Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksan 140 euroa vuodessa tv kanavista joita en katso

Vierailija
18.09.2018 |

En muutenkaan katso televisiota vaan katson kiinnostavat sarjat netistä. Rahat on taas loppu ja neljä lasta löytyy, minulla olisi parempaakin käyttöä tuolle rahalle.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja radiokanavista, joita et kuuntele. Ja nettisivuista, joita et selaile. Ja Yle Areenasta, josta et katso tai kuuntele ohjelmia.

En kuuntele radiota. En myöskään yle areenassa käy.

Ap

Tarkoitin tällä sitä, että otsikointisi oli puutteellista. Oikeampi otsikko olisi ollut: "Maksan 140 euroa vuodessa Ylen palveluista, joita en käytä"

Panostakaa niihin otsikoihin!

T: kommentoija 1

Olen täysin samaa mieltä. Minäkin ymmärsin ensin, että ap maksaa jostain typeristä lisäkanavista tuon 140 euroa ja nyt sitten kitisee, että ei oo rahaa. (Ei olisi eka kerta sellainenkaan tällä palstalla...)

Tässä yle-veron valossa taas kommentoin uudelleen:

ap, minä taas en maksa edes noin paljon ko. veroa vuodessa, mutta siltikään ei ole rahat loppu! KUINKA huono oikeasti voi olla budjetoimaan, jos vuositasolla tuo veron määrä tekee elämästä noin vaikeaa? Sehän ei lähde kertalaakista jonain viikkona tililtä.

Lasten harrastukset vie suuriman osan rahoistani ja Mies tuhlaa oman palkansa kalliiseen autoonsa.

Ap

Ja sinä syytät yle-veroa. Mitähän tähän nyt sitten sanoisi.

Vierailija
22/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikä on tekosyysi sille teet katso televisiota tai kuuntele radiota????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut jopa Ylen kanavia katsomaan sen jälkeen kun tuli tää vero. Tai sitten olen alkanut tulemaan vanhaksi.

Vierailija
24/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap mikä on tekosyysi sille teet katso televisiota tai kuuntele radiota????

Ettet*

Vierailija
25/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen vaihtoehto on siirtyä Jenkkien malliin. Verot alas, mutta sitten maksat kaikesta muusta. 

En ole ikinä käynyt sairaalassa, en ole milloinkaan käyttänyt julkista liikennettä, en ole koskaan nostanut mitään tukia. Näihin on kuitenkin mennyt osa minunkin maksamista veroista. Mutta Suomessa asiat hoidetaan näin ja jos ei asia miellytä, voi muuttaa muualle.

Kun sinullekin tulee ikää vähän lisää, niin sairaalat tulevat varmasti tutuiksi.

Vierailija
26/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ja nuoretaikuiset käyttävät todella vähän ylen palveluita, joten iso osa ihmisistä maksaa sitä turhaa. Ohjelmat katsotaan Netflixistä ymv. tai Katsomosta/Ruudusta.

Musiikki kuunnella kaikkialta muualta paitsi ylen radiokanavilta.

Uutiset luetaan kaikkialta muualta paitsi ylen sivuilta.

Uutiset katsotaan, jos katsotaan, kaikkialta muualta paitsi ylen kanavilta.

Koko yle on muumioitunut muisto menneestä. Ei tuota verotusta enää kovin kauaa jatketa.

Vierailija
27/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja radiokanavista, joita et kuuntele. Ja nettisivuista, joita et selaile. Ja Yle Areenasta, josta et katso tai kuuntele ohjelmia.

En kuuntele radiota. En myöskään yle areenassa käy.

Ap

Tarkoitin tällä sitä, että otsikointisi oli puutteellista. Oikeampi otsikko olisi ollut: "Maksan 140 euroa vuodessa Ylen palveluista, joita en käytä"

Panostakaa niihin otsikoihin!

T: kommentoija 1

Olen täysin samaa mieltä. Minäkin ymmärsin ensin, että ap maksaa jostain typeristä lisäkanavista tuon 140 euroa ja nyt sitten kitisee, että ei oo rahaa. (Ei olisi eka kerta sellainenkaan tällä palstalla...)

Tässä yle-veron valossa taas kommentoin uudelleen:

ap, minä taas en maksa edes noin paljon ko. veroa vuodessa, mutta siltikään ei ole rahat loppu! KUINKA huono oikeasti voi olla budjetoimaan, jos vuositasolla tuo veron määrä tekee elämästä noin vaikeaa? Sehän ei lähde kertalaakista jonain viikkona tililtä.

Lasten harrastukset vie suuriman osan rahoistani ja Mies tuhlaa oman palkansa kalliiseen autoonsa.

Ap

Ja sinä syytät yle-veroa. Mitähän tähän nyt sitten sanoisi.

Lapset rakastaa harrastuksiaan ja saavat liikuntaa samalla. Mies on autohullu eikä ole muuttumassa. Ei noista oikein voi tinkiä.

Ap

Vierailija
28/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen vaihtoehto on siirtyä Jenkkien malliin. Verot alas, mutta sitten maksat kaikesta muusta. 

En ole ikinä käynyt sairaalassa, en ole milloinkaan käyttänyt julkista liikennettä, en ole koskaan nostanut mitään tukia. Näihin on kuitenkin mennyt osa minunkin maksamista veroista. Mutta Suomessa asiat hoidetaan näin ja jos ei asia miellytä, voi muuttaa muualle.

Voi myös äänestää persuja, jos haluaa julkisista palveluista ja tuista eroon.

Vierailija
29/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi myös äänestää persuja, jos haluaa julkisista palveluista ja tuista eroon.

Yök olen nähnyt halla-ahon riehumassa läheisessä baarissa en puoluetta äänestä kun hän on johdossa.

Ap

Vierailija
30/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan veroja, joista osa käytetään lapsilisiin, vaikka en ikinä lapsia saakaan.

Eipä hätää, vaikka et lapsia saisikaan. Olet saanut jo omat lapsilisäsi ja riittää, että maksoit ne takaisin. Aivan kuten tämä nykyinen polvi, joille maksetaan lapsilisiä. He maksavat ne sitten kyllä itse takaisin... ja ihan korkojen kanssa.

Vierailija
31/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan veroja, joista osa käytetään lapsilisiin, vaikka en ikinä lapsia saakaan.

Mikset hanki lapsia?

Oletko vela

Synnynnäinen vika. En voi saada lasta.

Mulla sama, ja maksan vielä veroja joilla koulutetaan muiden kakarat. kyllä ketuttaa. Joten ap:lla hyvin pullat uunissa kun on kerran siitoksetkin siitetty.

Vierailija
32/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hanki lapsia?

Oletko vela

Mulla sama, ja maksan vielä veroja joilla koulutetaan muiden kakarat. kyllä ketuttaa. Joten ap:lla hyvin pullat uunissa kun on kerran siitoksetkin siitetty.

Maksat omaa koulutustasi ja vanhempasi maksoi omaansa.

Vierailija
33/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hanki lapsia?

Oletko vela

Mutta ne koulutetut kakarat on teidän lääkäreitänne, hoitajianne, opettajianne ja maksamassa teidän eläkkeet.

Vierailija
34/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle verolla maksetaan vain viihteestä, ei mistään oikeasti tarpeellisesta, joten aivan hölmöä verrata johonkin koulutukseen tai terveydenhuoltoon.

Vierailija
35/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hanki lapsia?

Oletko vela

On se jännä juttu, että tämä nykyinen työssäkäyvä sukupolvi on nähtävästi viimeinen, joka maksaa veroja. Ja siitäkin vain lapsettomat.

Vierailija
36/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään surkeampaa kun tiirata netistä jotakin ohjelmia.

Vierailija
37/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hanki lapsia?

Oletko vela

Minä on vtla ja maksan myös veroja, joista osa käytetään lapsilisiin, vaikka todennnäköisesti en saa ikinä lapsia.

Vierailija
38/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muakin taas hivenen ketutti, kun verolapusta näin ja muistin yle-veron. En katso tv:tä, en katso areenasta ikinä mitään (kuten eivät lapsetkaan), en kuuntele ylen radiokanavia enkä käy edes koko ylen nettisivuilla koskaan. Miksi mun täytyy siltikin joka hemmetin vuosi maksaa heille?? En tajua.

Ihkaelävä mettäpöllöö,mettäpöllöys on olotila eikä riipu asuinpaikasta.

Vierailija
39/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen alkanut jopa Ylen kanavia katsomaan sen jälkeen kun tuli tää vero. Tai sitten olen alkanut tulemaan vanhaksi.

Ihmiset valehtelevat surutta etteivät katso koskaan ylen kanavia. On tutkittu että suurin osa katsoo eniten mm Ylen uutisia. Moni unohtaa että Fem kanava kuuluu kans yleen. Iso osa katsoo urheilua jotka tulevat yleltä kuin myös Linnan juhlat joka vuosi. Ajankohtais ohjelmat vaalipaneelit ja tulosseurannat jne....

Muisti saattaa pettää tieten tahtoen.

Itse katson paljon yle fem ohjelmia. Kuin myös hyviä sarjoja ykköseltä. Niistäkin koostuu pitkä lista ja lisää on onneksi tulossa.

Tämä veroköytäntö on ehdottomasti oikea. Ennen maksoin kaksinkertaisen summan eläkeläisenä. En valita eikä kenenkään pitäisi valittaa.

Vierailija
40/54 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle on enemmän kuin radiokanavansa, nettisivut ja televisiolähetykset tai Yle Areena. Yle myös tuottaa ohjelmia itse sekä ylläpitää merkittävää audiovisuaalista arkistoa, joka sisältää esimerkiksi harvinaisia musiikkitallenteita Ylen historian ajoilta. Joka kerta kun kuuntelee tätä ininää Yle-verosta hävettää vain ihmisten kitsaus ja typeryys. Mikäli eläisimme maailmassa, jossa kaikki kustennettaisiin vain mainosrahoilla tai itse suoraan ostopalveluina, voitte miettiä mitä se tekee kulttuurille pitkällä aikajänteellä. Netflixiltä tai HBO:lta on turha odottaa kotimaista sarjaa tai elokuvia. Tälläisen pienen kielialueen merkitys on häviävä.

Veroissa maksamme paljon muustakin mitä emme käytä. Mutta ei se minua haittaa. Ehkä sitä joku päivä tarvitseekin niitä kunnan kustantamia tekonurtsia, jääkiekkokaukaloa tai sitten kallista erikoissairaanhoitoa, mutta jälkimmäisen tapauksessa toiv. ei koskaan. Aloitin myös kuuntelemaan Yle Suomea kun pääsin eroon mielikuvastani siitä, että se on vain mummoradio. Eipäs ollutkaan. Ajankohtais- ja erikoismusiikki ohjelmien myötä on meikäläiselle avautunut aivan uusi maailma, johon mainosrahoitteiset radiot eivät koskaan pystyisi. 

Ja jos luulette, ettette jo maksa niistä mainoskanavista niin luulette väärin. Kyllähän ne mainosten ostajat ottavat sen markkinoinnin kustannukset takaisin tuotteen tai palvelun hinnassa. Maksuttomuus on vain illuusio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän