Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on minimipalkka, jolla suostuisit lähtemään aamuisin ulos ovesta?

Vierailija
13.09.2018 |

Mikä on pienin mahdollinen palkka, jolla suostuisit tekemään kokopäivätyötä?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse täällä on itsensä elätettävä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miko Leino kirjoitti:

200e enemmän, kuin mitä Kelasta saisi kaikenkaikkineen.

Tavallaan uurastat sen eteen, että saat 200 €/kk?

Ei vaan hän uurastaa sen eteen että saa saman verran mitä Kelasta saisi kaikenkaikkiaan ja sen päälle 200€/kk.

Tavallaan hän uurastaa 200 euron eteen, sillä loput hän saisi uurastamattakin.

Miksi Suomessa on niin paljon tuolla tavalla ajattelevia ihmisiä?

Saisi olla enemmänkin näin ajattelevia, kyllä palkat on Suomessa niin surkeita.

Tuet on laskettu monen asiantuntijan toimesta niin, että niillä juuri ja juuri pärjää ja jos palkkaa saa pari sataa enemmän niin vika on huonoissa palkoissa. Ja tähän pitäisi saada muutos.

Mun on tosi vaikea ymmärtää, kun oma periaate on, että itse on itsensä elätettävä työllään ja tuet eivät ole elinkeino, vaan hätävara akuutteihin tilanteisiin.

Jos meistä jokainen palkansaaja laskisi itselleen päivärahojen ja nykyisen ansion välisen erotuksen palkkana tehdystä työstä, niin tuntipalkaksi jää aika pieni summa. Mun on hirveän vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka ajattele että ”ei kannata työhön lähteä, kun jää vain 200-300e enemmän kuin kelan/liiton päivärahat” ei sellaista työtä ole olemassa, jossa ei tuo erotus pieneksi tuntipalkaksi jää tehdystä työstä.

Ota vielä huomioon asumistuki. Ja muut työssäkäyntiin liittyvät kulut, vaatteet, lounasruoat, matkakulut, lastenhoito... Onneksi meitä työssäkäyviä vielä kuitenkin on. Eläkeikään asti, ...kele.

Vierailija
62/74 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alimmillani tienaan n. 10€/h, ja kyllä minä mielelläni niitäkin töitä teen. Toisista työpaikoista tienaankin vähän enemmän tunnissa.

Ja kun tekee tarpeeksi montaa työtä ja pitkiä työviikkoja (80-110h/vko) niin tienaa jo ihan mukavasti.

Toki tämä on vain väliaikaista, kun saan kaiken hankittua niin vähennän työntekoa. Ja sen jälkeen 10€ tuntipalkka 40h/vko riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ole koskaan maksanut centtiäkään ovesta ulosmenemisestä.

Vierailija
64/74 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen riitti, että sain yli 2000e käteen. Nykyisin en enää lähtisi ilman 3000 käteen +autoetu.

Olen tottunut aivan liian hyvään.

Vierailija
65/74 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöllinen päivätyö, jos aina viikonloput ja pyhät/juhlapäivät olisi vapaita, niin vaikka 1400 netto. Jos vuorotyö ja työajat vaihtelevat niin ainakin 2000 pitäisi saada, sen verran ärsyttävää hommaa on.

Miksi ihmeessä pitäisi jokainen viikonloppu olla vapaana? Itse teen erittäin mielelläni silloin tällöin sovittuja viikonlopputöitä ja vastaavasti voin pitää arkivapaita, pidennettyjä viikonloppuja  ja esim. juhlapyhien pidennyksiä muulloin. Olisi todella ahdistavaa, jos joka ma-pe pitäisi olla töissä ja vuodessa olisi vain 6 vko lomaa..

Vierailija
66/74 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2800 € netto

T: pitkäaikais työtön. ” kun ei oo töitä”

Vierailija
67/74 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä teen unelmaduuniani (tosin osa-aikaista) opiskelijana 17e/h. Ei mikään paras palkka, vaikka opiskelijalle ihan hyvä, mutta olisin valmis tekemään tätä duunia jopa vähemmällä, sillä nautin työstä niin paljon.

Vierailija
68/74 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse täällä on itsensä elätettävä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miko Leino kirjoitti:

200e enemmän, kuin mitä Kelasta saisi kaikenkaikkineen.

Tavallaan uurastat sen eteen, että saat 200 €/kk?

Ei vaan hän uurastaa sen eteen että saa saman verran mitä Kelasta saisi kaikenkaikkiaan ja sen päälle 200€/kk.

Tavallaan hän uurastaa 200 euron eteen, sillä loput hän saisi uurastamattakin.

Miksi Suomessa on niin paljon tuolla tavalla ajattelevia ihmisiä?

Saisi olla enemmänkin näin ajattelevia, kyllä palkat on Suomessa niin surkeita.

Tuet on laskettu monen asiantuntijan toimesta niin, että niillä juuri ja juuri pärjää ja jos palkkaa saa pari sataa enemmän niin vika on huonoissa palkoissa. Ja tähän pitäisi saada muutos.

Mun on tosi vaikea ymmärtää, kun oma periaate on, että itse on itsensä elätettävä työllään ja tuet eivät ole elinkeino, vaan hätävara akuutteihin tilanteisiin.

Jos meistä jokainen palkansaaja laskisi itselleen päivärahojen ja nykyisen ansion välisen erotuksen palkkana tehdystä työstä, niin tuntipalkaksi jää aika pieni summa. Mun on hirveän vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka ajattele että ”ei kannata työhön lähteä, kun jää vain 200-300e enemmän kuin kelan/liiton päivärahat” ei sellaista työtä ole olemassa, jossa ei tuo erotus pieneksi tuntipalkaksi jää tehdystä työstä.

Mun on hirveän vaikea ymmärtää ettei kukaan näissä keskusteluissa kyseenalaista palkkatasoa! Jurnutetaan vuodesta toiseen, että tuet sitä ja tuet tätä. Tuet on laskettu ammattilaisten toimesta niin, että nippanappa riittävät elämiseen ja jos palkka ei ole kuin hitusen enemmän niin vika on palkoissa ei tuissa.

Hallituksen ja median aivopesu todella tekee tehtävänsä ja pitää palkansaajat ruodussa kurmuttamalla tukien varassa eläviä.

Vierailija
69/74 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mmh... ehkä 1800e käteen ja edut mieluiten vakinainen työpaikka.

Vierailija
70/74 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2800 € netto

T: pitkäaikais työtön. ” kun ei oo töitä”

Ei vaan lomalla oleva esimies

Vierailija
71/74 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800 e netto

Vierailija
72/74 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuloloukkulaskurin mukaan saan 200 €/kk enemmän käteen kuin jos olisin työttömänä. Bruttopalkkani on 2650€/kk ja olen yh. Kun tämän tajusin, on työmotivaatio ollut nolla. Koulutuksellani on vaan pirun vaikea "päästä" työttömäksi. Työnteon pitäisi olla kannattavampaa Suomessa.

Teet aivan oikein, kun olet töissä. Aivan turhaan verrataan pientä palkkaa sosiaalitukiin, joita leikataan ja voidaan ottaa osittain pois kokonaan. Palkka nousee pikku hiljaa, siitä kertyy eläkettä, palkallisia lomia, työterveyshuolto j.n.e. Käteen jää varmaan vähän yli 2000/kk. Se on paljon rahaa. Lisäksi rakennat yhteiskuntaa ja toteutat ihmisen Tärkeintä tehtävää, palvella muita.

Vierailija
73/74 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon kysymykseen voi vastata. Jos se työ on niin arvokas sinänsä, ja se antaa jotain tärkeää matkalla pitkän tähtäimen tavoitteeseeni - eli saan siitä oppia, kontakteja tms - niin sitä tekee millä tahansa palkalla, jolla elää.

Vierailija
74/74 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ehkä pikkasen duunista. Mukavaa duunia tekisi pienemmälläkin palkalla, mutta ihan paskaduunia ei välttämättä isommastakaan rahasta.

Mikä on paskaduunia. Kaikki työ on arvokasta ja ihmisen pitää ainakin yrittää itse elättää itsensä. Kannattaa tarkistaa asennetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä