Älä esittäydy lempinimelläsi: "JiiPee", "Ansku"
Tuntuu epämukavalta kutsua ennestään tuntemattomia Jukka-Pekkaa tai Anna-Maijaa heidän lempinimillään.
Kommentit (33)
Minä varmaan olen sitten nipo kun olen samaa mieltä. Tapaan töissä koko ajan uusia ihmisiä ja ärsyttää suunnattomasti kun jotkut esittelevät itsensä niin ettei ole mitään hajua mikä nimi on oikeasti.
Kamoon, Jiipee ja Ansku on sporttisia, nuorekkaita (n. 55v) ja ne haluu olla niinku osa nuorisoo!
Yhdysnimet ovat niin pitkiä ja kankeita että niiden käyttö on epämukavaa.
Jos et laita näille postia tms niin mitä väliä sillä oikealla nimellä on, jos he kerta haluavat itseään kutsuttavan lempinimellä?
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä koko ajan tarvitse käyttää, kunhan esittelee itsensä oikealla nimellään.
Itse koen, että ihminen ei viitsi nähdä vaivaa esittäytymisessä, ja siten hieman myös epäkunnioittavana, jos joku esittäytyy vaan lempinimellä. Siis jos itse sanon koko nimeni sukunimeä myöten, ja vastapuoli esittäytyy Peraksi tai Lissuksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhemmat antoivat lapselleen pitkän ja kankean nimen?
Vierailija kirjoitti:
Kamoon, Jiipee ja Ansku on sporttisia, nuorekkaita (n. 55v) ja ne haluu olla niinku osa nuorisoo!
Noista nimistä tuli just mieleen jotkut omasta mielestään huippukivat, ylipainoiset nuorisotyöntekijät. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhemmat antoivat lapselleen pitkän ja kankean nimen?
Asia mitä ihmettelen jatkuvasti. Siksi haluaisin esitellä itseni aina lempinimellä, särähtää oman oikean nimen kuuleminen korvaan oikeastaan aina.
Mun nimestä ei kukaan onneksi tiedä edes, onko virallinen vai lempinimi :)
Kuulemma Jossulla ja Tinskulla oli kukkaa kun Jarski haki ne Stepan kanssa. Mutta aivan varmaan Minsku on Maken kanssa silleen koska Jannica on heidän muksu onhan sillä ihan Jykän kasvot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä koko ajan tarvitse käyttää, kunhan esittelee itsensä oikealla nimellään.
Juuri näin. Esittelee itsensä tyyliin "Hei, nimeni on Erkki-Yrjö Meikäläinen, mutta minua kutsutaan Ekaks." Tai sitten ottaa käyttöön vaikka toisen etunimensä sen karsean yhdysnimen tai ensimmäisen nimen sijaan, pari tuttua on tehnyt näin.
Älä ainakaan, jos loukkaannut kun se nimi on virallisissa papereissa sitten seuraavaksi. Minulla ei ole työkaluja tarkistaa nimeäsi, joten moneen paperiin on mennyt hieman kyseenalaisia nimiä joita sitten korjaillaan jäljestä päin. Tällainen asiakaskin ollut raivoamassa työpaikalla, jonka nimi olisi pitänyt kuulemma osata jostain päätellä lempinimeksi. No itse olet nimesi laittanut papereihin ja se nimi on ihan oikeana nimenäkin muutamalla, vaikket sitä itse tunnu tietävän.
Mun ystäväpiiristä löytyy sekä yks Masa että yks Pipsa ja joutuvat jatkuvasti selittämään, että juuei, en ole Matti vaan nimeni on oikeasti Masa jne...
Vierailija kirjoitti:
Mun ystäväpiiristä löytyy sekä yks Masa että yks Pipsa ja joutuvat jatkuvasti selittämään, että juuei, en ole Matti vaan nimeni on oikeasti Masa jne...
Sitten saapuu Matias ja esittelee itsensä Masaksi. Sun pitäisi vaan osata päätellä jostain ettei kyseessä olekkaan Masa, eikä Matti, vaan hassunhauska lempinimi jonka toki kaikki sukulaisesi tietää lempinimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Esittelee itsensä tyyliin "Hei, nimeni on Erkki-Yrjö Meikäläinen, mutta minua kutsutaan Ekaks." Tai sitten ottaa käyttöön vaikka toisen etunimensä sen karsean yhdysnimen tai ensimmäisen nimen sijaan, pari tuttua on tehnyt näin.
Tai käyttää yhdysnomen toista osaa. Mieheni on tyyliin Veikko-Matias ja esittelee itsensä aina Veikkona. Vihaa kaksiosaista nimeään, eikä edes suurinosa kavereista tiedä "oikeaa"nimeä kun on lapsuudesta asti kulkenut vain ekalla nimen osalla. En kyllä ymmärrä vanhempien ideologiaa antaa kaksiosainen etunimi ja käyttää vauvasta asti vain ekaa osaa. Olisivat sitten suoraan erottaneet nimet etu- ja toiseksi nimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai käyttää yhdysnomen toista osaa. Mieheni on tyyliin Veikko-Matias ja esittelee itsensä aina Veikkona. Vihaa kaksiosaista nimeään, eikä edes suurinosa kavereista tiedä "oikeaa"nimeä kun on lapsuudesta asti kulkenut vain ekalla nimen osalla. En kyllä ymmärrä vanhempien ideologiaa antaa kaksiosainen etunimi ja käyttää vauvasta asti vain ekaa osaa. Olisivat sitten suoraan erottaneet nimet etu- ja toiseksi nimeksi.
Miksi mies ei tee tätä itse? Etunimeään saa muuttaa aika vapaasti.
Eikö ole ihan yleistä esittäytyä "Moi, mun nimi on Marko-Petteri, mutta kaikki sanoo mua Makeksi". Sitten jokainen saa itse valita sanooko Marko-Petteri vai Make. Itse tulen monesti kysäisseeksi "Ai Jaska, tuleeko se Jaakosta" tms. Ei siitä kukaan ole loukkaantunut, ja minusta on kiva tietää se oikea nimi vaikka kutsuisinkin Jaskaksi.
Oletko hieman nipo?