Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun mies ei vaan kosi?

Vierailija
15.09.2018 |

Ollaan puhuttu jo suhteen alussa, että molemmat halutaan naimisiin. Vuodet ovat vierineet ja mitään ei tapahdu. Nyt kyselin varovasti mieheltä aiheesta ja hän sanoi, että odottaa oikeaa hetkeä (?!!!) Minulle naimisiin meno on erittäin tärkeä juttu ja olenkin ajatellut, että ehkä pitää päästä tästä ihmisestä irti. Ehkä hän odottaa jotain (jotakuta) parempaa? Mitä mieltä olette?

Kommentit (551)

Vierailija
161/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä. Siis oikeasti täällä naiset heivaisivat hyvän parisuhteen sen takia, että pääsee naimisiin? Parempi siis olisi, että olisi naimisissa esim. 2 vuotta ( mies jättäisi sen jälkeen) kuin hyvä avoliitto koko elämän ajan? Voi luoja ootte te kummallisia.

Eihän tuo ole hyvä parisuhde!

Naisella on paha olla ja mies käyttää valtaansa.

Sairas kuvio.

Miksi asiat pitää tehdä kuten nainen tahtoo? Tuossa he voivat tehdä kompromissin. He muuttavat yhteen ja asuvat  avoliitossa. Eikö se ole jo sitoutumisen merkki. Ei se paperin allekirjoittaminen sitä elämää muuksi muuta. 

Yhdessä sovittu, että naimisiin mennään.

Mies siis valehdellut.

Nyt mies käyttää valtaansa sillä, että vastaa naisen naimisiinmenokusymyksiin odottavansa sopivaa hetkeä kosia. Kuinka monta vuotta on odottanut?

Naisella paha olla.

Kompromissi olisi ollut, että kumpikin on rehellinen ja kummallakin hyvä olla kompromissin jälkeen.

Vierailija
162/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos sitä oikeaa hetkeä ei koskaan tulekaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on vaikka turkkilainen tai muslimi, se saattaa olla jo naimisissa, koska eihän Suomessa voi kaksinnaida. Tai sitten passin tiedot ei täsmää. Oon kuullut myös ystäviltäni, että jos menee naimisiin, niin silloin on vaikeampi lähteä, siis erota, eikä naimisiin menon jälkeen suhde kestä kuin pari vuotta. Mutta voihan se olla, että tyypillä on raha-asiat rempallaan, täytyyhän se sormuskin ostaa tai jos on varakas, niin miettii avioehtoa.

Vierailija
164/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa.

Mies on sanonut mielipiteensä, niin miksikäs sitä ei nyt voi kuunnella. Hänelle "oikea hetki" voi tarkoittaa hyvinkin eri asiaa kuin sinulle: romanttiset reissut. Hän voi haluta, että talonne/uranne/elämäntilanteenne tms. on toinen.

Juuri näin. Ikäänkuin miehellä ei olisi tässä päätösvaltaa, tulos tai ulos. Minuakin on kosittu enkä suostunut. Olemme edelleen yhdessä, koska minä en halua mennä naimisiin. Tätä keskustelua kun lukee, niin tulee inho siitä että avioliitto on suhdetta tärkeämpää. Apn päivä prinsessana hinnalla millä hyvänsä. Onnea jatkoon!

No se on sinun AVOVAIMOSI valinta, että hän ei koskaan tule AVIOVAIMOKSI, koska sinä et häntä sellaiseksi halua ja se on teidän yhteinen päätös.  Avovaimosi on luopunut toiveestaan sinun hyväksesi, mutta se ei todellakaan tarkoita, että kaikkien naisten/miesten tulisi toimia samalla tavalla.

Avioliitto ei tietenkään ole suhdetta tärkeämpi, mutta yleensä , jos jotakin rakastaa, haluaa, että tällä olisi suhteessa hyvä olla. Jos minä tietäisin, että mieheni kärsii siitä, että emme ole naimisissa ja hän sitä haluaisi, voisin kyllä mennä naimisiin hänen kanssaan, koska miksi panttaisin asiaa, joka hänelle on tärkeä, mutta minulle lähes samantekevä? Minulle on sama, olemmeko naimisissa vai avoliitossa, mutta koska asia on hänelle tärkeä, miksi en täyttäisi hänen toivettaan. Mitä se minulta olisi pois? 

Se, että sinä vietät loppuelämäsi tyttöystävän kanssa yhdessä eläen, ei tarkoita sitä, että muutkaan eivät saisi mennä naimisiin, koska sinäkään et ole mennyt, vaikka sinua on kosittu.

Tälläiset asiat pitää jokaisen miettiä kohdallaan, että hyväksyykö sen, että kumppani ei halua naimisiin, vaikka itse haluaa ja onko valmis elämään sen asian kanssa.

Vierailija
165/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vieläkään syytä miksi avioliitto on niin tärkeä.

Samaa mieltä. En tiedä mitään oikeaa syytä avioitua jos ei ole yhteistä lainaa tai lapsia. Jos joku keksii hyviä syitä niin muutperustelut kuin sormus tai sosiaalisen statuksen kohoaminen vaimo-kategoriaan olisivat ihan paikallaan.

Vierailija
166/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhutaankin siitä miksi avioaikeista valehtelu kumppanille on niin törkeää.

Ei mies ole mitään valehdellut. Hän odottaa sitä oikeaa hetkeä. Ei ap voi määrätä milloin se oikea hetki on. 

Ap voi lähteä suhteesta halutessaan. 

Vierailija
167/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman omaa halua ei naimisiin tai edes avoliittoon kannata mennä, mutta silloin on selvästi kerrottava, että ei halua ikinä naimisiin... tällöin toinen osapuoli voi tehdä omat ratkaisunsa. Sama koskee lapsitoiveita, kertokaa se oma mielipide asiasta.

Tuollainen ikuisuus vedätys oikeasta hetkestä on lähinnä vastenmielistä vedätystä.

Vierailija
168/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

rva kirjoitti:

Jos miehesi on vaikka turkkilainen tai muslimi, se saattaa olla jo naimisissa, koska eihän Suomessa voi kaksinnaida. Tai sitten passin tiedot ei täsmää. Oon kuullut myös ystäviltäni, että jos menee naimisiin, niin silloin on vaikeampi lähteä, siis erota, eikä naimisiin menon jälkeen suhde kestä kuin pari vuotta. Mutta voihan se olla, että tyypillä on raha-asiat rempallaan, täytyyhän se sormuskin ostaa tai jos on varakas, niin miettii avioehtoa.

Tuo kertoo siitä millaisia ystäviä sinulla on.....

Vierailija
169/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. En tiedä mitään oikeaa syytä avioitua jos ei ole yhteistä lainaa tai lapsia. Jos joku keksii hyviä syitä niin muutperustelut kuin sormus tai sosiaalisen statuksen kohoaminen vaimo-kategoriaan olisivat ihan paikallaan.

Leskeneläke on mulle pienituloisena tärkeä asia ja mies suurituloisena ymmärsi sen hyvin.

Vierailija
170/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä. Siis oikeasti täällä naiset heivaisivat hyvän parisuhteen sen takia, että pääsee naimisiin? Parempi siis olisi, että olisi naimisissa esim. 2 vuotta ( mies jättäisi sen jälkeen) kuin hyvä avoliitto koko elämän ajan? Voi luoja ootte te kummallisia.

Eihän tuo ole hyvä parisuhde!

Naisella on paha olla ja mies käyttää valtaansa.

Sairas kuvio.

niinpä. vaihtuisi naimisiinmenon kautta tilanteeseen, että nainen saisi käyttää valtaansa (saisi häänsä)

ja miehellä olisi paha olo (pakotoettu häihin)

Jätä se sika.

Sullekin törpölle tiedoksi se että avioituminen EI vaadi häitä (hääjuhlaa). Naimisiin pääsee ihan ilmaiseksi.

Kyllä minä sen tiedän. Itsekin maistraatissa naimisiin menneenä. Ei siitä tarvitse henkilökohtaisuuksiin mennä.  Avioitumisen hyödyt nykyaikana vain ovat minimaaliset. Lähinnä statussyyt vaikuttavat koko tapahtumaan.  Ei se rakkautta yhtään syvennä ja paranna. Jos suhteeseen on aikoinaan menty moisen lupauksen perusteella, niin voi vain ihmetellä tarkoitusperiä.  Tietysti ihmisillä voi olla sosiaalisia paineita esim. suvun tai muiden sosiaalisten piirien osalta, mutta itsenäinen ihminen pystynee ajattelemaan omillakin aivoilla, toivottavasti.

Vierailija
171/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies sanoo odottavansa oikeaa hetkeä, olisiko mahdollista että mies ei kosi koska hän odottaa oikeaa hetkeä?

Joo. Minäpä veikkaan, että tuo on vaan tekosyy. Ollaan oltu jo pitkään yhdessä ja sopivia hetkiä olisi ollut vaikka kuinka paljon. Tänä syksynä oltiin romanttisella viikonloppumatkalla jne. Olen menettänyt uskoni siihen, että mies tosissaan suunnittelisi avioliittoa kanssani. ap

Mikä piru siinä naimisiin pääsemisessä teille akoille on niin tärkeää ? Varmaankin se - 50% miehen omaisuudesta mahdollisuus, lesken eläke, tai joku muu hyväkkäiden hyötymis näkökulma. Koska se mies ei ole yhtään sen erityisempi tai erilaisempi sen papin aamenen jälkeen kuin ennen sitä.

Ap :han varmasti silmääkään räpäyttämättä laittaa sitten nimensä avioehto paperiin eikä ala kilahtelemaan kun sellainen otetaan puheeksi, koska ei kerran ole mitään taka-ajatusta ??!

Vierailija
172/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ikävä kyllä siltä, että mies harrastaa valtapelejä. Hän tietää, mitä haluat ja roikottamalla sua ja panttaamalla sen antamista pitää langat käsissään.

Jos menisitte naimisiin, hän jatkaisi samaa jonkun muun sulle tärkeän asian suhteen. Se on hänen persoonallisuutensa.

Olet hukannut elämästäsi jo liian monta vuotta häneen. Eroa ja etsi toinen mies, joka sekä kunnioittaa sinua ja haluaa tehdä sinut onnelliseksi. Nykyinen miehesi ei halua eikä myöskään kunnioita.

Vierailija
173/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luet sitten vain tämän ketjun komentit huolellisemmin, eihän se siltikään pakko ole. Ajattelusi tasosta kertoo jos et muuta syytä näe ja ymmärrä, koska nuo mainitsemasihan ei ole yksikään avioliiton perimmäinen ajatus.

Vierailija
174/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ajatelleet siltä kantilta että tässä mies haluaa pitää vallan omissa käsissään? Aivan varmasti hän tietää että naimisiinmeno on ap:lle tärkeää. Tämä on jonkinasteista henkistä kiristystä, joka nojaa vanhoihin sukupuolirooleihin eli mies kosii ( jos kosii) eikä naisella ole päätäntävaltaa vaan hän vain odottaa. Ennen vanhaan mies kosi, koska sai vasta silloin aviolliset oikeutensa eli kodinhoitajan ja seksiä. Nykyään kaikki oikeudet tulee heti koska ”tasa-arvo”, mutta silti tämä kosiminen on miehen päätäntävalassa.

Vierailija
175/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli vähän sama tilanne. Alusta asti tiedettiin että halutaan olla yhdessä koko loppuelämä ja mä aloin odotella kosintaa ihan liian ajoissa. Kai jotenkin ajattelin että se sitten todistaa että mies varmasti on tosissaan...

Välillä puhuttiin asiasta ja kerroin että kihlat olisi mulle tärkeät mutta mies sanoi suoraan että hän kosii itse ja jos mä kosin ei tuu suostumaan. Sitten alkoi perhekin kyselemään että milloin me nyt mennään kihloihin ym ja mies ärsyyntyi siitä painostuksesta vaan lisää.

Lopulta 8 vuoden seurustelun jälkeen kun kukaan ei ollut vähään aikaan painostanut miestä niin mies kosi ja itse ehdotti että häät pidettäisiin sitten heti jo vuoden päästä. Se oli ihana hetki koska tiesin että mies kosi täysin omasta tahdostaan ja siksi että oikeasti haluaa kanssani naimisiin eikä vaan painostuksen takia kysäissyt <3

Jos mies tuntuu oikealta niin kannatta oikeasti odottaa! Voihan olla että sun miehesi on samalla lailla vanhanaikainen kuin minun että kun kosii niin haluaa myös heti mennä naimisiin ja siksi odottaa sellasta hetkeä että se naimisiin meneminenkin on oikeasti mahdollista taloudellisesti, ajallisesti tai miten vaan :)

Nuorena asuin 6 vuotta avoliitossa ensirakkauteni kanssa. Odotin myös kosintaa useamman vuoden ja mies aina sanoi,ettei ole valmis ja vasta sitten, kun hän on varma, että hän omasta halusta haluaa naimisiin. Puhuin monta kertaa,mutta aina sama.  Että enhän halua, että olen saanut kiristettyä miehen vihille, vaan vasta, kun hän on valmis.

No, meni 6 vuotta, kun odottelin, milloin hän on valmis. Ja voi ihanaa, kun en enää ollut puhunut asiasta, mies vihdoin kosi minua ja ihanaa, kun sain olla varma, että hän itse halusi minut. Harmi vain, että olin siihen mennessä alkanut itse pohtia, että haluanko miehen, joka ei pysty tällaisista talouteen vaikuttavista sopimuksista puhumaan järkevästi ja hänen pitää vuosikausia asua minun kanssani, harrastaa seksiä kanssani yms. tietämättä kuitenkaan, haluaako varmasti sitoutua minuun.

Joten vastasin kieltävästi ja hankin oman asunnon ja erosimme. Yksi elämäni parhaista ratkaisuista. Elin sinkkuna muutaman vuoden ja nautin siitä, että ei tarvinnut kuminauhan päässä elää kuin koekaniini, että oleppas nyt sellainen ja tällainen ja jaksa odottaa, niin ehkä palkkioksi kosin sinua, kun olen testannut, että kelpaat minulle.

Tapasinkin sitten uuden miehen jossain vaiheessa ja hänen kanssaan pystyi järkevästi miettimään avioliiton edut ja lapsien määrän ja tulevaisuuden yhdessä, onko sitä vai ei. Naimisiin menimme, koska koimme sen järkeväksi ja lapsiakin teimme, kun se tuntui hyvältä. Ja ihan tämä mieheni itse halusi minut, vaikka ei odotuttanutkaan minua vuosikausia varmistaakseen, että olenko laadullisesti niin hyvä, että haluaa naimisiin kanssani

Vierailija
176/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä parisuhteesa ei vedätetä... eikö hyvä parisuhde johda automaattisesti avioliittoon?

Vierailija
177/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ikävä kyllä siltä, että mies harrastaa valtapelejä. Hän tietää, mitä haluat ja roikottamalla sua ja panttaamalla sen antamista pitää langat käsissään.

Jos menisitte naimisiin, hän jatkaisi samaa jonkun muun sulle tärkeän asian suhteen. Se on hänen persoonallisuutensa.

Olet hukannut elämästäsi jo liian monta vuotta häneen. Eroa ja etsi toinen mies, joka sekä kunnioittaa sinua ja haluaa tehdä sinut onnelliseksi. Nykyinen miehesi ei halua eikä myöskään kunnioita.

Mulla on tällainen mies. Hän lupaili avioliittoa heti alkutapaamisesta lähtien, muttei ikinä kosinut ja sain hänet naimisiin uhkaamalla erolla. Avioliitossa hän on mm pihdannut seksiä silloin kun olen itse sitä halunnut, on tehnyt tiukat linjanvedot, ettei suostu tekemään seksissä mitään niistä asioista, joita olen toivonut vaan pitää mennä hönen toiveidensa mukaan. Kävi käsiksikin kerran. Uhkailee erolla riidoissa jne. Eli minusta ap:n miehessä on näkyvissä sellaisia ennusmerkkejä, jotka eivät lupaa hyvää. Sanoisin, että hän haluaa hallita ja kontrolloida, mikä ei ole tervettä.

Vierailija
178/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä pohditaankin sitä, että jos seurustelun alussa on sovittu, että naimisiin mennään, niin miten kauan kannattaa sitä kosintaa odotella? 

Sama tilanne on, jos naimisiin mennessä sovitaan, että lapsia tehdään/talo ostetaan  ja sitten toinen osapuoli ei olekaan valmis hankkimaan sitä lasta/ostamaan sitä taloa vaan viivyttelee ja viivyttelee. kannattaako toisen jäädä odottelemaan 10 vai 40v, että lupaus toteutuu? no kun olet sen 40v odotellut, että toiselle iskee "oikea hetki" alkaa niitä lapsia tekemään ja taloa ostamaan, huomaat, että elämä onkin ohi ja näitä asioita on enää turha haikailla.

Ymmärrätkö nyt, mistä tässä ketjussa puhutaan? Ei siis haeta syytä sille, miksi avioliitto on tärkeä, vaan pohditaan sitä, miten kauan kannattaa odottaa asiaa, jota elämältään haluaa. Elämä kuitenkin on rajallinen.

Joku haluaa elämältään uuden urheiluauton ja joku toinen naimisiin.  Ja vaikka sinusta on hullua, että joku haluaa naimisiin, niin ihmiset vain haluavat elämältään erilaisia asioita. Eikä sinun tarvitse kaikkien valintoja ymmärtääkään. Ihmisen ymmärryskin on rajallinen ja aina ei tarvitse toisen ratkaisuja/haluja ymmärtää, mutta ei ne silti tee niistä valinnoista/arvoista huonoja.

Vierailija
179/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ajatelleet siltä kantilta että tässä mies haluaa pitää vallan omissa käsissään? Aivan varmasti hän tietää että naimisiinmeno on ap:lle tärkeää. Tämä on jonkinasteista henkistä kiristystä, joka nojaa vanhoihin sukupuolirooleihin eli mies kosii ( jos kosii) eikä naisella ole päätäntävaltaa vaan hän vain odottaa. Ennen vanhaan mies kosi, koska sai vasta silloin aviolliset oikeutensa eli kodinhoitajan ja seksiä. Nykyään kaikki oikeudet tulee heti koska ”tasa-arvo”, mutta silti tämä kosiminen on miehen päätäntävalassa.

Aloittajan tapauksessa mies ei ole vielä valmis muuttamaan yhteen, mutta ehkä tulevaisuudessa on. Kuinka kauan he ovat seurustelleet? Me muutettiin yhteen neljän vuoden seurustelun jälkeen ja mentiin naimisiin oltuamme avoliitossa toiset neljä vuotta. Onneksi kumppani ei kiristänyt naimisiin menolla. Ehkä suhde olisi kaatunut siihen. 

Vierailija
180/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tällainen mies. Hän lupaili avioliittoa heti alkutapaamisesta lähtien, muttei ikinä kosinut ja sain hänet naimisiin uhkaamalla erolla. Avioliitossa hän on mm pihdannut seksiä silloin kun olen itse sitä halunnut, on tehnyt tiukat linjanvedot, ettei suostu tekemään seksissä mitään niistä asioista, joita olen toivonut vaan pitää mennä hönen toiveidensa mukaan. Kävi käsiksikin kerran. Uhkailee erolla riidoissa jne. Eli minusta ap:n miehessä on näkyvissä sellaisia ennusmerkkejä, jotka eivät lupaa hyvää. Sanoisin, että hän haluaa hallita ja kontrolloida, mikä ei ole tervettä.

Tuon siitä saa, kun pitää päästä naimisiin vaikka väkisin. Olisit hyvä ihminen eronnut silloin aikoinaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme