Kuinka pitkiä matkoja jaksat kävellä hengästymättä?
Kommentit (22)
Ihan kuinka pitkän matkan hyvänsä. Yleensä 15 km lenkki.
Jos tuntuu että tukehtuisi vähäisessä rasituksessa mene lääkäriin, voi olla pumppuvika.
Kävely ei hengästytä. Jalkojen ja kehon väsyminen on ainoa este matkan pituudelle.
Tasaisella varmaan vaikka kuinka pitkään, ylämäessä kyllä jonkin verran hengästyy jos reippaasti kävelee. Enkä ole edes mikään urheilija. Ei kai nyt normaalikuntoinen ihminen kävellessä juuri hengästy.
Pisin matka jonka olen kävellyt on 33 km. En hengästynyt, mutta väsytti.
En ole kyllä koskaan hengästynyt kävellessä. Jalat toki väsyy pitkän lenkin jälkeen. 30 km olen kävellyt.
Kävelytekniikkani ei riitä siihen, että pystyisin tasaisella kävelemään niin nopeasti, että hengästyn. Ylämäki on sitten eri asia.
Kyllä jalkoja alkaa väsyttää ennen. Ei kävellessä normaalisti hengästytä, mutta joskus ylämäessä siitepölyaikaan tai flunssasta toipuessa.
Ei matkan pituus vaan vauhti.. en kyllä osaa kuvitella tilannetta että hengastyisin kävellessä normaalioloissa. Olen vaeltanut paljon ja tunturissa rinkka selässä voi toki hengästyä, kun kiipeää jyrkkää mäkeä ylös. Ja siis ihan normaali kunto minulla, ei mikään huippu kunto.
Vain isommassa ylämäessä pystyn hengästymään, jos pidän erittäin nopeaa kävelyvauhtia yllä.
Mikään matka ei hengästytä. Matka rupeaa hidastumaan ensin rakkoihin. Tekoiholla matka jatkuu tuosta vaikka kuinka.
Jos vedän kuin Sari Essayah parhaina vuosinaan, niin sitten hengästyttää välittömästi.
Liki 70 vuotiaana parin tunnin rivakka sauvakävely menee helposti. Hengitys sellaisella tasolla, että voi puhua.
Reilut 15 kilsaa tuo tekee matkassa. Pitempäänkin menisi.
Olen kipeän jalan takia kaksi vuotta liikkunut vain pakolliset ja hengästyn välittömästi, kun täytyy vähänkin liikkua.
Alkuun hengästyttää ja ensimmäinen kilometri menee henkeä haukkoessa. Sen jälkeen voisi kävellä vaikka miten pitkään.