Mikä on minimipalkka, jolla suostuisit lähtemään aamuisin ulos ovesta?
Mikä on pienin mahdollinen palkka, jolla suostuisit tekemään kokopäivätyötä?
Kommentit (74)
Minulla kriteerinä olisi se, yritetäänkö minua kusettaa töihin epärealistisen halvalla palkalla.
Jos työ olisi erityisosaamistani jollain tavalla vastaavaa, niin 2500 e olisi minimi, johon pitkin hampain voisin suostua (ellei sitten niskassa olisi karenssinuhka nollatuloineen, jolloin kummasti alkaa kelvata jopa 9 e/päivä -diilit),
Jos taas työ olisi enempi jotain pilipalihommaa, joka on nopea oppia ja johon ei edellytetä mitään koulutusta, niin odottaisin saavani about TESsin mukaisen liksan ja olisin "tyytyväinen".
Riippuu tosi paljon mitä tekisin. Olen aiemmin ollut hevostenhoitajana 1200€/kk bruttopalkalla. Se oli unelmahommaa joten jos löytyisi täydellinen paikka niin voisin sitä harkita, kun miehen palkalla elää kyllä koko perhe.
Sitten taas lähihoitajan hommia mitä nyt teen jatko-opintojen ohella en lähtisi tekemään alle 2100€/kk peruspalkalla.
Kyllä mä varmaan 2000 euron brutollakin lähtisin. Mielekkäämpää se ois kuin kotona makaaminen, parantais mahdollisuuksia saada myöhemmin parempipalkkaista duunia ja kertyis myös ees jotain eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5k euroa käteen voisin tehdä 4pv viikkoa
Perin vanhemmilta 8 yksiötä ja niitä vuokraamalla elän ihan kivasti. Olin viimeksi töissä 2005
Miksi ihmeessä, mieti nyt vähän! Jotuisit heräämään aamulla töihin, ei kai siinä ole mitään järkeä?
Kyllä minä nytkin herään ja vietän laatuaikaa lapsieni kanssa. Matkustelemme aika paljon ja löytyy toinen kotikin Barcelonasta. Tyhjillään se on air bnb käytössä
Ok, elätkin lapsiperhearkea. Siinähän tulisi kaikkea ongelmaa hoitajien kanssa, huoh. Miten matkustelisit, vai tarkoitatko 0-sopimusta, että voit käydä työssä tarvittaessa? Siis silloin, kun sinua huvittaa. Olin vielä viime vuonna työssä huhtikuun loppuun, nyt en viitsi enää. Kesän vietän Suomessa, nyt vieläkin täällä. Poikkeuksellinen kesä.
Itse teen tällä hetkellä työtä jonka kuukausipalkka on noin 600 euroa. En tosin asu Suomessa ja elinkustannukset ovat täällä jonkin verran halvemmat. Käteen jää vuokran jälkeen noin 450 euroa.
Vierailija kirjoitti:
4-5e/h painan mieluusti 12-14h päivää. Pomo kiittää ja itse rakastan työnteko. Rakkaudesta lajiin, palkalla ei mitään merkitystä! Kiitos!
Huhh ullu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5k euroa käteen voisin tehdä 4pv viikkoa
Perin vanhemmilta 8 yksiötä ja niitä vuokraamalla elän ihan kivasti. Olin viimeksi töissä 2005
Miksi ihmeessä, mieti nyt vähän! Jotuisit heräämään aamulla töihin, ei kai siinä ole mitään järkeä?
Kyllä minä nytkin herään ja vietän laatuaikaa lapsieni kanssa. Matkustelemme aika paljon ja löytyy toinen kotikin Barcelonasta. Tyhjillään se on air bnb käytössä[/quote
Kysymys tähän väliin, mikä on päiväbudjettisi, kun saat rahat helpolla? Laitatko palamaan? :-)
Tuloloukkulaskurin mukaan saan 200 €/kk enemmän käteen kuin jos olisin työttömänä. Bruttopalkkani on 2650€/kk ja olen yh. Kun tämän tajusin, on työmotivaatio ollut nolla. Koulutuksellani on vaan pirun vaikea "päästä" työttömäksi. Työnteon pitäisi olla kannattavampaa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuloloukkulaskurin mukaan saan 200 €/kk enemmän käteen kuin jos olisin työttömänä. Bruttopalkkani on 2650€/kk ja olen yh. Kun tämän tajusin, on työmotivaatio ollut nolla. Koulutuksellani on vaan pirun vaikea "päästä" työttömäksi. Työnteon pitäisi olla kannattavampaa Suomessa.
Mikä tuloloukkulaskuri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miko Leino kirjoitti:
200e enemmän, kuin mitä Kelasta saisi kaikenkaikkineen.
Tavallaan uurastat sen eteen, että saat 200 €/kk?
Ei vaan hän uurastaa sen eteen että saa saman verran mitä Kelasta saisi kaikenkaikkiaan ja sen päälle 200€/kk.
Typerys
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, tukien saaminen pitäisi olla vastikkeellista Suomessa. Se on liian helppoa jättäytyä elätiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuloloukkulaskuri?
Kvg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miko Leino kirjoitti:
200e enemmän, kuin mitä Kelasta saisi kaikenkaikkineen.
Tavallaan uurastat sen eteen, että saat 200 €/kk?
Ei vaan hän uurastaa sen eteen että saa saman verran mitä Kelasta saisi kaikenkaikkiaan ja sen päälle 200€/kk.
Tavallaan hän uurastaa 200 euron eteen, sillä loput hän saisi uurastamattakin.
Miksi Suomessa on niin paljon tuolla tavalla ajattelevia ihmisiä?
Saisi olla enemmänkin näin ajattelevia, kyllä palkat on Suomessa niin surkeita.
Tuet on laskettu monen asiantuntijan toimesta niin, että niillä juuri ja juuri pärjää ja jos palkkaa saa pari sataa enemmän niin vika on huonoissa palkoissa. Ja tähän pitäisi saada muutos.
Mun on tosi vaikea ymmärtää, kun oma periaate on, että itse on itsensä elätettävä työllään ja tuet eivät ole elinkeino, vaan hätävara akuutteihin tilanteisiin.
Jos meistä jokainen palkansaaja laskisi itselleen päivärahojen ja nykyisen ansion välisen erotuksen palkkana tehdystä työstä, niin tuntipalkaksi jää aika pieni summa. Mun on hirveän vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka ajattele että ”ei kannata työhön lähteä, kun jää vain 200-300e enemmän kuin kelan/liiton päivärahat” ei sellaista työtä ole olemassa, jossa ei tuo erotus pieneksi tuntipalkaksi jää tehdystä työstä.
Tein pelialalla kokopäiväistä duunia niin matalalla palkalla, että jopa YTK:n täti huolestui puhelimessa asiasta ja alkoi laskeskella, täyttyykö työssäoloehtoni niin matalalla palkalla. Huvittavaa oli, että työpaikalla oli käytössä ICT-alan ylempien toimihenkilöiden TES. Siellä tietenkin joka kohdassa luki lisäyksenä "voidaan sopia paikallisesti". Minulla oli toimarin mukaan senioripalkka, juniorit saivat kuulemma vielä 25 % minua vähemmän.
Olin äärettömän vihainen koko työsuhteeni ajan, ja kotimatkalla tähtäilin autolla betoniporsaisiin ja ajelin tahallani punaisia päin.
Riippuu ehkä pikkasen duunista. Mukavaa duunia tekisi pienemmälläkin palkalla, mutta ihan paskaduunia ei välttämättä isommastakaan rahasta.
Samalla korvauksella, mitä tulisi työttömyystukia eli noin 4500 e. En kyllä pitkään olisi.
Itsekunnioitusta nostaa tuilla eläminen, tuntee itsensä kuninkaaksi, kun ei tee yhtään mitään. Suomi nousuun!