Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herätys, miesten sukupuolirooli ahtaampi kuin naisilla

Vierailija
19.09.2018 |

Näin ainakin kertoo uusin poikatutkimus, jonka mukaan tulisi lähteä purkamaan ahtaita sukupuoli rooleja.

https://yle.fi/uutiset/3-10391891

Kommentit (529)

Vierailija
441/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo mikään uutinen tai yllätys ole. Huolestuttavaa kyllä, ja asialle pitää tehdä paljon.

Tuo on nyt vain pikku asia, Suomessa on paljon tärkeämpiä asiota joihin tulisi nyt keskittyä kuten naisten tasa-arvo, seksuaalinen häirintä, työttömyys ja ilmastonmuutos.

Tää on tätä uikutustrollausta.

Vierailija
442/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten sukupuoliroolit-keskustelukin meni sitten TÄYSIN naisten uhriutumiseksi. Eipä yllätä tällä paskapalstalla jossa miehiä vihataan ja halveksutaan. Muistakaa se, että miehet tätä yhteiskuntaa teille vapaamatkustajille , eli naisille rahoittavat, ylläpitävät ja rakentavat. Puolustusta unohtamatta.

Menkkarageilkaa ihan rauhassa "naisten palstallanne".

Naisia ei häiritse eikä haittaa, jos mies haluaa virkata pipoa tai ratsastaa tai leipoa tai alkaa lastentarhanopettajaksi. Miehet itse eivät uskalla ja miehet itse katsovat kieroon niitä, jotka uskaltavat. 

Kysyin joskus miksi naisia ei näy IT-alalla. Vastauksia tuli vähän, ja ne olivat hieman vihamielisesti muotoiltu sanomalla "koska meitä ei ne rakkineet kiinnosta"

Nyt kuitenkin ajatellaan ettei mies uskalla lastentarhanopettajaksi? Vai onko niin että kun on miehiä joita ei välttämättä eron jälkeen kiinnosta edes omat lapset, kuinka voisi muiden kakarat kiinnostaa? Vähän raa'asti ehkä sanottu, mutta tiedän lapsia joiden isää ei vain saada maisemiin eron jälkeen kuin kerran tai kaksi kuussa viikonloppuna, lomat ovat exän ongelma.

Kieroon katsomisesta... varmaan näinkin. Katsovatko naiset kieroon jos nainen kertoo olevansa raskaan kaluston ammattikuljettaja (mikä muu voisi kuvata rekkamiestä??) tai metsuri (eikä siis puutarhuri)? Ainakin joskus aikoinaan (15-vuotta sitten, apua) herätti hämmennystä kun kerroin vaimoni ja minun harrastavan potkunyrkkeilyä. Ei kuulemma sopinut naisille, näin naispuolisten työkavereiden mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet vitsailevat naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Ottakaa lisää tämän sekopääsukupuolen sukunimiä. Yksi kun ei teille hysteerikoille elämän aikana riitä. :D Mikä naisia oikeasti vaivaa? Ihan avuttomia vaarallisen sukupuolen edessä ettekä osaa tehdä mitään järkipäätöksiä itse.

Naisia vihaava nainen tuli kertomaan missä mennään.

Vierailija
444/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettiko isäsi vai äitisi tuon vitsin sinulle?

Isä, äitini ei ollut paikalla kun hänen hellakahleensa oli liian lyhyt.

Vierailija
445/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen naisellinen mies ja esimerkiksi yliopistossa olin käytännössä pelkästään naisten ympäröimänä.

Minulla ei ole ollut vaikeuksia ystävystyä naisten kanssa, mutta seksuaalinen kanssakäyminen puuttuu. Olen edelleen 27-vuotiaana neitsyt.

Osaan puhua kulttuurista, taiteesta ja kirjallisuudesta ja harrastan liikuntaa, mutta yhdessä oleminen ei johda kuin yksipuolisiin romanttisiin ja eroottisiin tunteisiin.

Tunnen olevani kaverimiehen arkkityyppi, enkä usko sen johtuvan muusta kuin perusnaisellisuudestani. Sekä käytökseni että kiinnostuksen kohteeni ovat tyttömäisiä, mikä ei naisiin vetoa.

Eiköhän kysymys ole ihan biologiasta. Kun eläinmaailmassakin on yleistä, että urokset soidinmenoissa panevat parastaan tai koettelevat voimiaan, niin miksi sama ei pätisi ihmiseläimeen? Todennäköisesti minutkin nähdään mukavana ihmisenä, mutta koska minulta puuttuu urosten tyypillinen soidinkäytös, niin tulosta ei tule.

Miksi nykykulttuurissa ihmisen eläimellisyyttä ei tunnusteta, kun kuitenkin suurin osa käytöksestä perustuu biologiaan ja monenlaisiin vietteihin? Minulla ei ole mitään itseäni tai minunlaisiani vastaan, mutta ihmettelen vain tätä mustan väittämistä valkoiseksi.

Vierailija
446/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt vähintään kaksi eri kuplaa joissa tämä kansakunta elää. Yksi niistä on wt-kupla jonka jäsenet eivät kannusta poikalapsiaan lukemaan/käyttäytymään.

Vierailija
447/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet vitsailevat naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Ottakaa lisää tämän sekopääsukupuolen sukunimiä. Yksi kun ei teille hysteerikoille elämän aikana riitä. :D Mikä naisia oikeasti vaivaa? Ihan avuttomia vaarallisen sukupuolen edessä ettekä osaa tehdä mitään järkipäätöksiä itse.

Miehiä palvova akka tuli loukkaantumaan vaikka omaan sukupuoleen kohdistetulle väkivallalle nauretaan. Miehethän sen väkivallankin aiheuttavat. Onko kiitos kaksinkertaisesta sukunimenkantamisesta nyrkki naamaan? :) Sitä minäkin! Onpas kiitollisuutta ukoilta kerrassaan ;)

Vierailija
448/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä isäsi tänne keskustelemaan. Sinä olet pelkästään tylsä ja tyhmä.

Vierailija
449/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä palvova akka tuli loukkaantumaan vaikka omaan sukupuoleen kohdistetulle väkivallalle nauretaan. Miehethän sen väkivallankin aiheuttavat. Onko kiitos kaksinkertaisesta sukunimenkantamisesta nyrkki naamaan? :) Sitä minäkin! Onpas kiitollisuutta ukoilta kerrassaan ;)

Hymiöthän paljastivat tasosi kerralla, sinä vitsailusta huolestunut. Pane korkki kiinni ja mene nukkumaan.

Vierailija
450/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tulisi mutta on vankasti sitä mieltä että naisilta ei ikinä tule ulos mitään fiksua suusta.

Vierailija
451/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten sukupuoliroolit-keskustelukin meni sitten TÄYSIN naisten uhriutumiseksi. Eipä yllätä tällä paskapalstalla jossa miehiä vihataan ja halveksutaan. Muistakaa se, että miehet tätä yhteiskuntaa teille vapaamatkustajille , eli naisille rahoittavat, ylläpitävät ja rakentavat. Puolustusta unohtamatta.

Menkkarageilkaa ihan rauhassa "naisten palstallanne".

Naisia ei häiritse eikä haittaa, jos mies haluaa virkata pipoa tai ratsastaa tai leipoa tai alkaa lastentarhanopettajaksi. Miehet itse eivät uskalla ja miehet itse katsovat kieroon niitä, jotka uskaltavat. 

Kysyin joskus miksi naisia ei näy IT-alalla. Vastauksia tuli vähän, ja ne olivat hieman vihamielisesti muotoiltu sanomalla "koska meitä ei ne rakkineet kiinnosta"

Nyt kuitenkin ajatellaan ettei mies uskalla lastentarhanopettajaksi? Vai onko niin että kun on miehiä joita ei välttämättä eron jälkeen kiinnosta edes omat lapset, kuinka voisi muiden kakarat kiinnostaa? Vähän raa'asti ehkä sanottu, mutta tiedän lapsia joiden isää ei vain saada maisemiin eron jälkeen kuin kerran tai kaksi kuussa viikonloppuna, lomat ovat exän ongelma.

Kieroon katsomisesta... varmaan näinkin. Katsovatko naiset kieroon jos nainen kertoo olevansa raskaan kaluston ammattikuljettaja (mikä muu voisi kuvata rekkamiestä??) tai metsuri (eikä siis puutarhuri)? Ainakin joskus aikoinaan (15-vuotta sitten, apua) herätti hämmennystä kun kerroin vaimoni ja minun harrastavan potkunyrkkeilyä. Ei kuulemma sopinut naisille, näin naispuolisten työkavereiden mielestä.

15 vuotta taitaa siitäkin olla, kun mun naispuoleinen ystäväni jätti yliopiston ja lähti yhdistelmäajoneuvonkuljettajaksi. On sillä tiellä edelleen, eikä varmastikaan työkavereidensakaan mielestä yhtään vähemmän pätevä kuin miespuoliset kollegansa. Siskonsa opiskeli konemestariksi, tosin jätti myöhemmin merenkulun lasten myötä. Aina on ollut stereotypioiden rikkojia, ja aina niitä, jotka katsovat kieroon, ihan sukupuolesta riippumatta. Sitäkin jotkut ihmettelivät, kun ammattisiivooja lähti yliopistoon, ja sillä sentään ei ollut tekemistä sukupuolen kanssa. (Terkkuja tutuille.)

Vierailija
452/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen naisellinen mies ja esimerkiksi yliopistossa olin käytännössä pelkästään naisten ympäröimänä.

Minulla ei ole ollut vaikeuksia ystävystyä naisten kanssa, mutta seksuaalinen kanssakäyminen puuttuu. Olen edelleen 27-vuotiaana neitsyt.

Osaan puhua kulttuurista, taiteesta ja kirjallisuudesta ja harrastan liikuntaa, mutta yhdessä oleminen ei johda kuin yksipuolisiin romanttisiin ja eroottisiin tunteisiin.

Tunnen olevani kaverimiehen arkkityyppi, enkä usko sen johtuvan muusta kuin perusnaisellisuudestani. Sekä käytökseni että kiinnostuksen kohteeni ovat tyttömäisiä, mikä ei naisiin vetoa.

Eiköhän kysymys ole ihan biologiasta. Kun eläinmaailmassakin on yleistä, että urokset soidinmenoissa panevat parastaan tai koettelevat voimiaan, niin miksi sama ei pätisi ihmiseläimeen? Todennäköisesti minutkin nähdään mukavana ihmisenä, mutta koska minulta puuttuu urosten tyypillinen soidinkäytös, niin tulosta ei tule.

Miksi nykykulttuurissa ihmisen eläimellisyyttä ei tunnusteta, kun kuitenkin suurin osa käytöksestä perustuu biologiaan ja monenlaisiin vietteihin? Minulla ei ole mitään itseäni tai minunlaisiani vastaan, mutta ihmettelen vain tätä mustan väittämistä valkoiseksi.

Kyllä kai kaikessa lopulta tulee raja vastaan niin ettei mies enää tee kauppaansa. Mutta se ei mene kohdassa panoalfat vs tavikset tai edes naiselliset miehet. Joku kertoi täällä kerran että oli ihan varma siitä että kampaajana on homo, mutta heteroksi paljastui eli oli jollekin naiselle kelvannut.

Vierailija
453/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tulisi mutta on vankasti sitä mieltä että naisilta ei ikinä tule ulos mitään fiksua suusta.

Isältäs ei tullut mitään fiksua ulos kun sua teki.

Vierailija
454/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te miehet jotka tuotte esiin sukupuolirooliasiaa, teettekö sitä oikealle kohderyhmälle joka on toiset miehet? Kirjoitteletteko hommalla tai laudalla tai pakkotoistossa ja mitä näitä nyt on?

Oletan että olet nainen, jos olen väärässä niin olen pahoillani.

En ole itse siis sillä linjalla että "miehet pois keittiöstä ja mikä on imuri" ja "ei nainen voi olla mekaanikko". Toistan: EN ole sitä mieltä etteikö mies voisi olla sairaanhoitaja ja nainen maailman paras automekaanikko.

Sitten vastaukseen: mikä hiton hyöty siitä olisi? Naisena tiedät varmasti millainen puupää sellainen mies on joka pitää kiinni "häh, pitkähiuksinen sairaanhoitajamies?". Kuin seinälle puhuisi. Kyllä se pitää nuorena saada taottua päähän että ammattivalinta ja muut asiat eivät ole sukupuolesta kiinni.

Naiskoodari joka oli Apollo projektissa, siinä joka lensi kuuhun:

https://en.wikipedia.org/wiki/Margaret_Hamilton_(scientist)

Mutta nykyään koodaus on jotenkin miesten ala. Koska naiset eivät halua sinne.

Tämäkin todennäköisesti tulee ajan myötä muuttumaan, kun ohjelmointi otettiin nyt mukaan perusopetukseen jo ensimmäisiltä luokilta lähtien. Tytötkin huomaavat, että ei se mitään salatiedettä ole vaan ihan opittavissa oleva asia.

t. Koodari N57

No nyt pitää kommentoida, ehkä vähän rumasti "miksi naiset eivät oppisi, oppivathan miehetkin"

Ja olisi hyvä saada naisia koodareiksi. Välillä kyllä näkee että ohjelmistot ovat miesten suunnittelemia, vaikkakin virheilmoitukset ovat kuin naisen suusta (jos et tiedä mikä on vialla, koita arvata)

Se oli sitten vitsi se viimeinen...

Tämä on kanssa yksi mistä miehet vois yrittää oppia pois, vitsillä vittuilu. Tulipa sitten taas miesten sukupuolistereoiden purkuketjussa pönkitettyä stereotypiaa, mutta ei hätää, se oli VITSI.

Olen hyvin tietoinen että virheilmoitukset ovat melkoisen varmasti miesten kirjoittamia.

Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa.

Vierailija
455/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä kumma mitä näistä ah niin huolestuneista miesasiamiehistä paljastuu kun vähän pintaa raaputtaa. Ei ole kaunis näky.

Vierailija
456/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kanssa yksi mistä miehet vois yrittää oppia pois, vitsillä vittuilu. Tulipa sitten taas miesten sukupuolistereoiden purkuketjussa pönkitettyä stereotypiaa, mutta ei hätää, se oli VITSI.

Miksi naisella on kaksi mustaa silmää? Koska hän ei selvästikään kuunnellut ekalla kerralla. Vitsit on hauskoja.

Tämä jonne on todennäköisesti sama jota raivoaa miesvihaa, tai hänen kaveri viereisellä koneella.

Vierailija
457/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisella on kaksi mustaa silmää? Koska hän ei selvästikään kuunnellut ekalla kerralla. Vitsit on hauskoja.

Tämä jonne on todennäköisesti sama jota raivoaa miesvihaa, tai hänen kaveri viereisellä koneella.

Vuorottelevat pelikonsolilla, ja se joka ei pelaa, oksentaa palstalle ulilaudalta opittuja miesvihafraaseja rillit huurussa.

Vierailija
458/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan helvetin masentava on ollut miesten taso täällä loppupäässä ketjua. Alan ymmärtää miksi istuvat täällä itkemässä naisia tekemään jotain, koska ei tällä porukalla voi todellakaan tulla mistään mitään.

Vierailija
459/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai kaikessa lopulta tulee raja vastaan niin ettei mies enää tee kauppaansa. Mutta se ei mene kohdassa panoalfat vs tavikset tai edes naiselliset miehet. Joku kertoi täällä kerran että oli ihan varma siitä että kampaajana on homo, mutta heteroksi paljastui eli oli jollekin naiselle kelvannut.

Eli myönnät taustalla olevan mekanismin.

Tunnen naisia, jotka ovat valistuneita ja hyvän kotikasvatuksen saaneita. Silti nämäkin naiset näyttävät höynähtävän hämmästyttävän helposti itsevarmasti ja itseriittoisesti käyttäytyvään mieheen. Kun mies käy vain rohkeasti naista kohti, piirittää tätä ja osoittaa tälle huomiota, niin hyvin usein miehen päämäärätietoisuus palkitaan.

Sävyisä vastavuoroinen kommunikointi toimii käsitykseni mukaan vain silloin, jos kumpikin sattuu ihastumaan toiseen yhtäaikaan. Usein ihastuksen syntyminen kuitenkin kestää. Siinä miehen röyhkeällä aktiivisuudella näyttää oleva suuri merkitys.

Minua surettaa, etten tuota maskuliinista uhoa osaa. Olen sellainen kiltti lässykkä, joka tuntee filosofit, klassiset musiikkiteokset ja osaa puhua kirjallisuudesta ja sen teoriasta, mutta kun ei se vain vetoa naisiin. Minua voidaan kehua oivaltavasta kirja-analyysistä, mutta se ei herätä naisissa seksuaalisia haluja.

Vierailija
460/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä kumma mitä näistä ah niin huolestuneista miesasiamiehistä paljastuu kun vähän pintaa raaputtaa. Ei ole kaunis näky.

15-vuotiaat tuskin on miesasiamiehiä, edes raaputtamalla. Eihän tuo nyt täysikäisestä mene kirveelläkään.

Jos menee niin ymmärrän teitä naisia taas vähän paremmin.