Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskoville naureskelija: oletko koskaan/miten paljon lukenut raamatusta mitään?

Vierailija
14.09.2018 |

?

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut suunnilleen neljäsosan tai vähän yli. Mitä ap väität sieltä löytyvän sellaista, jonka lukemisen olisi pitänyt muuttaa näkemykseni uskonnosta? Tosin, enpä minä ole naureskelijakaan, koska en kehtaisi ihmisille avoimesti nauraa. Ja uskon, että heillä omat syynsä taipumukselleen on.

Vierailija
22/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen ensimmäinen ihme oli :veden muuttaminen viiniksi Kaanain häissä

T: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

soul food kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut, oli siellä ihan hyviäkin ajatuksia joukossa. Silti te uskovaiset olette minusta hassua porukkaa.

Jaa, minä en tunne kaikkia uskovaisia. Ainakin  Isaac Newton, en tiedä hassuudesta mutta mielellään olisin tutustunut.

Ap

Mikä oli Jeesuksen ensimmäinen ihme?

Aika alkaa nyt!!

Jeesus ruokki uskovaiset yhdellä leivällä ja kahdella kalalla

Täysin valetta! Yksi leipä ja kala riittää korkeintaan yhdelle aikuiselle.

Vierailija
24/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna noitanaisen elää.

Vierailija
25/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin raamatun läpi ennen kuin erosin kirkosta.

T. Ateisti

Vierailija
26/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen lukenut ja täytyy todeta että yhtä ahdistavaa kirjaa en ole koskaan aiemmin lukenut. On siellä kauniitakin tarinoita ja jopa uskottavia. Mietin kuitenkin eniten että miten joku voi uskoa tuollaista tekstiä. Lisäksi kun on uskovaisessa yrityksessä töissä ja saa näin surkeaa johtamista ja kohtelua sietää niin hirveän vaikea on uskovaisia arvostaa enää. Luulin että pääsen inhimilliseen paikkaan töihin mutta mitä vielä.

Vierailija
27/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

soul food kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut, oli siellä ihan hyviäkin ajatuksia joukossa. Silti te uskovaiset olette minusta hassua porukkaa.

Jaa, minä en tunne kaikkia uskovaisia. Ainakin  Isaac Newton, en tiedä hassuudesta mutta mielellään olisin tutustunut.

Ap

Mikä oli Jeesuksen ensimmäinen ihme?

Aika alkaa nyt!!

Jeesus ruokki uskovaiset yhdellä leivällä ja kahdella kalalla

Täysin valetta! Yksi leipä ja kala riittää korkeintaan yhdelle aikuiselle.

Mutta kyseessä olivat uskovaiset

Vierailija
28/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen. Siksi juuri luulevaiset naurattavatkin. Esimerkkinä vaikka Nooan arkki.

Mitä naurattavaa siinä on? Jos olisit fiksu tajuaisit että tarina on voinut muuttua aikojen ja käännösten saatossa mutta on täysin mahdollista että on ollut Nooa joka alkoi rakentaa venettä ja keräsi sinne kaikkia eläimiä ja tuli alueellinen tsunami joka peitti Nooan alueen ja hän selvisi arkkinsa vuoksi.

Muistaakseni joskus kuulin/luin jostain että oli tiede todistanut että kyseisen tapahtuman aikoihin oli oikeasti tsunami ja on teorioita, että Nooan arkki olisi peräti löydetty jostain vuoristosta.

Että itse en usko Raamatun olevan täyttä soopaa. Jeesuksen olemassa olo on jo todistettu eli kirjoitukset montaa sataa vuotta vanhassa kirjassa ei ole täyttä höpöhöpöä. Tätä on ilkkujan vaikea myöntää koska on koko elämänsä kuitenkin ollut jollain tasolla väärässä. Tietenkään ihan kaikkea ei voi ottaa todesta välttämättä ja raamattu on täynnä tulkinnan varassa olevia tekstejä ja sanontoja. Kukaan meistä ei voi olla täysin varma mitä niillä on tarkoitettu.

Vierailija
29/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?

koko kirjan.

Vierailija
30/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen. Siksi juuri luulevaiset naurattavatkin. Esimerkkinä vaikka Nooan arkki.

Mitä naurattavaa siinä on? Jos olisit fiksu tajuaisit että tarina on voinut muuttua aikojen ja käännösten saatossa mutta on täysin mahdollista että on ollut Nooa joka alkoi rakentaa venettä ja keräsi sinne kaikkia eläimiä ja tuli alueellinen tsunami joka peitti Nooan alueen ja hän selvisi arkkinsa vuoksi.

"On täysin mahdollista" on eri asia kuin "on". Minkä tähden se Nooa keräsi satiaisetkin ja punkit?

Satiaiset matkustivat Nooan munissa ja punkit partakarvoissa

Vierailija
31/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut että miehen ei pidä maata miehen kanssa niin kuin naisen kanssa. Silti tätä tapahtuu ja Jumala ei tähän puutu mitenkään.

Raamattu on ihmisten kirjottama

Vierailija
32/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen lukenut ja täytyy todeta että yhtä ahdistavaa kirjaa en ole koskaan aiemmin lukenut. On siellä kauniitakin tarinoita ja jopa uskottavia. Mietin kuitenkin eniten että miten joku voi uskoa tuollaista tekstiä. Lisäksi kun on uskovaisessa yrityksessä töissä ja saa näin surkeaa johtamista ja kohtelua sietää niin hirveän vaikea on uskovaisia arvostaa enää. Luulin että pääsen inhimilliseen paikkaan töihin mutta mitä vielä.

Uskovaiset vaistoavat että halveksit heidän uskoon...ja kohtelevat sinua pakanan tavoin

Vierailija
33/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut että miehen ei pidä maata miehen kanssa niin kuin naisen kanssa. Silti tätä tapahtuu ja Jumala ei tähän puutu mitenkään.

Huomaa ettet todellakaan ole lukenut tuon enempää etkä perehtynyt asioihin. Kannattaa silloin vain olla hiljaa ja myöntää ettei tiedä aiheesta paljoa mitään.

Vierailija
34/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooan tarina on kopio vanhemmasta tarinasta jossa seikkaili samoissa merkeissä ziusudra niminen mies. Eläimiä ei koottu arkkiin vaan heidän siemenensä tämän mukaan.

Vierailija
35/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset vaistoavat että halveksit heidän uskoon...ja kohtelevat sinua pakanan tavoin

Eivätkö uskovaiset siis noudata Jeesuksen esimerkkiä?

Vierailija
36/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen lukenut hyvän määrän sitä. Juutalaisten ohjeita ne on. Ja juutalaisten säännöt on kattavampia. Omasi on kuin fanfictionia juutalaisten taruista. Jeesuskin melko hämy ukko.

Pidän uskonnon opiskelusta vaikka itse olenkin ateisti. Uskonnossa on jotain kaunista, vaikka itse en pysty uskomaan.

Sama täällä, voisin hyvinkin opiskella uskontoja vaikka en itse niin uskokaan. Pyrkimys hyvyyteen ja lähimmäisen rakkauteen on kaunis ajatus, mutta utopiaa valitettavasti. Kun elää uskovaisten kanssa, näkee että se on vain kaunis ajatus, johon eivät edes julkiuskovaiset  itse pyri ja usko. Samanlaisia pilkallisia ja rajoittuneita lähimmäisiä ovat kuin kaikki muutkin.

Vierailija
37/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut raamattua, käynyt pyhäkolut, rippikolun ja toiminut rippikoulun isosena. 

Mitä paremmin tunnen raamattua, sitä enemmän arvostan Luciferia.

Vierailija
38/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Jeesus sanoi opetuslapsilleen, että joitain heistä on vielä elossa kun hän palaa ? Näinhän ei käynyt.

Vierailija
39/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Koko raamatun olen lukenut kiitos jehovantodistajaperheeni. Naureskelen uskovaisille silti, koska he kyllä paasaavat miten raamatun mukaan tulee elää, mutta silti esimerkiksi tuomitsevat muut, pitävät itseään parempina ja arvokkaampina, ovat yksiä ilkeämielisimmistä ihmisistä, joita olen tavannut koska kaikki on hyvin, kunhan rukoilee anteeksiantoa. Raamatussa selkeästi kerrotaan, että vain Jumala tuomitsee, jokainen ihminen on Jumalan silmissä arvokas ja tee toisille kuten haluat itsellesi tehtävän. Tavallisille tapakristityille en naura, mutta näille Tosi Uskovaisille isoilla alkukirjaimilla kyllä sitäkin enemmän.

Vierailija
40/118 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jeesus sanoi opetuslapsilleen, että joitain heistä on vielä elossa kun hän palaa ? Näinhän ei käynyt.

Ehkä hän oli niin kännissä kaikesta siitä viinistä ja heitti vähän läppändeerusta lapsille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan