Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

köyhyys:(

18.09.2018 |

Hei.. Onko täällä ketään muuta yksinhuoltajaa jolla on huoli siitä että ruoka riittää?:( onko ketään tänään katsonut jääkaappiin kun siellä on vain 2 jugurtti purkkia lapsille aamuksi ja hieman mehua?:( onko kukaan muu miettinyt tänään että mistä saisin huomiset ruokarahat?:'( olen joutunut taloudellisesti niin tiukkaan paikkaan etten tiedä edes mitä teen, ei minulla ole ketään ketä voisi auttaa, ei täällä turun suunnalla ole edes ruokakassien jakoa koska pelastusarmeija suljettiin:'( ja vaikka olisi niin en pääsisi hakemaan koska ei minulla ole rahaa bussiin:'( pyysin sosiaalikeskuksestakin apua mutta eivät kuulemma myönnä ruokalappuja kauppaan:/ vielä 2kk sitten olin töissä, mutta minut irtisanottiin yrityksen taloudellisen tilanteen takia ja en uusia töitä ole vielä saanut:( minulla on kaksi erityislasta ja heitä vien harrastuksiinsa bussilla ja pyöräillen, yritän säästää jokaisen sentin vain minkä pystyn, mutta siltikään rahat ei riitä:'( en tiedä mitä tekisin:( seurakunnastakaan en voi saada ilman jotain kokousta koska olen sieltä saanut kesällä tukea ruokalappuina että sain maksettua lasteni leirit:( ei palkkani mikään kummoinen ollut siivoojana mutta pärjättiin ja nyt en tiedä millä eläisimme:( on hullua lukea kun joku kirjoittaa että pitäisi olla työtön yksinhuoltaja, tämä ei pidä paikkansa, meillä ei ole muiden apua lasten tarvikkeiden ostamiseen tai harrastuskuluihin tai koulujuttuihin tai sanomattakaan ei meitä kukaan auta joka päivä lasten hoidossa..

tiinavaan

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei rahasi riitä kun saat kuitenkin tukia? Ymmärrän erityislapset jne mutta mihin rahasi 'valuvat' jollette pärjää olemassaolevilla tuloilla?

Vierailija
2/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin menee lapsilisät ja elatusmaksut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tänne tulot ja menot lista, sitten voidaan auttaa. 

Vierailija
4/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki?

Vierailija
5/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Turun seudulla ruokakasseja jaetaan. Seurakunnat ainakin jakavat joka, tai joka toinen viikko.

T: Vapaaehtoinen

Vierailija
6/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pulassa. Mutta nyt täytyy ajatella lapsia, soita seurakunnan työntekijälle nyt heti ja uudestaan jos ei vastaa, he voivat auttaa sinua jos et pääse itse ja tuovat sinulle ruokaa, lapset ei saa kärsiä toimettomuudesta/kädettömyydestä.

Vierailija
7/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen yksinhuoltajalle maksetaan toimeentulotukea niin, että asumiskulujen ja sairauskulujen jälkeen jää lasten iästä riippuen noin 800-1000 euroa. Mihin se raha menee, jos ei edes ruokaan riitä?

Vierailija
8/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin oli provo? Niinpä tietenkin.

Vierailija
9/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi on varmaan tiukka, mutta tosiaan, pitäisi tietää mihin rahat menevät. Saatko toimeentulotukea?

En halua syyllistää, mutta noiden kahden jugurtin hinnalla saisit moneksi, moneksi aamuksi puuroa, joka muutenkin olisi parempi aamupala.

Vierailija
10/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prostituutio on hyvä ratkaisu sinulle, sitä minäkin pahimpaan väliin harrastin. Ihan hyvin sillä tienaa. Et vaan kerro lapsille mistä äiti saa rahaa.

Vierailija
11/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä.

Vierailija
12/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos aloittaist vaikka täältä https://www.takuusaatio.fi/hae-apua

Jostain on aloitettava, ja tuolla pääsisit ainakin alkuun. Voit saada neuvoja ja ohjausta miten edetä.

Asiahan nyt kun on niin, että aktiivinen pitää itse olla! Kukaan ei tule neuvomaan jos ei kysy ja ole itse aktiivisesti etsimässä ratkaisuja. 

Sinun on nyt vain ryhdistäydyttävä ja potkaistava itsesi liikkeelle!  Kaikki tuntuu juuri nyt toivottomalle, mutta kun alat hakea apua sinnikkäästi tulet huomaamaan, että paljon voi tehdä ja paljon on mahdollista. Juuri nyt et näe muuta kuin sen kapean toivottomuuden putken missä mitään valoa ei näy. Niin siinä käy kun jää yksin. Siksi pitääkin rohkeasti etsiä ja käyttää niitä resursseja joita löytyy!  Toimi, älä jää suremaan ja ihmettelemään!

Etsi facebookista samankaltaisissa tilanteissa olevien tukiryhmiä. Niitä on. Sieltä voi saada vertaistukea ja apua, hyviä neuvoja ja vinkkejä ja ehkä ihan konkreettistakin apua! Etsi netistä erilaisia tukifoorumeita ja neuvovia puhelimia. Sitä sanotaan verkostoitumisesksi, ja sen kautta hyvin usein aukeaa uusia mahdollisuuksia ja saa tietoa asioista joista ei ole ollut tietoinen!

Jos ei ole omaisia ja ystäviä, pitää turvautua virallisempaan apuun. Mutta kaikki riippuu omasta aktiivisuudesta ja sisukkuudesta. Erilaisten ryhmien yms. kautta saa uusia tuttavuuksia ja kenties joskus jonkun ystävänkin! Älä anna periksi! Sinulla on lapset ajateltavana, etkä saa unohtaa itseäsikään. Jos sinä et jaksa, kuka jaksaa? Tsemppiä nyt sinulle ja käy tomerasti toimeen!

Vierailija
13/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten viet lapsiasi harrastuksiin bussilla, jos sulla ei ole bussilippuun rahaa?

Vierailija
14/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin häiritsee tää. Jos asumis- ym kulujen jälkeen pitäisi jäädä elämiseen yllä mainittu 800-1000 eur, niin missä rahat?

Olen itse töissä, ja asumiskulujen ja laskujen jälkeen 1000 eur muuhun riittää varsin hyvin.

Vierailija
15/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkatyttö82 kirjoitti:

Prostituutio on hyvä ratkaisu sinulle, sitä minäkin pahimpaan väliin harrastin. Ihan hyvin sillä tienaa. Et vaan kerro lapsille mistä äiti saa rahaa.

Kaikkien pää ei kestä sitä. Jotkut sattuvat tekemään tätä ihan työkseen maksellen siinä samalla veroja, siksi toivoisin ettei alalle tulisi enempää ''uhreja''

Vierailija
16/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko edes hakenut tukia? Jos olet, niin mihin ne kaikki rahat ovat menneet? Elatustuki, asumistuki, lapsilisät, toimeentulotuki? Vai etkö ole hakenut ja jos et, miksi et? Äläkä vain sano, että olet liian ylpeä, koska näitäkin on tullut vastaan. Sitten mietit, mihin se raha on mennyt, jos olet hakenut ja rahat loppu. Pois kaikki turha, lehtitilaukset, kampaaja, shoppailu ym. Ja miten kalliita lasten harrastukset ovat? Jos ovat kovin kalliita, pitää heille kertoa, että nyt ei niihin ole varaa. Elämässä tulee olemaan paljon isompiakin pettymyksiä.

Vierailija
17/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaen, että tarina olisi tosi....

Ethän sä tietenkään sossusta mitään ruokalappuja saa, koska perustoimeentulon maksaminen on siirretty KELAlle. Sossu myöntää vain harkinnanvaraista toimeentulotukea ja sitä ennen on pitänyt hakea KELAsta perustoimeentulotukea. 

Jos olet tehnyt aiemmin siivoojan töitä, olet todennäköisesti jo silloin saanut asumistukea. Oletko työttömäksi jäätyäsi tarkistuttanut asumistuen? Tulosihan ovat pienentyneet, joten mahdollisesti saisit nyt suurempaa asumistukea. 

Tuollaisessa taloudellisessa tilanteessa, missä lapsilisään on vielä viikko eikä kaapeissa ole tuon enempää ruokaa, voi lasten harrastuskerrat tältä viikolta jättää väliin. Ei mene rahaa niihin bussimaksuihin vaan voit ostaa silläkin rahalla ruokaa. Lasten leirit olisi kannattanut perua, jos taloudellinen tilanne on kesällä ollut se, että rahat on menneet leirimaksuihin ja sen vuoksi olet jo joutunut käyttämään seurakunnankin mahdollistaman ruoka-avun. Ymmärrän, että vähävaraisenakin haluaisi lapsilleen kaikkea kivaa, mutta valitettavasti täytyisi priorisoida. Leirit on nyt leireilty, mutta ihan jatkoa varten muista, että et voi pitää lapsiasi nälässä, jotta he pääsisivät leireille tai voisivat harrastaa. 

Facebookissa on erilaisia avustusryhmiä, joista voi koittaa saada ruoka-avustuksia. Tai sitten menet nöyrästi soittamaan jonkun naapurisi ovikelloa, kerrot tilanteesi ja kysyt, olisiko heillä antaa teille jotain ruokaa. Jos mun ovikelloani joku naapuri soittaisi ruokaa pyytäen, niin aina multa pakkasesta ja kaapeista sen verran löytyy, että harkiten säännöstelemällä ainakin lapset saisivat viikoksi vatsansa täyteen. Onneksi lapsesi saavat kuitenkin lounaan koulussa eli kannattaa kehottaa lapsia syömään kupu täyteen. 

Sillä aikaa, kun lapsesi ovat nyt koulussa, otat kynän ja paperia sekä alat kirjata ylös kaikki tulosi ja kaikki menosi. Sitten lasket, paljonko päivää kohti on rahaa käytettävissä. Sen rahan - pienenkin - käytät ruokakaupassa harkiten. 

18/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä en tänne halunnut, olen hakenut tukia kyllä ja elämiseen on jäänyt rahaa n.730ekk ja tosiaan ei minulla näin ole ennen mennyt:( olen varannut ajan jo talousneuvojalle:( ja on minulla puuroa kaapissa, toinen poikani ei vain saa syödä puuroa. Mutta uskon hartaasti että tämä tästä helpottaa. ja uskokaa pois olen jo midttinyt mitä vähennetään menoista ja en todella nyt pystykkään lapsia harrastuksiin viemään, ja niistä onneksi tulee nuo maksut vain 2krt kk joten ne olen kyllä jo maksanut:) odottelen nyt vain päätöksiä tuista:) ihan vaan olisin halunnut tietää että onko kukaan muu ikinä ollut samanlaisessa tilanteessa?

tiinavaan

19/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja facebookkia minulla ei ole:( uakon kyllä että ensi kuu tuo helpotuksen, olo on vain niin yksinäinen:( tuntuu kuin yksin taistelisin:'(

tiinavaan

Vierailija
20/62 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä22353 kirjoitti:

ja facebookkia minulla ei ole:( uakon kyllä että ensi kuu tuo helpotuksen, olo on vain niin yksinäinen:( tuntuu kuin yksin taistelisin:'(

Ja Facebookiin ei tietenkään kannalta liittyäkään, koska....?