Maksan 140 euroa vuodessa tv kanavista joita en katso
En muutenkaan katso televisiota vaan katson kiinnostavat sarjat netistä. Rahat on taas loppu ja neljä lasta löytyy, minulla olisi parempaakin käyttöä tuolle rahalle.
Kommentit (54)
voihyvänenaikateitä kirjoitti:
Ja jos luulette, ettette jo maksa niistä mainoskanavista niin luulette väärin. Kyllähän ne mainosten ostajat ottavat sen markkinoinnin kustannukset takaisin tuotteen tai palvelun hinnassa. Maksuttomuus on vain illuusio.
Lisään vielä sen, että joka kerta kun teette jonkun ostopäätöksen radio-, tv- tai nettimainoksen perusteella, olette juurikin maksaneet siitä palvelusta mitä katsoitte ja käytitte. Vuositasolla nämä ostopäätökset ovat helposti paljon enemmän kuin mitä Yle-vero kustantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen alkanut jopa Ylen kanavia katsomaan sen jälkeen kun tuli tää vero. Tai sitten olen alkanut tulemaan vanhaksi.
Ihmiset valehtelevat surutta etteivät katso koskaan ylen kanavia. On tutkittu että suurin osa katsoo eniten mm Ylen uutisia. Moni unohtaa että Fem kanava kuuluu kans yleen. Iso osa katsoo urheilua jotka tulevat yleltä kuin myös Linnan juhlat joka vuosi. Ajankohtais ohjelmat vaalipaneelit ja tulosseurannat jne....
Muisti saattaa pettää tieten tahtoen.
Itse katson paljon yle fem ohjelmia. Kuin myös hyviä sarjoja ykköseltä. Niistäkin koostuu pitkä lista ja lisää on onneksi tulossa.
Tämä veroköytäntö on ehdottomasti oikea. Ennen maksoin kaksinkertaisen summan eläkeläisenä. En valita eikä kenenkään pitäisi valittaa.
Uskot tilastoinnin rehellisyyteen?
Minut on poistettu 3 kertaa gallup materiaalista koska vastaukseni ei ole miellyttanyt kysyjaa.
Yle. hyvaa vain pikku kakkonen ja avaraluonto. En siltikaan katso kun en ole 4 vuoteen asunut suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on siirtyä Jenkkien malliin. Verot alas, mutta sitten maksat kaikesta muusta.
En ole ikinä käynyt sairaalassa, en ole milloinkaan käyttänyt julkista liikennettä, en ole koskaan nostanut mitään tukia. Näihin on kuitenkin mennyt osa minunkin maksamista veroista. Mutta Suomessa asiat hoidetaan näin ja jos ei asia miellytä, voi muuttaa muualle.
Kun sinullekin tulee ikää vähän lisää, niin sairaalat tulevat varmasti tutuiksi.
Varmasti. Mutta toisaalta eihän sitä tiedä, jos AP innostuukin yhtäkkiä katsomaan vaikka Areenasta ohjelmia.
Pointtinani oli se, että veroja käytetään paljon sellaiseen asiaan, mitä en ole koskaan tarvinnut. En valita siitä, vaan totesin näin yleisellä tasolla asian.
Yle-vero on paitsi turha, myös epäoikeudenmukainen. Jollain 20 000e vuosituloilla maksetaan saman verran veroa kuin 15 000e kk-tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Yle verolla maksetaan vain viihteestä, ei mistään oikeasti tarpeellisesta, joten aivan hölmöä verrata johonkin koulutukseen tai terveydenhuoltoon.
Sinun kohdalla koulutus on näköjään mennyt ihan hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja radiokanavista, joita et kuuntele. Ja nettisivuista, joita et selaile. Ja Yle Areenasta, josta et katso tai kuuntele ohjelmia.
En kuuntele radiota. En myöskään yle areenassa käy.
Ap
Tarkoitin tällä sitä, että otsikointisi oli puutteellista. Oikeampi otsikko olisi ollut: "Maksan 140 euroa vuodessa Ylen palveluista, joita en käytä"
Panostakaa niihin otsikoihin!
T: kommentoija 1
Olen täysin samaa mieltä. Minäkin ymmärsin ensin, että ap maksaa jostain typeristä lisäkanavista tuon 140 euroa ja nyt sitten kitisee, että ei oo rahaa. (Ei olisi eka kerta sellainenkaan tällä palstalla...)
Tässä yle-veron valossa taas kommentoin uudelleen:
ap, minä taas en maksa edes noin paljon ko. veroa vuodessa, mutta siltikään ei ole rahat loppu! KUINKA huono oikeasti voi olla budjetoimaan, jos vuositasolla tuo veron määrä tekee elämästä noin vaikeaa? Sehän ei lähde kertalaakista jonain viikkona tililtä.
Lasten harrastukset vie suuriman osan rahoistani ja Mies tuhlaa oman palkansa kalliiseen autoonsa.
Ap
Ja sinä syytät yle-veroa. Mitähän tähän nyt sitten sanoisi.
Lapset rakastaa harrastuksiaan ja saavat liikuntaa samalla. Mies on autohullu eikä ole muuttumassa. Ei noista oikein voi tinkiä.
Ap
Alkaa trolli paljastua pikkuhiljaa...
Tai sitten olet sitä samaa sarjaa, joka valittaa kun rahat ei riitä, mutta silti on varaa tilata kaikkea turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja radiokanavista, joita et kuuntele. Ja nettisivuista, joita et selaile. Ja Yle Areenasta, josta et katso tai kuuntele ohjelmia.
En kuuntele radiota. En myöskään yle areenassa käy.
Ap
Tarkoitin tällä sitä, että otsikointisi oli puutteellista. Oikeampi otsikko olisi ollut: "Maksan 140 euroa vuodessa Ylen palveluista, joita en käytä"
Panostakaa niihin otsikoihin!
T: kommentoija 1
Olen täysin samaa mieltä. Minäkin ymmärsin ensin, että ap maksaa jostain typeristä lisäkanavista tuon 140 euroa ja nyt sitten kitisee, että ei oo rahaa. (Ei olisi eka kerta sellainenkaan tällä palstalla...)
Tässä yle-veron valossa taas kommentoin uudelleen:
ap, minä taas en maksa edes noin paljon ko. veroa vuodessa, mutta siltikään ei ole rahat loppu! KUINKA huono oikeasti voi olla budjetoimaan, jos vuositasolla tuo veron määrä tekee elämästä noin vaikeaa? Sehän ei lähde kertalaakista jonain viikkona tililtä.
Lasten harrastukset vie suuriman osan rahoistani ja Mies tuhlaa oman palkansa kalliiseen autoonsa.
Ap
Ja sinä syytät yle-veroa. Mitähän tähän nyt sitten sanoisi.
Lapset rakastaa harrastuksiaan ja saavat liikuntaa samalla. Mies on autohullu eikä ole muuttumassa. Ei noista oikein voi tinkiä.
Ap
Ok. ja 11,67€ pilaa sinun kuukausibudjetin. Kyllä on tiukille vedetty.
Minä maksan jokaikisestä maantiestä pitkin kaiken maailman pohjoiskarjaloita, joissa en ikinä liiku. EN käytä, MINÄ en tarvitse, EI...
voihyvänenaikateitä kirjoitti:
Yle on enemmän kuin radiokanavansa, nettisivut ja televisiolähetykset tai Yle Areena. Yle myös tuottaa ohjelmia itse sekä ylläpitää merkittävää audiovisuaalista arkistoa, joka sisältää esimerkiksi harvinaisia musiikkitallenteita Ylen historian ajoilta. Joka kerta kun kuuntelee tätä ininää Yle-verosta hävettää vain ihmisten kitsaus ja typeryys. Mikäli eläisimme maailmassa, jossa kaikki kustennettaisiin vain mainosrahoilla tai itse suoraan ostopalveluina, voitte miettiä mitä se tekee kulttuurille pitkällä aikajänteellä. Netflixiltä tai HBO:lta on turha odottaa kotimaista sarjaa tai elokuvia. Tälläisen pienen kielialueen merkitys on häviävä.
Veroissa maksamme paljon muustakin mitä emme käytä. Mutta ei se minua haittaa. Ehkä sitä joku päivä tarvitseekin niitä kunnan kustantamia tekonurtsia, jääkiekkokaukaloa tai sitten kallista erikoissairaanhoitoa, mutta jälkimmäisen tapauksessa toiv. ei koskaan. Aloitin myös kuuntelemaan Yle Suomea kun pääsin eroon mielikuvastani siitä, että se on vain mummoradio. Eipäs ollutkaan. Ajankohtais- ja erikoismusiikki ohjelmien myötä on meikäläiselle avautunut aivan uusi maailma, johon mainosrahoitteiset radiot eivät koskaan pystyisi.
Ja jos luulette, ettette jo maksa niistä mainoskanavista niin luulette väärin. Kyllähän ne mainosten ostajat ottavat sen markkinoinnin kustannukset takaisin tuotteen tai palvelun hinnassa. Maksuttomuus on vain illuusio.
Erittäin järkevä kommentti. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Itse olen alkanut jopa Ylen kanavia katsomaan sen jälkeen kun tuli tää vero. Tai sitten olen alkanut tulemaan vanhaksi.
Niin tein itsekin. Pari vuotta sitten piti ajaa autolla päivittäin satojen kilometrien matka ja kaupallisten kanavien mainokset alkoi pikku hiljaa ottaa päähän. Löytyi sitten Yle Suomi, jolla ei ole mainoksia ja musiikkikin oli jotain muuta kuin luulemaani humppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tein itsekin. Pari vuotta sitten piti ajaa autolla päivittäin satojen kilometrien matka ja kaupallisten kanavien mainokset alkoi pikku hiljaa ottaa päähän. Löytyi sitten Yle Suomi, jolla ei ole mainoksia ja musiikkikin oli jotain muuta kuin luulemaani humppaa.
Remppatyömaalla tuli kuunneltua vuosi putkeen Radio Rockia, mutta sen jälkeen ei ole enää kyennyt. Ei vain ne idiootit mainokset, vaan myös se soittolistan yksitoikkoisuus alkoi kismittää, sekä se että koko kanava tuntui rakentuvan vain aamuohjelmansa ja sen uusintojen varaan. Mutta kait se on joku mielikuva, joka on saatu ihmisille markkinoitua, että olet kyllin äijä kun kuuntelet tätä.
Ylellä on kyllä hyviä sarjoja ja dokumentteja.
-ohis
No kyllähän minuakin ärsytti, kun piti ruveta maksamaan yle-veroa. Aiemmin en ole maksanut, en vaikka niitä ukaaseja tuli postiluukusta monta. Ihan sama, eivät haastaneet oikeuteen.
Nyt kun se on pakko maksaa, otan kyllä omani takaisin katsomalla sarjoja ja elokuvia Areenasta koko rahan edestä. Viimeksi katsoin Romanovien viimeisen matkan. Iltatyöläisenä jää monet ohjelmat näkemättä, mutta en halua kirjautua palveluihin, Areenassa ei onneksi vielä vaadita kirjautumista. Toivottavasti ei tule koskaan pakolliseksi.
Jos joku dissaa Yleä poliittisista syistä ja tunnustautuu vaikka perussuomalaiseksi tai joksikin ihme yltiösuomalaiseksi, ja silti mielellään kyllä maksaa ulkomaisille HBO:lle ja Netflixille, niin hävetköön! Isänmaallisuus on myös sitä, että tukee suomenkielistä kulttuuria.