Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikka viisikymppinen nainen, mitä syöt päivässä?

Vierailija
12.09.2018 |

Minä olen pullukka ja lihon koko ajan, olen oikeasti paniikissa tämän kanssa. Kierteen katkaistakseni syön nyt kolme kertaa päivässä, jos syön useammin mietin vaan koko ajan ruokaa eikä se ole kivaa ja lihon tasaisen varmasti. Olen siis siirtynyt kolmeen kertaan, olo on kaikin puolin parempi ja olen tähän tosi tyytyväinen muuten, mutta mietin jatkanko vaan lihomista. Onko tämä ihan hirveän paljon mitä olen tänään syönyt? En aio syödä enää mitään muuta:

Aamulla kaksi ruisleipää, päällä juustoa, hapankaalta ja retiisiä. Noin puolitoista desiä chilipähkinöitä (tiedän että aika paljon kaloreita). Kahvi.

Lounaaksi lautasellinen tofua, jossa mukana vähän pestoa, makaroneja ja vihanneksia. Keskikokoinen raaka porkkana. Mandariini. Kahvia.

Päivälliseksi tein kahdesta tortillaletusta, . tomaateista, mustapavuista ja kahdesta juustonpalasta quesedillan. Kyytipojaksi pieni lasi omppumehua.

Nyt kun katson tuota näyttää kyllä aika paljolta. Menen kohta noin kolmen kilometrin reippaalle kävelylle (jalka kestää tuon verran) ja teen sen jälkeen vähän lihaskuntoliikkeitä. Onko niin että tää on yksinkertaisesti liikaa tässä iässä? Iltaisin mulla on yleensä pieni nälkä mutten välitä siitä. En silti laihdu grammaakaan.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vertaan omaan syömiseeni, niin tuo päivällinen on liikaa. Syö aamupäiväpainotteisesti ja tosi kevyesti illalla.

Itse olen syönyt töistä tultua yhden ruisleivän, pienen katkarapusalaatin ja hedelmiä. Seuraavan kerran syön ehkä iltapalaksi veteen tehdyn kaurapuuron ilman mitään lisukkeita. Aamupalaksi täytetty sämpylä ja normaali lounas lautasmallia noudattaen.

Viisikymppinen voi syödä tosi vähän. Sinun pitää valita, haluatko syödä ja ottaa ne vatsamakkarat vai syötkö vähän ja olet normaalipainoinen.

Vierailija
2/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

47-v varmaan menee jo kategoriaan viiskymppinen. En syö sokeria enkä valkoista jauhoa oikeastaan ollenkaan, hiilarit pääasiassa kasviksista ja marjoista, toisinaan ruisleipää. Paljon pähkinöitä. Proteiinia n 100g/pvä, ei juuri punaista lihaa. MUTTA liikuntatottumukseni on siinä fanaattisen ja pakkomielteisen rajamailla eli paljon ja rankkaa. Ketuttaa kun kroppa ei enää kestä niin paljon kun pää haluais. Ilman liikuntaa lihoisin varmasti myös ( nyt 175/66). Niin se vaan on että keski-ikäinen nainen on ikiliikkuja: (paljon) mitään ei tarvi syödä ja paino pysyy kyllä samassa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chilipähkinät pois, ne on täynnä lisäaineita ja tosiaan kaloreita. Ei tee hyvää heti aamusta varsinkaan vetää tuollaisia määriä. Lautasellinen tofua kuulostaa isolta satsilta. Et ilmeisesti syö lihaa, joten yritä löytää jotain terveellisempää tilalle.

Vierailija
4/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap syö liikaa ja vääränlaista ruokaa. Mehut ja makaronit ei todellakaan ole tarpeellisia.

Mä olen 52-vuotias, 160/52, esimerkki päivän ruuista: aamupalalla pari desiä puuroa, marjoja, raejuustoa, mustaa kahvia. Lounaalla iso caesar-salaatti, välipalaksi omena, pala juustoa ja n. 10 pähkinää/mantelia, päivällinen on pannulla paistettua turskaa ja uunikasviksia. En juo virvoitusjuomia, mehuja enkä alkoholia. Noin kerran viikossa syön jonkun makean leivonnaisen tai jälkiruuan. Urheilen paljon.

Vierailija
5/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000-1500 kcal/päivä. Sillä saan pidettyä painon alle 60 kilossa, pituutta on 162 cm.

Joo, kaloreiden laskeminen ei ole kivaa, mutta jos lopetan sen, olen hetkessä lievästi ylipainoinen.

Vierailija
6/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-v. täällä. Olen samoilla linjoilla edellisten kanssa, pähkinöitä liikaa ja myös aterioita liikaa.

Itse olin normaalipainon ylärajoilla, kun aloin merkitä ruokiani Finelin ruokapäiväkirjaan. Olin luullut syöväni melko vähäkalorisesti, mutta kalorit menivätkin yleensä yli 2000:n, mikä on liikaa.

Aloitin lisäksi 16:8 -paaston, syön aamupainotteisesti, eli aamupalan (n. 500 kaloria), välipalan (n. 200 kaloria) ja lounaan kahden-kolmen maissa (n. 800 kaloria). Lounas on iso, sillä valitettavasti rakastan makeita herkkuja, ja yleensä syön jälkiruokaa, esim. pullaa tai juustokakkua palan. Tuon lounaan jälkeen en sitten syökään mitään ennen seuraavaa aamua. Tällä menetelmällä olenkin jo laihtunut normaalipainon sisällä 7 kiloa, tällä hetkellä mitat 169/65. Koska lounas on niin iso, minulla ei ehdi tullan illan aikana hurjaa nälkää. Suosittelen tuota 16:8 -paastoa! Syömisikkunani on 7.30 - 15.30.

Ai niin, pyrin myös tekemään tunnin kävelylenkin joka päivä. Yleensä ehdinkin joka päivä sen tehdä, joskus harvoin jää väliin. - Mutta ei viisikymppinen tosiaan saa syödä paljoa, kalorini ovat yleensä 1500 - 1800 per päivä.

Vierailija
7/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50-v. täällä. Olen samoilla linjoilla edellisten kanssa, pähkinöitä liikaa ja myös aterioita liikaa.

Itse olin normaalipainon ylärajoilla, kun aloin merkitä ruokiani Finelin ruokapäiväkirjaan. Olin luullut syöväni melko vähäkalorisesti, mutta kalorit menivätkin yleensä yli 2000:n, mikä on liikaa.

Aloitin lisäksi 16:8 -paaston, syön aamupainotteisesti, eli aamupalan (n. 500 kaloria), välipalan (n. 200 kaloria) ja lounaan kahden-kolmen maissa (n. 800 kaloria). Lounas on iso, sillä valitettavasti rakastan makeita herkkuja, ja yleensä syön jälkiruokaa, esim. pullaa tai juustokakkua palan. Tuon lounaan jälkeen en sitten syökään mitään ennen seuraavaa aamua. Tällä menetelmällä olenkin jo laihtunut normaalipainon sisällä 7 kiloa, tällä hetkellä mitat 169/65. Koska lounas on niin iso, minulla ei ehdi tullan illan aikana hurjaa nälkää. Suosittelen tuota 16:8 -paastoa! Syömisikkunani on 7.30 - 15.30.

Ai niin, pyrin myös tekemään tunnin kävelylenkin joka päivä. Yleensä ehdinkin joka päivä sen tehdä, joskus harvoin jää väliin. - Mutta ei viisikymppinen tosiaan saa syödä paljoa, kalorini ovat yleensä 1500 - 1800 per päivä.

Joo, minä olen myös aloittanut pätkäpaaston, siitä tuo kolme kertaa syöminen. Olen erittäin, ERITTÄIN tyytyväinen pätkäpaastoon muuten. Mutta jostain syystä olen esim tänään aivan jäätävän turvoksissa ja tuntuu että olen vaan entistä lihavampi. Päivällisestä sen verran että unohdin kirjoittaa että en syönyt koko quesedillaa vaan kaksi kolmasosaa siitä.  Eli puolitoista tortillalettua, kourallinen mustapapuja, kourallinen tomaattia ja alle 2 siivua juustoa. Ja chilipähkinöitä en tosiaankaan syö joka päivä vaan olivat lapsilta jääneet enkä malttanut olla syömättä. Nyt pätkäpaastoillessa mulla on ollut iltaisin ihan selkeästi nälkä. Voi olla ettei nyt tule johtuen chilipähkinöistä. Samoin aamulla on ollut se pari tuntia nälkä ennen kuin saa syödä. En kuitenkaan ole laihtunut yhtään nälästä huolimatta.  Jatkaisin erittäin mielelläni pätkäpaastoa, mutta jos lihon siitä huolimatta että on selvästi pitkiä aikoja vuorokaudesta nälän puolella, niin on tämä nyt oikeasti niin syvältä. Miten te muut kestätte kovaa nälkää koko päivän? Ap

Vierailija
8/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55 v 160/57. En siis hoikka vaan normaalipainoinen. En ole vielä tähän ikään juuri miettinyt syömisiäni. Siitä kertonee tämän päivän syömiset 😊

Aamulla kahvia ja kolme ruosleipää juustolla, broiskuleikkeellä ja tomaatilla

Aamupäivällä purkki tuorepuuroa

Päivällä pinaattikeittoa, muna ja ruisleipä broiakuleikkelleellä.

Iltapäivällä kahvia, kolme fasupalaa ja kourallinen irtokarkkeja

Päivällisellä kanariaottoa

Iltapalaksi otan turkkilaista jugurttia, mysliä ja mustikoita.

Teen joka päivä tunnin pituisen lenkin.

Vierailija
9/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, minä olen myös aloittanut pätkäpaaston, siitä tuo kolme kertaa syöminen. Olen erittäin, ERITTÄIN tyytyväinen pätkäpaastoon muuten. Mutta jostain syystä olen esim tänään aivan jäätävän turvoksissa ja tuntuu että olen vaan entistä lihavampi. Päivällisestä sen verran että unohdin kirjoittaa että en syönyt koko quesedillaa vaan kaksi kolmasosaa siitä.  Eli puolitoista tortillalettua, kourallinen mustapapuja, kourallinen tomaattia ja alle 2 siivua juustoa. Ja chilipähkinöitä en tosiaankaan syö joka päivä vaan olivat lapsilta jääneet enkä malttanut olla syömättä. Nyt pätkäpaastoillessa mulla on ollut iltaisin ihan selkeästi nälkä. Voi olla ettei nyt tule johtuen chilipähkinöistä. Samoin aamulla on ollut se pari tuntia nälkä ennen kuin saa syödä. En kuitenkaan ole laihtunut yhtään nälästä huolimatta.  Jatkaisin erittäin mielelläni pätkäpaastoa, mutta jos lihon siitä huolimatta että on selvästi pitkiä aikoja vuorokaudesta nälän puolella, niin on tämä nyt oikeasti niin syvältä. Miten te muut kestätte kovaa nälkää koko päivän? Ap

Niin ja siis olen nyt pari viikkoa pätkäpaastoillut suurimman osan ajasta ja rytmi menee niin että aamulla ennen seiskaa herätessä on nälkä, sinnittelen sinne ysiin, sitten syön aamupalan. Päivällä jotain pienempää lounaaksi ja normaalisti päivällinen. Illalla alkaa tulla yleensä kasin maissa nälkä, mutta sen kestäisi ilolla jos se tarkoittaisi sitä että paino ei ainakaan enää nouse, tai jos jopa voisi vähän laihtua. Nälkä on kuitenkin pätkäpaastolla paljon helpompi kestää kuin ennen, koska ennen nälkä oli mallia "craving". Nyt se on sellainen asia ettei oikeastaan ole ruokahalua, mutta keho haluaisi ruokaa, mikä on tosi paljon helpompi kestää kuin sellainen raastava halu SYÖDÄ. Ap

Vierailija
10/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole huoleti ap, laihtuminen kyllä alkaa, jos kalorit ovat kohdillaan. Aloitapa Fineli.fi ruokapäiväkirja!

Minulla  aktiivisuuteni (tunnin kävely/päivä) mukaan hidas laihdutus vaatisi n. 1700 kaloria/päivä.

Merkitse ruokapäiväkirjaan tarkasti kaikki syömisesi, niin ei tarvitse arvuutella :-) Minulle ainakin oli yllätys, kuinka vähän tuo 1700 kaloria on. Esim. leivässä ja juustossa on hurjasti kaloreita...puhumattakaan pähkinöistä :-D

T. nro 7

Vierailija
11/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maha huutaa hoosiannaa jo neljän tunnin päästä, vaikka olisin miten ison aterian syönyt. Sitten laskee verensokeri ja alkaa kiukku ja ahdistus.

Vierailija
12/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla maha huutaa hoosiannaa jo neljän tunnin päästä, vaikka olisin miten ison aterian syönyt. Sitten laskee verensokeri ja alkaa kiukku ja ahdistus.

Noin todella harvalle, joten harmi. Sisareni oli vihainen, jos hän ei saanut ruokaa. Hän on hoikka.

Minulla on niin paljon ihraa, että voin olla pitkään syömättä. Vettä juon ainakin pari litraa päivässä.

Vierailija
13/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 52v. 172/58 ja syön aamupalalla ruisleivän juustolla ja juon kahvin+vähän marjoja tai luumun.

Lounas lautasmallin mukaan. Ip n. 14.30 välipalana pari mukillista kahvia ja esim.rypäleet+leipä ja jugurtti marjoilla+ruishiutaleet.En syö toista lämmintä ruokaa vaan iltapalana joskus manteleita+hedelmiä+pari siivua juustoa tai broilerifilettä/munakas+hedelmiä ja pari siivua juustoa.Syön lisäksi joka päivä vähän salmiakkia tai jotain makeaa.

Vierailija
14/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 52v. 172/58 ja syön aamupalalla ruisleivän juustolla ja juon kahvin+vähän marjoja tai luumun.

Lounas lautasmallin mukaan. Ip n. 14.30 välipalana pari mukillista kahvia ja esim.rypäleet+leipä ja jugurtti marjoilla+ruishiutaleet.En syö toista lämmintä ruokaa vaan iltapalana joskus manteleita+hedelmiä+pari siivua juustoa tai broilerifilettä/munakas+hedelmiä ja pari siivua juustoa.Syön lisäksi joka päivä vähän salmiakkia tai jotain makeaa.

Ja kävelen siis joka päivä 2-5 km sekä myös muuta liikuntaharrastusta 2-4x viikossa.

Vierailija
15/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ihan mitä haluan. Olen painanut koko elämäni teini-iästä lähtien 55kg eikä se siitä mihinkään ole muuttunut.

Vierailija
16/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 4-5 kertaa päivässä. Perus terveellinen ruokavalio. Olen 56v ja paino 53kg.

Vierailija
17/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin tänää mielenkiinnosta Fazerin turkinpippurit suklaalevyn kokonaan, enkä muuta koko päivänä. Huomenna syön normaalisti ja herkuttelematta. Olen normipainoinen, mutta silloin tällön vedän överit( kerran kuussa) vaikka muun ajan syön hyvinkin kurinalaisesti.

Vierailija
18/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla puuroa. Lisänä vettä ja salaatilla ja juustolla täytetty leipä.

Työssä eväät koska ei ole ruokailumahdollisuutta. Yl salaatti jossa rahkaa proteiinina ja syön puuroa silloinkin. Sämpylä lisänä ja hedelmä.

Kotona lämmin ruoka, esim keitto- tai laatikkoruoka. Punaista lihaa syödään tosi vähän mutta ei karteta tarkoitellusti.

Iltapalana usein omppu, banaani etc.

174/58

Vierailija
19/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole hoikka, mutta kuitenkin normaalipainoinen 155/54 kg, joten vastaan.

Tänään, koetan muistaa kaikki:

Aamupala: pari palaa myslileipää, päällä arkijuustosiivu/leipä, maustamatonta jugurttia ja omatekoista omahilloa, sisältää sokeria

Lounas: Salaatti, jossa kurkkua, tomaattia, paprikaa, jääsalaattia ja raejuustoa sekä pari hapankorppua, pari luumua

Välipala: satsuma

Päivällinen: Pekoniin käärittyä broileria, riisiä, kurkkua, minitomaatteja ja käytiin vielä kahvilla, otin leivoksen.

En syö leivoksia joka päivä, nyt oli poikkeus, pieni keskinäinen juhlapäivä.

Juomat vettä kahvia. Joskus juon lasillisen mehua, mutta pääasiassa juon vettä tai vichyä ja 2-3 isoa kupillista kahvia päivässä.

Vierailija
20/67 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tänään leipää aamulla ja lounaaksi keittoa. Ennen jumppaa karjalanpiirakka ja jumpan jälkeen pari palaa leipää. En kauheasti mieti syömisiäni, mutta liikun 4-5 kertaa viikossa. Paljon rankkaa liikuntaa sisältäen mm. Kahdet nyrkkeilytreenit. Ja yleensä yksi noin kahden tunnin lenkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi