Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan kellekään koskaan käynyt niin, että seurustelukaveri paljastuu joksikin semi-sukulaiseksi?

Vierailija
10.04.2023 |

Mitäköhän käy suhteelle...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa serkut mennä naimisiin. Joissain kulttuureissa se on yleistäkin.

Vierailija
2/16 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän aika monelle persulle ole käynyt noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vahingossa nussinut serkkunaista. Siellä huoneessa oli pimeää ja oli vähän otettu juomaa. Hyvä pano oli silti.

Vierailija
4/16 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempi työkaveri seurusteli serkkunsa kanssa. Onneksi äiti tunnisti miehen. 

Heillä on iso suku. 

Vierailija
5/16 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki viherhipit on lähisukulaisia keskenään.

Vierailija
6/16 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, onneksi. Minulla on iso suku ja jotkut serkkujen lapset joita en ole edes ikinä tavannut enkä tiedä etunimiäkään ovat ikäisiäni.

Vierailija
7/16 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytit kömpelöä, englantivaikutteista sanaa "semi-sukulainen", kun suomen kielessä on myös sellainen termi kuin "kaukainen sukulainen"?

Vierailija
8/16 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa serkusliitot ovat äärimmäisen harvinaisia. Muslimimaissa sukulaisten, useimmiten serkkujen, välisten liittojen yleisyys puolestaan on 50 - 90 %. 

Mutta kyllähän arabien serkkunainti on eksoottista ja jännää! Savolaisten ja kainuulaisten kohdalla se on vain ällöä.

9/16 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt miettinyt sitä, että varmaan jossain Pohjanmaalla , jossa on lestadiolaisia paljon, on riski sille, että ihastuu esim. Pikkuserkkuun, kun suvut ovat niin mielettömän isoja.

Vierailija
10/16 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa serkusliitot ovat äärimmäisen harvinaisia. Muslimimaissa sukulaisten, useimmiten serkkujen, välisten liittojen yleisyys puolestaan on 50 - 90 %. 

Mutta kyllähän arabien serkkunainti on eksoottista ja jännää! Savolaisten ja kainuulaisten kohdalla se on vain ällöä.

Kamala tilanne, huh.

Vierailija
11/16 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin poikaystävä on hänen pikkuserkku. Eivät hanki lapsia, ovat jo iäkkäitä siihen. Eivät alussa tienneet sitä ennen kuin toisen mummo oli todennut asian. 

12/16 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomessa serkusliitot ovat äärimmäisen harvinaisia. Muslimimaissa sukulaisten, useimmiten serkkujen, välisten liittojen yleisyys puolestaan on 50 - 90 %.ä.

Serkkuavioliitoista syntyneillä lapsilla todetaan huomattavasti useammin autismia kuin muilla.

Vierailija
13/16 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suomessa serkusliitot ovat äärimmäisen harvinaisia. Muslimimaissa sukulaisten, useimmiten serkkujen, välisten liittojen yleisyys puolestaan on 50 - 90 %.ä.

Serkkuavioliitoista syntyneillä lapsilla todetaan huomattavasti useammin autismia kuin muilla.

Juuh.

https://yle.fi/a/74-20011473

Vierailija
14/16 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Olen joskus miettinyt miettinyt sitä, että varmaan jossain Pohjanmaalla , jossa on lestadiolaisia paljon, on riski sille, että ihastuu esim. Pikkuserkkuun, kun suvut ovat niin mielettömän isoja.

Kannattaisi tarkistaa faktat ennen kuin laukoo tuollaisia "varmaan jossain Pohjanmaalla" -tason juttuja. Lestadiolaisia on paljon Oulun seudulla eli POHJOIS-Pohjanmaalla, lisäksi Koillismaalla ja Lapissa. 

Vierailija
15/16 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kaikkea voi kuvitella. Tosiasiassa Pohjanmaalla ollaan yleensä hyvin selvillä omista sukujuurista monta sukupolvea taaksepäin ja tiedetään omat sokeriserkutkin tai no, jos ei itse ole selvillä, niin vanhemmat, isovanhemmat tai vähintään joku täti on.

Vierailija
16/16 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Mutta kerran mulla kävi niin, että olin keltsun glory holessa ja toisella puolen seinää oli mun 58v setä.

M22