Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunympärysihottuma on pilannut elämäni :( Iho on ihan järkyttävässä kunnossa eikä mikään auta

Vierailija
14.09.2018 |

Olen aivan toivoton. Olen kolmekymppinen, iho on aina ollut moitteeton, kaunis ja kuultava. Kunnes noin puolitoista vuotta sitten molemmin puolin nenää ja suuta alkoi pikku hiljaa ilmestyä ns. mursunviikset eli punoittavat alueet, joissa pieniä märkänäppylöitä. Olen juossut ihotautilääkäreiden vastaanotolla (diagnoosi POD eli perioraalidermatiitti) ja kokeillut ties mitä aknelääkkeitäkin heidän ohjeistuksestaan eikä mikään ole auttanut. Ei edes antibioottikuuri. En kehtaa liikkua julkisilla paikoilla ilman meikkiä enää, sillä iho on tosi pahannäköinen, hyvin vaalea iho ja paljon punoitusta. Olen alkanut vihata koko olemustani tämän takia ja se on kerrassaan naurettavaa, sillä en ole pinnallinen ihminen lainkaan mutta tämä syö koko itsetuntoa todella kovaa. En haluaisi näyttää siltä, että mulla on rutto naamassa.

Ja mitä olen kokeillut? Ihan oikeasti aivan kaikkea, mistä vain olen löytänyt tietoa. Nyt meneillään on tetrasykliiniantibioottikuuri eikä sillä ole ollut mitään, ei mitään vaikutusta. Sitä ennen olen kokeillut olla ilman mitään kosmetiikkaa, vältellyt kalaa, maitotuotteita, gluteenia, sokeria en syö oikeastaan koskaan ja alkoholinkin jätin pois. Ei vaikutusta. Kokeilin otsonoitua oliiviöljyä, se vain pahensi. Pihkavoide samoin. Erilaiset apteekin hoitovoiteet eivät ole vaikuttaneet mitenkään, ei Rosazol, ei sienivoiteet. Ei mikään. Olen vaihtanut pois kaikki SLS:iä sisältävät tuotteet ja kasvoilla käytän enää Avenen steriiliä kosteusvoidetta ja mineraalimeikkivoidetta, en muuta. Pesen tyynyliinatkin joka päivä enkä koske kasvoihin koskaan muulloin kuin sitä puhdistaessa.

Mikä h****etti tähän oikein tepsii? Nytkin kyyneleet valuvat silmistä, kun suututtaa niin paljon. Olen jopa aloittanut joogan ja meditoimisen, jotta stressi olisi minimissään mutta äsken taas vilkaisin itseäni peilistä päivänvalossa ja voi hyvä jumala, miten sairaalta kasvoni näyttävät. Olen syönyt luomuruokaa, paljon kasviksia ja marjoja joka päivä, ties mitä lisäravinteita, joiden pitäisi parantaa immuunisysteemia ja vatsan sekä suoliston vastustuskykyä, näillä ei mitään vaikutusta.

Mitä mä teen? Jos mitään ei ole tehtävissä, miten opin elämään kammottavan ruttonaaman kanssa? Pliis, auttakaa, jos vain osaatte, olen aivan epätoivoinen kun ei edes sisäinen antibiootti vaikuta millään tavalla. Tunnen itseni tosi ällöttäväksi ja se vaikuttaa jo ihan kokonaisvaltaisesti mielenterveyteeni.

Kommentit (267)

Vierailija
261/267 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha lanka, jota päädyin lukemaan kun epäilen, että oma pod alkaa taas oireilla. Tämä voi olla väärä hälytys kylläkin, koska nyt on vain pieni lähes huomaamaton punottava viiru nenänpielessä. Ihottuma kuitenkin on usein räjähtänyt tämmöisen pikkuoireen jälkeen, joten epäilen tämän olevan ensioire. Saa nähdä.

Kirjoitan tähän nyt siksi, kun tarpeeksi vahvasti tässä langassa ei korostettu sitä, että antibioottikuurin täytyy olla PITKÄ. Mä söin reilu vuosi sitten 3 kk lymesykliinikuurin, ja ensimmäiset paranemisen merkit alkoivat näkyä vasta kuukauden jälkeen. Mutta tuo auttoi, kun mikään muu ei ollut auttanut yhtään vaan vaiva tuntui vaan pahenevan esim. Rosazolia käytettäessä. Vältän antibiootteja viimeiseen asti, joten kynnys syödä 3 kk antibiootti oli valtava. En kuitenkaan kadu. Precosaa söin koko kuurin ajan myös.

Vierailija
262/267 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40-vuotias ja minulla on pintakuiva, herkkä ja  mutta rasvoittuva iho. Keski-iän lähestyessä päätin joitain vuosia sitten kokeilla retinolia ja muistaakseni vielä samaan aikaan hyaluronihappoa sisältäviä tuotteita, mikä laukaisi podin. Kokeilin ensin esim. Saaren taika teepuusaippuaa ja se oli valtava virhe.

Minua on auttanut se, että vaihdoin hammastahnan ja shampoon sulfaatittomiin tuotteisiin ja ihonhoitorutiinit minimiin hellävaraisilla, minulle sopivilla tuotteilla.

Lisäksi hyväksi havaitsemiani tuotemerkkejä ja -perheitä ovat Laponie of Scandinavia, Olivia Klein, Dermalogican Ultra Calming -sarja sekä nyt uusimpana edullisempana vaihtoehtona kokeilussa on Uriagen Xemose. Cliniquen meikit ovat myös sopineet minulle.

Mutta aion jatkossakin varoa vaahdottavaa "SLS:ää" eli sodium laureth sulfaattia kasvojen alueella käytettävissä tuotteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/267 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
264/267 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt kesällä koko ihottuma katosi mystisesti moneksi kuukaudeksi"

Olit kesällä ulkona pois huonosta sisäilmasta. Nyt kun oleilet huonossa sisäilmassa, ruusufinni puhkesi.

Lisäksi aurinko. Lääkehullut eivät tajua, että aurinko on oikeasti ihmisille yhtä elintärkeää, kuin kasveille. Sitä blokataan ja sitten syödään "aurinkoa" purkista d-vitamiinina. Ei hyvä

Vierailija
265/267 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tehosi mulla. Maailman paras tuote!

https://vitobeauty.fi/products/purifying-mist-face-body-hypokloorihappo…

Mielenkiintoinen tuote. Ainekset käytännössä suolavesi ja kloori.

Vierailija
266/267 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lemmikkiä, pesuaineet ollaan vaihdettu hypiallergisiin ja asumme uudessa talossa, ihottumani ilmeni jo vuosia sitten kun asuimme vielä ihan toisaalla. Olimme myös kesällä pitkään toisessa asumuksessa, ei vaikutusta ihoon. Ap

Uudessa talossa uudet materiaalit juuri luovuttaakin ilmaan paljon kemikaaleja. Vaikka siis ei taida liittyä vaivaasi.

Minä olen huomannut iho-oireita vanhassa talossa, johon vaihdettu vinyylilattiat. Kumpi voisi olla ongelman alkulähde, homeet ilmanvaihtohormistossa tai muissa asunnoissa, vai vinyylin kemikaalit? Mikään iholle laitettava ei muuta asiaa, ongelma on selvästi hormonaalinen ja ilmenee symmetrisesti kasvoissa. Samanlaista oireilua näin joskus eräällä tutulla, joka muutti väliaikaisesti vanhempaan ja pimeämpään asuntoon, jossa oli kylläkin parketit eikä juuri uusia pintoja. Valoisampaan asuntoon muuton jälkeen oireet katosivat

Vaikuttaako valoisuus suoraan ihoon vai välillisesti kodin mikrobistoon ja sitä kautta hormonitoimintaan, josta ihoon. Japanissa on paljon osakkeita tyhjillään, kun ihmiset eivät suostu muuttamaan pohjoispuolen asuntoihin tai vuokraamaan pohjoispuolen liikehuoneistoja, vaikka olisi isot ikkunatkin. Sitä pidetään huonona feng shuina. Ihminen tarvitsee aurinkoa

Ruotsissa on myös laitonta rakentaa asuntoja, joihin ei paista kunnolla aurinko. Suomessa ei tällaista lainsäädäntöä taida olla

Vierailija
267/267 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista miten voimakkaasti Saaren Taika mainostaa saippuoitaan. Ne auttavat psoriin, suunympärysihottumaan , akneen, atopiaan ja ruusufinniin. Todellisuudessa ei auta mihinkään. Rahat menee ja iho entistä huonompi.

Itse sorruin ruusufinniä hoitamaan heidän tuotteilla. Takapakkia tuli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän