ajatellen... Millasia asuja olette ajatelleet kesän perhejuhliin? Mulla ois sininen pellavainen liivihame, mut sinne alle pitäs löytää joku kiva paita. Tai sit joutuu miettimään koko asun uusiksi. Lyhyet hameet on poissa laskuista, koivet on jo sen verran rumiksi päässeet tukisukista huolimatta... Meillä ei ehkä ole muuta kuin nuo yhdet juhlat tulossa tänä kesänä, joten en viitsisi ostaa mitään sellasta kallista, jolla ei sitten ole muuta käyttöä.

yön tunteina aivastelee ja pohtii Tiikeriankka rv 19+0 sekä tuplamatkustajat

Vierailija
9/22 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään erikoista meidän la-aamuun. Herättiin esikoisen toimesta jo ennen seitsemää ja ovat nyt jo miehen kanssa puistossa leikkimässä. Itse olen jo siivonnut ja nyt pitäisi taas alkaa opiskelemaan maanantaiseen tenttiin...voi kun nämä seuraavat kaksi viikkoa menisi nopeasti, niin kesäloma alkaisi :)

Masuun ei erityisempää, joku tuossa jo kirjoitteli, että napa ei ole kuopalla enää kohta, sama juttu! Työntyy jo ulospäin...kohta ei ole kuoppaa laisinkaan. Kakkonen potkii paljon, onneksi ei vielä öisin ole alkanut herättelee. Nukun kyllä niin sikeästi, olen ollut tosi väsynyt viime aikoina.

Neuvola puolentoista viikon kuluttua, sitä odotellessa, että kuulis taas sydänäänet ja muutenkin uudet raskauskuulumiset.

Aurinkoista ja lämmintä viikonloppua keijut!

inkuli ja nöpö rv 21+3

p.s. Saatasko se meidän pääkaupunkiseudun tapaaminen aikaiseksi viikolla 21?

Vierailija
10/22 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää muutama päivä ultraan, jännittää kyllä ihan pirusti että onko kaikki ok. Joku sitä kyseliki että onko muita huolestuneita, mä ilmoittaudun panikoiviin. Nyt kun on ollu näitä masukipuja niin kyllä sitä koko ajan ajattelee että mitä jos..Liikkeitäki oon tuntenu tosi vähän, ja se varmaan kuuluu asiaan ku oon ensikertalainen. Onneks meillä on kotona sydänäänten kuuntelulaite nii saa kuunnella joka päivä että onko siä masus elämää.

No kun koosta puhutaan niin kyllähän se kuulemma jo näkyy, itte oon ollu vähä sillai että " jaa tää pieni nyppylä vai" . On aika huvittavaa kun ihmiset aina vaivihkaa kattelee mahaa samalla kun jutellaan. Tekis mieli aina sanoo että oon mä.

Perhejuhlat..voi ei, nyt on tosiaan niiden sesonkiaika. Mulla ei oo edes vaatteita millä menis neuvolaan niin mitähän sitä juhliin laittais?! Netistä kattelin äitiysvaatteita mutta oli mun makuun pikkasen liian kalliita. Kai tämä nyppylä täytyy jollain verhota.

On taas ihana päivä tulos, en oo viä viittiny hakee kukkia mutta kauheesti kyllä tekis mieli. Taidan vaan ostaa jotain muita kun orvokkeja tänä kesänä.

Miisa84 & Vilperi, Rv 21+2

Vierailija
11/22 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille!

Ei oo taas pitkään aikaan kerinnyt kirjotteleen, mutta pinot oon kyllä lukenut:)

Spao: Mullakin oli esikoista odottaessa jatkuva huoli, et onkohan sillä kaikki hyvin. Nyt on onneksi tosiaan kädet niin täynnä työtä ton termiitin kanssa, ettei kerkiä hirveesti huolissaan olemaan + liikkeitä tuntuu hyvin.

Nukkuminen meillä vaan on vähän hakusessa. Esikoinen heräilee vähintään 5 kertaa yössä tuttia huutamaan ja oon ihan ihmeessä, että miten saisin sen nukkumaan yöt läpeensä. Yösyötöistä ollaan kyllä päästy. Manasinkin tossa just miehelle, kun valitteli väsymystään, et en oo nukkunut vuoteen hyvin; esikoisen loppuraskauden aikana oli jo niin tuskainen olo, että sai juosta vessassa yms. muutaman tunnin välein ja odotti vaan lähtöä laitokselle. Noh, mikäli vanhat merkit paikkansa pitää, niin helpotusta ei oo ainakaan pidemmäksi aikaa tiedossa, mutta jos jollain on hyväksi todettuja keinoja, millä päästä eroon näistä yöheräilyistä, niin kiitos vaan jo etukäteen :)

Rakenneultrassakin oltiin, kaikki ok. Verenpaineet vaan oli hieman kohollaan ja sitä nyt seuraillaan. Ja sokeri-rasitukseen joutuu kanssa jossain vaiheessa, muistaakseni täällä oli joku muukin siihen menossa? Mulle ei neuvolassakaan puhuttu siitä taas mitään, kiinnostais vaan tietää millä viikoilla siihen yleensä mennään?

:) Kyllikki 22+6 ja Termiitti 10kk

Vierailija
12/22 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen menossa sokerirasitukseen viikolla 25+. Käsitin että jossain noilla viikoilla siellä käydään.

Poika nukahti joten pakko lähteä kaivamaan veroilmoitusta varten kuitteja...plääh ei yhtään innosta koko puuha.

rv 22+5

Vierailija
13/22 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkOrange]Huvittavaa kun puolitutut ja ihan oudotkin esim. kaupassa vilkuilee tuota palloa:) Mulla ei kyllä vielä mikään iso maha ole, ihan nyt vasta vähän pullottaa.....tietenkin kun siirtynyt kevyempiin vaatteisiin sen näkee paremmin.

Minulla lakkiaiset ja rippijuhlat tiedossa....eli jotain vaatetta pitäis löytää...mutta ei jaksa ees ajatella vaatekauppoja. Vaikka tämä minun maha tosiaankin on vielä pieni, se alkaa olla jo tiellä. Varsinki kumarteleminen ja kyykkiminen on hankalaa ja tekee kipeää.

Liikkeistä....minulla tuntuu tosi vähän liikkeitä. Hyvä jos kerran päivässä muljahtaa...eikä aina sitäkää. Mutta se kuulemma normaalia että näillä viikoilla hiljasempaa...mutta kateellinen oon teille jotka tunnette liikkeitä enemmän:(

Täällä ollaan kans huolestuneita että onko möykyllä kaikki ok. Mutta eipä auta kuin päivä kerrallaan mennä eteenpäin...rakenneultraa ja selkeempiä liikkeitä odotellen. Mulla seuraava neuvola vasta kuun lopussa. Tylsää.

Oon tänään tyhjennelly vaatekappia....vien suurimman osan vaatteistani kirppikselle. Toivottavasti menee kaupaksi. Pitäis saada kaappitilaa Kermaperunan vaatteille ja tavaroille. Ja kun minulla on niin hirveästi pieneksi käyneitä vaatteita....siis muutenkin kun raskauden takia pieniä....tuntu kyllä jotenkin haikealta kun pesin silitin ja lajittelin niitä vanhoja vaatteitani, että raskiikohan niitä myydäkkään kun niissä niin paljon muistoja. Oon ihmetelly että miksi ihmiset aina ylihinnoittelee kirppari-vaatteensa. Mutta se johtuukin varmaan siitä että myyjälle vaatteissa tunne-arvoa :) Tavallisessa t-paidassakin voi olla miljoona muistoa.

Ihanaa kun nyt ollu näin kesäisiä ilmoja! Kauhulla kyllä odotan kesälomamatkoja, kun pari kertaa ainakin täytyy käydä minun kotipaikkakunnalla....että miten nistä matkoista selviän. Täytyy kyllä toivoa pilvisiä matkapäiviä, etten hikoile itseäni hengiltä kuumassa autossa :) Vaikka kivahan se reissata.

Hauskaa viikonloppua keijukaisille :)

Kerttu rv 20+ [color=Goldenrod3][size=6]♥[/size]

Vierailija
14/22 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, kun väsytti yöllä töissä. Kolmen jälkeen istuin toimiston tuoliin, nojasin kunnolla ja laitoin silmät kiinni. Yhtäkkiä tuoli alkoi keikkaamaan taaksepäin ja mie siihen havahuin ja säikähin ihan kauheasti. Hitto, ois ollut vauhdikas lento selälleen sen tuolin kanssa :(

Juhlavaatteeista: Mulla oli kaksi vuotta sitten valmistujaiset 3 viikkoa ennen laskettua aikaa. Ostin silloin juhliin Cittarilta kokoa isomman kokopitkän mekon ja se istui oikein hyvin. Ja minä en ole mikään maailman pienin ihminen ;) Eli ainakin toissakeväänä löytyi ihan normaalimallistoista ihania mekkoja. Ja tuota ko. mekkoa käytin sit myös tytön ristiäisissä. Tänä kesänä ei ole tiedossa ainakaan mitään suuria juhlia, tai serkkuni lakkiaiset, mut epäilen, ettei kutsu meille asti yllä.

Bikinit olen hommannut, viime kesäiset ovat varmaan surkuhupaisan pienet tänä kesänä :D Eikä mulla ole koskaan ollut kesämahaa, joten pitää ottaa kaikki hyöty irti! Miun pitäs ottaa joskus asiakseni ostaa uusia rintsikoita, mut ihan outoa, ku miun pitäs olla ihan toisella kuppikoolla nyt tässä raskaudessa. Kyllä se vähän tuntuu, ku a-kuppi ei mahukaan ;D Tää on ihan uusi ilmiö tämä rintojen kasvu, heh.

Esikoista kun odotin, niin tuntui, et koulussa kaikki opiskelukaverit puhui mahalle eikä mulle. Ja masun hiplaajia riitti, ei siinä mitään jos joku kaveri kokeili mahaa, mutku semmoset tytöt, joiden kans en ollu muuten tekemisissä, niin.. Kuopuksen aikaan tutustuin koulutusohjelmavuonna ikäiseeni neitokaiseen ja pian oltiinki yhtäaikaa raskaana. Kuten nytki, hän odottaa kakkosta ja minä kolmatta, lasketuilla ajoille 2 viikkoa väliä :)

Hain tossa joku aika sitten ammattikorkeeseen, terveydenhoitajaksi. Hih, kaksi vuotta sitten hain viimeksi, pääsin valintaan ja järkytin haastattelijoita tuumimalla, että LA 1,5 viikon päästä. Nyt jos pääsen valintakokeeseen, olen TAAS siellä ison mahan kanssa!

Vauva mynttäsi töissä ollessa tosi kovaa. Oikoi itseään aina potilaiden kääntösessioiden jälkeen ja pakkohan siinä oli minunkin oikaista ruotoani. Hassu. Poikaolo on taas kympissä :) Tytön nimi on jo varmaksi päätetty ja ois niin IHANA nimi, mut silti tämä ei tunnu yhtään tytöltä! -piias- 21+5

Vierailija
15/22 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihan järkyttyny, ulkona on iiihana aurinkopäivä ja siitä tulikin mieleen että mullahan on edessäni siis oikein ongelma: vaatteet. Mitään isompia juhlia ei ole kyllä tiedossa, mutta mitähän hittoa mie kuvittelen pitäväni heinäkuun helteillä päälläni??!? Olen aina odottanut kesäkuun vauvaa mutten ole koskaan investoinu vaatteisiin ihan muutaman lämpösen viikon vuoksi, kulkenu äitipuolen vanhoissa mammashortseissa (jotka esim.valokuvassa näyttää siltä ettei ole housuja ollenkaan kun ovat niin ihon väriset :) )ja jossakin kirpputorislta löytämässäni huletnassa ja venyttäny vanhat t-paitani pilalle...mutta nyt mulla olis odotusta edessä kesä-heinä-elokuun helteet ja miun tuurilla lämmintä riittää pitkälle syyskuuhun. Ei taida äitipuolen mammashortsit riittää... Ja Lindexin tarjonta ei ollu miun väriskaalaa lähelläkään...tuliskohan sinne jotakin kesäsempiä värejä, varmaan.

Oma olo on ihan ok, vaikka välilä just nuo kumartelemiset ja kyykkimiset ahistaa ja painaa mahaa. Yöt menee puihin heti kun alkaa valostumaan, viimestään 4ltä on noustava vessaan ja sitten loppuaamu vaan pyöritään ja torkahdellaan.

Mutta nyt ei malta olla enää sisällä, pyyhinlevitykseen.

Minjuska 21+5

Vierailija
16/22 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrassa olin eilen ja vauvalla onneksi kaikki hyvin. Ehdin jo jännittää ihan kamalasti mm liikkeiden vähyyden ja vatsan pienuuden takia, ettei vauva kasvakaan kuten pitää ja ole terve. Kokoa löytyi ihan hyvin, vastaa viikkoja 20+0 ja koska alkuraskauden ultrassa rv 8 vastasi täysin viikkoja, niin klö tuumasi, että kasvu on ihan yksilöllistä kokoeroa, ei sitä että olisi vanhempi. Edelliset olleet noin 3500g ja 3700g, joten veikkaan, että tämä kolmas on 3800-3900g syntyessään.

Sukupuolta en kysynyt, ehkä sitten 3D ultrassa loppukuusta. Tuntui aika toisarvoiselta koko tieto, vaikka toisaalta olisi ihanaa tietää kumpi tulossa. Olin vaan niin onnellinen, että vauva näyttäisi oleva terve.

Lapsimessuilla olin tänään, nyt jalat ihan puuduksissa. Ostin harsovaippoja, yhdet pienet kestovaippakuoret ja pinnasänkyyn soittorasian. Kantoliinaa hiplailin, mutta en osannut päättää minkä haluan, joten jäi ostamatta. Kaikkea ihanaa oli tarjolla :)

Liikkeistä ollut puhetta, itse olen pohtinut kovasti missä vika kun vauva liikkuu aika vähän ja tuntuu olevan melko rauhallinen. Ultassa huomasin, että suurin osa liikkeistä ja jopa potkuista jää minulta edelleen huomaamatta, vaikka vauva liikkui todella vilkkaasti. Näillä viikoilla vauvalla on vielä niin paljon tilaa, ettei kaikki tosiaan tunnu. Eli olkaa huoletta muutkin vähän liikkeitä tuntevat. Liikelaskentaan ei tosiaan ihan vielä tarvitse alkaa.

Perhejuhlien vaatteista, itselläni on ohut vaalea äitiys-housuasu, jonka ostin kakkosta odottaessa (H&M:ltä) ja sama saa kelvata tämän kevään/kesän juhliin. Loppukesästä on tosin tiedossa hienommat iltahäät, jonne aion ostaa jonkun asun, ajattelin ensin seurata huuto.netin tilannetta ja jos sieltä ei löydy niin täytyy ostaa uutena. Viikkoja on tuolloin 30, joten en varmaan tavallisiin juhlamekkoihin edes mahdu vaan on ostettava äitiysmallistosta.

Mayella 19+3

Vierailija
17/22 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden pk-seudun Keijujen innoittamana arvelin kysäistä, treffattasko mekin joskus lähikuukausina..?

Taidetaan olla nykyään ainoat PKKS-palstailijat. Ja hassua, että meitä kaikkia yhdistää tuo Minjuskan asuinpaikkakunta jollain tavalla :)

-piias- 21+5

.. sähläsin tämän omaksi aloitukseksi, mutta ehkäpä täältä löydätte paremmin.

Vierailija
18/22 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vain passaapi mulle tapaaminen, itseasiassa jo vähän ajattelinkin että olis kiva, kun ei tuonne Helsingin tapaamiseen matkojen takia viitsi lähteä, vaikka muuten vois ollakin kiva.

Mullehan passaa iltaisin parhaiten, viikonloput ollaan varmaan aika tiiviisti mökillä. Juhannuksen jälkeen (jos onni =pomo suo) passaa päivisinkin kun jään lomalle. Otetaanko lapsellinen vai lapseton tapaaminen? Jos lapseton niin sittenkin ilta paras vaihtoehto mulle.

ja paikka on sinänsä ihan sama joko täällä Myllyllä tai sitten Jns. Vaikka joku kiva kahvio? Vai Shellin baariin? :)

Mietitään

MInjuska

Vierailija
19/22 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. pääseepähän asioille samalla. 1.7. lähtien mie oon lasten kanssa kotona, joten silloin käy vain illat ilman lapsia tapaamiseen. Mut kiva ois järjestää jo vaikka tälle loppukuulle tai kesäkuun alulle tapaaminen, aluksi vois olla viisaampaa ilman kullannuppuja :D Jonkun ruuan äärellä vois olla myös ihan jees nähdä (vesikielellä täällä töissä pohdin).

-piias-

Vierailija
20/22 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta eletäänkin jo sunnuntaita. tuo esikoinen on nukkunut 2 yötä niin hyvin, että tässähän voi sanoa itseään välillä jopa pirteäski - no en odotakkaan että enään kolmatta tulis... Mutta asiaan.

Vaatteista: meillä kun näille mussukoille on tulossa 1v11kk ikäero - niin mikäli maha ei tule hulluna isommaksi, niin menee samat kamat kun viimeksi.. Eli koko raskauden pidin omia paitojani muutenkin, mahtui oikein hyvin, jos oli lyhyt malli, niin pidempi toppi alle niin on musta ihan kivan näkönen. Viimeksi oli hienot häät elokuussa, eli olin noin rv32 silloin ja mulle mahtu yks mun veromodasta ostettu vanha venyvää kangasta oleva mekko ja oli tosi kiva vielä masun kanssa, kaikki kurvit paljastava ;) Että kandee " sillä silmällä" katsella kaikkee mitä jo on!! rippijuhlilla oli aina vissii mustat äippäkaprit ja sit joku toppi/paita. Niin ja yks vanha HM hame oli kanssa kiva, se ei veny kun vyötäröstä, mutta oli laskautuva ja oli ihan kiva vaikka oli vedetty masun päälle... Mä en raskinu osta mitään mamma juhlajuttuja, kun kaikki kiva oli musta tosi kallista. Mutta niinpä tuli vanhoissakin " rytkyissä" juhlittua ;)

Liikkeistaä: täällä jumpataan kyllä päivittäin. en ole niin pitänyt kirjaa, mutta tuntuu useammin päivässä tai ainakin joka päivä. Ei mitään kovin pitkiä aikoja kerrallaan, mut parit töytäisyt. Ulospäin ei vielä näy eikä tunnu.

Muuten menee oikein hyvin, kai se keskiraskakuden auvoisuus on nyt täällä, kun tänään leivon muffineja (ekaa kertaa elämässäni...).

Jalat kyllä välillä aika kipeet... Varsinkin eilisen Lapsimessuilla rymyämisen jälkeen... no tiesipä tuon jo mennessä, että ukkelin perässä saa juosta, ei se kauaa suostu istumaan... Mut ukkeli viihtyi!!! Ja sai rytmimunan ja -virtahevon sekä uuden nokkamukin, josta ei ole suontunut juomaan yhtään - ainakaan vielä... Harmittu kun ne kestovaippa osastot jäi katsomatta, kun ei niissä ollut mitään tota ukkelia kiinnostavaa, niin ei äitikään saa sellasella osastolla sitten olla...

t. K rv 21 kait + uinuva pikkumies 1,5v