Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskoville naureskelija: oletko koskaan/miten paljon lukenut raamatusta mitään?

Vierailija
14.09.2018 |

?

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti ja olen lukenut Raamatun, vanhan ja uuden testamentin. Sen lukeminen ainostaan vahvisti omaa uskonnottomuuttani.

Vierailija
62/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua niellä sitä, että on olemassa Jumala joka rakastaa sinua ja haluaa pelastaa sinut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tätini pitää mua raukkana, kun en ole käynyt rippikoulua. Sama täti vastustaa naispappeja (sai potkut seurakunnalta tuon takia). Hänen mielestään on vain kaksi sukupuolta, mies ja nainen. Piste. Eräs mukava 17-vuotias poika on aivopesty uskomaan, että Helvetti on jokaikiselle ihmiselle oikeudenmukainen paikka, avioliitto on vain naisen ja miehen välinen asia ja että joidenkin maanpäällinen ns. Helvetti ei ole mitenkään verrattavissa Ikuiseen Kärsimykseen. Sääli tosiaan, kun oli muuten niin kiva poika.

Toki joukkoon kuuluu myös ihan mukavia ja hyväksyviä uskovaisia.

Vierailija
64/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin itseni pyhän hengen valtaan.

Tämä riittää..raamattua ei tarvi lukea.

Riittää kun papit selittää saarnassa uskon perusteet

Vierailija
65/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen.

En ollut lapsena koskaan uskovainen koska emme kuuluneet kirkkoon. Halusin kuitenkin mennä rippileirille. Siellä koin jonkun valaistuksen, ehkä koulukiusattuna olemisen takia, kun sain sieltä ystäviä. Jatkoin toimintaa, toimin isosena sekä rippikouluissa ja muilla leireillä. Aloin jopa uskomaan, mutta minun mielestäni menin vain pahemmin sekaisin: Miksi tämä Jumala antaa minun olla koulukiusattuna? yms..

Kun tajusin, että mitään Jumalaa tai Jeesusta ei ole, elämä helpotti. Myöhemmin minua on alkanut ärsyttää, että kirkko käytti haavoittuneisuuttani hyväkseen. TOSIN, sain myös kirkolta paljon jaksamista.

Vähän kaksipiippuinen juttu, en kuitenkaan naureskele kellekään, paitsi niille, joiden mielestä homot ei kuulu kirkkoon, naispappeudesta paasaavat (kuten tänään täällä joku paasasi... )

Tuo on niin tyypillinen. Vaikka lähtisi ei-uskovaisena rippikouluun, moni sieltä palaa uskovaisena. Minä ja ystäväni emme kuuluneet kirkkoon, mutta menimme leirille ja liityimme, koska halusimme rippijuhlat (ja rahaa...) Ystävälleni tuli sama "valaistuminen", minulle ei.

Protuleirin suosiota pitäisi ehdottomasti kasvattaa.

Miksiköhän koko rippijuhlia juhlitaan, miksi silloin saa paljon rahaa? On surullista, että esimerkiksi protun käyneet eivät samaa 'motivaattoria = raha' saa.

Vierailija
66/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen ihme oli kun Jeesus muutti häissä veden viiniksi. Mikä osoittaa myös sen ettei Raamattu tuomitse kohtuullista alkoholinkäyttöä

Vierailija
67/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut koko raamatun, joitain kohtia useastikin. Panee kyllä todella ihmettelemään uskovaisia.

Vierailija
68/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et halua niellä sitä, että on olemassa Jumala joka rakastaa sinua ja haluaa pelastaa sinut?

Jos minulta (tuo ylemmän kommentin kirjoittanut ateisti) kysyt, en näe mitään todisteita, että mitään jumalia olisi olemassa. Ainoastaan ihmisen keksimiä vallankäytön välineitä ja toki lohdullisiakin ratkaisuja tarjoavia mielikuvituksen tuotteita. Miltä se sinun jumalasi minut haluaa pelastaa? Ikuiselta kadotukselta, jonne tämä samainen jumala minut syöksee, jos en usko häneen? Kuulostaako se sinusta fiksulta ja sellaiselta asialta, jonka todella haluat elämääsi, jos voit valita?

Vierailija
69/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen lukenut ja täytyy todeta että yhtä ahdistavaa kirjaa en ole koskaan aiemmin lukenut. On siellä kauniitakin tarinoita ja jopa uskottavia. Mietin kuitenkin eniten että miten joku voi uskoa tuollaista tekstiä. Lisäksi kun on uskovaisessa yrityksessä töissä ja saa näin surkeaa johtamista ja kohtelua sietää niin hirveän vaikea on uskovaisia arvostaa enää. Luulin että pääsen inhimilliseen paikkaan töihin mutta mitä vielä.

Uskovaiset vaistoavat että halveksit heidän uskoon...ja kohtelevat sinua pakanan tavoin

Ai että se siitä lähimmäisen rakkaudesta, koskeekin vain omaan uskontokuntaan kuuluvia eikä kaikkia maailman ihmisiä? No näinhän se muuten on aina mennytkin vaikka ekumeniasta puhuvat paljon ja lähimmäisen rakkaudesta. Onkin siis vain valheellista teatteria ja ylimielisyyttä.

Vierailija
70/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Koko raamatun olen lukenut kiitos jehovantodistajaperheeni. Naureskelen uskovaisille silti, koska he kyllä paasaavat miten raamatun mukaan tulee elää, mutta silti esimerkiksi tuomitsevat muut, pitävät itseään parempina ja arvokkaampina, ovat yksiä ilkeämielisimmistä ihmisistä, joita olen tavannut koska kaikki on hyvin, kunhan rukoilee anteeksiantoa. Raamatussa selkeästi kerrotaan, että vain Jumala tuomitsee, jokainen ihminen on Jumalan silmissä arvokas ja tee toisille kuten haluat itsellesi tehtävän. Tavallisille tapakristityille en naura, mutta näille Tosi Uskovaisille isoilla alkukirjaimilla kyllä sitäkin enemmän.

Olen todennut ihan saman. Pilkkanauru heillä irtoaa hyvin herkästi toisille ja kuulemma seurakunnat ovatkin eniten työpaikkakiusaamisesta kärsiviä työyhteisöjä. Helppo ymmärtää jos tuntee yhdenkään julkiuskovaisen ihmisen. Omasta tuttavapiiristä olen todennut että yllättävän usein julkiuskovaisilla on mielenterveysongelmia. Saatiin kerran hyvät naurut kun lapseton julkiuskovainen nainen alkoi neuvoa kolmen lapsen äitiä miten lapsia kasvatetaan. "Katso, näin ne lapset saadaan tottelemaan!" hän sanoi omahyväisesti. Kyllähän lapset tottelee ihmistä jota pelkäävät.

Vierailija
71/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun lukemalla oikein ajatuksen/hengen kanssa ymmärsin että se oli portti oikeaan uskoon, jolloin ymmärsin sieltä sen kaiken paskan suodattaa pois joka on selvästikin vain vajavaisesta ihmisestä lähtöisin ja mikä oikeasti Jumalasta. Nyt en halua eikä tarvitse lukea enää sitä pään sekoittavaa höpötystä. Kaikki mikä on rakkaudesta on Jumalasta. Jumala on rakkaus,ei mitään muuta. Kun rakastat, se riittää. Se on uskoa. Ei tarvitse hössöttää ja höpöttää mitään joutavia.

Muka uskovaiset ovat siitä ärsyttäviä, että he ovat kovia tuomitsemaan ja unohtavat näin tyystin sen rakkauden lähimmäisiinsä. Ja se että vaativat muita elämään heidän uskonsa mukaisesti, vaikka jokaisenhan tulee elää ihan oman uskonsa mukaisesti. Niin kuin sydän sanoo, se on oikein.

Vierailija
72/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää ahmin raamattua ja muita teoksia jotka määrittävät kansakuntia. Uskiksista naurattaa vain ne fundamentalistit jotka keksii ihan päättömiä juttuja näistä lähteistä.

Vierailija
73/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus nuorena (lähes lapsena) lukenut koko raamatun.

-ateisti

Vierailija
74/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut melkein kokonaan ja se on yksi erittäin suuri syy siihen miksi en usko.

Vierailija
75/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli Jeesuksen ensimmäinen ihme?

Aika alkaa nyt!!

Putkahti neitsyestä ulos.

Vierailija
76/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppo narsistiexä ei varmasti lukenut mitään, mutta sattumalta avasi Saarnaajan kohdasta "juokaa viiniä ja Iloitkaa", eikä siihen ollut sanomista. Kyllä oli pahan palveluksessa kirja silloin.

Vierailija
77/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

soul food kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut, oli siellä ihan hyviäkin ajatuksia joukossa. Silti te uskovaiset olette minusta hassua porukkaa.

Jaa, minä en tunne kaikkia uskovaisia. Ainakin  Isaac Newton, en tiedä hassuudesta mutta mielellään olisin tutustunut.

Ap

Mikä oli Jeesuksen ensimmäinen ihme?

Aika alkaa nyt!!

Jeesus ruokki uskovaiset yhdellä leivällä ja kahdella kalalla

Täysin valetta! Yksi leipä ja kala riittää korkeintaan yhdelle aikuiselle.

Samaa mieltä! Paitsi jos kala on ollut tonnikala ja leipä painanut satoja kiloja. Onko tiedossa saatiinko kala ongella vai harppuunalla? Oliko kyseessä ahven vai tonnikala?

Vastatkaapa tähän, ja aika alkaa nyt!

Vierailija
78/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut Raamatun, sekä Vanhan että Uuden Testamentin. Työn alla on myös Koraani sekä Mormonin kirja. Yhä enemmän näen uskonnot ihmisten keinona selittää itselleen asioita joita he eivät ymmärrä ja vallankäytön välineenä. Jumalaan en ole uskonut vuosiin ja pidän aikuista näihin olentoihin uskovaa vähän höpsönä. Ei nyt ihan joulupukkiin uskomisen höpsönä, mutta vastaa vähän sitä että aikuinen ihminen uskoo jokaisen tahtovan hyvää ja kaikki ikävä on vain epäonninen sattuma.

Vierailija
79/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käännyttäjä? Miksi täällä tuputat uskomuksiasi?

Vierailija
80/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, sen verran kun koulussa oli pakko.

Ja nauran hi h huleille ihan estoitta.

Tiedän mm. sen että kirkolliskokouksessa jeesuksen jumalallisuus päätettiin äänestystuloksella, sama sana muinaisaramean kielessä tarkoittaa sekä ensisynnyttäjää että neitsyttä ja sen että kristinuskoon on otettu hyvin paljon täysin samoja elementtejä kuin ties miten monessa muussakin uskonnossa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä