Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunympärysihottuma on pilannut elämäni :( Iho on ihan järkyttävässä kunnossa eikä mikään auta

Vierailija
14.09.2018 |

Olen aivan toivoton. Olen kolmekymppinen, iho on aina ollut moitteeton, kaunis ja kuultava. Kunnes noin puolitoista vuotta sitten molemmin puolin nenää ja suuta alkoi pikku hiljaa ilmestyä ns. mursunviikset eli punoittavat alueet, joissa pieniä märkänäppylöitä. Olen juossut ihotautilääkäreiden vastaanotolla (diagnoosi POD eli perioraalidermatiitti) ja kokeillut ties mitä aknelääkkeitäkin heidän ohjeistuksestaan eikä mikään ole auttanut. Ei edes antibioottikuuri. En kehtaa liikkua julkisilla paikoilla ilman meikkiä enää, sillä iho on tosi pahannäköinen, hyvin vaalea iho ja paljon punoitusta. Olen alkanut vihata koko olemustani tämän takia ja se on kerrassaan naurettavaa, sillä en ole pinnallinen ihminen lainkaan mutta tämä syö koko itsetuntoa todella kovaa. En haluaisi näyttää siltä, että mulla on rutto naamassa.

Ja mitä olen kokeillut? Ihan oikeasti aivan kaikkea, mistä vain olen löytänyt tietoa. Nyt meneillään on tetrasykliiniantibioottikuuri eikä sillä ole ollut mitään, ei mitään vaikutusta. Sitä ennen olen kokeillut olla ilman mitään kosmetiikkaa, vältellyt kalaa, maitotuotteita, gluteenia, sokeria en syö oikeastaan koskaan ja alkoholinkin jätin pois. Ei vaikutusta. Kokeilin otsonoitua oliiviöljyä, se vain pahensi. Pihkavoide samoin. Erilaiset apteekin hoitovoiteet eivät ole vaikuttaneet mitenkään, ei Rosazol, ei sienivoiteet. Ei mikään. Olen vaihtanut pois kaikki SLS:iä sisältävät tuotteet ja kasvoilla käytän enää Avenen steriiliä kosteusvoidetta ja mineraalimeikkivoidetta, en muuta. Pesen tyynyliinatkin joka päivä enkä koske kasvoihin koskaan muulloin kuin sitä puhdistaessa.

Mikä h****etti tähän oikein tepsii? Nytkin kyyneleet valuvat silmistä, kun suututtaa niin paljon. Olen jopa aloittanut joogan ja meditoimisen, jotta stressi olisi minimissään mutta äsken taas vilkaisin itseäni peilistä päivänvalossa ja voi hyvä jumala, miten sairaalta kasvoni näyttävät. Olen syönyt luomuruokaa, paljon kasviksia ja marjoja joka päivä, ties mitä lisäravinteita, joiden pitäisi parantaa immuunisysteemia ja vatsan sekä suoliston vastustuskykyä, näillä ei mitään vaikutusta.

Mitä mä teen? Jos mitään ei ole tehtävissä, miten opin elämään kammottavan ruttonaaman kanssa? Pliis, auttakaa, jos vain osaatte, olen aivan epätoivoinen kun ei edes sisäinen antibiootti vaikuta millään tavalla. Tunnen itseni tosi ällöttäväksi ja se vaikuttaa jo ihan kokonaisvaltaisesti mielenterveyteeni.

Kommentit (267)

Vierailija
81/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet AP selvästi tehnyt jo niin paljon vaivasi selvittämiseksi, että tuskin täältä mammapalstalta enää löydät sitä taikasauvaa, jolla ihosi kuntoon saat. Sen sijaan sinuna pyrkisin tietoisesti muuttamaan suhtautumista tilanteeseesi. Olisiko mahdollista (vaikka sitten sen joogan ja meditaation avulla) pyrkiä pikkuhiljaa hyväksymään se, että ihosi ei tällä hetkellä ole terve? Päästää irti ajatuksesta, että se pilaa elämäsi? Viedä huomio enemmän asioihin, jotka tuovat elämääsi iloa? Kuulostan ihan vanhalta tädiltä, mutta haluaisin kuitenkin herätellä siihen tosiasiaan, että kehomme muuttuu, tulee sairauksia ja vaivoja, joista osa paranee ajan kanssa, osa jää pysyväksi osaksi elämäämme. Mitä vähemmän ripustaudumme siihen, mitä on jatkuvassa muutoksessa ja mitä enemmän keskitymme siihen, mikä on pysyvää, sitä paremmin voimme.

Taustaksi kerron vielä, että olen itsekin muutama vuosi sitten kamppaillut perioraalidermatiitin kanssa. Söin siihen pitkän tetrasykliinikuurin ja käyttänyt Rosazolia. Ajan kanssa ihottuma sitten katosi, eikä ole tullut takaisin. Olen myös kärsinyt atooppisesta ihottumasta etenkin silmien alueella, johon laitan säännöllisesti Elideliä. Eli iho-ongelmat ovat turhankin tuttuja.

Tosi hienoja ajatuksia. Ehkä tämä on vähän hankalaa siksi, että olen aina nuorempana ollut ihailtu ja nätti nainen ja ihokin on kerännyt kehuja lukuisia kertoja. Musta on monesti tuntunut, että ei minussa ole mitään kummempaa sisältöä kuin ulkonäkö vaikka koenkin olevani ihan fiksu ja yliopistokoulutuskin mulla on mutta on ollut helpompi luottaa ulkoisiin seikkoihin, että ne vievät mua eteenpäin sitten, kun substanssi ei enää riitä. Koska ikää on tullut enkä enää ole hehkeä kuin ennen olen joutunut jotenkin etsimään itseäni uudelleen ja olen miettinyt, onko mussa sitä substanssia niin paljon, että olisin hyvä ihmisenä, että riittäisin. Äh, vaikea avata ajatuksiani kuulostamatta juurikin pinnalliselta, vaikka sitä en ole. Olen aina pitänyt sisältöä tärkeimpänä ja toisaalta kaikkia ihmisiä kauniina.

Ehkä siksi on vaikea hyväksyä huonoa ihoa, kun kellään läheiselläni ei sellaista ole. Minulla on paljon muitakin epävarmuustekijöitä sekä ulkoisesti että todellakin sisäisestikin ja muitakin terveyshuolia. Helposti tulee verrattua itseä muihin, etenkin niihin, joilla on täydellinen iho. AP

Ei noita ihosairauksia ole koskaan helppo hyväksyä. Ei ne vain ole kivoja. Itselläni oli nuorena paha akne, sen seurauksena edelleen laajentuneet ihohuokoset. Sittemmin todettu psoriasis ja atopia ja nyt tänä syksynä listaa jatkettiin rosacealla. Ei näihin koskaan totu, eikä niihin edes halua tottua, vaan ne haluaa pois. Eikä se ole mitään pinnallisuutta, ne on sairauksia. Ei kukaan tykkää sairauksista, vaikka ihosairauksia helposti vähätellään.

Vierailija
82/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen käyttänyt puhdasta teepuuöljyä, ei sanottavaa vaikutusta mutta ei haittaakaan. Muut öljyt ja salvat ovat infernaalisia, kun jäävät pintaan ja estävät selkeästi ihoa hengittämästä. Mm. argan-, kookos-, oliiviöljy ja se pihasalva.

Olen kokeillut myös suolaa, omenaviinietikkaa, sinkkivoidetta.

Koko muu perusterveys on niin hyvässä kunnossa. Suu ja hampaat ihan priimaa, suolisto tuntuu tosi terveeltä, hiukset ovat paksut ja pitkät, kynnet hyvässä kunnossa. Silmät kirkkaat. Veriarvot hyvät.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin melkein 2 kk ilman tomaattia ja paprikaa, ei vaikutusta. Juu-u, kokeiltu on kaikkea. Tämä on käynyt oikein hyvin harrastuksesta... Onneksi periaatteessa työpäivinä pääsee hetkeksi eroon koko asiasta, kun on kevyt meikki eikä peilikuva muistuta tulehduksesta.

Lisäksi luulen, että osa punoittavista kohdista on jotain arpeutunutta. Ovat siinä vaan ilman papuloita mutta punoittavina. Osaakohan ihotautilääkärit neuvoa, saisiko niihin apua jollain hoidolla, laserilla tai jollain? Kosmetologille en uskalla mennä, tämä on kuitenkin sairaus, tulehdus joka ei varmaan oikealla kosmetiikalla katoa? AP

Vierailija
84/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverilla sitkeään suunympärysihottumaan auttoi tomaatin pois jättäminen ruokavaliosta. Heti, kun sitä syö, ihottuma lehahtaa uudestaan.[/quote

Minulla jotkut hammastahnat.

Vierailija
85/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psoria gold

Googlaa. Se on ihmeaine moneen.

Pese suolasaippualla. Hiero käsiin sitä suolaa ja pese. Se on desinfioivaa.

Viljat ja maitotuotteet pois. Lisää vhreitä vihanneksia ym. juureksia jne.

No näitä on jo testattu. Suolasta ei ole apua, kokeiltu on kuukausikaupalla. En syö maitotuotteita enkä gluteenia, vain vähän kauraa. Olen kuitenkin testannut kuukauden ajan myös täyttä viljattomuutta, ei vaikutusta. Vihanneksia, etenkin vihreitä (parsakaali, pavut, ruusukaali, kurkku, kesäkurpitsa, avokado, päärynä) syön ison lautasellisen joka päivä.

Protopicin otin nyt ylös. Olen käyttänyt Elidel-voidetta, jolla on hurjat sivuvaikutukset enkä uskalla sitä enää käyttää. Onko Protopic jotain samankaltaista? AP

Ei, ei ja vielä kerran ei. Nuo raa'at kasvikset pahentavat ongelmaasi. Päärynä ja omena ja kaalit ja pavut yms. pois. 

Aha. Mitähän sitten suosittelet tilalle? Raakana en syö kuin kurkkua ja päärynää. Vihreät kasvikset ovat paljon parempia kuin esim. tomaatti, paprika jne. Nytkin on ongelmaa saada päivän energiatarpeet kasaan vaikka kiskon ruokaa naamaan vihannesten ja marjojen muodossa niin, etten enempää jaksa. AP

Tuolla aiemmin kerroit, että syöt mm. iltaisin omenaa. Eikä se muutenkaan niin mene, että jätät sen yhden pois ja sanot heti ettei auttanut. Ymmärräthän, että suolistosi on hajalla noista lääkkeistä ja ihosi yliherkkä ainekokeiluista eikä kestä noita ruoka-aineita, vaikka viralliset tai epäviralliset suositukset kuinka väittäisivät, että ne ovat hyväksi. Sinun on itse löydettävä se itsellesi sopiva ruokavalio. Nyt se muutenkin kumman tiukka: maidoton, gluteeniton ja mitä kaikkea, lähes kasviksia vain. Itsekin sanoit, että siideri, pizza ja karkki -linjalla meni paremmin, eikö jo kello soi. Relaa. 

Veikkaan myös, kuten moni täällä, että olet jossain vaiheessa altistunut homeelle.

Raskautta en sinuna nyt yrittäisi. Oletko muuten jonkinlainen suorittajatyyppi?

Okei, tämä on AV ja kaikenlaista kommenttia täälläkin näkee mutta onko oikeasti pakko olla noin ilkeä? Muutenkin niin karmea olo tällä hetkellä että hieman sattuu jopa anonyymin lapsiasiaan kommentoinnit. Kiitos, ainakaan sinusta ja kommenteistasi ei ole apua, kun kasvot kuumenevat näitä lukiessa.

Antibiootti ei ole ihoani pilannut, ystävä hyvä. Olen sitä käyttänyt kaksi viikkoa, tämä iho on ollut huonona kaksi vuotta. Jos olen altistunut homeelle, on tilanne varmasti muuttunut, kuten jo totesin. Muutin uudesta asunnosta toiseen uuteen, tässäkin on tehty sisäilmatestauksia viimeksi noin puoli vuotta sitten. Ei auta. Työpaikkakin vaihtui, ei muuttunut tilanne. Jos olen homeelle altistunut, miksi ihottuma vain pahenee? En usko tuohon teoriaan, vaikka normaalisti aivan varteenotettava onkin.

Ja mitä tulee ruokavalioon, on myös muita syitä syödä terveellisesti kuin iho. Esim. ihan kaikki muu terveys: sydän- ja verisuonisairauksilta, diabetekseltä yms. välttyminen. Musta ihan järkeviä valintoja mutta kukin toki tyylillään. En ole mikään teini enää, haluan hyvillä valinnoilla vaikuttaa terveyteeni tulevaisuudessakin.

Kyllä syön iltaisin joskus omenan, etenkin näin syksyllä. Sitä ennen olen sitä syönyt keväällä. En usko, että omenalla itsessään on tässä nyt joku merkittävä rooli sen enempää kuin muillakaan hedelmillä.

Ja vielä: en ole suorittaja, päin vastoin. Otan elämän melko lungisti ja nautin arjesta. Siksi inhottaakin, kun se ei enää olekaan niin soljuvaa kuin ennen, kun naama on tulehtunut. Ymmärrät varmaan itsekin, ettei ole kiva olo eikä tunnu kivalta olla esim. töissä, jos naama näyttää siltä, kuin musta saisi jonkun ruttotartunnan. Tällaiset pakostikin vaikuttaa, vaikkei suorittajaluonne olisikaan, tsiisus.

AP

Homealtistus tulee jäädäkseen. Se jää vereen, ja ei se lähde aina heti ja pelkästään hometta  välttämällä. Ihminen on kokonaisuus, eikä mekanistinen olento.

Minulle tulee sinusta tunne, että olet kuin sellainen ärsyyntynyt tyyppi, joka lähettää satoja työhakemuksia, kokeilee ehkä jotain kikkaa ilman tulosta, kiukkuaa kun ei tärppää, ja ei edes halua ymmärtää, miksi ei tärppää. Ja tyrmää kaikki muiden antamat ehdotukset suorilta käsin. On jo itse päättänyt, että mikään ei auta. 

Lapsen parasta tässä ajattelen. Suosittelisin hoitamaan itsesi ensin rauhassa kuntoon, ravintoaineet imeytyisivät sikiöön paremmin terveestä suolistosta.  

Vierailija
86/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on atooppinen ihottuma, joka on enemmän tai vähemmän aina oireillut. Siihen kokeiltiin kaikki mahdolliset hoitovoiteet, miedot kortisonit, vahvat kortisonit ja viimeisimpänä jo tässäkin ketjussa useasti mainittu Protopic. Viimeisimmästä ei ollut pahimpaan aikaan apua, koska sivuoireina tuosta voiteesta on ihan hirvittävä kuumotus ja kutina iholla.

Sain jossain vaiheessa ihon vahvalla kortisonikuurilla (Bemetson, 2 viikkoa) sen verran hyvään kuntoon, että pystyin Protopicilla pitämään ihottuman lehahtamisen kurissa.

Sitten tajusin mistä ihoni on aina ärsyyntynyt; tomaatista. Olen aina salaattia tehdessä vältellyt tomaatin pilkkomista sen aiheuttamasta ärsytyksestä käsien ihoon, mutta (jostain kumman syystä) kuitenkin syönyt sitä salaatissa yms. Päätin jättää raa'an tomaatin kokonaan pois ruokavaliostani ja pikku hiljaa iho rauhoittui. Jossain vaiheessa huomasin, että kortisonivoidetuubi oli lojunut käyttämättömänä vessan kaapissa jo useamman viikon, ja aikaisemmin siis ihoni hoito oli melkein kuin tulipalojen sammuttamista, kun joku kohta parani seuraavaa jo kutitti.

Olin epätoivoisesti lukenut eri keskusteluja missä porukka kertoi omista ihmeparantumisistaan ja ajattelin aina, että maksaisin mitä vain parannuskeinosta mutta olin jo melkein luovuttanut.

Tämä meni nyt vähän pidemmäksi kertomukseksi mitä oli tarkoitus, mutta toivon siis että vaikka nyt olo on epätoivoinen ja itseinhoinen niin se helpottaa, ihan varmasti. Herkkäihoinen tai ihosairauksiin taipuvainen reagoi ihollaan kaikkeen mahdolliseen, mikä ei välttämättä tule edes ensimmäisenä mieleen. Kun syy löytyy, löytyy myös helpotus. Kaikki kivet kannattaa kääntää!

Vierailija
87/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet AP selvästi tehnyt jo niin paljon vaivasi selvittämiseksi, että tuskin täältä mammapalstalta enää löydät sitä taikasauvaa, jolla ihosi kuntoon saat. Sen sijaan sinuna pyrkisin tietoisesti muuttamaan suhtautumista tilanteeseesi. Olisiko mahdollista (vaikka sitten sen joogan ja meditaation avulla) pyrkiä pikkuhiljaa hyväksymään se, että ihosi ei tällä hetkellä ole terve? Päästää irti ajatuksesta, että se pilaa elämäsi? Viedä huomio enemmän asioihin, jotka tuovat elämääsi iloa? Kuulostan ihan vanhalta tädiltä, mutta haluaisin kuitenkin herätellä siihen tosiasiaan, että kehomme muuttuu, tulee sairauksia ja vaivoja, joista osa paranee ajan kanssa, osa jää pysyväksi osaksi elämäämme. Mitä vähemmän ripustaudumme siihen, mitä on jatkuvassa muutoksessa ja mitä enemmän keskitymme siihen, mikä on pysyvää, sitä paremmin voimme.

Taustaksi kerron vielä, että olen itsekin muutama vuosi sitten kamppaillut perioraalidermatiitin kanssa. Söin siihen pitkän tetrasykliinikuurin ja käyttänyt Rosazolia. Ajan kanssa ihottuma sitten katosi, eikä ole tullut takaisin. Olen myös kärsinyt atooppisesta ihottumasta etenkin silmien alueella, johon laitan säännöllisesti Elideliä. Eli iho-ongelmat ovat turhankin tuttuja.

Tosi hienoja ajatuksia. Ehkä tämä on vähän hankalaa siksi, että olen aina nuorempana ollut ihailtu ja nätti nainen ja ihokin on kerännyt kehuja lukuisia kertoja. Musta on monesti tuntunut, että ei minussa ole mitään kummempaa sisältöä kuin ulkonäkö vaikka koenkin olevani ihan fiksu ja yliopistokoulutuskin mulla on mutta on ollut helpompi luottaa ulkoisiin seikkoihin, että ne vievät mua eteenpäin sitten, kun substanssi ei enää riitä. Koska ikää on tullut enkä enää ole hehkeä kuin ennen olen joutunut jotenkin etsimään itseäni uudelleen ja olen miettinyt, onko mussa sitä substanssia niin paljon, että olisin hyvä ihmisenä, että riittäisin. Äh, vaikea avata ajatuksiani kuulostamatta juurikin pinnalliselta, vaikka sitä en ole. Olen aina pitänyt sisältöä tärkeimpänä ja toisaalta kaikkia ihmisiä kauniina.

Ehkä siksi on vaikea hyväksyä huonoa ihoa, kun kellään läheiselläni ei sellaista ole. Minulla on paljon muitakin epävarmuustekijöitä sekä ulkoisesti että todellakin sisäisestikin ja muitakin terveyshuolia. Helposti tulee verrattua itseä muihin, etenkin niihin, joilla on täydellinen iho. AP

Ei noita ihosairauksia ole koskaan helppo hyväksyä. Ei ne vain ole kivoja. Itselläni oli nuorena paha akne, sen seurauksena edelleen laajentuneet ihohuokoset. Sittemmin todettu psoriasis ja atopia ja nyt tänä syksynä listaa jatkettiin rosacealla. Ei näihin koskaan totu, eikä niihin edes halua tottua, vaan ne haluaa pois. Eikä se ole mitään pinnallisuutta, ne on sairauksia. Ei kukaan tykkää sairauksista, vaikka ihosairauksia helposti vähätellään.

Puhut asiaa! Iho on ihmisen suurin elin. Ei ihme, että sen hyvinvointi vaikuttaa olennaisesti myös muuhun jaksamiseen.

58, joka kärsi atooppisesta ihosta

Vierailija
88/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITSE PARANIN VUOSIKAUSIA KESTÄNEESTÄ, TODELLA ÄRSYTTÄVÄSTÄ JA EPÄTOIVOA AIHEUTTANEESTA SUUNYMPÄRYSIHOTTUMASTA JA SAIN SILEÄN TERVEEN IHONI TAKAISIN. EI AUTTANUT ANTIBIOOTIT, EI PROTOPICIT EIKÄ TAKROLIMUSIINIT.  EI RUOKAVALIO, EI OTSOONIVOITEET, TYRNIÖLJYT, SUOLASAIPPUAT, SUPERFOODIT, EIKÄ MITKÄÄN KOSMETIIKAN LUKEMATTOMAT POPPAKONSTIT. MEINASI KYLLÄKIN JÄRKI LÄHTEÄ, KUN NAAMA VAIN JATKOI KUPLIMISTAAN. MUTTA LUKEMATTOMIEN EPÄONNISTUNEIDEN KOSMETIIKKAKOKEILUJEN JA SYVENEVÄN EPÄTOIVON JÄLKEEN NUJERSIN PODIN NÄILLÄ KEINOILLA:

PYYDÄ lääkäriltä reseptillä SOOLANTRA -VOIDE, JOSSA ON IVERMEKTIINIÄ. Tämä oli kaikkein tärkein tekijä ihon paranemisessa. Pitää kuulema tulehdusta aiheuttavat talipunkit kurissa. Joillekin aiheuttaa punoitusta ja kirvelyä, itse en kokenut epämiellyttäväksi, vaan ihanan tuntuiseksi, kun kuivatti kipeät märkärakkulat. Tätä joutuu ehkä käyttämään pidemmän aikaa, mutta puolessa vuodessa ainakin itseltäni vain katosivat näpyt ja tajusin, että ihoni on todellakin parantunut.

Vierailija
89/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

IVERMEKTIININ LISÄKSI KOROSTAISIN SEURAAVIA ASIOITA:

- RUOKA-AINEISTA AINOA, jonka lopettaminen EHKÄ kannattaa, on maidon juominen. Vaihdoin kauramaitoon, kun huomasin maidon tekevän suunympärysihon ärtyneeksi. Tätä en voi allekirjoittaa muuta kuin omalta osaltani, mutta maito ei EHKÄ ole iholle hyväksi. VIHANNESMEHUJEN juominen sen sijaan on mielestäni vaikuttanut ihon kuntoon ja väriin positiivisesti (Jason Vale, Superjuice ym. mehuhörhöilyt).

- VAIHDA KAIKKI PUHDISTUSAINEET tuoksuttomiksi, shampoot, hoitoaineet, kasvovedet, vaatteiden pesuaineet, ihan kaikki. LV:n pesutuotteet ovat halpoja ja ihan hyviä.

Erityisesti cinnamal, limonene ja linnalool ärsyttävät suunympärysihottumaa. Vältä deodorantteja ja parfyymeja, suolakivi ja joku mieto kookosöljypohjainen "dödö" riittää kainaloon. Aina jos huomaat, että kasvojasi ja korviasi kuumottaa poikkeuksellisesti suihkun tai jonkun kosmetiikan käytön jälkeen, niin lopeta ko. tuotteen käyttö. Saatat olla sen hajusteille tai muille aineosille allerginen.

- VÄLTÄ KUIVATTAVIA JA LIIKAA KUORIVIA kasvonpesuaineita. INKUTON AFRIKKALAISEN MUSTASAIPPUAN silloin tällöin olen havainnut hyväksi, mutta naamaa ei kannata pestä aineilla joka suihkukerralla, pelkkä vesi riittää ja se ei saisi olla kauhean kuumaa. KONJAK-sieni on mielestäni hyvä ihon kuorimisväline, eikä tunnu rikkovan ihoa kuten kuorintavoiteet.

- SUIHKUN JÄLKEEN, MIELUUSTI AAMUIN ILLOIN ON HYVÄ PYYHKIÄ KASVOT HUOLELLISESTI LV:n- 3in1 kasvovedellä. https://www.lumivalko.fi/lv-kosteuttava-misellivesi-3in1  Tämä on halpa tuote, mutta yllättävän laadukas ja on kotimainen sekä sopii erinomaisesti allergikoille. Markkinoilla voi olla muitakin allergikoille tarkoitettuja kasvovesiä, mutta tuskin näin halpaa ja hyvää jota raaskii lotrata runsaastikin.

-PEHMEÄ PISARAN MUOTOINEN MEIKKISIENI on havaintojeni mukaan paras väline, millä levittää naamaan rasvaa ohut kerros, niin iho ei jää liian tukituksi.

- LEVITÄ NAAMAAN SINKKIVOIDETTA, esim. PETIT JOLIEN vauvojen pepuille tarkoitettu, tarkasti allergiatestattu voide on tähän tarkoitukseen kuin tehty. ÄLLISTYTTÄVÄN hyvin sopii minkä tahansa ärtyneen ihoalueen rauhoittamiseen. (https://www.biodelly.fi/lapset/1548-petit-jolie-sinkkivoide.html)  ON MUUTEN ENSIMMÄINEN KERTA, KUN KOSMETIIKKAKAUPPIAAN YLITSEVUOTAVA KEHU SIITÄ, ETTÄ NAAMARASVA TOIMII, PITI KIRJAIMELLISESTI PAIKKANSA. LUULTAVASTI JOKU KOTIMAINEN SINKKIVOIDEKIN (Ainu) AJAA SAMAN ASIAN. Ylimääräisen rasvan voi töpötellä varovasti pois iholta vaikka pyyhkeellä.

-HYVÄKSI HAVAITTU naaman ihon rauhoittamiseen ON MYÖS A-DERMA DRYING SPRAY, jota saa esim. apteekeista. (https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/ADERMA-CYTELIUM-DRYING-SPRAY-10…)

-ÄLÄ MEIKKAA paranemisjakson aikana, meikeissä on paljon ärsyttäviä aineita

-PISTEENÄ II:n päälle olen tilannut IHERBILTÄ JASONIN E-vitamiiniöljyä, jota töpöttelen meikkisienellä naamaan jos iho tuntuu erityisen kuivalta iho (https://www.iherb.com/pr/Jason-Natural-Vitamin-E-5-000-I-U-Skin-Oil-4-f…)

-TOINEN IHerbiltä löytämäni luottotuote on Margarite Cosmeticsin värillinen ZINK CREME, jolla voi hiukan tasoitella naaman punoitusta ja joka korvaa mainiosti peitevoiteen. (https://www.iherb.com/pr/Margarite-Cosmetics-Zinc-Cream-For-Problem-Ski…)

HUOM! Näistä tuo kosmetiikkaosuus on siis vain ekstraa, jonka olen vuosien kuluessa löytänyt lukuisten yritysten ja erehdysten kautta ja todennut erinomaisen toimivaksi. Minulla ei siis ole mitään motivaatiota mainostaa jotain tiettyä kosmetiikkabrändiä, ainoastaan niitä jotka olen itse havainnut hyviksi. Tärkein on kuitenkin se IVERMEKTIINI ELI SOOLANTRA josta parantuminen lähtee käyntiin.

Toivotan erittäin lämpimästi paranemisia. POD on kirotun ikävä ja ärsyttävä vaiva.

Vierailija
90/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulle ap tehty allergiatestit. Mulle tehtiin allergiasairaalassa täällä Helsingissä kaikenlaiset testit ja mm. todettiin hevosallergia, mikä nyt ei ekana olisi tullut mieleen. Tosin en ole koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa.

On varmaan tehty kaikki mahdolliset verikokeet? Nekin voi tuottaa yllätyksiä. Yksityisiä klinikoita taitaa nykyään olla, joihin ei tartte edes lähetettä.

Vierailija
91/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle puhkesi POD raskauden myötä (ihotautilääkärin mukaan todella yleistä puhjeta hormonaalisista muutoksista). En voinut/halunnut käyttää sisäisiä antibiootteja, joten kokeilin lääkärin suosituksesta antibioottivoidetta ja elideliä—> ei juuri vaikutusta. Kävin uudestaan lääkärissä raskauden jälkeen ja sain reseptin Skinoren-voiteeseen ja se auttoi! Seuraavana vaihtoehtona olisi ollut sisäisen antibioottikuuri imetyksen päätyttyä. Mikäli haluat raskautua, kannattaa varautua myös siihen, että hormonit voivat muuttaa ihon kuntoa suuntaan tai toiseen. Voi siis helpottaa myös :) ja protopicia ei kai suositella käytettäväksi raskauden aikana..? Kannattaa siis mainita lääkärille jos raskaus on toiveissa.

Vierailija
92/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psoria gold

Googlaa. Se on ihmeaine moneen.

Pese suolasaippualla. Hiero käsiin sitä suolaa ja pese. Se on desinfioivaa.

Viljat ja maitotuotteet pois. Lisää vhreitä vihanneksia ym. juureksia jne.

No näitä on jo testattu. Suolasta ei ole apua, kokeiltu on kuukausikaupalla. En syö maitotuotteita enkä gluteenia, vain vähän kauraa. Olen kuitenkin testannut kuukauden ajan myös täyttä viljattomuutta, ei vaikutusta. Vihanneksia, etenkin vihreitä (parsakaali, pavut, ruusukaali, kurkku, kesäkurpitsa, avokado, päärynä) syön ison lautasellisen joka päivä.

Protopicin otin nyt ylös. Olen käyttänyt Elidel-voidetta, jolla on hurjat sivuvaikutukset enkä uskalla sitä enää käyttää. Onko Protopic jotain samankaltaista? AP

Ap, onko sinulla ollut jotain isoja hormonaalisia muutoksia tms. viime kuukausina? Itselläni oli suunympärysihottuma raskauden aikana, mutta se lähti pois synnytyksen jälkeen.

Monilla on toiminut omenaviinietikka, sisäisesti ja ulkoisesti. Lasilliseen vettä n. 1rkl etikkaa ja juot sen. Kasvojen pesu myös.EI etikkaa suoraan iholle vaan sekoita samassa suhteessa kuin kasvopesuun. Omenaviinietikan tulee olla luomua (RAW) mikä tahansa ei kelpaa!

Varmaan tiedätkin jo että kaikki ihonhoitotuotteet kannattaa jättää pois. Ihottuma villiintyy vaan enemmän rasvoista jne.

Vierailija
93/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös auttaa skinoren! Aina välillä pysyy poissa ja kun huomaan että alkaa taas näppyä tulemaan niin parin viikon skinoren kuuri.

Jos asut helsingissä tai pääset käymään timo juvakoskella, hyvä ihotautilääkäri.

Vierailija
94/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiatesteihin.

Vierailija
95/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko rautakuuri? Minulla oli jatkuvsna ongelmana suupielten.punoitus ja halkeamat. aloin syödä rautaa 100mg päivässä eikä sen koommin ole suupielet halkeilleet. Ei tosin jatkuvasti voi syödä ilman ferritiinin mittausta.

Vierailija
96/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mineraalimeikki ei sovi kaikille, oletko vaihtanut hammastahnamerkkiä? Jospa koittaisit hoitaa vähemmän, voi olla ärsytystä kaikesta kokeilusta. 

Vierailija
97/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisoni?

Vierailija
98/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut muutaman kerran suunympärysihottuma, ei mitään hormonaalisia muutoksia kai vaan epäilen enemmän kosmetiikkaa. Ensimmäisen kerran muuten tuli jonkin aikaa kulmien kestopigmentoinnin jälkeen.. Jatkui kuukausikaupalla ja sitten samasta vaivasta kärsinyt siskoni vinkkasi putsaamaan aluetta (omena?)viinietikalla. Ja sillä olen sen molemmilla kerroilla häätänyt kun mikään muu ei auttanut! Muistan kun bepanthenia hieroin alueelle että saisi järkevän pohjan meikille. Sitä ei saanut millään piiloon. En käynyt lääkärillä että en voi sanoa että ”kun mikään muu ei auttanut”. No kuitenkin. Iltaisin kastoin pumpulipuikon omenaviinietikkaan kun sitä sattui kaapissa olemaan ja taputtelin ihottuma-aluetta sillä. En oikein muista kuinka kauan tätä jatkoin mutta lähti pikkuhiljaa. Toisella kerralla kärsin taas aikani kunnes muistin etikan. Muistan miten se poltti perkuleesti ja alueelle muodostui sen jälkeen pieniä rupia. Ne kun paranivat niin sen myötä lähti ihottumakin.

Voi olla että tuo etikkaniksi tarkoittaa laimennettua liuosta kuten edellä joku kirjoitti, mutta minä asiaa sen enempää selvittämättä taputtelin sitä raakana. En tiedä toimiiko se jos on muodostunut oikein kuiva ja paksu kerros ihoon, mutta ainakin sellaiseen ”märkivään” tehosi jälkimmäisellä kerralla nopeasti.

En lukenut koko ketjua mutta oletko kokeillut etikkaa?

Vierailija
99/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aika villi veikkaus, mutta hevosihmisenä olen nähnyt kuinka monia hevosten ihottumia ja haavoja on parannettu lampaanvillalla. Eli ehdottomasti käsittelemätöntä lampaanvillaa, jossa on lanoliini vielä tallella.

Vierailija
100/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole samanlaisesta ihottumasta ollenkaan kyse, mutta käsidesi auttoi minullakin kämmenselkiini tulevaan ihottumaan. Olin vuosia kärsinyt pahannäköisestä aina talvisin tulevasta ihottumasta, johon ei mikään rasvaus tai muu hoito auttanut (vaikka voisi kuvitella johtuvan kuivuudesta, kun kesäisin aina katosi). Sitten olin terveyskeskuksessa harjoittelusta, käsidesiä läträsin monta kertaa päivässä ja ihottuma veks parissa viikossa. Pysyi poissakin lopputalven vaikka harjoittelun jälkeen talvea oli vielä monta kuukautta jäljellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän