Jos ovikelloai soisi juuri nyt tällä hetkellä ja asuntoosi pölähtäisi yllätysvieraita, olisiko sinulla nyt tarjota mitään kahvin kanssa? Tai mitä tarjottavaa sinulla olisi juuri nyt
Joko kahvin kanssa tai ilman?
Itselläni onneksi löytyy american cookies-keksejä kahvin kaveriksi. Ja voileipää jos suolaisempaa haluais. Onneksi tuli käytyä juuri äsken kaupassa.
Kommentit (447)
Kahvia ja teetä. Eilen leivottuja porkkanasämpylöitä. Pakkasesta sulattaisin omenapiirakkaa ja sen kanssa olisi vaniljajäätelöä.
Jos tulee yllättäen kylään ja odottaa saavansa jotain syötävää, niin hyviin tapoihin kuuluu tuoda mukanaan jotain tarjottavaa, eikä vain itselle, vaan koko isäntäväelle.
En kaipaa ketään vaivoikseni raskaahkon työviikon jälkeen.
En avaisi ovea jos ovikello soisi. Mä en ota vastaan yllärivieraita. Jos tapaamisesta ei ole sovittua viikkoja etukäteen niin meille on turha tulla :D
Jaa, no mulkkua nyt ainakin olis tarjota.
Musta kahvia olis. Kyllä ärsyttäisi, jos joku tunkisi ilmoittamatta.
Olisi aivan kaameaa, jos joku yrittäisi yllätysvierailulle nyt tai koskaan. Tällä hetkellä voisin tarjota kahvin kanssa Lidlin suklaabanaaneita. Kahviin ei kyllä riittäisi maitoa, sitä on niin vähän, että se on varattu perheelle.
Apua miten kaikki on niin yllätysvieraita vastaan. Tai itse nään yllätysvieraana senkin että pyydetään spontaanisti joku kylään, ilman että yhtään ehtii varautua. Meillä ainakin käy jatkuvasti tällaisia vieraita ja ovat kyllä sen verran fiksujakin että tuovat itse myös jotain. Minulla on aina pakkasessa jotain tarjottavaa. Nyt siellä on kinkkupiirakka, omenakorvapuusteja, valmiita pullapitkoja, leipää, omenapiirakkaa ja luumupiirakka. Tykkään leipoa ja on kiva kun pakkasesta voi ottaa aina peruspiirakan tarjottavaksi :)
Siis oikeesti, miten voi suurin osa täällä olla sitä mieltä et yllätysvirailut on epäkohteliasta?! Oon todella hämmentynyt tästä!
Mun mielestä on vaan kiva jos joku ilmaantuu kylään, vaikka sit ihan ex-tempore tulisi tohon oven taa. Ei stressaa siivoamattomuus eikä se et en ole leiponut mitään, miten olisinkaan osannut varautua jos kyse on _yllätys_vieraasta. Silti tälläkin hetkellä olisi tarjota kahvia, voileipää, hedelmiä, viikunoita, rahkaa, ehkä jopa jokunen keksi. Ja toki voitais yhdessä kokata vaikka ruokaa, jos yllärivieraalla ois isompi nälkä 😊
Eihän ne vieraat tarjottavien perässä tule, meillä ainakin kyläilyn pointti on se tapaaminen. Meillä käy usein yllätysvieraita. Enkä edes koe olevani erityisen sosiaalinen, ja tarvittaessa sanonkin et nyt en jaksa seurustella kun oon ihan poikki, ei kukaan ole loukkaantunut vaan kyläilyä on sit vaan siirretty tuonnemas. Mulle nää yllärivierailut ok sopinut, muuten stressaisin et ois pitäny siivoo vielä paremmin ja leipoo enemmän yms, yllätysvierailut on onneks stressittömämpiä 😁
Normaalisti ei varmaankaan olisi, mutta nyt juuri sattumalta omenapiirakka uunissa :D Vapaapäivä niin innostuin vähän leipomaan.
Ois luumuja, vedellä jatkettua valkkaria, riisipiirakka, ja kukkapenkistä perunaa. Voisin tarjota kissoille paistettua seitiä myös. Ja Ikaffea.
Kahvia, teetä, muutamaa erilaista keksiä, muutama suklaapatukka, mansikkapullapitkoa (pakkasesta), jogurttijäätelöä
Koiranruokaa ja jalapenoja purkista, myös vajaa tuubi sinappia. Vettä hanasta. Nam nam?
En kylläkään avaisi ovea.
En tarjoa koskaan kahvia. Teetä olisi ja sen kanssa siemennäkkäriä.
Sinappisilliä vuodelta 2016 ja köynnöskasvien lehtiä. Oikein muuta ei löydy tällä hetkellä.
Ei mitään. En kannata yllätysvierailuja.
Kesän alussa leivottua raparperipiirakkaa pakastimesta löytyisi. Ja tummaa suklaata.
Me tarjotaan vieraille yleensä ruokaa. Jos nyt joku erehtyisi kutsumatta tulemaan ja haluaisi lattensa kanssa jotain kahvipullaa, niin käytäisiin yhdessä kaupasta kipaisemassa. Asumme 24h-Alepan vieressä. Myös K-Market on vieressä ja auki klo 23 asti joka päivä, joten missään nimessä emme joutuisi pulaan.
Porkkanakakku