Tyynyjen ja täkkien pesu, kuinka usein?
En ole siisti ihminen, mutta pesen säännöllisesti tyynyt noin 3kk välein ja täkit pari kertaa vuodessa vähintään.
Järkytti tuttavani joka kauhisteli, että pesenkö tyynyjä ja hän ei koskaan pese vaan ostaa uudet.
Mutta jos ostaa 5v välein ne uudet, niin voihan korvamato eli onko yleistä ettei pestä?
Kommentit (8)
Mä pesen kahdesti vuodessa kaikki kodin tekstiilit eli vuodevaatteet, sohvatyynyt, torkkupeitot. Menee yleensä reilu viikonloppu jos pesen ja kuivaan omalla koneella mutta nyt olen vienyt osan 24/7 itsepalvelupesulaan ja siellä saan puolessa tunnissa isommilla ja pienemmillä koneilla yhtäaikaa pesten aika paljon aikaiseksi. Meillä hyvä kun se on kauppakeskuksen parkkihallin yhteydessä, saa auton lähelle parkkiin ja lataukseen. Samalla imuroin, moppaan ja pyyhin pölyt eli pölysiivous. Siinä välissä sitten pesen aina tarpeen mukaan eli tyynyjä yksitellen silloin tällöin mutta etenkin peittoja ja patjansuojuksia kun niihin tahtoo kaatua jotain, koira menee nukkumaan kuraisena, lasten jalat kesäisin kuraisia, menkkaveret ym.
Tunnustaako kukaan ettei pese koskaan?
Kerran vuodessa, keväällä vaihdan ohuemmat täkit ja syksyllä päinvastoin
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuodessa, keväällä vaihdan ohuemmat täkit ja syksyllä päinvastoin
Eikös se ole silloin 2 kertaa vuodessa
Täkit pesen n. kerran vuodessa, tyynyt 3-4krt, patjansuojuksen 1-2krt. Sohvatyynyjä en pese, mutta niiden päälliset pesen jos näyttävät likaisilta.
Etkö sinä käytä tyynyliinoja ja lakanoita? Ne on paljon helpompi pestä kuin tyynyt ja peitot. Pesu kerran vuodessa riittää, kun vaihtaa lakanoita muutaman viikon välein.
Mikä täkki ja tyyny edes kestää niin paljon pesua? Johan ne joutuu viiden vuoden välein vaihtamaan, jos niin usein peset.
Pesen n. kerran vuodessa. Tyynyissä minulla on aina tuplapäälliset, koska hikoilen niskasta nukkuessani.