Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö leikkaussalin henkilökunta mitään typerää kun potilas on nukutettuna?

Vierailija
12.09.2018 |

Esim. ottaa kuvia kun makaa suu auki lahnan näköisenä ja sitten naureskelee niille, tai tsekkaa munan koon ja vertailee niitä muihin potilaisiin ja pitävät kirjaa kenellä oli isomunaisin potilas? Vai ovatko aina vaan ihan asiallisesti vaikka potilas on tajuttomana?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. ottaa kuvia kun makaa suu auki lahnan näköisenä ja sitten naureskelee niille, tai tsekkaa munan koon ja vertailee niitä muihin potilaisiin ja pitävät kirjaa kenellä oli isomunaisin potilas? Vai ovatko aina vaan ihan asiallisesti vaikka potilas on tajuttomana?

Nukutetussa potilaassa ei ole mitään hauskaa. Eivät he makaa suu auki kuola valuen, vaan heillä on hengitysputki suussa yhdistettynä anestesiakoneeseen. 

Emme naureskele kenenkään munien koolle. Niitä on tullut nähtyä uran aikana niin paljon, että ei kiinnosta. 

Huumoria leikkaussalissa viljellään paljonkin, mutta ei potilaan kustannuksella. Lähinnä omista jutuista ja hassuista sattumuksista keskustellaan ja vitsaillaan. 

Vierailija
42/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain. Hoitovirheisiin kuolee enemmän ihmisiä kuin liikenteessä. Ja tämä on fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hetken leikkurissa töissä ja kyllä hoitajat kommentoivat potilaiden ulkonäköä. Muistan hyvin esim naisen jonka hyvinhoidettavia varpaita kehuttiin.

Vierailija
44/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin anestesiahoitajana purskahdan nauruun jo silloin kun potilas tulee salin ovista sisään! Nukutuksen aikana on suorastaan työtä ja tuskaa saada pidettyä potilas elossa kun en hirnumiseltani pysty keskittymään! Välillä hörnötämme niin kovasti potilaalle että pakko työntää katetrit saliväelle ettei lirahda housuun. Selfieitä otamme aina ja pidämme diaesityksiä hölmöimmän näköisistä potilaista. Kyyneleet silmissä sitten höhötämme koko leikkausosaston tiimi. Ei tarvite virkistyspäiviä pitää, tämä on resurssien säästöä.

Vierailija
45/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ruumiinavauksessa, nauraako henkilökunta jos avattava on kuollut joku typerä ilme naamallaan, esim. paskalla ollessaan? Tai jos peräsuolesta löytyy jokin kuoleman aiheuttanut esine, kuten ankka?

Sinulla nyt on aika vajavaiset käsitykset ihmisen fysiologiasta. Ankka peräsuolessa aiheuttaisi kuoleman? Oletan että kyse olisi kumiankasta. Ei sellaiseen kuole. Tosin, en kehoita kokeilemaan. En todellakaan.

Voi kuolla jos ankka aiheuttaa nekroosin.

Vierailija
46/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ruumiinavauksessa, nauraako henkilökunta jos avattava on kuollut joku typerä ilme naamallaan, esim. paskalla ollessaan? Tai jos peräsuolesta löytyy jokin kuoleman aiheuttanut esine, kuten ankka?

Sinulla nyt on aika vajavaiset käsitykset ihmisen fysiologiasta. Ankka peräsuolessa aiheuttaisi kuoleman? Oletan että kyse olisi kumiankasta. Ei sellaiseen kuole. Tosin, en kehoita kokeilemaan. En todellakaan.

Voi kuolla jos ankka aiheuttaa nekroosin.

Tai massiivisen verenvuodon! Jos on oikein terävänokkainen ankka!

Vierailija
47/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt että kun menin leikkaukseen klo 8 ja vasta illalla klo 22 olin pissalla että onko mut katetroitu jossain vaiheessa? (leikkaussalissa oli yksi vanha tuttu hoitajana...)

Vierailija
48/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettinyt että kun menin leikkaukseen klo 8 ja vasta illalla klo 22 olin pissalla että onko mut katetroitu jossain vaiheessa? (leikkaussalissa oli yksi vanha tuttu hoitajana...)

Todennäköisesti kun nestettä on kuitenkin suoneen mennyt.

Vierailija
49/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kyllähän nyt tiedän että työtä se vaan on, jos joku on rakkoni tyhjentänyt, mutta uskoisin että hoitajat itsekään eivät pidät muakvana asiana jos joutuvat tuollaiseen tilanteeseen jonkun tutun potilaaksi. Intiimipaikat on kuitenkin aina vähän arka asia.

Vierailija
50/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan opiskeluajoilta, kun opettajan PowerPoint-esityksessä luki: "Huomioi että potilas kuulee kaiken, mitä leikkaussalissa puhutaan" (siis kun leikkaus tehdään puudutuksessa).

Hetken aikaa mietin, että pitääkö siitä oikeasti huolehtia, että potilaskin kuulee kun kirurgi ja anehoitaja heittävät läppää säästä ja yks imitoi Putouksen uutta sketsihahmoa ja yks puhuu sohvapottujen viimeisimmästä jaksosta.

Sitten älysin, mitä tuolla tarkoitetaan.

Vierailija
51/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan saman lailla jutellaan kun hammaslääkäri ja hänen apulaisensa, asioista mitä mieleen juolahtaa.

Ei kannatais. Mua alkoi kerran naurattaa niin paljon hammashoitajan ässävika, etten meinannut saada pidettyä suuta auki.

Vierailija
52/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgihan tulee paikalle vasta kun potilas on peitelty. Eli näkee tasan sen hyvin pienen alueen, jota leikkaa. Eikä ne hoitajatkaan kyllä kiinnostu millään tavalla kuin ammatillisesti potilaasta. Maallikon on varmaan vaikea uskoa, että se alaston keho menettää kaiken ''seksikkyytensä'' tms vastaavan siinä tilanteensa, vaan siihen suhtaudutaan äärimmäisen ammattillisesti, mietitään että mihin kohtaan ihoa saadaan liina laitettua kiinni, miten liikutellaan raajat jne. 

Vierailija
53/63 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirurgihan tulee paikalle vasta kun potilas on peitelty. Eli näkee tasan sen hyvin pienen alueen, jota leikkaa. Eikä ne hoitajatkaan kyllä kiinnostu millään tavalla kuin ammatillisesti potilaasta. Maallikon on varmaan vaikea uskoa, että se alaston keho menettää kaiken ''seksikkyytensä'' tms vastaavan siinä tilanteensa, vaan siihen suhtaudutaan äärimmäisen ammattillisesti, mietitään että mihin kohtaan ihoa saadaan liina laitettua kiinni, miten liikutellaan raajat jne. 

Eikö "raajojen" liikuttaminen ole aika seksikästä?

Vierailija
54/63 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Am erikan Yh dysvallat onkin jo sego bäiden luvattu maa yksityisine praktiikkoineen.

Elämme lin tukodossa, jossa on turvallista. Onneksi.

Hakukoneet on täynnä mitä sai raampia juttuja ulkomailla tapahtuneista lää kärien tekemistä potilaan pa hoinpitelyistä. Jopa rai skauksia, sek suaalista häirintää, ylimääräisiä leikkauksia, koska kirurgi ajatteli tis sien, nenän, silmien tai minkä tahansa olevan parempi jonkin toisen näköisenä... Sa iras maailma.

Jos paha ei tapahtunut sinulle tai tutullesi, ei se tarkoita ettei se ole totta. Nämä tapaukset on usein niin kie roja, että niitä on vaikea uskoa todeksi. Onhan meillä omasta takaa ins uliinihoitaja jne.

Miksi tätä on miinustettu. Pitääkö linkata, että uskotte? 

Ei totuus muutu kauniimmaksi miinustamalla.

Taitaa psykoilla olla oma lemmä ojassa. Passiivisagressiivisena sitten miinustellaan. 

Vierailija
55/63 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kyllähän nyt tiedän että työtä se vaan on, jos joku on rakkoni tyhjentänyt, mutta uskoisin että hoitajat itsekään eivät pidät muakvana asiana jos joutuvat tuollaiseen tilanteeseen jonkun tutun potilaaksi. Intiimipaikat on kuitenkin aina vähän arka asia.

Kyllä se noinkin on. Kaveri on leikkaussalihoitaja ja kun joutui leikkaukseen maksoi mieluumin yksityisen sairaalan kun meni omien työkavereiden potilaaksi.

Vierailija
56/63 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsankarkailun yleisimmät syyt ovat ikääntyminen ja ylipaino. Toki raskaus ja synnytyskin mainitaan aiheuttajina, mutta silloinkin laihdutus/liikunta auttaa.

https://www.aava.fi/palvelu/naisen-virtsankarkailun-hoito

Vierailija
57/63 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtsankarkailun yleisimmät syyt ovat ikääntyminen ja ylipaino. Toki raskaus ja synnytyskin mainitaan aiheuttajina, mutta silloinkin laihdutus/liikunta auttaa.

https://www.aava.fi/palvelu/naisen-virtsankarkailun-hoito

Sori, väärä ketju!!

Vierailija
58/63 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Just kotiuduin, eilen oli operaatio jossa jalat kiinnitettiin pehmeisiin tukiin ja lettu levällään siinä nukahdin. Jos ne halusin nelikymppisen römpsästä huumoria repiä, niin siitä vaan.

Vierailija
59/63 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran ranskalaisen elokuvan, jossa lääkärisetä ja hoitajat harrastivat ryhmäseksiä kun potilas oli nukutettu. Oli ihan lähikuvia, että totta kyllä.

Vierailija
60/63 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se noinkin on. Kaveri on leikkaussalihoitaja ja kun joutui leikkaukseen maksoi mieluumin yksityisen sairaalan kun meni omien työkavereiden potilaaksi.

Hassua kun se yksityinen ei tee kaikkia leikkauksia. Silloin on vaan pakko mennä sinne julkiselle...