Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö leikkaussalin henkilökunta mitään typerää kun potilas on nukutettuna?

Vierailija
12.09.2018 |

Esim. ottaa kuvia kun makaa suu auki lahnan näköisenä ja sitten naureskelee niille, tai tsekkaa munan koon ja vertailee niitä muihin potilaisiin ja pitävät kirjaa kenellä oli isomunaisin potilas? Vai ovatko aina vaan ihan asiallisesti vaikka potilas on tajuttomana?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Am erikan Yh dysvallat onkin jo sego bäiden luvattu maa yksityisine praktiikkoineen.

Elämme lin tukodossa, jossa on turvallista. Onneksi.

Hakukoneet on täynnä mitä sai raampia juttuja ulkomailla tapahtuneista lää kärien tekemistä potilaan pa hoinpitelyistä. Jopa rai skauksia, sek suaalista häirintää, ylimääräisiä leikkauksia, koska kirurgi ajatteli tis sien, nenän, silmien tai minkä tahansa olevan parempi jonkin toisen näköisenä... Sa iras maailma.

Jos paha ei tapahtunut sinulle tai tutullesi, ei se tarkoita ettei se ole totta. Nämä tapaukset on usein niin kie roja, että niitä on vaikea uskoa todeksi. Onhan meillä omasta takaa ins uliinihoitaja jne.

Vierailija
22/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kiinnosta tuommoiset asiat. Mutta huumori saattaa olla aika huonoa ja puhutaan omista henkilökohtaisista/työpaikan asioista ihan eri tasolla kuin jos potilas on hereillä.

Kannattaisi tietää paremmin milloin potilas on hereillä. Itselleni jäi paha mieli kun ennen joulua kävin ja hoitajat vain valittivat siitä, että ovat töissä ja haluaisivat jo kotiin... Kuulin sen kyllä ja arvaa olisinko itse halunnut olla siellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leiikkaussaöissa on käsittääkseni ihaan tietynn väriseet seinäät ja sieellä höpötelllään rennoistaaa asioiista ihaan arkipäiväiseen sävyyyn.

Vierailija
24/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leiikkaussaöissa on käsittääkseni ihaan tietynn väriseet seinäät ja sieellä höpötelllään rennoistaaa asioiista ihaan arkipäiväiseen sävyyyn.

Elii tyyliiin siinää avattu kropppa eessä ja jooo mä tossa käviin karibiallla ai etttä oli ihanaaa.

Vierailija
25/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munaa vatkataan ihan hulluna.

Vierailija
26/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo munat tulee aikalailla tsekattua aina kun mahdollisuus. Kerran työkaveri otti kuvan kun pitelin  käsissä oikein vaikuttavia vehkeitä, mutta eipä niistäkään potilsta tunnistaisi, jos ei huomaa syntymämerkkiä peniksen juuressa.

-mieshoitaja

Vierailija
27/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saman lailla jutellaan kun hammaslääkäri ja hänen apulaisensa, asioista mitä mieleen juolahtaa.

Vierailija
28/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauuhoittavat väriit seinillä.

Vierailija
29/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauuhoittavat väriit seinillä.

Vooisi laitttaa vielää rauhoittavaaa jazzia soimaaan.

Vierailija
30/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.cbsnews.com/news/patient-sues-anesthesiologist-who-mocked-h…

Huh

Mulle kolonoskopia tehtiin ilman nukutuksia ja rauhoituksia niin ei "tarvinnut" kokea tuollaista.

Lääkäri sensijaan komensi kokoajan olemaan hiljaa kuin mies eikä äännähtämään kivusta. Se kolonoskopia kun sattui!

Vierailija
31/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kuskattiin leikkaussaliin ja olin saanut aikamoisen annoksen esilääkitystä. Hoitajat huomasivat tämän ja joku sanoikin, että sieltähän tullaan hyvässä kunnossa. Minua vaan nauratti. Mutta sainpas sanottua, että kyllä teilläkin on ammatti! Tarkoitus oli siis hyvä, koska minusta ei IKINÄ olisi tullut minkäänlaista hoitajaa. Harmitti jälkeenpäin, mutta kaipa he saavat kuulla kaikkea hassua.

Vierailija
32/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä kenenkään elimet kauheasti kiinnosta , paitsi ne leikattavat tietysti!

Huumori saattaa olla aika rankkaa, mut ei kehenkään fyysisesti kajota!

...paitsi pihdeillä, levittimillä, veitsellä ja sillä polttavalla instrumentilla, mikä lie nimeltään. Ja luusahalla jne.

Vierailija
33/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun potilas nukkuu ei potilas kiinnosta muutenkuin ammatillisesti. Leikkaus ja nukutuksen hoito. Kyllä on inhimillistä että iso penis kiinnittää huomion mutta ei niitä nyt kuvailla. Pahin mitä ehkä arvosteluksi voi laskea on jos potilaalla ruma tatuointi.

Vierailija
34/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kiinnosta tuommoiset asiat. Mutta huumori saattaa olla aika huonoa ja puhutaan omista henkilökohtaisista/työpaikan asioista ihan eri tasolla kuin jos potilas on hereillä.

Kannattaisi tietää paremmin milloin potilas on hereillä. Itselleni jäi paha mieli kun ennen joulua kävin ja hoitajat vain valittivat siitä, että ovat töissä ja haluaisivat jo kotiin... Kuulin sen kyllä ja arvaa olisinko itse halunnut olla siellä?

Tuo valitus ei kyllä liittynyt varsinaisesti sinuun. Eivät he olleet jouluna töissä sinun takiasi, vaan siksi että työvuorolistassa oli heidän nimensä.

Vierailija
35/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ja ainakin nukuttettuja naispuolisia leikkauspotilaita miespuoliset lääkärit yms. tietenkin naivat kun siihen on hyvä tilaisuus, siitä vain naisen jalat levälleen ja pippeliä pimppiin.

Vierailija
36/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kuskattiin leikkaussaliin ja olin saanut aikamoisen annoksen esilääkitystä. Hoitajat huomasivat tämän ja joku sanoikin, että sieltähän tullaan hyvässä kunnossa. Minua vaan nauratti. Mutta sainpas sanottua, että kyllä teilläkin on ammatti! Tarkoitus oli siis hyvä, koska minusta ei IKINÄ olisi tullut minkäänlaista hoitajaa. Harmitti jälkeenpäin, mutta kaipa he saavat kuulla kaikkea hassua.

Itselläni avosydänleikkaus ja aamuyöstä sain esilääkityksen mutta kokomatka osastolta leikkaussaliin olin tajuissani ja mietin " JOS JOSPA tämän voisi vielä perua! " . Salissa sitten kaksi instrumenttihoitajaa laitteli leikkausvälineitä ja lääkintävahtimestari tokaisi "  Joo ihan itse saa kiivetä pöydälle... " Muistan miten viileä se sali oli mutta leikkauspöytä ihanan lämmin. Kohta tuli anestesialääkäri ja siihen sammuin. 

Vierailija
37/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan nakuin piilotusta. Se mitä ei tiedä ei voi satuttaa.

Vierailija
38/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on TYÖTÄ. Työtä siinä mikä ihan tahansa muukin työ. Emme ajattele potilaita missään muussa kuin ammatillisessa mielessä. Näemme ja hoidamme niin monenlaisia potilaita, että tärkeintä on se, että autamme ja hoidamme heitä parhaan kykymme mukaan, ei siinä mietitä miltä kukin näyttää, sillä ei ole mitään merkitystä. Työmme on rankkaa ja välillä annamme huumorin kukkia ihan yleisissä asioissa, jotta jaksamme tätä. KOSKAAN emme  kuitenkaan pilaile potilaan kustannuksella, potilas on aina meille ykkönen olipa hän hereillä tai nukutuksessa. 

Perioperatiivinen hoitaja pian 30v.

Vierailija
39/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ruumiinavauksessa, nauraako henkilökunta jos avattava on kuollut joku typerä ilme naamallaan, esim. paskalla ollessaan? Tai jos peräsuolesta löytyy jokin kuoleman aiheuttanut esine, kuten ankka?

Sinulla nyt on aika vajavaiset käsitykset ihmisen fysiologiasta. Ankka peräsuolessa aiheuttaisi kuoleman? Oletan että kyse olisi kumiankasta. Ei sellaiseen kuole. Tosin, en kehoita kokeilemaan. En todellakaan.

Vierailija
40/63 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ruumiinavauksessa, nauraako henkilökunta jos avattava on kuollut joku typerä ilme naamallaan, esim. paskalla ollessaan? Tai jos peräsuolesta löytyy jokin kuoleman aiheuttanut esine, kuten ankka?

Sinulla nyt on aika vajavaiset käsitykset ihmisen fysiologiasta. Ankka peräsuolessa aiheuttaisi kuoleman? Oletan että kyse olisi kumiankasta. Ei sellaiseen kuole. Tosin, en kehoita kokeilemaan. En todellakaan.

Yhdyn edelliseen. Kirjoittajalla tuntuu olevan myös omituuinen käsitys henkilökunnan moraalista. Kuolema ei ole koskaan mikään hauska asia, olen nähnyt sitä liikaakin. Mikä ihmisiä oikein vaivaa, mitä tämä kertoo esim.kirjoittajan moraalista??