Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunympärysihottuma on pilannut elämäni :( Iho on ihan järkyttävässä kunnossa eikä mikään auta

Vierailija
14.09.2018 |

Olen aivan toivoton. Olen kolmekymppinen, iho on aina ollut moitteeton, kaunis ja kuultava. Kunnes noin puolitoista vuotta sitten molemmin puolin nenää ja suuta alkoi pikku hiljaa ilmestyä ns. mursunviikset eli punoittavat alueet, joissa pieniä märkänäppylöitä. Olen juossut ihotautilääkäreiden vastaanotolla (diagnoosi POD eli perioraalidermatiitti) ja kokeillut ties mitä aknelääkkeitäkin heidän ohjeistuksestaan eikä mikään ole auttanut. Ei edes antibioottikuuri. En kehtaa liikkua julkisilla paikoilla ilman meikkiä enää, sillä iho on tosi pahannäköinen, hyvin vaalea iho ja paljon punoitusta. Olen alkanut vihata koko olemustani tämän takia ja se on kerrassaan naurettavaa, sillä en ole pinnallinen ihminen lainkaan mutta tämä syö koko itsetuntoa todella kovaa. En haluaisi näyttää siltä, että mulla on rutto naamassa.

Ja mitä olen kokeillut? Ihan oikeasti aivan kaikkea, mistä vain olen löytänyt tietoa. Nyt meneillään on tetrasykliiniantibioottikuuri eikä sillä ole ollut mitään, ei mitään vaikutusta. Sitä ennen olen kokeillut olla ilman mitään kosmetiikkaa, vältellyt kalaa, maitotuotteita, gluteenia, sokeria en syö oikeastaan koskaan ja alkoholinkin jätin pois. Ei vaikutusta. Kokeilin otsonoitua oliiviöljyä, se vain pahensi. Pihkavoide samoin. Erilaiset apteekin hoitovoiteet eivät ole vaikuttaneet mitenkään, ei Rosazol, ei sienivoiteet. Ei mikään. Olen vaihtanut pois kaikki SLS:iä sisältävät tuotteet ja kasvoilla käytän enää Avenen steriiliä kosteusvoidetta ja mineraalimeikkivoidetta, en muuta. Pesen tyynyliinatkin joka päivä enkä koske kasvoihin koskaan muulloin kuin sitä puhdistaessa.

Mikä h****etti tähän oikein tepsii? Nytkin kyyneleet valuvat silmistä, kun suututtaa niin paljon. Olen jopa aloittanut joogan ja meditoimisen, jotta stressi olisi minimissään mutta äsken taas vilkaisin itseäni peilistä päivänvalossa ja voi hyvä jumala, miten sairaalta kasvoni näyttävät. Olen syönyt luomuruokaa, paljon kasviksia ja marjoja joka päivä, ties mitä lisäravinteita, joiden pitäisi parantaa immuunisysteemia ja vatsan sekä suoliston vastustuskykyä, näillä ei mitään vaikutusta.

Mitä mä teen? Jos mitään ei ole tehtävissä, miten opin elämään kammottavan ruttonaaman kanssa? Pliis, auttakaa, jos vain osaatte, olen aivan epätoivoinen kun ei edes sisäinen antibiootti vaikuta millään tavalla. Tunnen itseni tosi ällöttäväksi ja se vaikuttaa jo ihan kokonaisvaltaisesti mielenterveyteeni.

Kommentit (267)

Vierailija
41/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee aina välillä ihottumaa suun- ja nenänpieliin. Parhaiten mulla auttaa uskomatonta kyllä käsidesi. Luin vinkin joltain ulkomaiselta keskustelupalstalta ja se toimi.

Pesu saippualla (palasaippua), päälle sipaisu kortisonivoidetta ja pitkin päivää käsidesiä. Kirveltää aluksi, mutta lopulta parantaa. Pelkkä kortisonivoide ei toiminut mulla. Glyseroli on käsittääkseni taikasana, sitä on käsidesissä reilusti.

PERIORAALIDERMATIITTIIN EI SAA LAITTAA KORTISONIA! Tämä lukee ihan käypä hoito -suosituksessa ja se on ainut todistettu aiheuttaja kyseiseen ihosairauteen. Sen sijaan moneen muuhun ihottumaan se toimii, siksi olisi hyvä käydä aina lääkärissä ennen kuin lähtee itse lääkitsemään. Esim. tali-ihottumaan ja atopiaan se voi toimiakin mutta ei suunympärysihottumaan.

Vierailija
42/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muusi"- voiteet voi kai lisätä hieman syöpäriskiä, mutta paikallisesti voiteena kuureina riski lienee teoreettinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä palasaippuaa suosittelette kasvojen pesuun? Ihan merkki/nimi? Joku super hellävarainen ja mieto mutta samalla tehokas. t. samasta ihottumasta kärsivä

Vierailija
44/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin POD jokunen vuosi sitten. Ainoa mikä siihen auttoi, oli 8 viikon doksisykliinikuuri. Antibiootteja muuten välttelen, mutta vaiva oli niin kiusallinen etten kyllä väittänyt vastaan. Se kuuri vei näpyt mennessään, tuloksia näkyi joskus kuukauden kohdalla. Iholle punotus jäi kyllä useammaksi kuukaudeksi vielä kuurinkin loppumisen jälkeen.

Tuon jälkeen ihottuma on yrittänyt pari kertaa tehdä paluuta, mutta se on sitten Rosazol-voiteen kuurittaisella päivittäisellä käytöllä aina kadonnut.

Toivottavasti sinullakin kuuri alkaisi puremaan, tsemppiä!

Vierailija
45/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa nyt mikä tuo POD on. Ei se ole allergia eikä siihen saa laittaa kortisonia.

Ei ap

Minäpä laitoin ja parani.Olkoon mitä tahansa,mutta lopputulos oli hyvä.

Silti edesvastuutonta suositella sitä sairauteen johon sitä nimenomaan ei saa käyttää. Sinulla on ollut joku muu ihottuma.

Vierailija
46/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvi Tiilikainen on kertonut samasta ongelmasta ja parantumisestaan siitä. Guugl.

Vierailija
47/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella hyvin pureutunut ja hoitanut tuota ongelmaa. En yhtään ihmettele, kuinka turhauttaa...

Tarkista, ettei esim hammastahnassa tai suuvedessä ole mentolia; itselläni pienikin määrä aiheuttaa heti suun ympärystön näppylöinnin.  Smootihieiden tuore minttu aiheuttaa samaa.

Mentholpastillit ja -purkat täytyy jättää myös väliin.

Ja olihan kotona Bacibact-voidetta/-pulveria. Pod:n ohessa voi muodostua märkärupea ja siihen kannattaa pitää varalla em. tuotteita.

Vierailija
48/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle puhkesi vastaava ihottuma alkuvuodesta. Ihotautilääkäri määräsi ensin Rosazolia, josta ihottuma ja näpyt vaan villiintyivät entisestään, ja sitten Skinorenia. Kummatkin kirveli todella kivuliaasti enkä huomannut niiden käytön tuovan suurta parannusta. Nyt kesällä koko ihottuma katosi mystisesti moneksi kuukaudeksi, mutta viikko sitten alkoi puskea uudestaan näppyä suun ympärille ja iho punoittaa... Voikohan aurinko auttaa tuohon ihottumaan (itsellä atooppinen ihottumakin katoaa aina kesäisin) vai olikohan ihan vaan sattumaa?

Ahdistavaa, kun kaikki tuntuu olevan niin tuuripeliä eikä kenelläkään ole varmoja vastauksia. Ja komppaan ap:ta, en itsekään koe olevani pinnallinen eikä aiemmin ole haitannut lompsia ihmisten ilmoilla ilman meikkiä ja vähän homssuisena. Mutta tämän ihottuman kanssa tekisi mieli lukkiutua kotiin, todellakin syö itsetuntoa.

Vierailija
49/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psoria gold

Googlaa. Se on ihmeaine moneen.

Pese suolasaippualla. Hiero käsiin sitä suolaa ja pese. Se on desinfioivaa.

Viljat ja maitotuotteet pois. Lisää vhreitä vihanneksia ym. juureksia jne.

No näitä on jo testattu. Suolasta ei ole apua, kokeiltu on kuukausikaupalla. En syö maitotuotteita enkä gluteenia, vain vähän kauraa. Olen kuitenkin testannut kuukauden ajan myös täyttä viljattomuutta, ei vaikutusta. Vihanneksia, etenkin vihreitä (parsakaali, pavut, ruusukaali, kurkku, kesäkurpitsa, avokado, päärynä) syön ison lautasellisen joka päivä.

Protopicin otin nyt ylös. Olen käyttänyt Elidel-voidetta, jolla on hurjat sivuvaikutukset enkä uskalla sitä enää käyttää. Onko Protopic jotain samankaltaista? AP

Ei, ei ja vielä kerran ei. Nuo raa'at kasvikset pahentavat ongelmaasi. Päärynä ja omena ja kaalit ja pavut yms. pois. 

Aha. Mitähän sitten suosittelet tilalle? Raakana en syö kuin kurkkua ja päärynää. Vihreät kasvikset ovat paljon parempia kuin esim. tomaatti, paprika jne. Nytkin on ongelmaa saada päivän energiatarpeet kasaan vaikka kiskon ruokaa naamaan vihannesten ja marjojen muodossa niin, etten enempää jaksa. AP

Tuolla aiemmin kerroit, että syöt mm. iltaisin omenaa. Eikä se muutenkaan niin mene, että jätät sen yhden pois ja sanot heti ettei auttanut. Ymmärräthän, että suolistosi on hajalla noista lääkkeistä ja ihosi yliherkkä ainekokeiluista eikä kestä noita ruoka-aineita, vaikka viralliset tai epäviralliset suositukset kuinka väittäisivät, että ne ovat hyväksi. Sinun on itse löydettävä se itsellesi sopiva ruokavalio. Nyt se muutenkin kumman tiukka: maidoton, gluteeniton ja mitä kaikkea, lähes kasviksia vain. Itsekin sanoit, että siideri, pizza ja karkki -linjalla meni paremmin, eikö jo kello soi. Relaa. 

Veikkaan myös, kuten moni täällä, että olet jossain vaiheessa altistunut homeelle.

Raskautta en sinuna nyt yrittäisi. Oletko muuten jonkinlainen suorittajatyyppi?

Vierailija
50/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee aina välillä ihottumaa suun- ja nenänpieliin. Parhaiten mulla auttaa uskomatonta kyllä käsidesi. Luin vinkin joltain ulkomaiselta keskustelupalstalta ja se toimi.

Pesu saippualla (palasaippua), päälle sipaisu kortisonivoidetta ja pitkin päivää käsidesiä. Kirveltää aluksi, mutta lopulta parantaa. Pelkkä kortisonivoide ei toiminut mulla. Glyseroli on käsittääkseni taikasana, sitä on käsidesissä reilusti.

PERIORAALIDERMATIITTIIN EI SAA LAITTAA KORTISONIA! Tämä lukee ihan käypä hoito -suosituksessa ja se on ainut todistettu aiheuttaja kyseiseen ihosairauteen. Sen sijaan moneen muuhun ihottumaan se toimii, siksi olisi hyvä käydä aina lääkärissä ennen kuin lähtee itse lääkitsemään. Esim. tali-ihottumaan ja atopiaan se voi toimiakin mutta ei suunympärysihottumaan.

Minä käytän koska se toimii, enkä lopeta vaikka kuinka huutaisit.

Aamulla ja illalla pesun jälkeen ohut sipaisu hydrokortisonia ja kun se on imeytynyt niin käsidesi käyttöön. Ei mitään muita rasvoja ettei iho jää muhimaan niiden alle. Käsidesi tuhoaa iholta bakteereita ja kosteuttaa "rasvoittamatta".

Minulla tämä toimii, niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin. Teinistä saakka olen tuosta vaivasta kärsinyt, lääkäreissä juossut ja kaikki mahdolliset lääkkeet syönyt, mutta tämä on ainut joka tepsii. Vaiva tulee ehkä kerran vuodessa/kahdessa takaisin, mutta häviää heti kun alkaa käyttämään käsidesiä.

Vierailija
51/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on POD, niin mulla ei auttanut kuin 2kk terrasykliinikuurin syönti. Ja sen jälkeen lähti ja on pysynyt poissa. Mulla oli podin lisäksi myös periokulaaridermatiitti eli sekä suunympärys sekä silmät täynnä punaista.

Protopicistä myös näin atoopikkona iso hyöty. Itse miellän sen turvalliseksi aina sillointällöin, takrolimuusia käytetään elinsiirtojen hylkimisreaktioihin myös. Elidel lähes samaa kamaa, mutta Protopic mulla tehokkaampi. Sinuna käyttäisin ja koittaisin, mieluummin kuin kärsisin.

Vierailija
52/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalainen lääketiede? Uskon, että tämä ei ota, jos ei annakaan. Toiset ovat saaneet apua. En tiedä, meneekö siitä osa uskomushoitojen piikkiin, mutta ehkäpä sillä ei ole väliä, jos apua saa. Kiinalaisessa lääketieteessä pelataan ensisijaisesti ruokavaliolla (jota toki olet kattavasti kokeillutkin, mutta ehkäpä kiinalaisen lääketieteen harjoittajalla voisi olla joku näkemys, johon et ole tutustunut).

Vierailija
53/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jättää kaikki vilja pois, siis ei vain gluteeniton vaan viljaton. Ja viljoja on muitakin kuin kotimaiset viljat, myös riisi ja maissi jne. 

Vierailija
54/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkiä suun kautta ja voiteena. Monille auttanut noissa ongelmissa. Voi olla useammankin hivenaineen puute kuten aiemmin tuotiin esille.

Vierailija
55/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psoria gold

No näitä on jo testattu. Suolasta ei ole apua, kokeiltu on kuukausikaupalla. En syö maitotuotteita enkä gluteenia, vain vähän kauraa. Olen kuitenkin testannut kuukauden ajan myös täyttä viljattomuutta, ei vaikutusta. Vihanneksia, etenkin vihreitä (parsakaali, pavut, ruusukaali, kurkku, kesäkurpitsa, avokado, päärynä) syön ison lautasellisen joka päivä.

Protopicin otin nyt ylös. Olen käyttänyt Elidel-voidetta, jolla on hurjat sivuvaikutukset enkä uskalla sitä enää käyttää. Onko Protopic jotain samankaltaista? AP

Ei, ei ja vielä kerran ei. Nuo raa'at kasvikset pahentavat ongelmaasi. Päärynä ja omena ja kaalit ja pavut yms. pois. 

Aha. Mitähän sitten suosittelet tilalle? Raakana en syö kuin kurkkua ja päärynää. Vihreät kasvikset ovat paljon parempia kuin esim. tomaatti, paprika jne. Nytkin on ongelmaa saada päivän energiatarpeet kasaan vaikka kiskon ruokaa naamaan vihannesten ja marjojen muodossa niin, etten enempää jaksa. AP

Tuolla aiemmin kerroit, että syöt mm. iltaisin omenaa. Eikä se muutenkaan niin mene, että jätät sen yhden pois ja sanot heti ettei auttanut. Ymmärräthän, että suolistosi on hajalla noista lääkkeistä ja ihosi yliherkkä ainekokeiluista eikä kestä noita ruoka-aineita, vaikka viralliset tai epäviralliset suositukset kuinka väittäisivät, että ne ovat hyväksi. Sinun on itse löydettävä se itsellesi sopiva ruokavalio. Nyt se muutenkin kumman tiukka: maidoton, gluteeniton ja mitä kaikkea, lähes kasviksia vain. Itsekin sanoit, että siideri, pizza ja karkki -linjalla meni paremmin, eikö jo kello soi. Relaa. 

Veikkaan myös, kuten moni täällä, että olet jossain vaiheessa altistunut homeelle.

Raskautta en sinuna nyt yrittäisi. Oletko muuten jonkinlainen suorittajatyyppi?

Okei, tämä on AV ja kaikenlaista kommenttia täälläkin näkee mutta onko oikeasti pakko olla noin ilkeä? Muutenkin niin karmea olo tällä hetkellä että hieman sattuu jopa anonyymin lapsiasiaan kommentoinnit. Kiitos, ainakaan sinusta ja kommenteistasi ei ole apua, kun kasvot kuumenevat näitä lukiessa.

Antibiootti ei ole ihoani pilannut, ystävä hyvä. Olen sitä käyttänyt kaksi viikkoa, tämä iho on ollut huonona kaksi vuotta. Jos olen altistunut homeelle, on tilanne varmasti muuttunut, kuten jo totesin. Muutin uudesta asunnosta toiseen uuteen, tässäkin on tehty sisäilmatestauksia viimeksi noin puoli vuotta sitten. Ei auta. Työpaikkakin vaihtui, ei muuttunut tilanne. Jos olen homeelle altistunut, miksi ihottuma vain pahenee? En usko tuohon teoriaan, vaikka normaalisti aivan varteenotettava onkin.

Ja mitä tulee ruokavalioon, on myös muita syitä syödä terveellisesti kuin iho. Esim. ihan kaikki muu terveys: sydän- ja verisuonisairauksilta, diabetekseltä yms. välttyminen. Musta ihan järkeviä valintoja mutta kukin toki tyylillään. En ole mikään teini enää, haluan hyvillä valinnoilla vaikuttaa terveyteeni tulevaisuudessakin.

Kyllä syön iltaisin joskus omenan, etenkin näin syksyllä. Sitä ennen olen sitä syönyt keväällä. En usko, että omenalla itsessään on tässä nyt joku merkittävä rooli sen enempää kuin muillakaan hedelmillä.

Ja vielä: en ole suorittaja, päin vastoin. Otan elämän melko lungisti ja nautin arjesta. Siksi inhottaakin, kun se ei enää olekaan niin soljuvaa kuin ennen, kun naama on tulehtunut. Ymmärrät varmaan itsekin, ettei ole kiva olo eikä tunnu kivalta olla esim. töissä, jos naama näyttää siltä, kuin musta saisi jonkun ruttotartunnan. Tällaiset pakostikin vaikuttaa, vaikkei suorittajaluonne olisikaan, tsiisus.

AP

Vierailija
56/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskasi, AP... Itse olen kärsinyt samasta ongelmasta nyt noin 4 vuotta, tosin lievempänä. Olen syönyt 3 kertaa Apocyclin-kuurin (2kk putkeen), mutta lyhyen paranemisen jälkeen sama on vain ilmestynyt takaisin. En haluaisi syödä yhtään kuuria enää, sillä antibiootit laittavat koko kroppani sekaisin. Niinpä olen viimeisen vuoden käyttänyt pelkkää Rozasolia... Tiedän, ei ehkä fiksua kun ei ole tarkoitettu päivittäiseen käyttöön mutta en halua syödä antibiootteja. Ei ihottuma voiteellakaan pysy poissa, mutta onpahan ainakin lievempi, pystyy peittämään jotenkin meikillä. Minulla siis nenänvieressä, suun ympärillä ja leuassa, pahimmillaan myös silmässä ja levisi tulehduksena silmämunaan (tällöin taivuin antibiootteihin). Rasittavaa kyllä, kun naama lehahtelee punaiseksi milloin mistäkin ja punoittaa pysyvästi juuri noilta ongelma-alueilta. Todella hermoja raastava tauti!

Vierailija
57/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän koska se toimii, enkä lopeta vaikka kuinka huutaisit.

Aamulla ja illalla pesun jälkeen ohut sipaisu hydrokortisonia ja kun se on imeytynyt niin käsidesi käyttöön. Ei mitään muita rasvoja ettei iho jää muhimaan niiden alle. Käsidesi tuhoaa iholta bakteereita ja kosteuttaa "rasvoittamatta".

Minulla tämä toimii, niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin. Teinistä saakka olen tuosta vaivasta kärsinyt, lääkäreissä juossut ja kaikki mahdolliset lääkkeet syönyt, mutta tämä on ainut joka tepsii. Vaiva tulee ehkä kerran vuodessa/kahdessa takaisin, mutta häviää heti kun alkaa käyttämään käsidesiä.

POD on keski-iässä puhkeava sairaus. Usko nyt että sinulla on jotain muuta ihottumaa.

Vierailija
58/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, valitettavasti minulla ei ole vinkkejä ihosi hoitoon – uskon, että hoitoalan ammattilaiset ja muut samasta ongelmasta kärsivät osaavat auttaa sinua niissä asioissa paremmin. Sairastan itse vaikeaa atopiaa, joten pystyn samaistumaan tuntemuksiisi ja siihen itseinhoon, jota kuvailit. Haluan vain sanoa, että vaikka tilanteesi vaikuttaa toivottomalta, sinä itse et ole toivoton, sinussa ei ole ihmisenä mitään vikaa. (Ulkopuolisen korviin tämä tietysti kuulostaa oudolta, "Tietenkään ei ole ihmisenä vikaa!", mutta sairastuneen mieli saattaa toimia niin, että itseään alkaa syytellä aivan turhaan.)

Eli: vaikka peilikuvasi on muuttunut, sinä olet arvokas, sinä osaat ja pystyt vaikka mihin, olet rakastettava. Ja olet kaunis! Kyllä jokainen aikuiseksi kasvanut ihminen osaa nähdä sinut iho-ongelman ohi. Muista siis myös rakastaa itseäsi! (Joskus se on helpommin sanottu kuin tehty, tiedän.)

Toivon sydämestäni, että jokin hoitokeino tepsii kohdallasi. Ota kuitenkin myös selvää, olisiko vertaistuesta sinulle apua henkisen myllerryksen läpikäymiseen, voit aloittaa vaikka Iho-, Allergia- ja Astmaliitosta: https://www.allergia.fi/toiminta/vertaistuki/

Tsemppiä! En usko, että olet vaivasi kanssa yksin.

Vierailija
59/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin samaistua, vaikka minulla vaivana oli tuon sijasta syylät. Vuosikausia, ja lääkärit kohautteli olkiaan. Kokeilin kaikkea mahdollista mitä keksin, mutta syylät vain levisi jaloista käsiin, ja pelkäsin että pian leviää naamaan. Jaloissa varsinkin ovat inhottavan kivuliaita kävellä, varsinkin silloin kun niitä koettaa saada pois. Ravasin useammalla lääkärillä, ja tuntui että vaivaa vähäteltiin. Jossain vaiheessa ne vain alkoivat katoamaan. Minulla ei ole vieläkään mitään hajua mitä tapahtui, kun kokeilin kaikenlaisia eri keinoja. Aina silloin tällöin pieni syylänalku näyttää yrittävän puhjeta, mutta katoaa lähes itsestään, tai apteekista saatavilla tuotteilla (jotka ei tepsineet jatkuvasta hoidosta huolimatta aiemmin).

Pidin yhtenä vaihtoehtona Antioksidanttiklinikalle menoa, mutta tosiaan syylät ehti kadota ennen tuota. Varmaan se oli tuo, jossa yhdessä kommentissa kerrottiin? Ehkä voisit kokeilla sitä? Tiedän miltä tuntuu olla epätoivoinen ja toiset vähättelee ongelmaa. Tsemppiä sinulle, äläkä luovuta. Toivottavasti sinäkin saat "ihmeparantumisen"!

Vierailija
60/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psoria gold

Proptopic on samankaltaista kuin Elidel, mutta paljon parempaa ja vahvempaa. Itse sain kanssa pahan atopian hoitoon Elidel voiteen, ja se ei auttanut yhtään. Sitten tuli toinen ihotautilääkäri joka sanoi että Protopic on paljon parempi ja voimakkaampi ja antoi reseptin. Hetken päästä mun iho oli jo todella kuulas kaikista niistä punaisista laikuista. Suosittelen oikeasti antamaan mahdollisuus tälle. Ja ekan kerran kun itse käytin niin naamaa minulla ainakin kirveli ja poltti ja kutitti, olin ihan varma etten kestä tuon käyttöä, kunnes se muutamien kertojen jälkeen helpotti. Tsemppiä. Toivottavasti saat apua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi