Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoikka viisikymppinen nainen, mitä syöt päivässä?

Vierailija
12.09.2018 |

Minä olen pullukka ja lihon koko ajan, olen oikeasti paniikissa tämän kanssa. Kierteen katkaistakseni syön nyt kolme kertaa päivässä, jos syön useammin mietin vaan koko ajan ruokaa eikä se ole kivaa ja lihon tasaisen varmasti. Olen siis siirtynyt kolmeen kertaan, olo on kaikin puolin parempi ja olen tähän tosi tyytyväinen muuten, mutta mietin jatkanko vaan lihomista. Onko tämä ihan hirveän paljon mitä olen tänään syönyt? En aio syödä enää mitään muuta:

Aamulla kaksi ruisleipää, päällä juustoa, hapankaalta ja retiisiä. Noin puolitoista desiä chilipähkinöitä (tiedän että aika paljon kaloreita). Kahvi.

Lounaaksi lautasellinen tofua, jossa mukana vähän pestoa, makaroneja ja vihanneksia. Keskikokoinen raaka porkkana. Mandariini. Kahvia.

Päivälliseksi tein kahdesta tortillaletusta, . tomaateista, mustapavuista ja kahdesta juustonpalasta quesedillan. Kyytipojaksi pieni lasi omppumehua.

Nyt kun katson tuota näyttää kyllä aika paljolta. Menen kohta noin kolmen kilometrin reippaalle kävelylle (jalka kestää tuon verran) ja teen sen jälkeen vähän lihaskuntoliikkeitä. Onko niin että tää on yksinkertaisesti liikaa tässä iässä? Iltaisin mulla on yleensä pieni nälkä mutten välitä siitä. En silti laihdu grammaakaan.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50-v. täällä. Olen samoilla linjoilla edellisten kanssa, pähkinöitä liikaa ja myös aterioita liikaa.

Itse olin normaalipainon ylärajoilla, kun aloin merkitä ruokiani Finelin ruokapäiväkirjaan. Olin luullut syöväni melko vähäkalorisesti, mutta kalorit menivätkin yleensä yli 2000:n, mikä on liikaa.

Aloitin lisäksi 16:8 -paaston, syön aamupainotteisesti, eli aamupalan (n. 500 kaloria), välipalan (n. 200 kaloria) ja lounaan kahden-kolmen maissa (n. 800 kaloria). Lounas on iso, sillä valitettavasti rakastan makeita herkkuja, ja yleensä syön jälkiruokaa, esim. pullaa tai juustokakkua palan. Tuon lounaan jälkeen en sitten syökään mitään ennen seuraavaa aamua. Tällä menetelmällä olenkin jo laihtunut normaalipainon sisällä 7 kiloa, tällä hetkellä mitat 169/65. Koska lounas on niin iso, minulla ei ehdi tullan illan aikana hurjaa nälkää. Suosittelen tuota 16:8 -paastoa! Syömisikkunani on 7.30 - 15.30.

Ai niin, pyrin myös tekemään tunnin kävelylenkin joka päivä. Yleensä ehdinkin joka päivä sen tehdä, joskus harvoin jää väliin. - Mutta ei viisikymppinen tosiaan saa syödä paljoa, kalorini ovat yleensä 1500 - 1800 per päivä.

Joo, minä olen myös aloittanut pätkäpaaston, siitä tuo kolme kertaa syöminen. Olen erittäin, ERITTÄIN tyytyväinen pätkäpaastoon muuten. Mutta jostain syystä olen esim tänään aivan jäätävän turvoksissa ja tuntuu että olen vaan entistä lihavampi. Päivällisestä sen verran että unohdin kirjoittaa että en syönyt koko quesedillaa vaan kaksi kolmasosaa siitä.  Eli puolitoista tortillalettua, kourallinen mustapapuja, kourallinen tomaattia ja alle 2 siivua juustoa. Ja chilipähkinöitä en tosiaankaan syö joka päivä vaan olivat lapsilta jääneet enkä malttanut olla syömättä. Nyt pätkäpaastoillessa mulla on ollut iltaisin ihan selkeästi nälkä. Voi olla ettei nyt tule johtuen chilipähkinöistä. Samoin aamulla on ollut se pari tuntia nälkä ennen kuin saa syödä. En kuitenkaan ole laihtunut yhtään nälästä huolimatta.  Jatkaisin erittäin mielelläni pätkäpaastoa, mutta jos lihon siitä huolimatta että on selvästi pitkiä aikoja vuorokaudesta nälän puolella, niin on tämä nyt oikeasti niin syvältä. Miten te muut kestätte kovaa nälkää koko päivän? Ap

Pätkäpaastoilu onnistuu parhaiten karppaamalla, jolloin siihen eivät kuulu leivät, tortillat, makaronit, hedelmät, makeat mehut jne. Jätä ne pois ja korvaa rasvalla, niin ei tule nälkä. Minä juon aamiaisella ison kupin rasvakahvia ja lounaalla ison kupin kermakahvia, enkä kärsi nälästä. Olen 57-vuotias ja 68/168.

Vierailija
22/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52v. Pituus 154, paino 55kg. Syön suurinpiirtein näin:

aamulla kasvismunakas ja rasvakahvi

päivällä kasviksia ja lihaa/kalaa/kanaa eri tavoin kastikkeilla tai ilman

illalla hyvin rasvapitoinen ateria, jossa kasviksilla suurin osuus, mutta sisältää myös lihaa jonkun verran.

Jälkiruokina usein kermavaahtoa ja marjoja tai sitten kaakaota ja kermavaahtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v, 175kg /64 kg

Aamulla iso lasi smoothieta, jossa kauramaitoa, chia-siemeniä, persikkaa, banaania ja mustikkaa. Pieni pala itseleivottua omenapiirakkaa. Mustaa kahvia

Lounaaksi iso kana-spaghettiannos, paahdettua lehtikaalia ja munakoisoa.

Välipalaksi croissant ja capuccino

Illalla lämmintä bataattimuhennosta, 2 pientä kalapihviä, uunissa paahdettua tomaattia ja hummusta. Pieni alkoholiton olut.

Välipalan ja illallisen välissä 60 min aikuisbalettitunti.

Vähän turhan suuriruokainen päivä. Toisaalta olen aina syönyt paljon kunnon ruokaa, ja porukka on aina kiinnittänyt siihen huomiota.

Vierailija
24/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä huvittaa, en suunnittele enkä laske syömisiä, syön aika paljon ja usein. En kylläkään syö punaista lihaa ollenkaan ja tuskin koskaan roskaruokaa. Kahvileivät eivät ole minun juttu, suklaa on. Kasviksia ja hedelmiä menee paljon.

Vierailija
25/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 53 170/61kg: aamiainen kaksi mukia kahvia ja tuorepuuroa lautasellinen, lounaaksi keitto, salaatti tai/tai pari voileipää ja vihreää teetä, päivälliseksi kunnon ruoka esim pastaa, jauhelihakastiketta parmesaanilla, iltapalaksi pari desia maustamatonta jogurttia tai joku hedelmä. Juon vihreää teetä ja vettä paljon työpäivän aikana ja vapaallakin vettä. Kerran viikossa on karkkipäivä.

Vierailija
26/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50v, 175kg /64 kg

Aamulla iso lasi smoothieta, jossa kauramaitoa, chia-siemeniä, persikkaa, banaania ja mustikkaa. Pieni pala itseleivottua omenapiirakkaa. Mustaa kahvia

Lounaaksi iso kana-spaghettiannos, paahdettua lehtikaalia ja munakoisoa.

Välipalaksi croissant ja capuccino

Illalla lämmintä bataattimuhennosta, 2 pientä kalapihviä, uunissa paahdettua tomaattia ja hummusta. Pieni alkoholiton olut.

Välipalan ja illallisen välissä 60 min aikuisbalettitunti.

Vähän turhan suuriruokainen päivä. Toisaalta olen aina syönyt paljon kunnon ruokaa, ja porukka on aina kiinnittänyt siihen huomiota.

Haluaisin tietää miksi sain alapeukun.

Vierailija
27/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49-vuotias ja 62kg/174 cm.

Esimerkiksi tänään söin näin:

- klo 7 lasillinen piimää

-klo 9 jugurttia, ruisleseitä ja marjoja

-klo 12 eilistä kasviswokkia

-klo 15 kolme omenaa

-klo 17 pähkinä-goji -marjasekoitusta muutama hyppysellinen bussissa

-klo 19 kolme riisikakkua juustolla ja paprikalla päälystettynä, iso muki teetä

...

Ehkä klo 22 kolme riisikakkua, homejuustoa, paprikaa ja vettä.

...

Juon vettä päivän aikana n. 3 litraa.

...

Sehän on jokaiselle yksilöllinen juttu, miten paljon tarvitse eri ruokaympyrän aineita.

Täyttä ketoosia en suosittele kenellekään.

Vierailija
28/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko myös kertoa montako antibioottikuuria olette syöneet elämänne aikana? Ei tarkalleen mutta vaikka tasakymmeninä.

Vierailija
29/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen 53 170/61kg: aamiainen kaksi mukia kahvia ja tuorepuuroa lautasellinen, lounaaksi keitto, salaatti tai/tai pari voileipää ja vihreää teetä, päivälliseksi kunnon ruoka esim pastaa, jauhelihakastiketta parmesaanilla, iltapalaksi pari desia maustamatonta jogurttia tai joku hedelmä. Juon vihreää teetä ja vettä paljon työpäivän aikana ja vapaallakin vettä. Kerran viikossa on karkkipäivä.

Aikuisella ihmisellä "karkkipäivä" :D:D:D:D:D:D

Vierailija
30/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen kahvia ja tupakkaa. Pari leipäpalasta pvä plus joku hedelmä pvä plus yksi lämmin ruoka pvä.

Vierailija
31/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48-vuotias ja 178cm pitkä ja painan 84kg. Olen kuulemma hoikan näköinen, vaikka painoa onkin. Se on kai jakautunut hyvin. Aamulla syön aina kaurapuuroa ja jotain hedelmää tms. Lounaalla kasviksia ja kanaa tai kalaa. Kotona töiden jälkeen leipää, juustoa, salaattia, marjoja ym. terveellistä. Viikonloppuna juon viiniä tai siideriä ja herkuttelen juustoilla, karkeilla ja sipseilläkin.

Vierailija
32/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla 2 Tuc- keksiä ja kahvia. Lounas kasvissosekeitto.

Iltapäivällä kahvi. Illalla nuudeleita ja kotimaisia omenoita.

Ikä 68,pituus 163 ja paino 52 kg.

Kävelen puoli tuntia päivässä.

Vierailija
33/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välipala: satsuma

En ole ap, mutta kiinnostaisi kuulla, mikä on tällaisten välipalojen tarkoitus. Yksi satsuma on suunnilleen kuin lasi vettä. 

Vierailija
34/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välipala: satsuma

En ole ap, mutta kiinnostaisi kuulla, mikä on tällaisten välipalojen tarkoitus. Yksi satsuma on suunnilleen kuin lasi vettä. 

Ei ihan sama. Sokerinen hedelmä nostaa verensokeria, vesi ei sitä tee.

Välipalat on aivan turhia.

Vierailija
35/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50-v. täällä. Olen samoilla linjoilla edellisten kanssa, pähkinöitä liikaa ja myös aterioita liikaa.

Itse olin normaalipainon ylärajoilla, kun aloin merkitä ruokiani Finelin ruokapäiväkirjaan. Olin luullut syöväni melko vähäkalorisesti, mutta kalorit menivätkin yleensä yli 2000:n, mikä on liikaa.

Aloitin lisäksi 16:8 -paaston, syön aamupainotteisesti, eli aamupalan (n. 500 kaloria), välipalan (n. 200 kaloria) ja lounaan kahden-kolmen maissa (n. 800 kaloria). Lounas on iso, sillä valitettavasti rakastan makeita herkkuja, ja yleensä syön jälkiruokaa, esim. pullaa tai juustokakkua palan. Tuon lounaan jälkeen en sitten syökään mitään ennen seuraavaa aamua. Tällä menetelmällä olenkin jo laihtunut normaalipainon sisällä 7 kiloa, tällä hetkellä mitat 169/65. Koska lounas on niin iso, minulla ei ehdi tullan illan aikana hurjaa nälkää. Suosittelen tuota 16:8 -paastoa! Syömisikkunani on 7.30 - 15.30.

Ai niin, pyrin myös tekemään tunnin kävelylenkin joka päivä. Yleensä ehdinkin joka päivä sen tehdä, joskus harvoin jää väliin. - Mutta ei viisikymppinen tosiaan saa syödä paljoa, kalorini ovat yleensä 1500 - 1800 per päivä.

Joo, minä olen myös aloittanut pätkäpaaston, siitä tuo kolme kertaa syöminen. Olen erittäin, ERITTÄIN tyytyväinen pätkäpaastoon muuten. Mutta jostain syystä olen esim tänään aivan jäätävän turvoksissa ja tuntuu että olen vaan entistä lihavampi. Päivällisestä sen verran että unohdin kirjoittaa että en syönyt koko quesedillaa vaan kaksi kolmasosaa siitä.  Eli puolitoista tortillalettua, kourallinen mustapapuja, kourallinen tomaattia ja alle 2 siivua juustoa. Ja chilipähkinöitä en tosiaankaan syö joka päivä vaan olivat lapsilta jääneet enkä malttanut olla syömättä. Nyt pätkäpaastoillessa mulla on ollut iltaisin ihan selkeästi nälkä. Voi olla ettei nyt tule johtuen chilipähkinöistä. Samoin aamulla on ollut se pari tuntia nälkä ennen kuin saa syödä. En kuitenkaan ole laihtunut yhtään nälästä huolimatta.  Jatkaisin erittäin mielelläni pätkäpaastoa, mutta jos lihon siitä huolimatta että on selvästi pitkiä aikoja vuorokaudesta nälän puolella, niin on tämä nyt oikeasti niin syvältä. Miten te muut kestätte kovaa nälkää koko päivän? Ap

Niin ja siis olen nyt pari viikkoa pätkäpaastoillut suurimman osan ajasta ja rytmi menee niin että aamulla ennen seiskaa herätessä on nälkä, sinnittelen sinne ysiin, sitten syön aamupalan. Päivällä jotain pienempää lounaaksi ja normaalisti päivällinen. Illalla alkaa tulla yleensä kasin maissa nälkä, mutta sen kestäisi ilolla jos se tarkoittaisi sitä että paino ei ainakaan enää nouse, tai jos jopa voisi vähän laihtua. Nälkä on kuitenkin pätkäpaastolla paljon helpompi kestää kuin ennen, koska ennen nälkä oli mallia "craving". Nyt se on sellainen asia ettei oikeastaan ole ruokahalua, mutta keho haluaisi ruokaa, mikä on tosi paljon helpompi kestää kuin sellainen raastava halu SYÖDÄ. Ap

Mulla munakas aamulla pitää hyvin nälkää, leipä taas on pahin ruokahalun herättäjä.

Vierailija
36/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siis olen nyt pari viikkoa pätkäpaastoillut suurimman osan ajasta ja rytmi menee niin että aamulla ennen seiskaa herätessä on nälkä, sinnittelen sinne ysiin, sitten syön aamupalan. Päivällä jotain pienempää lounaaksi ja normaalisti päivällinen. Illalla alkaa tulla yleensä kasin maissa nälkä, mutta sen kestäisi ilolla jos se tarkoittaisi sitä että paino ei ainakaan enää nouse, tai jos jopa voisi vähän laihtua. Nälkä on kuitenkin pätkäpaastolla paljon helpompi kestää kuin ennen, koska ennen nälkä oli mallia "craving". Nyt se on sellainen asia ettei oikeastaan ole ruokahalua, mutta keho haluaisi ruokaa, mikä on tosi paljon helpompi kestää kuin sellainen raastava halu SYÖDÄ. Ap

Sori mutta täällä vastarannan kiiski. Ei ihmisen kuulu ’nähdä nälkää’ päivittäin - toki nälkä on terve tunne, mutta miksi kituuttaa johonkin tiettyyn kellonaikaan asti?

Itselläni tuli kesällä muutamia ’herkuttelukiloja’ (vai lieneekö syynä hidastunut aineenvaihdunta ?) - nyt kevennän, mutta syön. Tässä tämän päivän esim:

-aamukahvi, ehkä 1,5dl juustoportin mansikkajugurttia ja siihen reilu lusikallinen rouhittua pellavansiemeniä

- välipala maitokahvia, omena

- lounas: risottoa

- maitokahvi

- lehtikaalipaistosta ja paistettua kamafilettä, pala ruisleipää + siivu Polaria

- iltapalaksi tuossa n22 annos suklaanutrilettia (tarvitsen iltapalan, muuten nälkä vie kunnon yöunet ja huono uni taas lihottaa)

Liikun työssäni ja iltaisinkin, tämän kaltaisella ruokavaliolla mulla nyt tippunut vajaassa kuukaudessa 2kg joten ihan riittävä vauhti mulle

Ja sekin vielä, että minusta tulee sekä. Nälkäisenä että väsyneenä sietämätön, joten näin on mulle hyvä. Jokaisen tarvinnee etsiä se itselle sopiva tyyli :)

Vierailija
37/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä haluan, mutta aika pieniä määriä. Usein myös unohdan syödä, kun olen tekemässä jotain, tai on kiire. Joskus laskin kaloreita, niitä tuli melkein joka päivä liian vähän. Jos yritin syödä ”tarpeeksi”, tuli epämukava olo.

Tänään söin aamulla kaurapuuroa omenasoseen kanssa ja kupin kahvia.

Lounaaksi oli höyrytettyjä porkkanoita ja kukkakaalia, tomaattia, raejuustoa, kananmuna ja kalapullia, juomaksi vettä. Yksi pala suklaata jälkkäriksi.

Välipalaksi banaani.

Päivälliseksi pinaattilettuja, juomaksi maitoa.

Iltapalaksi kaksi ruisleipää päällä salaattia, juustoa, kurkkua ja lisäksi kourallinen pikkutomaatteja. Kupillinen kaakaota.

170 cm/60 kg

Vierailija
38/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on ennemmin kiinni siitä, mitä ei syö?

Olen 53-v, tänään olen syönyt

-aamupala iso muki kahvia, sämpylä pelkällä ingmariinilla

- lounas intilalaista kasvispataa (bataattia, kukkakaalia, papuja) ja yksi broilerin fileleike. Yksi sämpylä.

- välipala banaani ja mandariini

- päivällistä syön todella harvoin

- iltapala pala frutti di mare -pizzaa ja lasi valkkaria

En syö: juustoja (paitsi esim pizzan päällä), sipsejä, popcornia, pähkinöitä, karkkia, suklaata pari palaa viikossa, jäätelöä ehkä pari litraa vuodessa, en ylipäänsä syö jälkiruokia ja ns herkkuja. En juo olutta. Siideriä ehkä pullollisen viikossa, viiniä lasillisen silloin tällöin.

Ruoka ei ole minulle kauhean tärkeää, en osaa kokata kovinkaan hyvin enkä leivo koskaan.

Kaksi koiraa lenkitettävänä, sekä ryhmäliikuntatunneilla käyn noin 4xviikossa.

165 cm ja 54 kg.

Vierailija
39/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla 2 Tuc- keksiä ja kahvia. Lounas kasvissosekeitto.

Iltapäivällä kahvi. Illalla nuudeleita ja kotimaisia omenoita.

Ikä 68,pituus 163 ja paino 52 kg.

Kävelen puoli tuntia päivässä.

Olet kyllä hentoinen, mutta miten nuo tarvitsemasi vitamiinit ja kivennäisaineet?

Vierailija
40/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 62, pituus 171, paino 67. Aamulla omena, pari porkkanaa, 1 rkl avocadoöljyä, 1 raaka kananmunakeltuainen, kuppi kahvia. Lounaalla kasviksia, juureksia (ei perunaa) tai juuressosekeittoa ja kookosöljyä. Päivälliseksi turkkilaista jugurttia, hedelmiä, marjoja. Ja paljon vettä pitkin päivää. Kymmeneen vuoteen en ole syönyt mitään viljoja. Sairastuin fibromyalgiaan ja joku kehoitti jättämään viljat pois ja uskomatonta oli, että oireet todella hävisivät viljojen poisjättämisen myötä.  Viljojen, perunan ja pastan poisjättämisen jälkeen ei ole ollut painohuolia ja vireystila aamusta iltaan ihan huikea. Raakoja kananmunankeltuaisia olen syönyt noin kymmenen vuotta päivittäin eikä koskaan ole mitään vatsataudin oireita ilmennyt. Kananmunankeltuainen on huima vitamiinipommi ja vitamiinit sellaisessa muodossa, että keho pystyy hyödyntämään vitamiinit tosi tehokkaasti. Ihoni voi nykyään uskomattoman hyvin ja uskon sen johtuvan juurikin tuosta kananmunankeltuaisesta. Myös kolesteroliarvot erinomaiset jokapäiväisistä kananmunista huolimatta. Yksinkertainen vinkki siis ketjun aloittajalle: hiilarit minimiin, samalla sammuu myös nälän tunne ja vähitellen painokin tippuu kohdilleen. Päivän hiilariannos illalla, niin saa hyvät yöunet.