Suomalaiset hakevat kumppania ulkomaalaisista yhä enemmän sekä miehet että naiset, mutta miksi?
Mitä johtuu että suomalaiset miehet että naiset eivät kohtaa enää kuten ennen? Itse olen suomalainen mies ja suhteessa ulkolaisen naisen kanssa. Tämän havainnon on tehnyt aika moni ja aiheesta jopa Petteri Orpo nosti kysymyksen taannoin. Mielenkiintoista olisi pohtia syitä tälle tilanteelle? Itse viehätyin ulkolaisista naisista tietynlaisen vanhakantaisemman suhtautumisen vuoksi miehiä kohtaan. Kotimaisen naisen kanssa suhteessamme oli paljon vääntöä pienistä asioita ja olimme lopulta varsin epäsuhta pari. Yleistyksiä ei tietty voi tehdä mutta kyllä tämä suurempi ilmiö on kuin ennen. Miten itse koet?
Kommentit (368)
Suomalaisen naisen käytösmalli on : Ultimaattumi, ultimaattumi, mökötys, kiristys, ultimaattumi, testaus, tiuskiminen.
Kuka hiivatti tuota haluaa katsella? Siksi ulkomaalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei ole niinkään muuttuneet mutta naiset on.
Ei oikein arvot enää kohtaa ja katse siirretään maan rajojen ulkopuolelle.Niin, naiset ovat alkaneet suosimaan jostain kumman syystä alkukantaisia kehitysmaa-arvoja.
Kohteliaisuus ja huolehtiminen ei kyllä ole "kehitysmaa-arvoja" vaan jokaisen tavoiteltavia arvoja. Esim. Arabimaissa kuuluvat kyllä ihan kulttuuriin eivätkä ole jotain pöksyynpääsemistaktiikoita. Aika teinimäinen ajattelutapa että kaikki maailmassa on vaan pill¥sta kiinni.
Osaan arabiaa ja usein kuulee että miehet ikäänkuin kilpailevat keskenään kuka huolehtii vaimostaan parhaiten. vaimo ei siis saisi kantaa mitään muiden miesten läsnäollessa kun muuten sillä on heikko mies.
Vertaa Suomeen ja painavia ruokakasseja päivästä toiseen raahaaviin naisiin.
Ajatus- ja ideologiavirhe havaittu.
Pitää sanoa: Vertaa vahvaan ja itsenäiseen suominaiseen, joka PYSTYY kantamaan kassit itse eikä TARVITSE siihen miestä. Patriarkaatti on tuhottava!
Sosiaalisten ja kohteliaiden maiden miehillä on hieno tapa sanoa että ihana vaimoni olet hoitanut lapsia monta tuntia, ei sun kuulu kantaa painavia kasseja. Lepäile vähän, olet varmasti väsynyt, mitä tahdot kaupasta? Ja tulla lihaksia pullistellen hetken päästä 4 kauppakassin kanssa takaisin. Ja vaimolle on tuotu suklaata myös. Patriarkaatti pysyy.
Tälläkin palstalla on usein tuotu suomalaisten miesten näkemys tilanteesta, eli vaimo loisinut kotona lasten varjolla ja tästä syystä kuuluu sekä kantaa kauppakassit että maksaa niiden hinnasta vähintään puolet.
Pidätte meitä naisia supernaisina. Me naiset halutaan olla prinsessoja ei supernaisia. Suosin sen takia vain ulkomaalaista.
Ulkomaalaiset miehet saa naisen tuntemaan itsensä naiseksi. Ulkomailla miehet esim. tavoittelevat naista ja yrittävät hurmata, siellä tämmöinen suomalainen tavismuijakin saa huomiota. Suomessa miehet ei edes huomaa tavismuijaa, saatika tee mitään aloitetta. Mulla flaksi alkoi käymään kun muutin vähäksi aikaa Ruotsiin, oon miettinyt että pitäiskö muuttaa sinne takas ja yrittää pariutua ruotsalaisen miehen kanssa.
t: sinne on mentävä missä kysyntää on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein arvot enää kohtaa ja katse siirretään maan rajojen ulkopuolelle.Niin, naiset ovat alkaneet suosimaan jostain kumman syystä alkukantaisia kehitysmaa-arvoja.
Kohteliaisuus ja huolehtiminen ei kyllä ole "kehitysmaa-arvoja" vaan jokaisen tavoiteltavia arvoja. Esim. Arabimaissa kuuluvat kyllä ihan kulttuuriin eivätkä ole jotain pöksyynpääsemistaktiikoita. Aika teinimäinen ajattelutapa että kaikki maailmassa on vaan pill¥sta kiinni.
Osaan arabiaa ja usein kuulee että miehet ikäänkuin kilpailevat keskenään kuka huolehtii vaimostaan parhaiten. vaimo ei siis saisi kantaa mitään muiden miesten läsnäollessa kun muuten sillä on heikko mies.
Ajatus- ja ideologiavirhe havaittu.
Pitää sanoa: Vertaa vahvaan ja itsenäiseen suominaiseen, joka PYSTYY kantamaan kassit itse eikä TARVITSE siihen miestä. Patriarkaatti on tuhottava!
Sosiaalisten ja kohteliaiden maiden miehillä on hieno tapa sanoa että ihana vaimoni olet hoitanut lapsia monta tuntia, ei sun kuulu kantaa painavia kasseja. Lepäile vähän, olet varmasti väsynyt, mitä tahdot kaupasta? Ja tulla lihaksia pullistellen hetken päästä 4 kauppakassin kanssa takaisin. Ja vaimolle on tuotu suklaata myös. Patriarkaatti pysyy.
Tälläkin palstalla on usein tuotu suomalaisten miesten näkemys tilanteesta, eli vaimo loisinut kotona lasten varjolla ja tästä syystä kuuluu sekä kantaa kauppakassit että maksaa niiden hinnasta vähintään puolet.
Pidätte meitä naisia supernaisina. Me naiset halutaan olla prinsessoja ei supernaisia. Suosin sen takia vain ulkomaalaista.
Sano tuo femakoille
Vierailija kirjoitti:
Naisia viehättää kouluttamattomat arabiafrikka miehet?Miehet taas haluavat kauniita hoikkia naisia joita Suomessa ei ole enään paljon?
Korjaus tuohon: Naiset haluavat koulutettuja, lihaksikkaita komeita tummia miehiä, joita Suomessa ei ole paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia viehättää kouluttamattomat arabiafrikka miehet?Miehet taas haluavat kauniita hoikkia naisia joita Suomessa ei ole enään paljon?
Korjaus tuohon: Naiset haluavat koulutettuja, lihaksikkaita komeita tummia miehiä, joita Suomessa ei ole paljon.
Pötyä. Vain 20-30% hakee noita. Normaalit naiset hakee normaalia ihmistä ja parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kaupassa käyminen on painavien kassien takia pääasiassa miesten tehtävä. On heille kunnia asia törmätä toiseen mieheen kädet täynnä painavia ostoksia jotta muut näkee miten elättää perheensä ja vie vaimolle kaikki mahdolliset ruokatarvikkeet. Eipä sitä alistamiseksi voi mieltää jos odottavat sitten että vaimo tekee ruokaa.
Eipä sitä alistamiseksi voi mieltää jos odottavat naisen olevan kotipiika... mieti nyt vähän.
Kotipiika ja hemmoteltava prinsessa joka hoitaa kotia on kaksi eri asiaa.
Oisko parempi sit se joidenki suomalaisten malli että mies ei ainakaan käynyt kaupassa ja sit tiuskii ja mököttää jos ei oo ruokaa?
Suomalaiset miehet on nirsoja, vain nuoret ja nätit naiset kelpaa. Eipä tarvitse ihmetellä miksi sinkkuja on niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän ratkaisua fiksuna, koska suomalaiset ovat liian sisäsiittoisia. Meillä on harvinaisia sairauksia, koska monet ovat hankkineet lapsia serkkujensa tai pikkuserkkujensa kanssa.
Lähi-Idän maissa esiintyy eniten sisäsiittoisuutta koko maailmasta, ja juuri sieltä tulee paljon porukkaa tänne.
Höpö höpö. Saarien asukkaat ja liikkumattomat ovat sisäsiittoisinta. Lähi-idän maissa on ollut paljon nomadismia. Lisäksi ovat asuneet pitkään isoissa kaupungeissa ja populaa on. Joten ajoittaiset serkkuliitot ei vaikuta niin paljon. Lähi-itä on ollut maantieteellisedti siinä silkkitiellä joten geenit sekottuneet
Johtuisikohan tuo ulkomaisiin siirtyminen siitä, että nyky-Suomessa pariutuminen näyttää olevan todella hankalaa. Naiset ja miehet valittavat, kun ei ole parisuhdetta, mutta sitten nirsoillaan kaikkien kanssa. Kukaan ei näytä kelpaavan tai sitten jos kelpaa, niin erotaan todella pienistä asioista. Ihan hirvittää, jos pitäisi olla sinkkumarkkinoilla...mitä nyt olen sivusta seurannut tuttujen kertomuksia. Molemmissa vikaa, naisissa ja miehissä!
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaiset miehet saa naisen tuntemaan itsensä naiseksi. Ulkomailla miehet esim. tavoittelevat naista ja yrittävät hurmata, siellä tämmöinen suomalainen tavismuijakin saa huomiota. Suomessa miehet ei edes huomaa tavismuijaa, saatika tee mitään aloitetta. Mulla flaksi alkoi käymään kun muutin vähäksi aikaa Ruotsiin, oon miettinyt että pitäiskö muuttaa sinne takas ja yrittää pariutua ruotsalaisen miehen kanssa.
Teistä nykymiehistä herrasmiesmäisyys on homoa ja neitimäistä puuhaa ja ette raaski "palvella" naista. Mielellään kyllä kiroilette ja tappelette kuin merimiehet. Kun kävin arabimaassa niin olin kuin prinsessa. Paikalliset miehet avasivat mulle oven ja tarjoutuivat jopa kantamaan kauppakassit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän ratkaisua fiksuna, koska suomalaiset ovat liian sisäsiittoisia. Meillä on harvinaisia sairauksia, koska monet ovat hankkineet lapsia serkkujensa tai pikkuserkkujensa kanssa.
Lähi-Idän maissa esiintyy eniten sisäsiittoisuutta koko maailmasta, ja juuri sieltä tulee paljon porukkaa tänne.
Höpö höpö. Saarien asukkaat ja liikkumattomat ovat sisäsiittoisinta. Lähi-idän maissa on ollut paljon nomadismia. Lisäksi ovat asuneet pitkään isoissa kaupungeissa ja populaa on. Joten ajoittaiset serkkuliitot ei vaikuta niin paljon. Lähi-itä on ollut maantieteellisedti siinä silkkitiellä joten geenit sekottuneet
Just joo. Nuo maat onkin maailman kärkimaita joka suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ainakin puistattaa suomalaisten miesten tunnekylmyys, itsekkyys ja välinpitämättömyys toisia kohtaan. Plus. empatiakyvyttömyys ja huonot sosiaaliset taidot. En juo alkoholia tai tykkää käydä baareissa enkä halua sellaista miestä joka viettää tälläistä elämää. Lisäksi suomalaisia miehiä ei kiinnosta perustaa perhettä ja suhtautuminen lapsiin on nihkeää.
Nyt minulla on kiltti lempeä, hyväsydäminen akateemisesti koulutettu komea ulkomaalainen mies jolla on hyvät elämäntavat, arvot ja tulevaisuuden suunnitelmat. Minun puolestani hän voi olla perheen pää koska hänellä on suuri sydän, hyvät motiivit ja hän on ansainnut kunnioitukseni täysin. En ole oikeasti koskaan tavannut tälläistä suomalaista miestä.
Ja mieheni on ihan täysin eurooppalainen, ei mikään kehitysmaalainen.N23
Jos suomalaiset miehet kerran ovat tuollaisia, niin mikäli saat poikalapsen, toivottavasti hän saa miehesi kansalaisuuden.
En oikeasti ymmärrä tuollaista lapsellista yleistämistä.
t. Aikuinen nainen, suomalaisen miehen äiti, tytär, sisko ja ystävä
Itselläni on arabimies ja oon kasvattanut poikani herrasmiehiksi ja suojelemaan naista. Mieheni suvun naiset ja tytötkin on niitä todellisia prinsessoja. Säälin omaa suomalaista siskontyttöä joka koittaa olla supernainen nostamalla rautaa. Myös siskonikin on tällainen "vahva" nainen. Itsestäni oli ihanaa olla mukana omien tyttärien prinsessavaiheessa kun he olivat pieniä. Ulkomaalaisen miehen seurassa mulla on lupa olla heikompi, prinsessa ja nainen
Vierailija kirjoitti:
Itse viehätyin ulkolaisista naisista tietynlaisen vanhakantaisemman suhtautumisen vuoksi miehiä kohtaan.
On mielenkiintoista, että jotkut suomalaiset miehet etsivät ulkomaalaista naista juuri tällä perusteella: he haluavat naisen, joka haluaa perinteisen miehen. Mitä 'perinteisyys' sitten tarkoittaa? Se usein tarkoittaa esim. sitä, että mies tienaa rahat perheeseen.
Sitten kuitenkin on äänekäs joukko suomalaisia miehiä, jotka haukkuvat suomalaisia naisia lompakkoloisiksi. He eivät halua maksaa mitään näille naisille. Jopa kahvin tarjoaminen treffeillä on sula mahdottomuus. Nainen - siis suomalainen nainen - ei saa haluta tai toivoa mitään mieheltä.
Ulkomaalaiselle naiselle tällaisia vaatimuksia ei ole, vaan heidän elämänsä kustannetaan ilomielin.
Suomalaiset miehet ovat sitoutumiskammoisia. Eletään avoliitossa, naimisiin ei suostuta millään vaikka yhteisiä lapsiakin on. Ei haluta miettiä että mitä tapahtuu jos toinen yhtäkkiä kuoleekin, mitään testamentteja ei tarvita. Ei nainen halua elää noin turvattomassa välitilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urbanisaatio. Eri maiden suuret kaupungit lähestyvät kulttuurisesti hyvin paljon toisiaan ja vastaavasti eroavat ympäröivästä maaseudusta. Loppupeleissä helsinkiläinen ja newyorkilainen ajattelevat paljon enemmän samankaltaisesti kuin helsinkiläinen ja teuvalainen.
Tämä!! Juuri noin. Miksei tosta puhuta enemmän.
ÖÖÖ... koska tossa ei ole mitään järkeä... eihän new yorkissa ulkomaalaisten kanssa mennä naimisiin
Miten niin?
NO siten että eiköhän ne mene naimisiin toisten jenkkien kanssa
Oh really? Oma newyorkilaismieheni nai kyllä ihan finskinaisen ja tiedoksesi amerikkalaiset aviomiehet on yksi suurimpia ryhmiä ulkomaalaisia aviomiehiä maassamme.
Kuulostaa todella pinnalliselta, mutta yksinkertaisesti vain pidän enemmän ulkomaalaisten (varsinkin latinoiden) ulkonäöstä. Suomalaismiehillä on usein melkein näkymättömät kulmat ja ripset, iso nenä ja pälvikaljuuntumista. Oma mieheni on melko perinteinen latino, mustat ja tuuheat hiukset ja kulmat, maitokahvin värinen iho yms. Toki on olemassa myös hyvännäköisiä suomalaisia, mutta omaa silmää miellyttäviä löytyy enemmän ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samahan se on miehellä, suomalainen nainen ei edes huomaa tavismiestä.
Vierailija kirjoitti:
Joo vähän samoilla aatoksilla olen kuin ap. Itse olen tietyissä asioissa, etenkin perhearvoissa aika vanhanaikainen. Haluan, että mies on mies, elättää perhettä, ottaa miehen vastuun, haluaa käydä kirkossa sunnuntaisin, viettää kristillistä elämää, ei ryyppää ja rällää ja on ns. perheen pää hyvällä tavalla. Tälläistä miestä on Suomesta vaikeaa löytää. Olen miettinyt, että minulle voisi sopia mies esim Keski- tai Etelä-Euroopasta tai Yhdysvalloista. Kyllä minä itsekin haluan opiskella, tehdä uraa yms mutta silti sellainen sukupuolten välinen perusvire pitää olla. On hankalaa heteronaisena haluta seksuaalisesti miestä, joka ei käyttäydy miehisesti. Lisäksi minulla on kielteinen kanta esiaviolliseen seksiin, aborttiin ja olen muutenkin aika konservatiivi. N28
En tiedä mistä tällaisen miehen löytäisit, mutta Etelä-Euroopasta ei ainakaan kannata etsiä. Espanjassa miehet muuttavat vanhempiensa helmoista vasta n. 30-vuotiaina, mutta sekään ei toki tarkoita "napanuoran katkeamista", vaan äiti saattaa edelleen hoitaa kodinhoidon pyykkäyksestä ruoanlaittoon. Sama meiniki Italiassa, joskin siellä käsittääkseni omilleen muutto tapahtuu 1-2 vuotta aikaisemmin - keskimäärin.
Tunnen itse useamman yli 30-vuotiaan miehen, jotka käyvät töissä ja rellestävät ystävien kanssa, mutta asuvat yhä vanhempiensa luona. Siis ihan tosissaan kertovat, kuinka ärsyttävää on, jos äiti paukkaa sisään huoneeseen ennen puoltapäivää ja häiritsee nukkumista - kuin teini-ikäiset konsanaan!
Miksi hait alkoholisti miehiä? katso peiliin