Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täyttävä aamupala

Vierailija
09.08.2023 |

Vinkkejä täyttävään aamupalaan?

Olen nälkäinen jo pari tuntia syömisen jälkeen. Syön aamupalan klo 6.30 ja lähden liikenteeseen seitsemän aikoihin. Ruokatauko töissä on klo 11:30, mutta olen jo kymmenen aikoihin nälkäinen :( Hävettää, kun välillä vatsa kurisee. Pikkupurtava aterioiden välissä varmaan helpottaisi, mutta mieluiten jatkaisin pelkän aamupalan voimin lounaaseen, enkä jyrsisi mitään välissä. Jostain syystä samaa ongelmaa ei ole kotona.

Syön useimmiten kaurapuuroa ja juustoleivän (kaura) aamupalaksi.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro on mulle kaikkein huonointa aamupalaa, maha alkaa murista ihan varmasti. Olisi parempi olla vaikka syömättä kokonaan kuin syödä puuroa aamulla! Miksi et söisi vaikka pari leipää ja kananmunaa?

Vierailija
2/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo pitkä väli. Pähkinöitä ja marjoja puuroon? Kokojyväpuuro? Jugurttia puuron päälle.

Oma aamupala on luonnonjugurttia, sokeriton pähkinämysli ja marjoja. Syön aamulla seiskalta. Kyllä tuollakin useimmiten nälkä tulee jo klo 11 mennessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon aamulla vain kahvia. Kun en syö aamulla niin jaksan paremmin En syö siis ammupalaa koskaan enkä aina töissäkään. Kahvia toki töissäkin juon jotta jaksan ja pää toimii kunnolla :)

Vierailija
4/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä töissä kahvitauko ysiltä? Ota leipä mukaan ja syö silloin. Aamulla puuro, leipä kahvitauolla :)

Vierailija
5/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuuro on mulle kaikkein huonointa aamupalaa, maha alkaa murista ihan varmasti. Olisi parempi olla vaikka syömättä kokonaan kuin syödä puuroa aamulla! Miksi et söisi vaikka pari leipää ja kananmunaa?

Onkohan puuro sitten syypää tähän! Kokeilen jättää pois, jos helpottaisi. Kananmuna menisi varmaan hyvin leivän välissä, kiitos ehdotuksesta :)

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo pitkä väli. Pähkinöitä ja marjoja puuroon? Kokojyväpuuro? Jugurttia puuron päälle.

Oma aamupala on luonnonjugurttia, sokeriton pähkinämysli ja marjoja. Syön aamulla seiskalta. Kyllä tuollakin useimmiten nälkä tulee jo klo 11 mennessä.

Aion olla nyt pari päivää syömättä puuroa aamusta, mutta sen tuunaaminen jogurtilla ja pähkinöillä kuulostaa hyvältä idealta, joten kiitos siitä.

- ap

Vierailija
6/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro vinettosilmällä, Lähtee koneet käyntiin mukavasti !

Vierailija
7/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama kokemus puurosta. Siitä tuli niin kova nälkä aamupäivällä, että oli pakko jättää puuron syönti pois.

Vierailija
8/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon aamulla vain kahvia. Kun en syö aamulla niin jaksan paremmin En syö siis ammupalaa koskaan enkä aina töissäkään. Kahvia toki töissäkin juon jotta jaksan ja pää toimii kunnolla :)

Toki mä syön sitten kun nälkä tulee mutta en mahaa täyteen syö koskaan koska sitten en jaksa tehdä enään mitään. Yleensä syön ekan kerran joskus päivällä/alkuillasta.

Vierailija
9/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunat pitää nälän kauemmin poissa.

Vierailija
10/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla voileipä, jogurttia, puuroa syöden ei ole nälkä kuin joskus päivällä.

Vierailija
11/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa (1,5dl hiutaleita), reilusti marjoja päälle + 2 kananmunaa keitettynä + 2 kuppia kahvia ja 0,5l vettä. Aamulla klo 6 aikaan kun nuo vetäisee niin 13...14 asti pärjää hyvin, jolloin voi sitten syödä lounaan.

Vierailija
12/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälän tunnetta pitää vähän totutella kestämäänkin. Ei alle viikon syömättömyys tapa. Juokaa pari mukia vettä, kun nälkä alkaa vaivata ja odottakaa hetki.

Vierailija
13/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro ei tosiaankaan pidä nälkää. Mutta! Puuroonkin voi sekoittaa esim. kananmunanvalkuaista, joka ei siellä maistu mutta tekee puurosta proteiinipitoisemman. Jotkut lisäävät puuroon raejuustoa, sekin auttaa. Kunnon voisilmä ei myöskään ole pahitteeksi, tai sitten loraus hyvää oliiviöljyä tai pellava- tai camelinaöljyä. Öljyn voi syödä myös ihan erikseen. Hamppuöljykin on hyvä öljy.

Hamppurouhe on muuten myös hyvä lisä aamupalalle. Sitä voi sekoittaa puuroon tai jogurttiin, ja siitä saa kuitua, proteiinia ja hyvää rasvaa, kaikki ruoka-aineita, jotka auttavat pitämään nälkää paremmin kuin pelkkä puuro.

Vierailija
14/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälän tunnetta pitää vähän totutella kestämäänkin. Ei alle viikon syömättömyys tapa. Juokaa pari mukia vettä, kun nälkä alkaa vaivata ja odottakaa hetki.

Mulla ei ainakaan veden juominen auta, oikeastaan pahentaa vatsaääniä. Ja ei syömättömyys tapakaan, eikä näläntunne myöskään, mutta vaikkei nälästä kärsisikään niin vatsa yhä ääntelee, ainakin minulla..

Vierailija
15/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro veteen keitettynä ei yksinään pidä kauan nälkää, ellei siihen lisää jotain proteiininlähdettä. Mä keitän kaurapuuron vesi-maitoseokseen ja lisään siihen (marjojen lisäksi) raejuustoa.

Vierailija
16/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätkää aamupalanne seuraksi keitetty kananmuna. Proteiini pitää nälkää.

Vierailija
17/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta lisää puuroon vaapukkahilloa. Olemme tehneet näin jo 19 vuotta.

Alkoholia emme käytä. Emme koskaan. Ei ikinä.

Vierailija
18/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurakerma ja ouuro eivät minun miekestäni ole oikein maittava yhdistelmä. Kunnon pala voita sen olla pitää.

Vierailija
19/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro on aamupalavaihtoehtojen yksi pahimmista verensokeripiikin aiheuttajista joten ei ihme jos pian tulee nälkä kun se verensokeri sitten romahtaa parin tunnin päästä.

Paras olis olla syömättä aamiaista ollenkaan tai sitten vähähiilihydraattisesti.

Vierailija
20/38 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama kokemus puurosta. Siitä tuli niin kova nälkä aamupäivällä, että oli pakko jättää puuron syönti pois.

Ei kai sitä puuroa tarvi pois jättää, siihen kylkeen pitää vaan lisätä sopivasti jotain mikä pitää nälkää, esim. jo mainitut kananmunat.