Kesä vai talviaika pysyväksi Suomessa?
Kesä vai talviaika pysyväksi Suomessa?
Samasta aiheesta on ollut kyselyitä ennenkin, mutta puutteellisin vastausvaihtoehdoin. Nyt nähdään palstan todellinen mielipide.
Kommentit (9)
Nykyihmisen ei tarvitse raahautua navettaan aamuviideltä (edes maitotiloillakaan enää), joten elämänmeno on siirtynyt enemmän iltapainotteiseksi. Siksi kesäaika.
Talviaika on se oikea aika, eli jos valitaan yksi aika, sen on oltava juuri se. Niin se on ennen siirtelyjäkin ollut.
Kyllä tuo kesäaika on järkevin. Jos siirrytään talviaikaan maksaa se valojen ja muiden muutosten takia varsn paljon myös yhteiskunnalle.
Suurin osa ulkoharrastuksista mm kenttälajeissa on klo 18 - 21 välisenä aikana ja näin syksyllä varsinkin jalkapallopelit on varsin myöhään eikä kentillä ole valoja.
Ei siksi etteikö kentille valoja saisi tehdä - energian tuhlausta kuitenkin.
Ei mitään väliä. Olen ihminen, johon nuo ajat ja kellojen siirtelyt ei mitenkään vaikuta eikä ole mitään merkitystä mulle, että onko pimeää aamulla vai illalla. Tykkään lähteä kotoa pimeältä ja tulla pimeällä takaisin, hämäryys on itseasiassa syksyssä ihan parasta! Vastataan nyt vaikka talviaika, kun se vaikuttaa mieluisammalta vaihtoehdolta muille.
Kesän takia kesäaika. Talvella mulle on yksi ja sama kumpi on. On mukavaa käydä uimassa vielä alkuillasta auringon paistaessa ja mutenkin hyvää ulkoiluaikaa enemmän.
Talviaika! Ei se valoisa ulkoiluaika lisäänny niin merkittävästi, että siitä olisi oikeasti jotain hyötyä. Mutta ei tarvisi nousta niin aikaisin.
Pysyvä kesäaika niin saadaan valoa iltoihin! Jos ei onnistu, niin sitten nykyinen malli.
#saynotowintertime