Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkuveli teki itse*u*han, ja joku kuvasi sen - Jannica, 30, kertoo surusta, jota videon riepottelu somessa syvensi: ”Mitä jos siinä olisi joku sulle rakas?”

Vierailija
16.09.2018 |

Syyskuun neljäntenä päivänä Lahdessa paloi asunto. Asuntopalon yhteydessä 26-vuotias mies hyppäsi kuolemaansa kuudennen kerroksen parvekkeelta. Videot tapahtumista levisivät nopeasti internetin vääräleukojen kommentoitaviksi.

Mies oli Jannican 26-vuotias pikkuveli Jim. Joku oli kuvannut tapahtumat, ja video lähti leviämään verkossa.

Video keräsi runsaasti pilkkaa, ja sitä näytettiin muun muassa Jannican kuudesluokkalaiselle pikkusiskolle.

Jannica, 30, haluaa muistuttaa internetin irvailijoita, että jokainen ihminen on jollekin rakas.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että ei voida edes keskustella aiheesta jota tuo nainen halusi. Mennään vaan suoraan takaisin sinne henkilökohtaiseen loukkaamiseen. Voisko joku jo kertoa miksi?

Vierailija
22/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sytyttikö henkilö siis asuntonsa itse tuleen? Vai hyppäsikö liekehtivästä asunnosta kun ei muuta voinut, vai siis mistä tässä tiedetään että kyseessä on itsemurha (eikä valinta paistumisen ja putoamiskuoleman väliltä)

Sisar epäili veljensä olleen psykoosissa teon aikaan. En tiedä voiko psykoosissa oleva ajatella selkeästi tekevänsä nyt itsemurhan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te nimijankuttajat tajua että teette juuri sitä mistä Jannica puhuu, kiusaatte ja nauratte toisten surulle ja yhden surulliselle kohtalolle?

Vierailija
24/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sytyttikö henkilö siis asuntonsa itse tuleen? Vai hyppäsikö liekehtivästä asunnosta kun ei muuta voinut, vai siis mistä tässä tiedetään että kyseessä on itsemurha (eikä valinta paistumisen ja putoamiskuoleman väliltä)

Sisar epäili veljensä olleen psykoosissa teon aikaan. En tiedä voiko psykoosissa oleva ajatella selkeästi tekevänsä nyt itsemurhan.

Riippuen nyt mitä tämä sekava oli niin hän on voinut olla sitä myös koska oli aikeissa tehdä itsemurhan. Ilman että oli psykoosissa.

Vierailija
25/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jannica, Jim... 😂

Tuosta iltapäivälehden uutisesta selviää, että sisko Mariga on myös.

Minun nimeni on Iida niin minun läheiseni varmasti rakastava minua enemmän kuin Jimin. Vai miten tuo nimiasia nyt liittyi tähän?

No etkö ymmärrä sarkasmin puolta. Toi nimi kikkailu kertoo osansa

Selitä nyt toki tuota mielenkiintoista ajatuksen juoksuasi ja miten se liittyy siihen että joku levittää ja irvailee toisen kuolemalla? Oliko nimi syy mennä näyttämään video kuolemasta pikkusiskolle joka on vielä lapsi?

Nyt ei kyse ollu siitä, vaan tämä nimi pelleily

Mikä pelleily? Miksi pitäisi kaikkien olla (tylsästi) ja turvallisesti totutuilla nimillä ettei vaan kukaan kiusaisi ja pilkkaisi?

Mitä hienoa on olla Aino tai Minna tai vaikka Marika koolla jos onkin muiden surulle naurava/muiden nimiä pilkkaava typerys?

Nimi on ihan yhdnetekevä, se merkitsee kuinka kohtelee muita elollisia olentoja.

Ja kuulehan, nyt ei ollut kyse nimistä vaikka jotkut ääliöt sen ottivatkin esiin vaan paljon vakavammasta asiasta.

Täyttä asiaa kirjoitat. Tämä nicci juttu pisti silmään, ei pilkallisesti:)

Nimi ei tuo turvaa!

Vierailija
26/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ihmisyyttä koko juttu: kiusaaminen, ongelmat, ahdistuminen, sairastuminen, oman olon helpottamisen yrittäminen millä tahansa keinolla, itsemurha, muiden vaaraan saattaminen, muiden ongelmien pilkkaaminen, ja turhasta länkyttäminen. Pahempaakin on, ei tämä ole vielä mitään.

Moni vaan jaksaa näitä ihmisyyden piirteitä kauhistella loputtomiin. Ja kyseisiä piirteitä on enemmän tai vähemmän jokaisessa, ja tulevat tietynlaisissa tilanteissa enemmän tai vähemmän esiin, yksilöstä riippuen.

Ihminen on pohjimmiltaan petoeläin, joka kuitenkin haluaa kuvitella itsensä jotenkin "sivistyneeksi".

Vierailija
27/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jutun perheen lapsilla olisikin juuri jotkut Teija/Anna/Tommi/Aleksi-tyyppiset nimet niin silloinko kukaan ei suhtautuisi ylenkatseellisesti vaan tuntisi myötätuntoa ja kauhistelisi videon julkaisua/pikkusiskolle näyttämistä tai koko julkaisua ei olisi edes tapahtunut?

Te jotka oikeasti ajattelette noin, menkää itseenne ja tutkiskelkaa sisintänne.

Vierailija
28/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jannica, Jim... 😂

Minun nimeni on Iida niin minun läheiseni varmasti rakastava minua enemmän kuin Jimin. Vai miten tuo nimiasia nyt liittyi tähän?

Selitä nyt toki tuota mielenkiintoista ajatuksen juoksuasi ja miten se liittyy siihen että joku levittää ja irvailee toisen kuolemalla? Oliko nimi syy mennä näyttämään video kuolemasta pikkusiskolle joka on vielä lapsi?

Mikä pelleily? Miksi pitäisi kaikkien olla (tylsästi) ja turvallisesti totutuilla nimillä ettei vaan kukaan kiusaisi ja pilkkaisi?

Mitä hienoa on olla Aino tai Minna tai vaikka Marika koolla jos onkin muiden surulle naurava/muiden nimiä pilkkaava typerys?

Nimi on ihan yhdnetekevä, se merkitsee kuinka kohtelee muita elollisia olentoja.

Ja kuulehan, nyt ei ollut kyse nimistä vaikka jotkut ääliöt sen ottivatkin esiin vaan paljon vakavammasta asiasta.

Nimi on oiva osoitus ihmisen taustoista ja sosioekonomisesta asemasta. Tämä on monen huonotaustaisemman ihmisen vaikea niellä.

Tarkoitatko että huonotaustaisten ihmisten surulla ja menetyksillä ei ole väliä, niille saa ja pitääkin nauraa ja pilkata?

Sellaisiako ovat hyväosaiset? Mitä se hyväosaisuus saa heissä aikaan jos se ei ilmene empaattisuutena, kunnioituksena, avarakatseisuutena jne?

Vierailija
29/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaseks vetää. Ei voi kun ihmetellä ihmisten typeryyttä. Paljon voimia omaisille.

Vierailija
30/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te nimijankuttajat tajua että teette juuri sitä mistä Jannica puhuu, kiusaatte ja nauratte toisten surulle ja yhden surulliselle kohtalolle?

Miksi JanniCat ei puhu niistä muista, jotka olisi voinu kuolla siin tulipalossa. Tekijä teki ratkaisun itse ja muut asukkaat eivät?

Luitko jutun? Puhuu kyllä. Mutta on erittäin ymmärrettävää että koska menetti oman veljensä ajattelee eniten häntä.

Oletko koskaan menettänyt ketään läheistäsi? Siinä voi omainen mennä shokkiin, etenkin kun se tapahtuu yllättäen.

Vierailija
31/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jannica, Jim... 😂

Nimi on oiva osoitus ihmisen taustoista ja sosioekonomisesta asemasta. Tämä on monen huonotaustaisemman ihmisen vaikea niellä.

Miksi sinun paha olla itsesi kanssa? Mikä saa sinut solvaamaan ja arvostelemaan ihmisiä joita et tunne?

Minusta yllä on oiva osoitus miksi ihmisten pitäisi uskaltaa pyytää apua lähimmäisiltään kun voi pahoin itsensä kanssa.

Arvostaisit tämän naisen aloittamaa keskustelua. Se saattaa jonain päivänä koskea juuri sinua.

Vierailija
32/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyväosaisesta perheestä. Varallisuutta oli, iso talo ja kesämökki, matkusteltiin paljon, mistään ei ollut puutetta, kulttuuria harrastettiin monella lailla.

Olen siitä kiitollinen.

Eniten kuitenkin arvostan vanhempiani siitä että meidät kasvatettiin kunnioittamaan muita ihmisiä eikä todellakaan väheksymään perhetaustan tai köyhyyden vuoksi. Tai nimen!

Että ihmistä ei mitata rahalla, oppineisuudella jne vaan tosiaan sillä sydämen sivistyksellä. Aina pitää ottaa huomioon mistä ihminen tulee ja katsoa tätä taustaa vasten, ei laittaa kaikkia samalle viivalle "menestyksen" suhteen.

Vierailija
33/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahden jodelissa vaan pilkataan näitä siskoksia.. no mitä voi odottaa jodelilta, kun suurin osa sieltä on tunteettomia sairaita ku*ipäisiä ihmisiä.

Vierailija
34/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä jutusta unohtaa, että tyyppi saattoi vaaraan kaikki talon asukkaat tulipalollaan. Kyse on itsekkyydestä, ei siin muista välitetä.

Ihminen onneksi psykoosin keskellä tajuaakin muusta maailmasta kaiken ja ajattelee muita.

Vierailija
35/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahden jodelissa vaan pilkataan näitä siskoksia.. no mitä voi odottaa jodelilta, kun suurin osa sieltä on tunteettomia sairaita ku*ipäisiä ihmisiä.

Lahdessa on muutenkin aika paljon sairaita ihmisiä, ja kummallinen ilmapiiri. Toivottavasti nuo siskoset ymmärtää, että ne pilkkaajat ei ole normaaleita.

Lahdessa oli aikoinaan yhdet pahimmista taisteluista sodassa ja se jätti jälkeensä tuollaisen kummallisen ilmapiirin.

Vierailija
36/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi JanniCat ei puhu niistä muista, jotka olisi voinu kuolla siin tulipalossa. Tekijä teki ratkaisun itse ja muut asukkaat eivät?

Luetun ymmärtäminen. Tuossa iltalehden jutussa puhutaan kyllä niistäkin.

Vierailija
37/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaiset ovat nykyään pahinta saastaa. Ei mitään arvokkuutta. Tekin mammat, jotka tässä ketjussa nauratte. Te olette saastaa, alinta saastaa, ihan siitä huolimatta vaikka olisitte hienoissa duuneissa ja asuisitte hienossa talossa ja äänestäisitte kokoomusta.

Jos on jotain kuolemanjälkeistä maailmaa, niin toivottavasti teidän pahuutenne muistetaan.

t. akateeminen mies

Vierailija
38/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mistä tulisi puhua, on se, etteivät huonosti voivat ihmiset saa hoitoa ja apua.

Voimia siskoksille! 

Vierailija
39/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on hätiköityä puhua itsemurhasta kun tilanne ollut tuo. Jokatapauksessa tämä on taas yksi osoitus mielenterveys palveluiden surkeasta tilasta. Hyvä että sisko jaksaa nostaa asiaa esille. rip :(

Ei syy ole mielenterveyspalveluissa! Poika narkkasi, syy oli siinä

Ja mikähän oli syynä huumeidenkäyttöön? Mielenterveysongelmat kenties?

Yhteiskunnan palvelutko ajaa narkkaamaan?

Eli syy ei ole itsessä:)? Niin tyypillistä nisteille.

Tuon miehen ongelmat alkaneet jo lapsena, joten tuskin se niitä narkkaamalla on itselleen hankkinut. Toki huumeet tuskin on oikea ratkaisu ratkoa niitä ongelmia, mutta ehkä siihen oljenkorteen tarttuu, kun muitakaan ei ole.

Vierailija
40/121 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä vauvaa, muka ollaan pahoillaan keskustelun asiattomuudesta, ja yp leikittää ivaketjua.

Tämä on yksi Suomen ilkeimmistä palstoista. Anonyyminä rapaa niskaan!

Niin yp? Laitetaanko sinut ”tulille”?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä