Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäonnistuneet tarhakuvat :( Kohtalotovereita?

Vierailija
15.09.2018 |

Kyllä harmittaa. Pinnit roikkuvat miten sattuu ja räkä valuu nenästä, olisiko liikaa vaadittu että pyyhkivät nenän ja tarkastavat tyttöjen hiukset?!

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas sen tarkastuksen tekisi? Siihen tarvitsisi olla yksi ihminen erikseen katsomassa nämä asiat kuntoon. 

Yleensä paikalla on niitä tarhantätejä ja ihan sitä varten ovat siinä avustamassa, kuuluu työhön.

Eivät ole, vaan hoitamassa että kuvaus sujuu aikataulun mukaisesti tietyssä järjestyksessä. Yhden lapsen kuvaamiseen on varattu ihan vaan minuutti pari, siinä ei aleta katsomaan onko mekko rypyssä, pinni suorassa jne

Jos noin on, niin on erittäin huonosti järjestetty kuvaus. Niissä missä mun kaksoset oli  ja minä olin mukana, ja muutama muukin vanhempi, niin siellä oli myös ne tädit paikalla ja auttoivat kyllä tarpeen vaatiessa. Ja ammattitaitoinen kuvaaja katsoo että pinnit on kiinni ja naama puhdas ja hame ei ole korvissa, vaikka aikaa ei ole montaa minuuttia.

No meidän kaupungissa ennen oli myös tälläinen kuvaaja, mutta kilpailutuksen jälkeen on taas massafirma joka hoitaa asiat juuri noin. Hinnoittelu on mitoitettu niin että jos alkaa viettämään jonkun lapsen kanssa enemmän aikaa ei jotain ehdi kuvaamaan.

Vierailija
22/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se toiminta ole kuvaamollekaan hyvää bisnestä jos kuvat on huonoja ja vanhemmat ei lunasta niitä, ja sitten aletaan vanhempien toimesta vaatia että firmaa vaihdetaan seuraavaksi vuodeksi.

Kyllä sen verran pitää laatua olla noissakin kuvissa, sen verran kalliita ovat vanhemmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voisi kuulkaa tehdä romanin tästä aiheesta!

- Tytölle (4w) oli jätetty juhlamekon päälle ohut vanha ja nukkainen  pooloneule joka oli tarkoitus riisua, oli repinyt kaikki pinnit sekä pompulat irti ja järjestänyt uudestaan ihan järkyttävästi

- Pojalla ( 3w) on ilme ihan itkuinen, pelkäsi kuulemma kuvaajaa 

- Pojalla (5w) on suun ympärillä kuivunutta ketsuppia 

- Tyttö (6w) on ihan vitivalkoinen, lähes hohtaa eikä ollut ainoa vaan sama valotusvirhe oli kuulemma muidenkin kuvissa.

Onneksi nyt, kun ovat 11w, 9w ja 7w on alettu viimei  saada onnistuneita kuvia.

No niiden vikahan se on että sinä laitoit sen kulahtaneen poolon lapsen päälle etkä ottanut sitä pois tarhaan mennessä. Ja sekin että lapsi pelkäsi kuvaajaa.

Vierailija
24/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Tytölle (4w) oli jätetty juhlamekon päälle ohut vanha ja nukkainen  pooloneule joka oli tarkoitus riisua, oli repinyt kaikki pinnit sekä pompulat irti ja järjestänyt uudestaan ihan järkyttävästi

- Tyttö (6w) on ihan vitivalkoinen, lähes hohtaa eikä ollut ainoa vaan sama valotusvirhe oli kuulemma muidenkin kuvissa.

Etkö valittanut sinne firmaan? Minä olen valittanut esim. tuollaisessa valotusvirhejutussa ja sain uudet kuvat.

Vierailija
25/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tyttärelläni oli ensimmäinen päiväkoti-kuvaus 3-vuotiaana, kerroin aamulla että verenvuodon varalta repussa on toinen paita ( tytöllä tuli siis talvisin usein ilman syytä verta nenästä) ja vastattiin että ok.

Kun tyttö tuli kotiin, paljastui haalarin alta se kulahtanut ribbipaita joka oli lokerikossa  varapaitana ja aavistin pahaa enkä turhaan, siellähän se hirvitys oli kuvissa päällä ! Vaikka olin sanonut että repusta löytyy kuvauskelpoinen varapaita ! 

Vierailija
26/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttärellä oli aamulla laitettu paitapusero ja hame ja tukka nätisti.

Hän oli sitten aamupuurolla vetänyt mehukeitot sille puserolle. Kuvassa on päällä kulahtanut pitkähihainen T-paita jossa kimaltava Minni Hiiri -printti. Toinen letti oli puoliksi auennut ja hän katsoo kuvassa sivuun kamerasta.

Tämä asia valkeni minulle kun sain kuvat, tyttö selitti jotain epämääräistä että välipalla oli sotku tullut.

Tämä kyseinen kuva on ylivoimaisesti kaikkein hauskin tarha- ja kouluvista. Siinä on särmää ja tarina. Tyttö on nyt lukiossa.

Se on vaan hei yksi kuva. Eihän niitä kuvia tartte ostaa. Voi käydä valokuvaamossa jos sen kuvan täytyy olla täysin särmätön ja virheetön.

Vierailija
27/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

W=wattia?

Vierailija
28/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ryhmässä on 26 lasta. Ei ole aikaa stailata jokaista. Toki katsotaan, että jokaisella on puhtaat vaatteet päällä ja puhdas naama. Pinnitkin yritetään asetella, mutta ei olla kampaajia. Kerran sain yhdeltä äidiltä haukut, kun lapsensa päälle kaatui aamupalalla maitoa ja jouduin vaihtamaan tälle toisen paidan kuvaukseen. Oli kuulema täysin väärä valinta. :D

Vierailija
29/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohtalotovereita. Mä oon Maisa 3v. Ja mun kuvat on ihan pilalla

Vierailija
30/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä harmittaa. Pinnit roikkuvat miten sattuu ja räkä valuu nenästä, olisiko liikaa vaadittu että pyyhkivät nenän ja tarkastavat tyttöjen hiukset?!

Kuule, menepä kunnon valokuvaamoon ja kuvauta lapsonen siellä. Hyvää ei saa halvalla. Päiväkotokuvat maksavat joitakin kymppejä, valokuvaamossa maksat about satasen . Laatuin on siten eri maailamasta.

Vierailija
31/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ollut opettajan syytä vaan kuvaajan : Tyttö häpesi etuhampaasta lohjennutta palasta eikä halunnut hymyillä suu auki,  mieskuvaaja oli sitten  ärähtänyt että "leveä hymy!" joten tyttöraukka hymyilee kuvassa  paniikkisen näköisenä niin että naama on revetä. Kuvitelkaa, että teitä tähdätään aseella ja käsketään hymyillä niin saatte yhtä "luonnollisen " hymyn aikaan.  Onneksi seuraavana vuonna oli kiva naiskuvaaja ja saatiin oikein onnistuneita otoksia!

Vierailija
32/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin vanhemmat tuovat itse lapset kuvaukseen ilta-aikana. Päivällä otetaan ryhmäkuvat.

Vierailija
33/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän ryhmässä on 26 lasta. Ei ole aikaa stailata jokaista. Toki katsotaan, että jokaisella on puhtaat vaatteet päällä ja puhdas naama. Pinnitkin yritetään asetella, mutta ei olla kampaajia. Kerran sain yhdeltä äidiltä haukut, kun lapsensa päälle kaatui aamupalalla maitoa ja jouduin vaihtamaan tälle toisen paidan kuvaukseen. Oli kuulema täysin väärä valinta. :D

Pitää ajatella sitä lasta kuin se olisi oma. Ja pitää ajatella sitä että ne kuvat maksaa monta kymppiä vanhemmalle ja niitä odotetaan joka vuosi, isovanhemmat ja kummit ym. Miksi sitä kuvausta ei voi hoitaa niin että siinä ehtii katsoa jokaisen lapsen, ei mene montaa minuuttia kauempaa jos se tapahtuma on organisoitu hyvin ja kuvaaja on ammattilainen ja kuvaustilanne on rauhallinen ja rento. 

Vierailija
34/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, menepä kunnon valokuvaamoon ja kuvauta lapsonen siellä. Hyvää ei saa halvalla. Päiväkotokuvat maksavat joitakin kymppejä, valokuvaamossa maksat about satasen . Laatuin on siten eri maailamasta.

Ne kuvat on kalliita siihen nähden että kuvaaja ei juurikaan joudu näkemään vaivaa niiden eteen, kymmeniä, jopa satoja kuvia yhden päivän aikana ja jokaisesta tienaa firma monta kymppiä, sehän on todella hyvä bisnes verrattuna tavalliseen kuvaamoon.

Vierailija
35/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tyttärelläni oli ensimmäinen päiväkoti-kuvaus 3-vuotiaana, kerroin aamulla että verenvuodon varalta repussa on toinen paita ( tytöllä tuli siis talvisin usein ilman syytä verta nenästä) ja vastattiin että ok.

Kun tyttö tuli kotiin, paljastui haalarin alta se kulahtanut ribbipaita joka oli lokerikossa  varapaitana ja aavistin pahaa enkä turhaan, siellähän se hirvitys oli kuvissa päällä ! Vaikka olin sanonut että repusta löytyy kuvauskelpoinen varapaita ! 

No kukapa noita nyt muistaa kun ryhmässä monta lasta. Itse nappaan kuvauspäivänä kulahtaneet paidat pois lokerosta kokonaan ja jätän vain kuvauskelpoiset vaatteet. Näitä vahinkoja voi yrittää minimoida itsekin 😉

Vierailija
36/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aamulla saanut pinnejä & ponksuja kammoksuvan tuolloin 5 v tytön suostumaan siihen että ohut, helposti takkuuntuva tukka oli vedetty niskasta pienelle ponnarille ja sivuista pinneillä kiinni, päälle laitettiin kiva siistimpi trikoopaita ja kaulaan helmet.  Kun kuvat tulivat, paita oli nurinpäin ( sinne meni äiti muurahainen ja mä otin paidan pois ja sitten otin muurahaisen pois),  pinnit sekä ponksu irrotettu joten tukka sojotti kuin sähkärin saaneella ja ne helmet olivat pään ympärillä otsanauhana :D Paras kuva ikinä !  Nauroin vedet silmissä ja vielä 12 vuotta myöhemminkin nousee virne suupieliin aina kun sen kuvan näkee,

Vierailija
37/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ton Minni-paidassa kuvatun äiti ja meille kävi just näin. Ei olis tullut mieleenkään syyttää päiväkodin porukkaa tuosta. 

Koko episodi lähinnä nauratti ja suu loksahti auki kun kuvat otin kuoresta :) Sattui muuten olemaan tytön lempipaita ja vielä kummitädeiltä joululahjaksi saatu, mutta jo aikalailla kulunut. Tytön mielestä varmaan tuhat kertaa ihanampi valinta kuvaan kuin se mun valitsema paitapusero.

Tosi hauska kuva loppuen lopuksi ja ainoa tilanne on kuvauksista jäänyt millään lailla mieleen. Kuvia tulee joka vuosi, ei ole suuri tragedia jo välillä tukka vähän hapsottaa.

Vierailija
38/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aamulla saanut pinnejä & ponksuja kammoksuvan tuolloin 5 v tytön suostumaan siihen että ohut, helposti takkuuntuva tukka oli vedetty niskasta pienelle ponnarille ja sivuista pinneillä kiinni, päälle laitettiin kiva siistimpi trikoopaita ja kaulaan helmet.  Kun kuvat tulivat, paita oli nurinpäin ( sinne meni äiti muurahainen ja mä otin paidan pois ja sitten otin muurahaisen pois),  pinnit sekä ponksu irrotettu joten tukka sojotti kuin sähkärin saaneella ja ne helmet olivat pään ympärillä otsanauhana :D Paras kuva ikinä !  Nauroin vedet silmissä ja vielä 12 vuotta myöhemminkin nousee virne suupieliin aina kun sen kuvan näkee,

No ehkä tuollainen menee jo hauskaksi kuvaksi, mutta suurimmaksi osaksi ne epäonnistuneet kuvat on vain piikkiä lihassa lopun ikää. Suurella osalla vanhemmista on ne päiväkoti/koulukuvat ainoat kunnon kuvat lapsista joka vuosi kun ei ole varaa kuvaamoon viedä, ja monilla on vaikeuksia maksaa koulukuviakaan jos lapsia on useampi. Kyllä sen verran pitäisi sillä kuvaajallakin olla ammattiylpeyttä ettei tuollaisia kuvia kuvaa.

Vierailija
39/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyssä olevat hiukset tai varapaita ovat hassuja asioita joille pystyy nauramaan mutta ei paljon naurata jos lapsen naama on suklaassa tai ketsupissa , kuva on pilalla eikä sitä halua ostaa.

Vierailija
40/53 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pidät lapsella normaalisti kulahtaneita vaatteita ja hävettää kun tämä näkyy nyt valokuvassa?

Mites, jos käyttäisit normaaliarjessakin lapsella sellaisia vaatteita, joita ei tarvitse valokuvissa hävetä.