Miten hitossa pienen vauvan yh-äiti saa nukkua?
Sukulaiset ja ystävät ei auta, eikä isäkään kovasti apuna ole. Pää räjähtää, olen niin väsynyt ja masennus alkaa nostaa päätään...
Lapsella eroahdistus ja hampaiden tulo. Nukun noin 5 h yössä, sekin pätkissä. Minulta on alkanut lähteä hiuksia ja vatsaani polttaa päivittäin. Hyvät neuvot tarpeen!
Kommentit (25)
Naapurin vauva oli ensikodissa unikoulussa. Ei saanut neuvolasta apua eli selvitti itse ensikodin. En valitettavasti tiedä tarkemmin missä ensikoti on, mutta netistä varmaankin saa tietoa.
Ainakin omaan masennukseeni olen saanut sitä kautta hyvin apua. Ja asun siis Vantaalla. Masennus sai alkunsa pitkään jatkuneesta unenpuutteesta, joka aiheutui huonosti nukkuvasta vauvasta ja sairastelukierteestä. Toki siihen oli taipumus olemassa muutenkin. Eivät kaikki sairastu, vaikkeivat unta saisikaan, mutta toiset kyllä.
Vantaalla toimii lisäksi kriisipiste, sieltäkin voi yrittää apua. Yritä aluksi päästä ensikotiin muutamaksi yöksi nukkumaan. Seurakunnaltakin voi saada apua.
jos vatsaa polttelee voi kysessä olla mahahaava. Sen voi saada kovasta stressistä. Rennie auttaa kipuihin hiukan apteekissä myös itsehoitolääkkeitä mutta ekaksi menet lääkäriin!
myös ruokavalio on tärkeiä, pois kahi, tupakka, alkoholi, kokis, rasvat ja mausteet.. Voimia!
Myös ruokavalio auttaa. Voit saada myös muuta tukea, esim. perhetyöntekiää, tukiperhettä tai tuetun loman missä kokohoito! Ota yhteyttä ensin lääkäriin ja sitten sos. työntekijään!
t: se joka sai sisua yh:na olosta, mutta sairastui vatsahaavaan ja masennukseen, ne voidaan estää kunhan haet apua!!!