Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähestyvä syksy ja talvi ahdistaa

Vierailija
19.09.2018 |

En vielä olisi valmis luopumaan valoisuudesta ja lämpimistä ilmoista. Alkusyksy on ihanaa aikaa kaikkine väriloistoineen ja kauniine päivineen. Sitten on tämä toinen puoli - kylmää, pimeää, tuulista ja sateista. Käytännössä seuraavat 6-7kk tulevat menemään sisätiloissa televisiota katsellen ja kotia laitellen, mikä onkin ihan mukavaa puuhaa VÄLILLÄ. Yksin elävänä ihmisenä en vaan jaksaisi kotona nyhjöttämistä, ahdistaa myös kaikenlaiset "cozy evening, mitä uusia juttuja syksy tuo tullessaan, talven lomamatkojen suunnittelu" -kliseet. Ei minulla ole tulossa mitään uusia muutoksia elämään, sama työ samoine sisältöineen, töissä jopa työvaatteet, enkä voi näin ollen edes inspiroitua syyspukeutumisesta, ei ruokakauppaan jaksa miettiä kaunista ja mätsäävää asua. Elämä tulee olemaan samaa harmaata töihin-kotiin-kauppaan-ruokailu(-jumppaa) ja nukkumaan.
Eikö muista tämä tunnu raskaalta? Vai onko kaikilla kokoajan jotain uutta ja hienoa tulossa, mitä voi odottaa. Vertaistukea?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näillä kitisiöllä ole hyvä olla missään. Myrkyllinen ihmistyyppi, onneksi positiivisuutta voi oppia.

Vierailija
22/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy ja talvi on parasta aikaa lenkkeilyyn.

Kerran tein talvella -25 pakkasessa pimeässä pyörälenkin ja se oli ihan mahtavaa,hupullinen talvitakki oli päällä niin yhtään ei tullut kasvoihin kylmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ette muuta Etelä-Eurooppaan? En kysy millään pahalla, vaan ihan vilpittömästi ihmettelen. Tuntuu, että ihmiset ovat liian aloitekyvyttömiä.

Hyvä kysymys. Ehkä koska ihmiset on paapottu passiivisiksi ja melko kyvyttömiksi ratkomaan ongelmiaan?

Itse muutin aikoinaan ulkomaille, kun en saanut töitä Suomesta. Muutaman vuoden olin, ja palasin Suomeen. Viihdyin kyllä uudessa kotimaassani, mutta palasin tänne nimenomaan ilmaston takia. Pidän neljästä vuodenajasta, ja Suomen puhtaasta luonnosta. Ja siitä kuinka väljää täällä on, vähän ihmisiä ja paljon tilaa ja rauhaa. Saattaa olla, että muutan vielä uudelleen pois täältä, mutta en siellä sitten koko ajan valita jos olosuhteet eivät ole koko ajan minulle mieleen.

Vierailija
24/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksy on paras! Ruska ja kävelyt pimenevät illat. On paljon mitä voi tehdä ja ei ole kuuma, vaan aina sopiva jos osaa vähänkään pukeutua. Voi käpertyä viltin alle, tai tuijotella tähtitaivasta. Ei aina tarvitse olla kono ja rypeä itsesäälissä.

Onko pakko tulla joka ketjuun käpertymään sen viltin kanssa? Syksy on hienoa aikaa, mutta keksikää nyt oikeasti jo jotain uutta.

Vierailija
25/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn paljon paremmin pimeässä ja kylmässä kuin lämpimässä ja valoisassa. Minusta ulkona on ihanan kaunista erityisesti silloin, kun on pimeää, keinovalo kuitenkin vähän valaisee ympäristöä ja on kohtalaisen paljon lunta. Ei siis liikaa mutta ei myöskään liian vähän. Lunta pitää olla niin, että sitä kertyy esimerkiksi puiden oksille ja ne näyttävät kuin joltain sadun taikapuilta kun on pimeää, mutta kuitenkin keinovalo valaisee niitä puita. Minä viihdyn paljon paremmin pimeässä ja kylmässä kuin lämpimässä ja valoisassa ympäristössä. Ei ulkona palele, kun laittaa tarpeeksi vaatetta päälle, joten pakkanen ei minua haittaa. Päinvastoin voin paljon paremmin kylmässä kuin lämpimässä. On ihanaa kulkea ulkona kylmässä ja pimeässä syksyllä ja talvella, tulla sitten mukavan hämärään ja sopivan viileään kotiini, käpertyä sohvannurkkaan kuuman kaakaon kanssa, sytyttää vaikka pari kynttilää ja kuunnella jotain rauhoittavaa musiikkia.

Vierailija
26/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin eläisin mielummin ainaisessa kesässä, valossa ja lämmössä. En ole koskaan löytänyt mitään hyvää pakkasesta ja pimeydestä, eli talvesta ylipäätään.

Talven yli pääseminen on sellaista sinnittelyä ja aika matelee toisin, kuin kesällä. Kesällä voi tehdä niin paljon enemmän, kuin talvella ja siksikin se on minulle pelkkää pakkopullaa. Koitan kuitenkin tehdä kaikkea mieluista, jotta sen ikävän jakson lokakuulta maaliskuulle kestää.

Kitisemisen sijaan, nosta kytkintä. Ei Suomessa ole kenenkään pakko asua, elämää on muuallakin. Jos aurinko ei tule sinun luo, mene sinä auringon luo. On sitten Suomessa taas yksi narisija vähemmän ilmapiiriä pilaamassa.

Olen eri kenelle vastasit mutta voin sanoa että menossa ollaan!

Omaisuutta on nytkin Oikotiellä myynnissä...

Vierailija
27/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syys- ja talvi-ihminen, mutta toi ”käpertyminen viltin alle” on kyllä yksi (huvittava ja rasittavakin) klisee...🙄

Vierailija
28/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viltti on oikeasti ihana keksintö, mutta itse alan tarvita sitä vasta joskus marraskuussa.

Vierailija
29/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näillä kitisiöllä ole hyvä olla missään. Myrkyllinen ihmistyyppi, onneksi positiivisuutta voi oppia.

Ovatko nämä kitisiät ja rutisiat (joista kirjoitit toisessa syysketjussa) jotain haltian alalajeja?

Vierailija
30/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko sitä kotona olla, ei ulkoilu ole ainoa vaihtoehto, käy kahviloissa, ravintoloissa, kuntosalilla, uimahallissa, keilaamassa, elokuvissa, teatterissa, mahdollista on harrastaa muutakin kuin murtomaahiihtoa!!!!

Murtomaahiihto pimeässä metsässä otsalampun kanssa on ihan mahtavaa.

31/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vielä olisi valmis luopumaan valoisuudesta ja lämpimistä ilmoista. Alkusyksy on ihanaa aikaa kaikkine väriloistoineen ja kauniine päivineen. Sitten on tämä toinen puoli - kylmää, pimeää, tuulista ja sateista. Käytännössä seuraavat 6-7kk tulevat menemään sisätiloissa televisiota katsellen ja kotia laitellen, mikä onkin ihan mukavaa puuhaa VÄLILLÄ. Yksin elävänä ihmisenä en vaan jaksaisi kotona nyhjöttämistä, ahdistaa myös kaikenlaiset "cozy evening, mitä uusia juttuja syksy tuo tullessaan, talven lomamatkojen suunnittelu" -kliseet. Ei minulla ole tulossa mitään uusia muutoksia elämään, sama työ samoine sisältöineen, töissä jopa työvaatteet, enkä voi näin ollen edes inspiroitua syyspukeutumisesta, ei ruokakauppaan jaksa miettiä kaunista ja mätsäävää asua. Elämä tulee olemaan samaa harmaata töihin-kotiin-kauppaan-ruokailu(-jumppaa) ja nukkumaan.

Eikö muista tämä tunnu raskaalta? Vai onko kaikilla kokoajan jotain uutta ja hienoa tulossa, mitä voi odottaa. Vertaistukea?

Yksin elän minäkin, mutta itse suorastaan odotan myöhäissyksyä ja talvea. Maastopyöräilyyn tulee silloin tavallaan kuin uudet polut kun keli on erilainen. Kannattaa hommata joku kiva harrastus talveksi, auttaa kummasti.

Vierailija
32/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pysyttelet sisällä?

Vierailija
33/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään syksystä niin kauan kun pysyy plussan puolella. Talvikin olisi ok jos ei se kestäisi niin helv.... kauan.

Palelen niin herkästi että siksi inhoan pakkasia. Merenranta kaupunki jossa tuulee AINA saa pikku pakkasenkin tuntumaan hyytävän kylmälle.

Kaiken lisäksi tuntuu että palelee sitä enemmän mitä vanhenee. Mulla on jo nyt pitkät kalsarit jalassa. Kesää moni piti kuumana ja uutisetkin hehkutti helteitä. Minusta se oli kerrankin mielyttävän lämmin. Tosin sataa olisi saanut enemmän kun luonto kärsi kuivuudesta. Mä olen tavallaan tottunut kuivuuteen. niin harvoin naista innostaa.

Ei kait tässä kun pää pystyssä kohti uusia pettymyksiä. Ellei siten jostain lottopelistä osu kunnolla.

Vierailija
34/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M35 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin elän minäkin, mutta itse suorastaan odotan myöhäissyksyä ja talvea. Maastopyöräilyyn tulee silloin tavallaan kuin uudet polut kun keli on erilainen. Kannattaa hommata joku kiva harrastus talveksi, auttaa kummasti.

Mulla olisi loistava harrastus mutta laki kieltää omaankin käyttöön kasvattamisen.

Vierailija
35/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästä jaksetaankin aina vain valittaa. Meillä on ollut aina kaikki vuodenajat, ei pitäisi yllättää ja aikuisena osaat varmasti sopeutua. Jos asia on sinulle ihan ylitsepääsemätön, rajat on auki ja tervemenoa.

Nämä on niitä asioita jotka ei valittamalla muutu miksikään, miksi tuhlata niitä vähiä energioitaan.

Ei minulla ole mitään hankalaa sopeutua Suomen säähän. Kesä on lämmin tai sitten ei, syksyllä on kaunista ja märkää, kylmenee. Talvella on lunta ja pakkasta ja keväällä lämpenee. Ei se ole sen kummempaa. Kesällä tehdään asioita jotka on kivoja kesällä kuten vaikka sup-lautailu, syksyllä lenkkeilemään ja talvella luetaan ne kirjat joita ei kesälläkään ehtinyt. On rikkaus nämä vuodenajat, jokaiselle jotain.

Mutta näköjään niin mukavaa valittaa, kun kukaanhan sitä ei mieleisekseen korjata voi.

Vierailija
36/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain jotkut sekopäiset ADHD-ekstrovertit jaksavat innostua pimeästä vuodenajasta. Se on aivan karmeaa ja masentavaa aikaa. Ei ihmistä ole tarkoitettu elämään näillä seuduilla, jossa tiettyyn vuodenaikaan kuolisi ulos tunneissa ilman oikeaa varustusta.

Ai, mun mielestä ne hellehullut taas on stereotyyppisesti ”sekoja adhd-ekstroverttejä”. Introvertit kuten minä pitävät syksystä ja talvesta.

Minä olen introvertti ja inhoan talvea, pimeyttä ja kylmää. 

Nyt voit alapeukuttaa. Sitähän te kylmähullut teette. 

Vierailija
37/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tästä jaksetaankin aina vain valittaa.

Miten sinä jaksatkin olla av:lla valittamassa toisten valittamisesta? Mikset mene tekemään niitä itsellesi mieluisia asioita?

Vai onko nyt kuitenkin niin, että kaikkein mieluisinta sinulle on tulla valittamaan ketjuun, johon sinun ei ole pakko tulla? 

Vierailija
38/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään syksystä niin kauan kun pysyy plussan puolella. Talvikin olisi ok jos ei se kestäisi niin helv.... kauan.

Palelen niin herkästi että siksi inhoan pakkasia. Merenranta kaupunki jossa tuulee AINA saa pikku pakkasenkin tuntumaan hyytävän kylmälle.

Kaiken lisäksi tuntuu että palelee sitä enemmän mitä vanhenee. Mulla on jo nyt pitkät kalsarit jalassa. Kesää moni piti kuumana ja uutisetkin hehkutti helteitä. Minusta se oli kerrankin mielyttävän lämmin. Tosin sataa olisi saanut enemmän kun luonto kärsi kuivuudesta. Mä olen tavallaan tottunut kuivuuteen. niin harvoin naista innostaa.

Ei kait tässä kun pää pystyssä kohti uusia pettymyksiä. Ellei siten jostain lottopelistä osu kunnolla.

Pakkasessa kannattaa ulkoilla, koska pakkanen nuorentaa :)

Vierailija
39/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita joulutulppaanien ja hyasinttien sipulit kasvamaan jouluksi. Ohjeet löytyvät netistä. Niitä on kiva seurata ja saa joulupöytään kukkivaa :)

Vierailija
40/41 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea apua, jos suurimman osan vuodesta ahdistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi