Onko toi tunnuslukusovellus pakollinen?
Ottaa? vai tuleeko kotiin niitä paperi tunnuksia enää
Kommentit (19)
Ainakin Nordea lopettaa niiden paperitunnarien käytön tänä vuonna kokonaan. Suosittelen sitä sovellusta, tosi näppärä käyttää!
Luovu suosiolla raha-asioiden hoidosta. Hanki kunnalta tai vaikka joku sukulainen edunvalvojaksi. Nukutkin yösi paremmin.
En tiedä mistä sovelluksesta puhut, koska et ole tarkentanut. Nordealla sellainen on käytössä, mutta ei tietenkään ole pakollinen. Eihän kaikilla ole edes älypuhelimia, joilla sitä voisi käyttää. Vaihtoehtona on tunnuslukulaite, jonka voi tilata ilmaiseksi. Tulee postissa kotiin.
Paperisia tunnuslukulistoja ei pitänyt tulla enää kesäkuusta lähtien, mutta heinäkuun lopussa minulle tuli uusi lista.
Ei tunnuslukusovellusta tietenkään ole pakko käyttää. Sehän olisi mahdotonta vanhalla Nokia E51:llä. :)
Jos puhut Nordean tunnuslukusovelluksesta, se ei ole pakollinen. Paperisia tunnuksia ei enää tule kotiin, mutta niiden tilalle voit tilata tunnuslukulaitteen. Se on ilmainen ja ainakin omasta mielestäni ihan helppokäyttöinen. Pankki lähettää sen postitse tai voit halutessasi hakea sen konttorista, jolloin saat myös opastusta käyttöönotossa.
Valitettavasti EU:lla on tässäkin näppinsä pelissä! Se on kohta pakollista!
Vierailija kirjoitti:
Paperisia tunnuslukulistoja ei pitänyt tulla enää kesäkuusta lähtien, mutta heinäkuun lopussa minulle tuli uusi lista.
Ei tunnuslukusovellusta tietenkään ole pakko käyttää. Sehän olisi mahdotonta vanhalla Nokia E51:llä. :)
Mulle tuli eilen uusi lista. Se riittääkin loppuvuoden, tilaan joulukuussa tunnuslukulaitteen. Älypuhelin on, mutta sitähän pankissa ei tiedetä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli eilen uusi lista. Se riittääkin loppuvuoden, tilaan joulukuussa tunnuslukulaitteen. Älypuhelin on, mutta sitähän pankissa ei tiedetä ;)
Mulle tuli kans uus lista
Vierailija kirjoitti:
Tarkennetaan: Sovellus sinänsä ei ole pakollinen mutta sellainen tunnistautumistapa, jossa tunnusluvut ovat kopioitavissa, on kielletty. Siis tunnuslukulistat!
Nordea on kohta kaksi vuotta ilmoittanut, ettei tunnuslukulistoja enää lähetetä. Aina niitä silti vain tulee. Tilasin jo tunnuslukulaitteenkin, mutta eipä ole tarvinnut ottaa sitä käyttöön.
Ei ole pakollinen. Jos olisi vaihtaisin pankkia välittömästi. En aio hankkia älypuhelinta vain pankkiasioinnin takia. Paperiset tunnukset kyllä loppuvat ja tilalle tulee tunnuslukulaite niin kuin täällä jo kerrottiinkin.
Mäkin kapinoin vastaan ja koin sen hankalaksi, mutta nyt kun oivalsin mallin niin sehän on tosi kätevä. Se tunnuslukusovellus tosiaan "jämähtää" siihen että se on valmis. Eikä sillä itsessään mitään tehdäkään, se aktivoituu kun kirjautuu johonkin missä sitä tarvitaan.
Esim. kun kirjaudut verkkopankkiin, laitat sen sun käyttäjänumeron, Sen perään laittaisit tunnuslukulistalta seuraavan vapaan nelinumeroisen koodin. Vaan etpä laitakaan, vaan avaat sen tunnuslukusovelluksen puhelimella ja näppäilet oman valitsemasi nelinumeroisen koodin. Ja tietokone huomaa sen ja pääset sisälle verkkopankkiin. Eli oikeastaan sama kuin tunnuslukukortti, mutta aina sama koodi.
Mobiilipankki onkin sitten eri sovellus puhelimessa, ja sekin kysyy sitten tunnuslukusovelluksen kautta koodia. Helppo sekin.
Onhan sitä pankki printannut paperille itse kopiot. Ja lähettänyt postiin. Ja kuuukausihintaa,yritetään nyhtää keskinkertaisesta sovelluksesta.
Uusittu hinnoittelutapa on sekava eikä täsmennetty.
Vierailija kirjoitti:
Nämä uudet listat siis tulee kun lähestyt loppua, jos et ollut käyttänyt tänä vuonna yhtä ahkerasti niin tietenkin sait viimeisen myöhemmin kuin muut, minullaki on nyt viimeinen tunnuslukulista käytössä, käyttäisin mieluusti jatkossakin näitä, täytyy varmaan vaihtaa pankkia sellaseen mikä vielä käyttää näitä, ihan perseestä olla jonkun hikisen sovelluksen varassa, mitäs teet jos kännykkä hajoo tai varastetaa?
Mitkäs pankit muuten vielä tarjoo näitä tunnuksia?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Nordea lopettaa niiden paperitunnarien käytön tänä vuonna kokonaan. Suosittelen sitä sovellusta, tosi näppärä käyttää!
Suosittelen poistumista tuosta pas"kapankista. Palvelumaksut jotain aivan käsittämättömiä ja palvelut luokkaa täysin ala-arvoinen- ja luokaton.
Ei tääkään saanut Nordea sovellusta toimimaan. Tuossa ylhäällä on kommentti Nordean kalleudesta jonka kyllä allekirjoitan. Kerran laskin et 120 ekeä menee ihan turhaan. Jotkut on kehunut s-pankkia kun perusjutskat on ilmaisia ja toimii kuitenkin yhtä hyvin mitä muut pankit
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
itq vinq porq ja parq
Tosiaan latasin sen sovelluksen ja aktivoin ja kaikki ja meni hienosti mutta sitten se vaan jämähti kohtaan VOIT NYT ALKAA KÄYTTÄÄ SOVELLUSTA, eikä lukenut mitään JATKA, niinkuin ohjeistuksissa. Meni sitten hermot ja poistin koko sovelluksen