Suomalaiset hakevat kumppania ulkomaalaisista yhä enemmän sekä miehet että naiset, mutta miksi?
Mitä johtuu että suomalaiset miehet että naiset eivät kohtaa enää kuten ennen? Itse olen suomalainen mies ja suhteessa ulkolaisen naisen kanssa. Tämän havainnon on tehnyt aika moni ja aiheesta jopa Petteri Orpo nosti kysymyksen taannoin. Mielenkiintoista olisi pohtia syitä tälle tilanteelle? Itse viehätyin ulkolaisista naisista tietynlaisen vanhakantaisemman suhtautumisen vuoksi miehiä kohtaan. Kotimaisen naisen kanssa suhteessamme oli paljon vääntöä pienistä asioita ja olimme lopulta varsin epäsuhta pari. Yleistyksiä ei tietty voi tehdä mutta kyllä tämä suurempi ilmiö on kuin ennen. Miten itse koet?
Kommentit (368)
Suomessa sekä miehet että naiset ovat oppineet kommunikoimaan kiukuttelemalla. Varsinkin konfliktitilanteissa. Kun tilanteita ei hoideta verbaalisesti, ne jää elämään eikä tilannetta ole saatu päätökseen. Jos toinen kiukuttelee ja toinen puhuu , niin suhde voi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Itse viehätyin ulkomaalaisessa vaimossani siihen, että hän oli selkeästi aikuismaisempi teoissaan kuin suomalainen nainen; siis ei ollut koko ajan jotain draamaa suhteessa jne.
Myös naisellisuus ja perhe ovat hänelle tärkeitä.
Sitä en oikein ymmärrä suomalaisissa naisissa miksi he ovat suhteessa miehien kanssa joiden kulttuuri mm. tasa-arvossa on kivikaudelta. Eivät haluakaan olla tasa-arvoisia?
Taas tämä. Miksi miehet eivät kirjoita yksinkertaisesti rakastuneensa ulkomaalaiseen naiseen siksi, millainen tämä on, vaan aina he kirjoittavat olevansa ulkomaalaisen naisen kanssa siksi, että suomalaiset naiset ovat vääränlaisia? Miksi et kirjoittanut "Viehätyin ulkomaalaisessa vaimossani hänen aikuismaisuuteen ja rauhallisuuteen, hän ei halunnut draamaa. Sen sijaan naiset ja perhe ovat hänelle tärkeitä." Miksi sinun piti päästä loukkaamaan suomalaisia naisia?
Kesäleski kirjoitti:
Kyllä harmittaa nuorten tyttöjen kiinnostus ulkomaalaisista miehistä. Olen itse seurustellut ulkomaalaisten miesten kanssa ja onneksi viime hetkellä oivaltanut tilanteeni. Tytöt eivät näytä tajuavan ollenkaan millaisia ongelmia ovat itselleen kerjäämässä. Lasta kiusataan koulussa, miehen suku on vähintääkin outoa ja jatkuvasti sukkuloit kahden maan välillä eikä tieto ja ihmiset liiku. Paljon helpompaa on elää suomalaisen kanssa, mutta parin löytäminen on vaikeaa. Sitä pitää vain jaksaa etsiä..kyllä se löytyy.
Enpä tullut ikinä ruotsalaisen miehen kanssa seurustellessani ajatelleeksi, että jos hankkisimme yhteisen lapsen niin häntä kiusattaisiin isänsä takia koulussa. Enkä tiedä mitä muitakaan ongelmia olin keräämässä, miehen suukin vaikutti ihan normaalilta.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ainakin puistattaa suomalaisten miesten tunnekylmyys, itsekkyys ja välinpitämättömyys toisia kohtaan. Plus. empatiakyvyttömyys ja huonot sosiaaliset taidot. En juo alkoholia tai tykkää käydä baareissa enkä halua sellaista miestä joka viettää tälläistä elämää. Lisäksi suomalaisia miehiä ei kiinnosta perustaa perhettä ja suhtautuminen lapsiin on nihkeää.
Nyt minulla on kiltti lempeä, hyväsydäminen akateemisesti koulutettu komea ulkomaalainen mies jolla on hyvät elämäntavat, arvot ja tulevaisuuden suunnitelmat. Minun puolestani hän voi olla perheen pää koska hänellä on suuri sydän, hyvät motiivit ja hän on ansainnut kunnioitukseni täysin. En ole oikeasti koskaan tavannut tälläistä suomalaista miestä.
Ja mieheni on ihan täysin eurooppalainen, ei mikään kehitysmaalainen.N23
Jos suomalaiset miehet kerran ovat tuollaisia, niin mikäli saat poikalapsen, toivottavasti hän saa miehesi kansalaisuuden.
En oikeasti ymmärrä tuollaista lapsellista yleistämistä.
t. Aikuinen nainen, suomalaisen miehen äiti, tytär, sisko ja ystävä
Vierailija kirjoitti:
Pidän ratkaisua fiksuna, koska suomalaiset ovat liian sisäsiittoisia. Meillä on harvinaisia sairauksia, koska monet ovat hankkineet lapsia serkkujensa tai pikkuserkkujensa kanssa.
Voi kuule, kyllä ne on silti ihan muut maat maailmassa, jossa on jopa ihan "maan tapana" serkusavioliitot ja lisääntyminen omien sukulaistensa kanssa. On ollut jo vähintäänkin vuosisatojen ajan.
Niitä maita ei vain passaa täällä mainita, koska muuten tulee "Hakemaasi sivua ei voi näyttää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on portugalilainen vaimo, ja kyllä meillä ainakin yhteiselo sujuu mutkattomasti. Se kokemus mitä ehti n 20v ajan tulla suomalaisista naisista osaltaan vaikutti siihen, että aloin katsella myös ulkomaiden suuntaan. Väsyin kaikkiin drama queen kohtauksiin ja ihmeellisiin epäjohdonmukaisuuksiin näissä suhteissa. Se ei haitannut, että jos nainen oli vahva ja tempperamenttinen. Se häiritsi, että vain heidän tavallaan tehdyt asiat olivat hyväksyttäviä. Yhtenä päivänä sama asia oli ihan okei, mutta seuraavana päivänä ei. Vastaan tuli liikaa myös jollain tasolla neuroottisia naisia. En tiedä, ehkä oli sitten vain huonoa tuuria suomalaisten kanssa.
Tähän samaan en ole törmännyt ulkomaalaisen vaimoni kanssa. Hän on tasapainoinen ja kaikinpuolin ihana nainen. Olemme tasa-arvoisessa suhteessa, ja paitsi rakastan häntä, niin myös arvostan ja kunnioitan häntä paljon.
Ymmärrän hyvin niitä naisia ja miehiä, jotka hakkaavat päätä seinään kerta toisensa jälkeen suomalaisten kumppaniensa kanssa. Silloin on helppo katsoa muille maille vierahille. Ei sen pitäisi olla yhdeltäkään mieheltä tai naiselta pois, jos elämänkumppani on muualta.
Ei. Sinä saat olla niin hankala kuin haluat ja nykyinen vaimosi hyväksyy toistaiseksi tilanteen.
No jopas meni ihon alle sinulla. En osaa sanoa kuinka hankala olen tai olen ollut. Varmasti joissain tilanteissa kyllä. Hyvin on toistaiseksi minua sietänyt (lähes kymmenen vuotta), eikä ole muita aikeita ilmaissut. Kuten kirjoitin, olemme tasa-arvoisessa suhteessa. Hän ei ole minun halujeni, varojeni, mieltymysteni, tapojeni jne varassa. Hän tulisi omillaan toimeen milloin tahansa. Nyt ei puhuta mistään alistetusta naisparasta.
Luonne, elämänkatsomus, asenne ja sellainen normaali päivittäinen kanssakäyminen on ihan jotain muuta kuin mihin olen törmännyt suomalaisten naisten kanssa. En tiedä, johtuuko se pelkästään erilaisessa kulttuurissa varttumisesta, vai mistä? Ehkä minulla on vain käynyt tuuria tässä..
Nämähän on toivottavasti aina henkilöiden omia kokemuksia, eikä yleistyksiä. Yleistykset on yhtä hyödyllisiä kuin kannettu vesi kaivossa.
Omaa kokemusta on sekä suomalaisista että muun maalaisista. Ja kyllä on pakko myöntää erot ulkomaalaisten hyväksi (kokemusta vain naisista). Jostain syystä tapaamani suomalaiset naiset ovat olleet hulluja, räjähtävän impulsiivisia ja mikään ei ole koskaan hyvin. Vaikka kyllä heitä tuli kohdeltua omalta puoleltani hyvin ja juurikin tasa-arvoisesti ihan kotitöiden jakamisesta lähtien. Peiliin tuli tuijoteltua usein ja mietittyä, että mitä tein nyt väärin? Luulin aina ennen, että kyse on hormooneista. Mutta ei se voi olla syynä. Nämä ulkomaalaiset naiset ovat kaikki olleet ihan eri maata, vaikka samoja asioita arjessa on tehty ja jaettu kuin suomalaistenkin kanssa. En tiedä, onko heillä sitten erilaiset hormoonit?
Yhdyn niihin, jotka suosittelevat kokeileman suhdetta ulkomaalaisen kanssa, jos ei millään meinaa toimia suhde suomalaisten kanssa.
Joidenkin on vaikea käsittää, ettei Euroopan katolisissa maissakaan enää eletä kuin keskiajalla. Yhtä hyvin voisi yleistää, että suomalaiset miehet ostavat perjantaipullon ja sen juotuaan häätävät akan ja kakarat haulikolla uhaten lumihankeen. Kansainvälistymistä ja kehitystä on tapahtunut muuallakin kuin Suomessa. Mullekin on joskus sanottu, että enkö koe olevani alistettu, kun mulla on espanjalainen mies. Miksi kokisin? Käymme molemmat töissä, tienaamme suunnilleen saman verran, kumpikin viihtyy kotona perheen ja suvun kanssa, molemmat ovat hoitaneet lapsia ja kotia jne. Kun asuu kaupungissa, ei ole enää mitään perinteisiä naisten tai miesten töitä, joten kumpikin osallistuu tasapuolisesti perheestä huolehtimiseen niin taloudellisesti kuin muutenkin. Meillä kummallakaan ei ole tarvetta juosta kavereiden kanssa kodin ulkopuolella toisen jäädessä lasten kanssa kotiin saadaksemme sosiaalista kanssakäymistä muiden kanssa vaan kutsumme läheisiämme ja ystäviämme puolisoineen ja lapsineen meille tai kyläilemme kaksin tai lastenkin kanssa heidän luonaan.
Irlannin totaalinen aborttikielto on keskiaikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse viehätyin ulkomaalaisessa vaimossani siihen, että hän oli selkeästi aikuismaisempi teoissaan kuin suomalainen nainen; siis ei ollut koko ajan jotain draamaa suhteessa jne.
Sitä en oikein ymmärrä suomalaisissa naisissa miksi he ovat suhteessa miehien kanssa joiden kulttuuri mm. tasa-arvossa on kivikaudelta. Eivät haluakaan olla tasa-arvoisia?
Taas tämä. Miksi miehet eivät kirjoita yksinkertaisesti rakastuneensa ulkomaalaiseen naiseen siksi, millainen tämä on, vaan aina he kirjoittavat olevansa ulkomaalaisen naisen kanssa siksi, että suomalaiset naiset ovat vääränlaisia? Miksi et kirjoittanut "Viehätyin ulkomaalaisessa vaimossani hänen aikuismaisuuteen ja rauhallisuuteen, hän ei halunnut draamaa. Sen sijaan naiset ja perhe ovat hänelle tärkeitä." Miksi sinun piti päästä loukkaamaan suomalaisia naisia?
Onneksi te naiset taas ette ulkomaisista miehistä kirjoitellessanne lainkaan tähtää suomalaisen miehen haukkumiseen.
Oikeasti kyllä nauratti tämän kommentti, kiitos piristyksestä!
Keski-ikäiset miehet hakevat thai-vaimoja, keski-ikäiset naiset gambia-sulhoja. Kun työelämän kiireet ja rahahuolet menevät nuoruudessa sosiaalisuuden edelle niin sitten kun on viimeinkin päästy omilleen, huomataan oma yksinäisyys. Ja siinä vaiheessa ei enää niin helposti kumppania hankitakaan kun oma markkina-arvo on kadonnut. Siihen vielä lisäksi se ilmiö missä naiset muuttavat kaupungeille ja miehet pysyvät landella niin siinä tulee kummallekin osapuolelle paljon yksinäisyyttä.
Köyhemmistä maista haetut sulhot ja puolisot voivat olla vähempään tyytyväisiä koska usein heidän näkemys avioliittoon on vielä hyvin perinteinen ja rahakeskeinen. Heille riittää että pääsee tasapainoiseen elämään kiinni rikkaassa maassa eikä muulla ole ainakaan heti niin väliä.
Ja ennenkuin kukaan vääräleuka yrittää sanoa että Suomessa pitäisi mennä takaisin tähän samaan perinteiseen menoon niin olen miehenä täysin eri mieltä. Katsoo tuota Kiinan ja Intian touhua missä perheet avioivat tyttäret aina ylöspäin mutta silti suosivat poikavauvoja niin kuinkas kävi, molemmissa maissa miehiä on reilusti enemmän kuin naisia ja koska naiset eivät niissä maissa ikinä avioidu "alaspäin", tarkoittaa tämä miljoonia ikisinkkumiehiä joilla on tasan 0% mahdollisuus löytää morsian. Ei sekään kovin herkulta kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi te naiset taas ette ulkomaisista miehistä kirjoitellessanne lainkaan tähtää suomalaisen miehen haukkumiseen.
Oikeasti kyllä nauratti tämän kommentti, kiitos piristyksestä!
En kuule ole naisena ollenkaa ylpeä tämän ketjun naisten kommenteista. Mutta jos on ollut onneton luuseri-isä, veljet ovat ottaneet hänestä mallia eikä omat sosiaaliset taidot ole riittäneet siihen, että olisi onnistunut kaveriksikaan saamaan kivoja suomalaisia miehiä, niin ehkä sitä jää niin lapselliseksi, että yleistää suomalaiset miehet pahoiksi ja ulkomaalaiset hyviksi.
Jos kuitenkin luet muutakin kuin tätä palstaa, niin huomaat, että tuo on yleinen ilmiö. Naiset kertovat, kuinka ulkomaalainen mies tuli ja vei jalat alta. Miehet kertovat, kuinka pettyivät suomalaisiin naisiin ja siksi hakivat naisen ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Pidän ratkaisua fiksuna, koska suomalaiset ovat liian sisäsiittoisia. Meillä on harvinaisia sairauksia, koska monet ovat hankkineet lapsia serkkujensa tai pikkuserkkujensa kanssa.
Lähi-Idän maissa esiintyy eniten sisäsiittoisuutta koko maailmasta, ja juuri sieltä tulee paljon porukkaa tänne.
Itse tykkään flirttailla, olla huomaavainen ja tarjota treffeillä. Olen myös koulutettu, varakas yrittäjä. Käyn punttiksellä. Tykkään pukeutua hyvin. Kuitenkin piti mennä pois suomesta jotta alkoi tulla hyviä tarjouksia pöytään. Ja hyvällä tarjouksella tarkoitan naista joka on nuori, kaunis, mukava, hyvä sängyssä ja lapseton.
Nämä suomalaiset naiset jotka palvovat ulkkareita ovat sitten täyspellejä. Tunnen montaa näitä jotka haukkuu suomalaisia miehiä minkä kerkeävät ja ylistävät miten ulkkarit ovat parempia joka asiassa. Ja kaikki sillävälin kun se ihana ulkkarimiesystävä pettää minkä kerkee. Eivät nämä naiset myöskään koskaan opi vaikka noi ulkkarimiesystävät vaihtuvat tiuhaan tahtiin.
Kyllä huomaa millaisia ovat suomalaisten naisten prioriteetit kun tuollaisilla miehillä on paljon vientiä ja minulla oli silloin aikoinaan vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei ole niinkään muuttuneet mutta naiset on.
Ei oikein arvot enää kohtaa ja katse siirretään maan rajojen ulkopuolelle.Niin, naiset ovat alkaneet suosimaan jostain kumman syystä alkukantaisia kehitysmaa-arvoja.
Kohteliaisuus ja huolehtiminen ei kyllä ole "kehitysmaa-arvoja" vaan jokaisen tavoiteltavia arvoja. Esim. Arabimaissa kuuluvat kyllä ihan kulttuuriin eivätkä ole jotain pöksyynpääsemistaktiikoita. Aika teinimäinen ajattelutapa että kaikki maailmassa on vaan pill¥sta kiinni.
Osaan arabiaa ja usein kuulee että miehet ikäänkuin kilpailevat keskenään kuka huolehtii vaimostaan parhaiten. vaimo ei siis saisi kantaa mitään muiden miesten läsnäollessa kun muuten sillä on heikko mies.
Vertaa Suomeen ja painavia ruokakasseja päivästä toiseen raahaaviin naisiin.
Jep. Kaupassa käyminen on painavien kassien takia pääasiassa miesten tehtävä. On heille kunnia asia törmätä toiseen mieheen kädet täynnä painavia ostoksia jotta muut näkee miten elättää perheensä ja vie vaimolle kaikki mahdolliset ruokatarvikkeet. Eipä sitä alistamiseksi voi mieltää jos odottavat sitten että vaimo tekee ruokaa.
Eipä sitä alistamiseksi voi mieltää jos odottavat naisen olevan kotipiika... mieti nyt vähän.
Vierailija kirjoitti:
Urbanisaatio. Eri maiden suuret kaupungit lähestyvät kulttuurisesti hyvin paljon toisiaan ja vastaavasti eroavat ympäröivästä maaseudusta. Loppupeleissä helsinkiläinen ja newyorkilainen ajattelevat paljon enemmän samankaltaisesti kuin helsinkiläinen ja teuvalainen.
haloo dorka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urbanisaatio. Eri maiden suuret kaupungit lähestyvät kulttuurisesti hyvin paljon toisiaan ja vastaavasti eroavat ympäröivästä maaseudusta. Loppupeleissä helsinkiläinen ja newyorkilainen ajattelevat paljon enemmän samankaltaisesti kuin helsinkiläinen ja teuvalainen.
Tämä!! Juuri noin. Miksei tosta puhuta enemmän.
ÖÖÖ... koska tossa ei ole mitään järkeä... eihän new yorkissa ulkomaalaisten kanssa mennä naimisiin
Miten niin?
NO siten että eiköhän ne mene naimisiin toisten jenkkien kanssa
Netin kautta on helpompi löytää samanhenkisiä ihmisiä ja jos se sopiva mies/nainen sattuukin asumaan ulkomailla, niin so what. Kielimuuriakaan ei välttämättä ole, kun englanti sujuu suurelta osalta.
Arabimiehelle nainen on kuin prinsessa ja muslimiperheissä tytöistä kasvatetaan prinsessoja. Arabimies avaa mulle aina oven, ojentaa käden kun nousen bussin tai auton penkiltä, kantaa kauppakassit ja jopa laukkunikin. En ymmärrä miksi suomalaiset naiset haluaa olla ennemmin supernaisia eikä prinsessoja. Kasvatan omista tytöistäkin vain prinsessoja.
Vierailija kirjoitti:
Arabimiehelle nainen on kuin prinsessa ja muslimiperheissä tytöistä kasvatetaan prinsessoja. Arabimies avaa mulle aina oven, ojentaa käden kun nousen bussin tai auton penkiltä, kantaa kauppakassit ja jopa laukkunikin. En ymmärrä miksi suomalaiset naiset haluaa olla ennemmin supernaisia eikä prinsessoja. Kasvatan omista tytöistäkin vain prinsessoja.
Mun suomalaiset ex miehet olivat juoppoja ja jos he yritti olla miehekkäitä niin se meni aina machoiluksi. Olin vain äiti exilleni ja jouduin tekemään kaiken itse alusta alkaen. Suomalaiset miehet joiden kanssa olin eivät osanneet tehdä mitään omatoimisesti. Muslimimies tekee omatoimisesti ja pitää mua sekä tyttäriäni prinsessoina joita suojellaan pahimmilta rasituksilta. Tämän jälkeen suomalainen mies on ihan paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Suomen geneettinen pooli on erittäin hyvä, kun taas näillä meidän nykyisillä maahanmuuttajilla on hyvin isolta osin kapea, serkkujen naima, geenipooli.
Fakta, ei mutua.
Turhan monen suomalaisen historiassa on serkusliittoja. Pienissä kylissä kaikki ovat sukua toisilleen.
Oikeasti kiusallista.
Sisäsiittoisuudesta johtuvat monet vain Suomessa esiintyvät tauditkin. Sisäsiittoisuus ei silti ole ainoastaan suomalaisen geenipoolin ongelma, samaa ilmiötä on esiintynyt monilla muillakin maantieteellisesti eristyneillä populaatioilla.
Katsopa kartta alhaalla missä niitä serkkuliittoja onkaan. Suomessa hyvin vähän:
https://reproductive-health-journal.biomedcentral.com/articles/10.1186/…
Juuri näin. Tuo serkkujen nainti-jorina Suomessa on vain kaupunkilaisten tietämätöntä lätinää. Aina kun Suomessa löydetään jokin uusi, erikoinen sairaus niin alkaa sama höpinä. Suomalaisilla on oikein hyvät geenit.
Kiinnostava linkki, joka kuvaa hyvin serkusliitotaustaasi:
Page not found
Sorry, the page you requested is unavailable. The link you requested might be broken, or no longer exist.
niin muslimimaissako ei mennä naimisiin sekkujen kanssa. Afrikassa ttas pannaan ihan mitä vaan ihan yleisesti. Noilla ne suomalaisten geenit paraneekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei ole niinkään muuttuneet mutta naiset on.
Ei oikein arvot enää kohtaa ja katse siirretään maan rajojen ulkopuolelle.Niin, naiset ovat alkaneet suosimaan jostain kumman syystä alkukantaisia kehitysmaa-arvoja.
Kohteliaisuus ja huolehtiminen ei kyllä ole "kehitysmaa-arvoja" vaan jokaisen tavoiteltavia arvoja. Esim. Arabimaissa kuuluvat kyllä ihan kulttuuriin eivätkä ole jotain pöksyynpääsemistaktiikoita. Aika teinimäinen ajattelutapa että kaikki maailmassa on vaan pill¥sta kiinni.
Osaan arabiaa ja usein kuulee että miehet ikäänkuin kilpailevat keskenään kuka huolehtii vaimostaan parhaiten. vaimo ei siis saisi kantaa mitään muiden miesten läsnäollessa kun muuten sillä on heikko mies.
Vertaa Suomeen ja painavia ruokakasseja päivästä toiseen raahaaviin naisiin.
Jep. Kaupassa käyminen on painavien kassien takia pääasiassa miesten tehtävä. On heille kunnia asia törmätä toiseen mieheen kädet täynnä painavia ostoksia jotta muut näkee miten elättää perheensä ja vie vaimolle kaikki mahdolliset ruokatarvikkeet. Eipä sitä alistamiseksi voi mieltää jos odottavat sitten että vaimo tekee ruokaa.
Olenkin ihmetellyt, miksi ei näy naisia kaapunaisia kantamassa ruokaostoksia. Suorittavatko heillä miehet ruokaostokset?
Miksei näkisi? Tässä puhuttiin aviomiehistä eikä turistimatkoista. Ja jos suomalaismiehet häviävät gigoloillekin, niin vielä huolestuttavampaa.