Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkuveli teki itse*u*han, ja joku kuvasi sen - Jannica, 30, kertoo surusta, jota videon riepottelu somessa syvensi: ”Mitä jos siinä olisi joku sulle rakas?”

Vierailija
16.09.2018 |

Syyskuun neljäntenä päivänä Lahdessa paloi asunto. Asuntopalon yhteydessä 26-vuotias mies hyppäsi kuolemaansa kuudennen kerroksen parvekkeelta. Videot tapahtumista levisivät nopeasti internetin vääräleukojen kommentoitaviksi.

Mies oli Jannican 26-vuotias pikkuveli Jim. Joku oli kuvannut tapahtumat, ja video lähti leviämään verkossa.

Video keräsi runsaasti pilkkaa, ja sitä näytettiin muun muassa Jannican kuudesluokkalaiselle pikkusiskolle.

Jannica, 30, haluaa muistuttaa internetin irvailijoita, että jokainen ihminen on jollekin rakas.

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahden jodelissa vaan pilkataan näitä siskoksia.. no mitä voi odottaa jodelilta, kun suurin osa sieltä on tunteettomia sairaita ku*ipäisiä ihmisiä.

Lahdessa on muutenkin aika paljon sairaita ihmisiä, ja kummallinen ilmapiiri. Toivottavasti nuo siskoset ymmärtää, että ne pilkkaajat ei ole normaaleita.

Lahdessa oli aikoinaan yhdet pahimmista taisteluista sodassa ja se jätti jälkeensä tuollaisen kummallisen ilmapiirin.

Minkälainen on "kummallinen ilmapiiri"

Asuin Lahdessa muutama vuosi sitten 4 kuukautta, ja mielestäni kaupungissa oli suomalaiseksikin kaupungiksi uskomattoman  kyräilevä ja juntti ja piiloaggressiivinen meininki. Oli kuin kaikki suomalaisen kulttuurin ikävimmät piirteet a la Eppu Normaalin "Murheellisten laulujen maa" olisi tiivistyneenä yhteen kaupunkiin. Ja siis olen itse mies, ja olen asunut Suomessa useassa kaupungissa, Lahtea pienemmissäkin, joissa olen viihtynyt paremmin. 

Lahti on työläisten ja rahvaanomaisen rahan svistymättömien juntti nousukkaiden entinen "bisnescity" joka ei koskaan toipunut 90-luvun lamasta.

Enpä nyt ihan noin radikaalisti sanoisi koko kaupungista. Ihan yhtälailla esim. Helsingissä, Tampereella ja Turussa on omat kaupunginosat missä on enemmän päihteiden käyttäjiä jne. 

Vierailija
62/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama oliko menehtynyt päihteiden käyttäjä tai ei, mutta videon levittäminen nettiin oli idioottimainen teko. Kuvaaja on saattanut vahingossa saada sen nauhalle, mutta lisääminen jonnekin ei tapahdu vahingossa. Toivottavasti tästä otetaan opiksi. Todella harmillinen homma etenkin pienintä siskoa kohtaan.

Valitettavasti ilmiö että mikä vaan saattaa päätyä nykyaikana videolle ja jakoon on tullut jäädäkseen. Tekniikan kehitys tuo uusia ikäviä lieveilmiöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana videoiden levittely on aivan liian helppoa. (Jotkut) ihmiset eivät tajua saati välitä tai ymmärrä millainen ryöppy siitä voi toiselle tulla. Pahimmillaan nauretaan vain että tämä on ansaittua. hölmöimmät taas seuraavat perässä. Todella outoa, ettei kaikki ymmärrä kuinka vino ihmisen pitää olla että tuommoista kuvaa, levitetään netissä ja nauretaan päälle. Itse olen joutunut kokemaan millaista on elää sitä helvettiä, että pelkkien juorujen levittely pilaa elämän ja oikeuttaa ihmisiä kohtelemaan juorusta kosksevaa ihmistä kuin roskaa. Järki ja tunteet katoaa aivan täysin.

Vierailija
64/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sytyttikö henkilö siis asuntonsa itse tuleen? Vai hyppäsikö liekehtivästä asunnosta kun ei muuta voinut, vai siis mistä tässä tiedetään että kyseessä on itsemurha (eikä valinta paistumisen ja putoamiskuoleman väliltä)

Minustakin on hätiköityä puhua itsemurhasta kun tilanne ollut tuo. Jokatapauksessa tämä on taas yksi osoitus mielenterveys palveluiden surkeasta tilasta. Hyvä että sisko jaksaa nostaa asiaa esille. rip :(

Ei syy ole mielenterveyspalveluissa! Poika narkkasi, syy oli siinä

Ja mikähän oli syynä huumeidenkäyttöön? Mielenterveysongelmat kenties?

Jos käyttää päihteitä olkoon alkoholi tai huumeet tai niiden sekakäyttö niin ei saa mitään apua. Itse vuosia sitten sairastuin psyykkisesti ja jouduin eläkkeelle. Kului vuosia ja jouduin isoon leikkaukseen, jonka jälkeen puolisoni jätti minut. Yksinäisyyteen sekä pelkoihin rupesin juomaan alkoholia johon kehitin psyykkisen sekä fyysisen riippuvuuden. Olen viiltänyt ranteeni, polttanut, ottanut lääkkeitä ja mitään ei voida tehdä kukaan ei ota mitään kantaa minun hätääni. Kyllä minut aina paikataan mutta en kuulu päihdepuolelle koska minulla on aiempia psykiatrian historia ja sitten en kuulu psykiatrianpuolelle koska minulla on päihdeongelma!  Siis mitä ihmettä ihmisen pitää tehdä apua saadakseen kun huomaa, ettei yksin enään pärjää! 

Joo tuosta saa lukea tämän tästä ettei mt-apua saa päihdeongelman takia, ja sama toisinpäin! Sanoisin että naurettavaa jollei olisi näin vakavasta asiasta kyse. Nämä kaksi kulkevat yleensä käsikädessä niin että on mahdotonta sanoa kumpi oli ensin ja laukaisi toisen, joten maalaisjärkikin sanoo että yksilöä on autettava kokonaisvaltaisesti molemmilla osa-alueilla samanaikaisesti. Yritä taistella!

Minulla oli ensin psyykkeen sairaus ja alkoholi tuli mukaan kun vaimoni jätti minut sydänleikkaukseni jälkeen. Itse minä olen itseni ns. opettanut juomaan alkoholia ja kukaan ei ole kaatunut sitä kurkkuuni mutta jos jokainen päivä pitää olla yksin ilman mitään toivoa paremmasta siinä jotenkin se pullonsuu houkuttelee kunnes on kastemadon lailla koukussa. Tietenkin kun olen eläkkeellä ei se yhteiskunta halua panostaa minuun tarjoamalla hoitoa vaan mieluiten paikataan haavat, palovammat, tarkkaillaan teholla lääkeyliannostuksen takia. Sehän se halpaa onkin! Mitä jos joku kysyisi ihan suoraan " Hei miten sinulla menee ja miten yhdessä eteenpäin? "  Ei ei ei  minun tieni on loppusuoralla. 

Vierailija
65/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahden jodelissa vaan pilkataan näitä siskoksia.. no mitä voi odottaa jodelilta, kun suurin osa sieltä on tunteettomia sairaita ku*ipäisiä ihmisiä.

Lahdessa on muutenkin aika paljon sairaita ihmisiä, ja kummallinen ilmapiiri. Toivottavasti nuo siskoset ymmärtää, että ne pilkkaajat ei ole normaaleita.

Lahdessa oli aikoinaan yhdet pahimmista taisteluista sodassa ja se jätti jälkeensä tuollaisen kummallisen ilmapiirin.

Minkälainen on "kummallinen ilmapiiri"

Asuin Lahdessa muutama vuosi sitten 4 kuukautta, ja mielestäni kaupungissa oli suomalaiseksikin kaupungiksi uskomattoman  kyräilevä ja juntti ja piiloaggressiivinen meininki. Oli kuin kaikki suomalaisen kulttuurin ikävimmät piirteet a la Eppu Normaalin "Murheellisten laulujen maa" olisi tiivistyneenä yhteen kaupunkiin. Ja siis olen itse mies, ja olen asunut Suomessa useassa kaupungissa, Lahtea pienemmissäkin, joissa olen viihtynyt paremmin. 

Lahti on työläisten ja rahvaanomaisen rahan svistymättömien juntti nousukkaiden entinen "bisnescity" joka ei koskaan toipunut 90-luvun lamasta.

Enpä nyt ihan noin radikaalisti sanoisi koko kaupungista. Ihan yhtälailla esim. Helsingissä, Tampereella ja Turussa on omat kaupunginosat missä on enemmän päihteiden käyttäjiä jne. 

Lahdessa ei ole yliopiston tuomaa sivistys ja kulttuurielämää.

Vierailija
66/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sytyttikö henkilö siis asuntonsa itse tuleen? Vai hyppäsikö liekehtivästä asunnosta kun ei muuta voinut, vai siis mistä tässä tiedetään että kyseessä on itsemurha (eikä valinta paistumisen ja putoamiskuoleman väliltä)

Sisar epäili veljensä olleen psykoosissa teon aikaan. En tiedä voiko psykoosissa oleva ajatella selkeästi tekevänsä nyt itsemurhan.

Riippuen nyt mitä tämä sekava oli niin hän on voinut olla sitä myös koska oli aikeissa tehdä itsemurhan. Ilman että oli psykoosissa.[/quote

]

Psykoosissa olevalle kuulo, näkö, hajuharhat ovat todellisia. Parvekkeelta hyppääjä on voinut toimia jokun kuulumansa "äänen" mukaan tms.

Vierailija
67/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä vauvaa, muka ollaan pahoillaan keskustelun asiattomuudesta, ja yp leikittää ivaketjua.

Tämä on yksi Suomen ilkeimmistä palstoista. Anonyyminä rapaa niskaan!

Niin yp? Laitetaanko sinut ”tulille”?

Näemmä laitetaan! En vaan laita tältä laitteelta, koska tälle tuli viimeksi pe käyttökielto näinkin ala-arvoisesta ulostulosra.

Vierailija
68/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsista, vilkas keskustelu loppui kuin seinään.

Kyllä sekä palstapersu saat sen av minuutin!

Vierailija
69/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hupsista, vilkas keskustelu loppui kuin seinään.

Kyllä sekä palstapersu saat sen av minuutin!

Vilkas keskustelu loppui siihen kun empatia kyvyttömät vihervasemmisto anarkistit tulivat haukkumaan kaikki ongelmista kärsivät. Miksi me emme voi tukea toisiamme? Mitä se on teiltä pois kun tuemme toisiamme ja koetamme pitää huolemme toisistamme?

Ei ystävä hyvä, sinä ylläpidät täysin moraalitonta linjaa vauvalla. Siitä se av kuuluisuus luvattu, sinä olet lahopää persu, minä en mitään puoluetta.

Katso peiliin, sen aika tuli helposti, halveksin sinua. Siitä syystä saat sitten pallonaamasi ihan nimellä esiin.

Tässä aiheessa on keskusteltu ihmisen pahasta olosta ja siitä miten mies kuoli pudottuaan parvekkeelta. Politiikalla ei ole mitään asiaa tämän kanssa ja kiitos sinulle tämä viestiketju suljetaan ylläpidon toimesta kohta.

Vierailija
70/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuossa jutussa puhutaan siskon kihlautumisesta tämän kuun alussa kun ne on tietääkseni ollu jo tyyliin vuoden tai pari kihloissa?

Vierailija
71/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surunlista.

Vierailija
72/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät välitä toisistaan ?

Vierailija
73/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta kuin halveksia kuvaajaa joka on lähtenyt levittämään videota. Kommentoijat on myös alinta kastia, mutta videon alkuunsa ihan emä sellainen.

Vierailija
74/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana videoiden levittely on aivan liian helppoa. (Jotkut) ihmiset eivät tajua saati välitä tai ymmärrä millainen ryöppy siitä voi toiselle tulla. Pahimmillaan nauretaan vain että tämä on ansaittua. hölmöimmät taas seuraavat perässä. Todella outoa, ettei kaikki ymmärrä kuinka vino ihmisen pitää olla että tuommoista kuvaa, levitetään netissä ja nauretaan päälle. Itse olen joutunut kokemaan millaista on elää sitä helvettiä, että pelkkien juorujen levittely pilaa elämän ja oikeuttaa ihmisiä kohtelemaan juorusta kosksevaa ihmistä kuin roskaa. Järki ja tunteet katoaa aivan täysin.

Kyllä. Tätä se on nykypäivänä. Ihmiset kokevat oman paikkansa uhatuksi ja tallaavat muita ihmisiä kokeakseen ylemmyydentuntoa.

Juoruja on helppo levittää, leikattuja videoklippejä osaa tehdä kuka vaan.

Ja kaikki vain siksi, että tulevaisuus ja oma rahansaanti on epävarmaa. Eläkkeitä ei nähdä ja palvelut heikentyvät. Nuoret aikuiset ja kolmikymppiset taklaavat toisiaan kouluissa ja töissä. Vauva:lla huudetaan suu vaahdossa epäasiallisia kommentteja.

Puhallettaisko yhteen hiileen mieluummin? Yhdessä olemme vahvempia.

Vierailija
75/121 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuossa jutussa puhutaan siskon kihlautumisesta tämän kuun alussa kun ne on tietääkseni ollu jo tyyliin vuoden tai pari kihloissa?

Voisiko olla niin, että sinun tietolähteesi on väärässä? Tuota samaa juoruporukkaa. 

Vierailija
76/121 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten videoiden nettijakajat ja - riepottelijat ovat tosielämässä pelkkiä nollia.

Vierailija
77/121 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyskuun neljäntenä päivänä Lahdessa paloi asunto. Asuntopalon yhteydessä 26-vuotias mies hyppäsi kuolemaansa kuudennen kerroksen parvekkeelta. Videot tapahtumista levisivät nopeasti internetin vääräleukojen kommentoitaviksi.

Mies oli Jannican 26-vuotias pikkuveli Jim. Joku oli kuvannut tapahtumat, ja video lähti leviämään verkossa.

Video keräsi runsaasti pilkkaa, ja sitä näytettiin muun muassa Jannican kuudesluokkalaiselle pikkusiskolle.

Jannica, 30, haluaa muistuttaa internetin irvailijoita, että jokainen ihminen on jollekin rakas.

No eipä tämäkään "rakas" tehnyt veljensä eteen mitään. Itsemurha tehdään kun katsotaan että ei ole enää mitään tai ketään joka välittää tai josta välittää. 

Siinä taas yksi besserwisser, joka ei tajua oikeasta maailmasta yhtään mitään. Ota nyt vaikka ihan google käteen ja perehdy masennukseen ja itsetuhoisuuteen ennen kuin lauot näitä typeryyksiäsi. 

Vierailija
78/121 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tämäkään "rakas" tehnyt veljensä eteen mitään. Itsemurha tehdään kun katsotaan että ei ole enää mitään tai ketään joka välittää tai josta välittää. 

Siinä taas yksi besserwisser, joka ei tajua oikeasta maailmasta yhtään mitään. Ota nyt vaikka ihan google käteen ja perehdy masennukseen ja itsetuhoisuuteen ennen kuin lauot näitä typeryyksiäsi. 

Tiedän todellakin mitä on masennus. Enemmän kuin voit ikinä tajutakkaan.

On tekopyhää valittaa siitä että joku perheenjäsen tekee itsemurhan. Se johtuu lähes aina siitä että ne samat ihmiset jotka esittävät surevia ei ole tehneet mitään auttaakseen toista.

Olen nähnyt asian läheltä monta kertaa ja ollut myös itse tilanteessa.

Sukulaisten lisäksi kuuluu nämä niin sanotut kaverit tuohon porukkaan. Selitetään miten hyvä tyyppi oli ja miten on ikävä. Kun ihminen oli elossa niin ei oltu yhteydessä oikeastaan koskaan.

Alapeukuttajat ei tykkää totuudesta.

Jos ei ole itse tehnyt aivan kaikkea mitä ihminen voi tehdä niin ei ole oikeutta valittaa toisen kuolemasta koska silloin ei ole koskaan toisesta välittänytkään.

Se on joka kerta sama asia. Kun joku suvusta on masentunut niin niitä sukulaisia ei näy lähimaillakaan. Mutta tullaan kuitenkin itkemään haudalle. Jos toinen ihminen ei eläessä kiinnostanut niin on tekopyhää itkeä.

Vierailija
79/121 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei jotenkin tajua nykyään, että todellisuus ei ole viihdettä.

Vierailija
80/121 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän todellakin mitä on masennus. Enemmän kuin voit ikinä tajutakkaan.

On tekopyhää valittaa siitä että joku perheenjäsen tekee itsemurhan. Se johtuu lähes aina siitä että ne samat ihmiset jotka esittävät surevia ei ole tehneet mitään auttaakseen toista.

Olen nähnyt asian läheltä monta kertaa ja ollut myös itse tilanteessa.

Sukulaisten lisäksi kuuluu nämä niin sanotut kaverit tuohon porukkaan. Selitetään miten hyvä tyyppi oli ja miten on ikävä. Kun ihminen oli elossa niin ei oltu yhteydessä oikeastaan koskaan.

Sinä varmaan osaat kertoa kuinka se "auttaminen" käytännössä tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi