Hoikka viisikymppinen nainen, mitä syöt päivässä?
Minä olen pullukka ja lihon koko ajan, olen oikeasti paniikissa tämän kanssa. Kierteen katkaistakseni syön nyt kolme kertaa päivässä, jos syön useammin mietin vaan koko ajan ruokaa eikä se ole kivaa ja lihon tasaisen varmasti. Olen siis siirtynyt kolmeen kertaan, olo on kaikin puolin parempi ja olen tähän tosi tyytyväinen muuten, mutta mietin jatkanko vaan lihomista. Onko tämä ihan hirveän paljon mitä olen tänään syönyt? En aio syödä enää mitään muuta:
Aamulla kaksi ruisleipää, päällä juustoa, hapankaalta ja retiisiä. Noin puolitoista desiä chilipähkinöitä (tiedän että aika paljon kaloreita). Kahvi.
Lounaaksi lautasellinen tofua, jossa mukana vähän pestoa, makaroneja ja vihanneksia. Keskikokoinen raaka porkkana. Mandariini. Kahvia.
Päivälliseksi tein kahdesta tortillaletusta, . tomaateista, mustapavuista ja kahdesta juustonpalasta quesedillan. Kyytipojaksi pieni lasi omppumehua.
Nyt kun katson tuota näyttää kyllä aika paljolta. Menen kohta noin kolmen kilometrin reippaalle kävelylle (jalka kestää tuon verran) ja teen sen jälkeen vähän lihaskuntoliikkeitä. Onko niin että tää on yksinkertaisesti liikaa tässä iässä? Iltaisin mulla on yleensä pieni nälkä mutten välitä siitä. En silti laihdu grammaakaan.
Kommentit (67)
Lisään vielä 2-3 hedelmää päivässä.
T. 53kg
Syön nälän mukaan ja aika pitkälti ravintosuositusten mukaisesti. Kunnollinen aamiainen ja lounas, iltaa kohti sitten kevyemmin.
Sinun aamupäivän syömisesi ovat liian kevyitä. Lisää vaikka kananmuna (proteiinia) aamuun ja kaikille aterioille lisää kasviksia. Syö myös kaksi välipalaa päivässä, jos olet nälkäinen. Välipalaksi sopii vaikka banaani.
Annoskokojen pitäisi olla maltillisia, mutta kasviksia voi syödä niin paljon kun haluaa ruuan lisäkkeenä. Menee varmaan hetki aikaa ennen kun kehosi tottuu siihen, että syöt vähän, mutta usein.
Suurin osa ylipainoisista syö tosi suuria annoksia mitä olen merkille pannut. Syö laadullisesti hyvää ruokaa ja riittävän usein, aamupäiväpainotteisesti. Jos syöt herkkuja niin nauti niistä. Sitten jatkat taas seuraavana päivänä normaalisti syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön ihan mitä haluan. Olen painanut koko elämäni teini-iästä lähtien 55kg eikä se siitä mihinkään ole muuttunut.
Sama täällä, ikää melkein viisikymmentä ja syön mitä haluan. Hyötyliikuntaa harrastan joka päivä esim. portaat hissin sijasta ja pari kertaa viikossa vesijumppaa. 159cm. ja 50kg.
Niin, aina kun kommentoi paino/syöminen -jutuissa pitäisikin meidän kaikkien muistaa, että kehoja on erilaisia - on sellaisia ruikusuolistoja, joista kaikki menee nopeaan läpi ja sitten on niitä, joiden elimistö on koodattu varustautumaan seuraavaan nälänhätään.
Myös syön mitä haluan - minun serkkuni on tällainen joka syön aina mitä haluan ja se saattaa olla vaikkapa koko päivän aikana ainoastaan höyrytettyjä pitkiä papuja, puolikas kananmuna ja kotipihan omenoi
Niin, näihin lukeutuu myös henkilöt jotka "syövät mitä vaan" ja toden totta mitä vaan - kerran päivässä.
Salaattia,juon vettä ja paljon kahvia.
Mä syön kolme kertaa päivässä vatsan täyteen. Jos lihoo, tarkastelisin ruoan laatua.
Syön viisi kertaa päivässä. Kohtuulliset annokset ja melkein suositusten mukainen ruokavalio. Pari kiloa varmaan vielä lähtisi, jos en söisi jotain herkkua joka päivä, mutta elämästä pitää nauttiakin. N 53 ja 55 kg.
Syön aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Ruoka- ja janojuomana aina vesi. Herkut ei kuulu arkeen, eikä napostelu.
Aamupala on aina puuro raejuustolla. Iltapala on usein kaksi ruisleipää hulppeilla täytteillä. Toinen pääruoista on aina salaattipohja, jota täydennän pähkinöillä tai kalalla. Syön aika yksinkertaisesti ja aina kotiruokaa. Liikun 10000 askelta jokapäivä, lisäksi juoksu x2 ja uinti x2 viikko. Painan 53kg. Olen koko aikuisikäni painanut suurinpiirtein saman verran.