Jättitutkimus: Alkoholia ei kannattaisi juoda yhtään
Ja minä kun luulin että kannattaa :o Ihanko oikeasti? Nyt kyllä räjähti maailmankirjat ihan uusiksi
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on mutta yritäpä vakuuttaa juopot av-mammat tästä.
Miksi pitäisi? Tämähän ikivanha juttu, joka on tiedetty aina.
Kyllä mä juoppona tämän tiedän ja juon silti. Ylensyön ja poltan tupakkia. Mikään näistä ei ole hyväksi mulle, mutta niin vaan teen. Enkä ole ainoa. Hörps, lurps ja voihan savukiehkura.
Mutta saatpa taas kauhistella ja tuntea itsesi edes sekunnin varren paremmaksi. ;D
Osaatko sanoa syitä, miksi sun terveys ei kiinnosta sua? Sinällään olet tänäpäivänä jo vähän harvinaisuus.
Eiköhän aikuinen ihminen sentään saa itse valita juoko alkoholia vai ei.
Itse valitsen että juon alkoholia jos haluan ja ilman mitään morkkista tai jeesustelua. Kuolema tulee ennemmin tai myöhemmin ja sitä odotellessa aion nauttia elämästäni ilman sen suurempaa ressiä.
Muiden juomiset tai juomattomuus ei hetkauta suuntaan tai toiseen. Ihnoan kaikenlaista holhoamista.
Ihmisten ei kannata tehdä muuta kuin syödä puuroa ja juoda vettä. Kaikki muu on täysin turhaa.
Mites alkoholiton olut? Mun aika usein juomassa on alkoholia 0,23%. Onko sekin luokiteltava alkoholijuomaksi joka tuhoaa maksan? En käytä muuten alkoholia, mutta pari, kolme kertaa viikossa tulee juotua olutpullollinen.
Elän niinkuin itse haluan. Syön ja juon mitä haluan. Tupakkaa en polta.
Ja toki oma terveys kiinnostaa mutta en silti ole niin fanaattinen että jättäisin elämättä.
Ja minun elämääni kuuluu hyvä ruoka ja juoma.
Eurooppalaisia kuoleekin kuin kärpäsiä joka päivä kun menevät juomaan viiniä lounaalla. Houkat.
Kilttinainen 23v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole juonut alkoholia pariin vuoteen ja sitä ennenkin erittäin harvoin. Biletys ja ryyppääminen vanhentavat. Jopa se lasi viiniä aterian kanssa tuhoaa kroppaa.
Mukavampi käydä metsässä lenkillä kuin istua tunkkaisessa baarissa kaljaa kittaavien turvonneiden tynnyrimahojen ahdisteltavana.Miksi ihmiset pelkäävät vanhenemista? Miksi pitäisi elää mahdollisimman nuorena ja nuoren näköisenä pitkään? Miksi nuoruus on nykyään niin tavoiteltua? Ennen arvostettiin vanhenemista, ajateltiin että ikä tuo viisautta ja elämän kokemusta. Nykyään kaikesta mietitään hysteerisenä sitä, ettö ei kai se ja se vaan vanhenna. Täytetään naama täyteaineilla ja botoksilla, kiristetään nahkat takaraivoon ja rakennetaan koko elämä sen ympärille, ettei vaan vanhenisi yhtään. Luonnotonta.
Alkoholi vaikuttaa negatiivisesti kokonaisterveyteen, ei pelkästään ulkonäköön. En ymmärrä miksi kukaan haluaisi nopeuttaa kehon rappeutumisprosessia. Lisäksi monille alkoholi aiheuttaa ahdistusta ja masennusta.
Olen vanhemmiten (nyt 32v) huomannut tuon ahdistus/masennuskombon. Juon ehkä kerran kuussa tai harvemmin lievän kännin päälle. Viimeksi 6 kaljaa ja 2 drinkkiä kun oli kaverin eventti. Kotiin jo yhdeltä.
Ei ollut suoranaista darraa mutta 2 päivää sellainen motivaatioton olo. Pistää miettimään.
Elämä on vaarallista ja lopuksi kuolee.
Varoitellaan että alkoholi ja miedommatkin päihteet lyhentää elämää. Hyvä homma kun ei yhtään haluta viettää viimeisiä vuosia kitumalla vanhusten hoidoksi sanotuissa laitoksissa.
Kaikki tappaa. Peruna tappaa, vesi tappaa, ilma tappaa, grillaaminen tappaa, voi tappaa, margariini tappaa, hiilarit tappaa, liha tappaa, sienet tappaa, kala tappaa, urheilu tappaa ja vammauttaa, liikkumattomuus tappaa...kaikki on pahaksi jonkun tutkimuksen mukaan.
Teen kropalleni mitä haluan ja rakennan omasta elämästäni sellaista, että olen onnellinen. Jos siihen kuuluu hyvä viini ja ruoka, niin sitten kuuluu. Jos ei kuulu, niin sitten ei kuulu. En ymmärrä miksi minun henkilökohtaiset syömis- ja juomisvalintani kuuluisivat yhtään kenellekään? Ei minua tarvitse holhota, aikuista ihmistä. Holhoaminen tekee ihmisistä tyhmiä ja laiskoja. Sellaisia ettei kohta porukka tajua ilman erityisiä varoitteluita ja kieltokylttejä, että katolta hyppääminen sattuu ja tappaa.
sanoo ylilääkäri Margareeta Häkkinen A-klinikkasäätiöstä.
Uskottavuus 100%
Edes raittiushenkilö ei selviä elämästä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Myrkkyhän ei ole millään annostelulla terveellistä saati tarpeellista.
Itsensä myrkyttäminen on todella surullista ja vakavaa terveydelle.
Pitäisikö mielestäsi huumeongelmaisten rankaisusta luopua?
Siinähän ihminen tavallaan vaan myrkyttää itseään, niin pitääkö sellaista vielä rangaista, kun myrkytystilahan on itsessään rangaistus.
No ei se työntekokaan terveellistä ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myrkkyhän ei ole millään annostelulla terveellistä saati tarpeellista.
Itsensä myrkyttäminen on todella surullista ja vakavaa terveydelle.
Pitäisikö mielestäsi huumeongelmaisten rankaisusta luopua?
Siinähän ihminen tavallaan vaan myrkyttää itseään, niin pitääkö sellaista vielä rangaista, kun myrkytystilahan on itsessään rangaistus.
Ongelmaisten rankaiseminen on suorastaan sadismia. Jokaisella on oikeus tehdä itselleen mitä haluaa. Vaikka se olisi epäterveellistä ja haitallista niin se on oma valinta.
Viikonloppuna vois ottaa pari kossupulloa ja lisukkeet. Tulis jo Weekend.
minä juon liikaa, tiedän sen kyllä. Rapajuoppo en ole. Kehoni ja nautintoni ovat omani. Lähi- ja tuttavapiirissä on keuhkosyöpää vaikka ei ole polttanut koskaan, maksasyöpää vähäisellä alkoholilla ja paljon sairastavia vaikka terveelliset elämäntavat. Ja vastapainoksi ihan helvetisti dokaavia ja terveitä ku pukit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole juonut alkoholia pariin vuoteen ja sitä ennenkin erittäin harvoin. Biletys ja ryyppääminen vanhentavat. Jopa se lasi viiniä aterian kanssa tuhoaa kroppaa.
Mukavampi käydä metsässä lenkillä kuin istua tunkkaisessa baarissa kaljaa kittaavien turvonneiden tynnyrimahojen ahdisteltavana.Miksi ihmiset pelkäävät vanhenemista? Miksi pitäisi elää mahdollisimman nuorena ja nuoren näköisenä pitkään? Miksi nuoruus on nykyään niin tavoiteltua? Ennen arvostettiin vanhenemista, ajateltiin että ikä tuo viisautta ja elämän kokemusta. Nykyään kaikesta mietitään hysteerisenä sitä, ettö ei kai se ja se vaan vanhenna. Täytetään naama täyteaineilla ja botoksilla, kiristetään nahkat takaraivoon ja rakennetaan koko elämä sen ympärille, ettei vaan vanhenisi yhtään. Luonnotonta.
Alkoholi vaikuttaa negatiivisesti kokonaisterveyteen, ei pelkästään ulkonäköön. En ymmärrä miksi kukaan haluaisi nopeuttaa kehon rappeutumisprosessia. Lisäksi monille alkoholi aiheuttaa ahdistusta ja masennusta.
Olen vanhemmiten (nyt 32v) huomannut tuon ahdistus/masennuskombon. Juon ehkä kerran kuussa tai harvemmin lievän kännin päälle. Viimeksi 6 kaljaa ja 2 drinkkiä kun oli kaverin eventti. Kotiin jo yhdeltä.
Ei ollut suoranaista darraa mutta 2 päivää sellainen motivaatioton olo. Pistää miettimään.
Sama juttu, vaikka join pienempiä määriä; ehkä 4-5 olutta ja noin parinkolmen vkon välein. Tuolloin myös poltin tupakkaa. Mieliala oli paljon epätasapainoisempi kuin nyt, kun olen lopettanut. Hermo kiristyi ja sellainen takaraivossa jomottava masennus/ahdistus kesti kolme päivää.
Eipä huvittanut enää jatkaa.
Nyt olo on oikeasti onnellinen ja vapaa ja tasapainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Varoitellaan että alkoholi ja miedommatkin päihteet lyhentää elämää. Hyvä homma kun ei yhtään haluta viettää viimeisiä vuosia kitumalla vanhusten hoidoksi sanotuissa laitoksissa.
Toivottavasti se elämä sitten katkeaa nätisti kesken parhaiden bileiden, eikä niin, että se kidutuslaitosjakso vain alkaa nuorempana ja venyy siten pitemmäksi, kun terveys on pilattu ihan ehdoin tahdoin.
Ihan sama. Aion yhä nautinnolla juoda punaviiniä ja kylmän oluen silloin tällöin.
Kuolee sitä kumminkin.