Miksi Apulanta rahastaa tekemisillään - eikö punkkariuden perusajatus ole välttää kaikkea kaupallisuutta?
Selittäkää se nyt tyhmälle, joka ei taaskaan tajua tätä nykymenoa...
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ei ole punkkia nähneetkään, vielä vähemmän tehneet.
Et ehkä koskaan nähnyt Apulantaa ysärin alussa esiintymässä Kymenkartanon koulun liikuntasalissa. Silloin se oli niin underground punkia, että suurin osa ei jaksanut katsoa showta loppuun asti. Minä olin yksi heistä.
Ne ei vaan osanneet soittaa silloin. Se ei tee niistä punkkia
Vierailija kirjoitti:
Ne olivat silti paljon maanläheisempiä kuin nykysuomen lattea design-kupeistaan artekin pöydiltä lipittelevät lista-artistit. Meillä on joku porvariskene pesiytynyt. Kaikki samoja artisteja festareilla.
Aivan. Meillä ei ole yhtäkään katu-uskottavaa artistia paitsi ehkä Asa. Ja Juha Tapio on niin vilpitön, että on jo coolia ja katu-uskottavaa. Ällöttävää pikkuporvarillista kitinää joutunut kuuntelemaan näiltä Vesaloilta ja muilta, joiden tulot oli monta sataa tonnia, vaikka kitinästä päätellen niillä oli muka joku hätä. Ihme porvaripellejä.
Se ei oikein tosiaan sopinut punkkarien julkikuvaan se rahan tienaaminen. Parhaimmat sitä massia tietenkin tekivät, mutta se pidettiin porukoilta piilossa. Eikä ainakaan sillä elvistelty.
Punk toi aikanaan paljon hyvää. Ainakin itse toisinaan kuuntelen vieläkin noiden aikojen klassikoita. Räppärit kaiketi nykyisin tekevät yhteiskuntakriittisimpiä biisejä, mutta minuun ne eivät kolahda samalla tavalla kuin maamme ensimmäisten punkkarien luomukset. Oi niitä aikoja...
Mitä pahaa siinä muka on, jos ja kun Apulanta tienaa rahaa omista töistään hyffeä?
Ihan normiahan se on!
Ei kai kukaan paheksunut jotain Picassoakaan, kun kääri liiveihinsä rahaa tauluistaan?
No minkäs siinä teet kun levyt ei myy.
Totta kai punkissakin oli jo alun alkaen looginen ristiriita.
Tai eivät mitkään Sex Pistolsin jäsenet kylläkään kieltäytyneet vastaanottamasta isoja seteleitä missään vaiheessa...
Johnny Rottenkin muuttanut sittemmin USA:aan ja äänesti viime vaaleissa Trumpia...
Apis on kyllä kummallinen bändi, suosittu vaikka laulaja ei osaa edes laulaa, livenä aivan hirveetä kuunneltavaa.
Apulanta hyvä todiste siitä että huonollakin musiikilla voi päästä pinnalle jos on valmis kumartelemaan määrättyihin suuntiin.
Suomirockia 7-kielisillä kitaroilla.
Tämmöset heikolla soitto taidolla olevat räminämusiikkia soittelevat ovat aika naurettavia, ainakin Jazz muusikoiden mielestä.
Me oikeat soittajat soitetaan prima vistana kaikkia sovituksia että partituureja, monet meistä hallitsee myös useampaa intsrumenttiä täysin suvereenisti.
Tuukka Temonen, ex-jäsen toki, on kokoomuslainen. Tönin "laulu"ääni on niin vastenmielinen etten itse vanhenevana punkkarina kyennyt kuuntelemaan sitä edes omakustanneaikoina. Ihmettelen suuresti Minna Parikkaa, että on haksahtanut kimppaan niinkin vastenmielisen oloisen tyypin kuin Santapukin kanssa.
Yksi niistä bändeistä, joiden kohdalla poistun aina kauas syömään tai kakalle silloin harvoin, kun enää viitsin raahata vanhat luuni jollekin festarille.
Vierailija kirjoitti:
Tuukka Temonen, ex-jäsen toki, on kokoomuslainen. Tönin "laulu"ääni on niin vastenmielinen etten itse vanhenevana punkkarina kyennyt kuuntelemaan sitä edes omakustanneaikoina. Ihmettelen suuresti Minna Parikkaa, että on haksahtanut kimppaan niinkin vastenmielisen oloisen tyypin kuin Santapukin kanssa.
Yksi niistä bändeistä, joiden kohdalla poistun aina kauas syömään tai kakalle silloin harvoin, kun enää viitsin raahata vanhat luuni jollekin festarille.
Ei se mikään Minna Parikka ole vaan Kauppi
Vierailija kirjoitti:
Suomirockia 7-kielisillä kitaroilla.
Eipä ole Tonilla enää seiska kielistä käytössä
Ne olivat silti paljon maanläheisempiä kuin nykysuomen lattea design-kupeistaan artekin pöydiltä lipittelevät lista-artistit. Meillä on joku porvariskene pesiytynyt. Kaikki samoja artisteja festareilla.