Onkohan kellekään koskaan käynyt niin, että seurustelukaveri paljastuu joksikin semi-sukulaiseksi?
Kommentit (16)
Eiköhän aika monelle persulle ole käynyt noin.
Olen vahingossa nussinut serkkunaista. Siellä huoneessa oli pimeää ja oli vähän otettu juomaa. Hyvä pano oli silti.
Aiempi työkaveri seurusteli serkkunsa kanssa. Onneksi äiti tunnisti miehen.
Heillä on iso suku.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki viherhipit on lähisukulaisia keskenään.
Ei ole, onneksi. Minulla on iso suku ja jotkut serkkujen lapset joita en ole edes ikinä tavannut enkä tiedä etunimiäkään ovat ikäisiäni.
Miksi käytit kömpelöä, englantivaikutteista sanaa "semi-sukulainen", kun suomen kielessä on myös sellainen termi kuin "kaukainen sukulainen"?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa serkusliitot ovat äärimmäisen harvinaisia. Muslimimaissa sukulaisten, useimmiten serkkujen, välisten liittojen yleisyys puolestaan on 50 - 90 %.
Mutta kyllähän arabien serkkunainti on eksoottista ja jännää! Savolaisten ja kainuulaisten kohdalla se on vain ällöä.
Olen joskus miettinyt miettinyt sitä, että varmaan jossain Pohjanmaalla , jossa on lestadiolaisia paljon, on riski sille, että ihastuu esim. Pikkuserkkuun, kun suvut ovat niin mielettömän isoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa serkusliitot ovat äärimmäisen harvinaisia. Muslimimaissa sukulaisten, useimmiten serkkujen, välisten liittojen yleisyys puolestaan on 50 - 90 %.
Mutta kyllähän arabien serkkunainti on eksoottista ja jännää! Savolaisten ja kainuulaisten kohdalla se on vain ällöä.
Kamala tilanne, huh.
Mun kaverin poikaystävä on hänen pikkuserkku. Eivät hanki lapsia, ovat jo iäkkäitä siihen. Eivät alussa tienneet sitä ennen kuin toisen mummo oli todennut asian.
Vierailija kirjoitti:
suomessa serkusliitot ovat äärimmäisen harvinaisia. Muslimimaissa sukulaisten, useimmiten serkkujen, välisten liittojen yleisyys puolestaan on 50 - 90 %.ä.
Serkkuavioliitoista syntyneillä lapsilla todetaan huomattavasti useammin autismia kuin muilla.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomessa serkusliitot ovat äärimmäisen harvinaisia. Muslimimaissa sukulaisten, useimmiten serkkujen, välisten liittojen yleisyys puolestaan on 50 - 90 %.ä.
Serkkuavioliitoista syntyneillä lapsilla todetaan huomattavasti useammin autismia kuin muilla.
Juuh.
Christiiina kirjoitti:
Olen joskus miettinyt miettinyt sitä, että varmaan jossain Pohjanmaalla , jossa on lestadiolaisia paljon, on riski sille, että ihastuu esim. Pikkuserkkuun, kun suvut ovat niin mielettömän isoja.
Kannattaisi tarkistaa faktat ennen kuin laukoo tuollaisia "varmaan jossain Pohjanmaalla" -tason juttuja. Lestadiolaisia on paljon Oulun seudulla eli POHJOIS-Pohjanmaalla, lisäksi Koillismaalla ja Lapissa.
Christiiina kirjoitti:
Kaikkea voi kuvitella. Tosiasiassa Pohjanmaalla ollaan yleensä hyvin selvillä omista sukujuurista monta sukupolvea taaksepäin ja tiedetään omat sokeriserkutkin tai no, jos ei itse ole selvillä, niin vanhemmat, isovanhemmat tai vähintään joku täti on.
Ei ole.
Mutta kerran mulla kävi niin, että olin keltsun glory holessa ja toisella puolen seinää oli mun 58v setä.
M22
Saa serkut mennä naimisiin. Joissain kulttuureissa se on yleistäkin.