Rahan käyttö parisuhteessa, toisella puhdas historia ja toisella ei.
Naiseni historia rahankäytössä ei ole kovin ruusuinen. Hänellä on useampi tonni ulosotossa.
Rahan käyttötavat selvisivät vasta hänen muutettua minun luo. Karhukirjeitä alkoi tulla.
Hän ei ymmärrä minua, kun sanon, että laskut tulee maksaa ajallaan, jotta ulosottokin uskoo hänen maksukykyyn ja hän voisi joskus päästä velkasaneeraukseen.
En ole ikinä riidellyt rahasta, koska en ole ikinä elänyt yli varojeni ja käyttänyt rahaa niin, että velkaa pääsisi syntymään muualle kuin asuntovelkaan.
Nyt minulla on pattitilanne tämän naisen kanssa. Olen kuulemma huumorintajuton idiootti, koska en ymmärrä miksi laskuja ei makseta heti vaan vasta silloin kuin karhukirjeitä tulee ja jopa ulosotto uhkaa.
Nainen uhkaa heittää minut pois elämästään, koska ei halua kuulla mielipidettäni rahan käytöstä, eikä ole halukas juttelemaan asiasta.
Omasta mielestäni tästä asiasta tulisi keskustella.
Olenko mielestänne täysin tollo halutessani, että naiseni käsittelee rahaa niin, ettei kenenkään tarvitse siitä huomautella. Tuo tarkoittaa esim sitä ettei laskuista tule huomautuslaskuja ja lisämaksua sen takia. Ymmärrän, jos joku lasku unohtuisi maksaa, mutta hän sanoo, että se on hänen valinta olla maksamatta laskuja ajoissa.
Olenko minä pirttihirmu, jos en naura raha-aiheisille "vitseille", jossa pienyrittäjille ei makseta laskuja ajoissa ja jopa viivytetään niiden maksua niin kauan, että yrittäjä joutuu pyytämään henkilökohtaisesti maksamaan laskua.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Hyvässä parisuhteessa on pariskunnalla on samantapainen arvomaailma. Itselleni on ollut aina itsestään selvää että etsei miestä jolle perhe on tärkeä. Työt hoidetaan asiallisesti. Laskut maksetaan ajallaan ja lainaa ei oteta kuin korkeintaan asuntoa varten. Baarissa ei hypätä ryyppäämässä edes joka kuukausi. Tupakka, nuuska ja huumeet eivät kuulu lainkaan elämään.
Löysin tällaisen miehen. Hän kyllä harrastaa autourheilua joka ei nyt ollut suosikkejani tutustuttaessa, mutta vaikka olenkin jonkinlainen "viherpiipertäjä" tuohon sopeuduin ja nykyään tarvittaessa autan miestäni autourheiluun liittyvissä asioissa.
Eli koetan sanoa että apn kannattaa harkita nyt tarkkaan mitä tekee. Noin suuri ero perusarvoissa on kyllä hankala kestää. Tuo laskujen jättäminen maksamatta kertoo minusta myös siitä että nainen ei ole empaattinen tai arvosta muita ihmisiä. Hän ei välitä mitä ongelmia aiheuttaa muille kun jättää sopimukset täyttämättä omalta osaltaan.
Mietintäaikana suosittelisin käyttämään vähintään tuplaehkäisyä tai mielummin selibaattia ettei tilanne mutkistu...
Minulla on samanlainen arvo/ajatusmaailma mistä puhut. Lisäksi haluan kumppanin, jonka kanssa on hyvä henkinen yhteys. Ei niiden löytäminen samasta paketista ole helppoa, joten jostakin täytyy tinkiä.
Seurustelukumppanini ei ole oppinut rahankäyttöä kotonaan, kuten minä jo lapsesta lähtien. Hänellä on pelottavan iso summa ulosotossa. Mutta persoonaltaan hän on muuten todella herttainen ihminen. Raha-asiat ja niiden hoito vaikuttaa tällä hetkellä hyvinkin erikoiselta, vaikka on kyllä ryhdistäytynyt aikaisemmasta ja sanoo hoitavansa ne paremmin kuin moni. Silti toisessa lauseessa vitsailee maksamattomilla laskuilla ja lopulta minä olen se huumorintajuton idiootti. Mielestäni henkilö, jolla on ulosottovelkaa, ei ole sellainen, jonka kannattaisi vitsailla yhtään laskuista. Siinä on kiinni toisten tienestit, kun ei maksa. Se on väärin ja mielestäni jopa rikollista.
Seuraan tilannetta ja koitan keskustella. Jos ei yhteisymmärrystä löydy, jättäkööt hän minut.
Hyvässä parisuhteessa on pariskunnalla on samantapainen arvomaailma. Itselleni on ollut aina itsestään selvää että etsei miestä jolle perhe on tärkeä. Työt hoidetaan asiallisesti. Laskut maksetaan ajallaan ja lainaa ei oteta kuin korkeintaan asuntoa varten. Baarissa ei hypätä ryyppäämässä edes joka kuukausi. Tupakka, nuuska ja huumeet eivät kuulu lainkaan elämään.
Löysin tällaisen miehen. Hän kyllä harrastaa autourheilua joka ei nyt ollut suosikkejani tutustuttaessa, mutta vaikka olenkin jonkinlainen "viherpiipertäjä" tuohon sopeuduin ja nykyään tarvittaessa autan miestäni autourheiluun liittyvissä asioissa.
Eli koetan sanoa että apn kannattaa harkita nyt tarkkaan mitä tekee. Noin suuri ero perusarvoissa on kyllä hankala kestää. Tuo laskujen jättäminen maksamatta kertoo minusta myös siitä että nainen ei ole empaattinen tai arvosta muita ihmisiä. Hän ei välitä mitä ongelmia aiheuttaa muille kun jättää sopimukset täyttämättä omalta osaltaan.
Mietintäaikana suosittelisin käyttämään vähintään tuplaehkäisyä tai mielummin selibaattia ettei tilanne mutkistu...