Idols 2018 -keskusteluketju
Kommentit (1928)
Patrikille ei sovi suomen kieli
Vierailija kirjoitti:
Jere oli näistä kolmesta paras laulaja.
Täysin omassa sarjassaan laulullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Patrikille ei sovi suomen kieli
Englanniksi laulaessaan nenä-ääni ei tule niin selkeästi esiin.
Jere oli illan ainoa, joka kuulosti paremmalta tuomareiden valitsemassa biisissä kuin itsevalitsemassaan.
Miksi tuomareiden pitää tässä vaiheessa nolata kilpailijoita epäistuvilla biiseillä?
Ei oikein loistanut Noora Chisun biisissä. Mutta U2:ssa taas loisti. Parempi vain antaa niiden itse valita biisinsä, paremmin ne ite tietää.
Vierailija kirjoitti:
Tuomarit olis voineet olla rehellisiä Patrickille ensimmäisestä esityksestä, jossa oli kaikki pielessä. Miten voi kehittyä, jos ei saa kritiikkiä täydellisestä epäonnistumisesta.
Eiköhän itsekin tajunnut mokanneensa jännityksen takia. Tuskin ihan hirveästi olisi auttanut, jos hänet olisi siinä yleisön edessä haukuttu maanrakoon. Koska eihän siinä mikään pikkukritiikki olisi auttanut, vaan koko esitys meni jännityksen takia pieleen.
Patrik on ihana nöyrä persoona ja artistina kiinnostava. Toisin kuin esimerkiksi Jere, joka omiin silmiini näyttää tylsältä mammanpojalta, joka kovasti yrittää olla ärhäkkä rokkikukko. Ei mee se rooli mulle läpi. Lisäksi Jeren pään keikuttelu on vaivaannuttavaa katsottavaa.
Patrik ja Santa on ehdottomasti karismaattisimmat! <3
Vierailija kirjoitti:
”Oon iso tyttö jo.” Niinpä.
V*ttuilivatko tuomarit valitessaan Nooralle tuon biisin? Ja päälle vielä stylisti valinnut asun joka saa näyttämään isommalta.
Jannika sanoi vieläkin näkevänsä Nooran voittajaehdokkaana. Minä en näe enää. Jos kerran hän täysin onnistuneen esityksen jälkeen hävisi Patrikille yleisöäänissä, ei Noora taida Patrikia voittaa enää myöhemminkään.
Jäi epäselväksi, putoaako näistä kolmesta taas yksi ja huomisista taas yksi. Olettaisin että kyllä, kun kerran tämäniltaisten äänestys alkoi jo.
Mutta jos tosiaan näistä kolmesta joku tippuu, ei kai se voi olla kukaan muu kuin Jere.
Lemon treen perusteella liputtaisin jo Patrikin voiton puolesta, mutta...
Se eka biisi. Kunpa voisin unohtaa sen. Siinä paljastui Patrikista sellainen honotusnenä-ääni joka ei ole hyvä. Eikö tuolla ole käytössä lauluopettajaa joka kuuntelisi harjoittelut ja ohjaisi parempaan suoritukseen? Tiedän kyllä, että aiempien kausien lauluopettaja Hanna-Riikka Siitonen ei ole enää keskuudessamme, mutta kai Suomessa muitakin lauluopettajia on?
Noora on niin hyvä, tykkään ihan sikana hänen äänestään ja laulutyylistään. Minusta se ei tule esiin niin hyvin suomenkielisissä biiseissä... Tuo chisun biisi ei oikein istunut hänelle. Toivon kuitenkin, että hän ei voita, sillä haluan että hän tekee omaa juttuaan eikä minkään idols tiimin sanelemaa. Muutenki nuo idols voittajat eivät oikein ole mielestäni vakuuttaneet vaan parhaiten on menestyneet ne muut :) mutta kiva tapa saada vähän omaa nimeä kuuluksi.
Vaikka Patrik on söpön vaatimaton ja ihan hyvä ääni, niin minua ärsyttää hänen suosio ja hype, ei todellakaan ole läheskään paras laulullisesti tai äänensä puolesta. No, ehkä hänelle olisi enemmän hyötyä idols voitosta, joten voisin jopa toivoa hänen voittoa.
Jerenkään hehkutusta en ymmärrä, en oikein välitä hänen kiekaisuista tai äänestäkään.
Huono valinta tuomareilta Nooralle tuo Chisun Kohtalon oma. Ensinnäkin, viimeksi Vilkkumaa halusi kuulla Nooralta vielä jotain, missä alkaisi pelottaa. Tässä olisi ollut hyvä tilaisuus valita Nooralle sellainen biisi. Vaikkapa perinteinen vaarabiisi Eye of the tiger olisi ehkä sopinut. Itse Chisultakin olisi ollut sopivampi vaikkapa Sabotage tai Sama nainen.
Toisekseen, ei ole kilttiä laittaa ylipainoinen tyttö laulamaan julkisesti ”oon iso tyttö joo”. Ehkä olivat vain ajattelemattomia eivätkä tahallaan ilkeitä, mutta miltähän Noorasta mahtoi tuntua? Toivottavasti ei aiheuttanut hänelle epävarmaa oloa esitykseen. Valitettavasti osa katsojista taisi saada jo naurut hänen kustannuksellaan...
Elastinen sanoi aiemmassa jaksossa Jerelle, että yleisö tykkää kansan miehistö joiden voi ajatella olevan yksi meistä. Minusta tuntuu, että ne ”yksi meistä” -sympatiaäänet menevätkin Patrikille. Luulen, että Suomessa useampi samaistuu seinissähiiviskelijään kuin rokkikukkoon. Itsekin seinissähiiviskelijänä jännään, miten meidän pikku Patrikin käy.
Huomisen jaksossa varmaan julistetaan, että eniten ääniä sai Leo ja vähiten ääniä Atte. Toiseksi vähiten sai varmaan Sara, joka taidoistaan huolimatta on varmaan vähemmän mieleenpainuva kuin Santa.
Minusta Patrick oli TOSI paljon parempi kun lauloi vain tuomareille, ei sovi tup esiintyminen ollenkaan eikä nauti siitä ollenkaan. Minusta ei ole kiva että joutuu pelkäämään koko esityksen ajan. Minusta ne tämänpäiväiset eivät olleet hyviä, se ensimmäinen oli oikeastaan aika kamala. Luulin että nyt mikki ei olekaan päällä. Silti häntä hehkutetaan että ihana pikku Patrick. Persoonana varmasti joo ihana ja kiva ääni, Mutta kotiin kasvamaan ja sitä itseluottamusta hakemaan.
Noora ja Sara on suosikkini, Jerestä en tykkää, Santa on ihan hyvä kyllä, mutta ei se viime esitys NIIN hyvä ollut mitä kaikki hehkuttaa. Leo vai mikä se räppäri onkaan, niin varmasti hyvä omassa genressään, itse vihaan räppiä tosi paljon. Varsinkin suomiräppiä. Hyi stana. Nooran räppiä viitsiikin kuunnella kun ei suomeksi juuri räppää.
Ensin suosikkini oli Sara, mutta hänellä oli tuossa välissä muutama huonompi esitys. Edelleen silti toinen suosikkini. Nooralla on vaan niin super kaunis ääni, ja tulkitsee kauniisti kappaleensa ja luo omaa niihin. Varmasti tulee menestymään.
Tämä siis minun mielipide!
Patrik se sitten sai mokapäivänäänkin ylivoimaisesti eniten ääniä. Mitä jos Pate voittaa koko skaban ja elämä mullistuu täysin? Kestääkö pää?
Vierailija kirjoitti:
Patrik se sitten sai mokapäivänäänkin ylivoimaisesti eniten ääniä. Mitä jos Pate voittaa koko skaban ja elämä mullistuu täysin? Kestääkö pää?
Tuskin mullistuu
Nooran stailaus ei mun mielestä ollut kovin pukeva. Asu sai näyttämään lihavammalta kuin edellinen asu. Miksi lippis?