Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaahas, jatkossa Onnibus antaa alennuksen yli 65-vuotiaille mutta esim. lapset, opiskelijat ja työttömät maksavat edelleen täyden hinnan

Vierailija
12.09.2018 |

Kuitenkin eläkeläiset ovat keskimäärin parempituloisia kuin em. ryhmät.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se alennus tulisi olla vain kansaneläkeläisille, koska onhan noilla eläkeläisissä varmasti skaalaa tuloissa. Tuttu saita osakemiljonäärieläkeläinen matkaa nyt samassa bussissa kansaneläkeläisen kanssa.

Vierailija
22/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella on edelleen illuusio että eläkeläiset on joku köyhä ihmisryhmä, vaikka he ovat selkeästi varakkaampia kuin nuoremmat sukupolvet. (Ja joojoo, aina löytyy se yksi pelkällä kansaeläkkeellä kitkutteleva mökin mummo, mutta he ovat kuitenkin pienenpieni vähemmistö nykytilanteessa.)

Monella on edelleen illuusio että eläkeläiset on joku rikas ihmisryhmä, vaikka rikkaat eläkeläiset on pieni vähemmistö. (Ja joo aina löytyy se yksi pelkillä koroilla elävä luksustalon mummo, mutta he ovat kuitenkin pienenpieni vähemmistö nykytilanteessa.)

Katso tilastoja. Löydtäkö oikeasti sellainen jossa esim. opiskelijat ovat parempituloisia kuin eläkeläiset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei-eläkeläisenä opiskelijana, aiemmin työttömänä olen kyllä erittäin tyytyväinen kun saan yli 50 kilometrin pituisen matkan hintaan 3-7 euroa.

Hyvät sulle, mulla meni juuri 30 euroa kun 2 pienen lapsen kanssa kuljin, matkaa päälle 100 km, alennus olisi kelvannut.

Ja tuo on sun mielestä kallista vai?

On se, kun on pienituloinen ja tuo oli vain yhden suunnan hinta.

30e yli 100 km:n matkasta kolmelle henkilölle on halpa! 10e/hlö.

Pienituloinen olen minäkin, palkka 1300e/kk, enkä ole oikeutettu mihinkään alennuksiin missään.

Vierailija
24/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei-eläkeläisenä opiskelijana, aiemmin työttömänä olen kyllä erittäin tyytyväinen kun saan yli 50 kilometrin pituisen matkan hintaan 3-7 euroa.

Hyvät sulle, mulla meni juuri 30 euroa kun 2 pienen lapsen kanssa kuljin, matkaa päälle 100 km, alennus olisi kelvannut.

Pienituloinen olen minäkin, palkka 1300e/kk, enkä ole oikeutettu mihinkään alennuksiin missään.

Eli sulle olisi ok, että isäni neljän tonnin eläkkeellä saa alennuksen ja sä ruputuloillasi et. Hänen eläkettäkin joudut vielä maksamaan.

Vierailija
25/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että onnibussi ottaa täyden hinnan lapsista! Sotkevat aina penkkinsä siihen kuntoon että saisi tuplata lippuhinnan tai joku siivouspantti päälle!! Ärsyttävän välinpitämtöntä jättää sotkupaskansa seuraavien siivottavaksi.

Vierailija
26/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mihin vertaa, toinen firma hoiti saman matkan alle 15 eurolla (nyt vaan sen vuoro oli täynnä joten oli pakko käyttää Onnibussia.) On äärimmäisen harvinaista että esim. 3-vuotiaasta joutuu maksamaan saman hinnan kuin aikuisesta, Onnibussissa joutuu.

Vierailija
27/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole halpa, jos ne kaksi on pikkulapsia, jotka kulkee kaikissa muissa joukkoliikennevälineissä ilmaiseksi.

Vierailija
28/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella on edelleen illuusio että eläkeläiset on joku köyhä ihmisryhmä, vaikka he ovat selkeästi varakkaampia kuin nuoremmat sukupolvet. (Ja joojoo, aina löytyy se yksi pelkällä kansaeläkkeellä kitkutteleva mökin mummo, mutta he ovat kuitenkin pienenpieni vähemmistö nykytilanteessa.)

Monella on edelleen illuusio että eläkeläiset on joku rikas ihmisryhmä, vaikka rikkaat eläkeläiset on pieni vähemmistö. (Ja joo aina löytyy se yksi pelkillä koroilla elävä luksustalon mummo, mutta he ovat kuitenkin pienenpieni vähemmistö nykytilanteessa.)

Vaikka miten väännät niin nykyeläkeläset todellakin ovat selvästi parempituloisia (ja etenkin omaisuudeltaan varakkaampia) kuin opiskelijat ja työttömät, saati jotkut alaikäiset lapset.

Vierailija
29/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka miten väännät niin nykyeläkeläset todellakin ovat selvästi parempituloisia (ja etenkin omaisuudeltaan varakkaampia) kuin opiskelijat ja työttömät, saati jotkut alaikäiset lapset.

Oletko sitä mieltä, että alaikäisillä lapsilla pitäisi olla paremmat tulot kuin eläkeläisillä? Näin on käsittääkseni aina ollut, että eläkeläisellä on enemmän tuloja kuin alaikäisillä lapsilla.

Vierailija
30/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset pikkusielut meuhkaamassa eläkeraivoa on parasta! Ei muuta ku popcornit lämpiämään.

Vierailija
31/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan loistavaa, että Onnibussissa lapset eivät kulje ilmaiseksi. Maksava asiakaskunta ei halua kuunnella kiljumista ja riehumista kun yrittää tehdä töitä tai levätä. Ei kiitos takana pomppiville mukuloille, jotka potkivat penkkiäsi, sotkevat ruoalla ja huutavat kuin hyeenat.

Vierailija
32/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnibus toi kilpailun ja alennukset kaikkiin pitkän matkan busseihin.

Aiemmin esim väli kuopio-oulu maksoi normaalisti vajaa 60e, muistan että 57e. Onnibus ei kulje ko väliä mutta onneksi muita toimijoita on ja alin hinta on 4e, toimitusmaksun kanssa 4,5e kun lipun ostaa nettilippuna. Noita halpoja on vaan muutama mutta sitten 10e 15e jne. Normaalihinta on 30e nykyään. Eli hinnoista lähtenyt puolet. Sama myös helsingin suuntaan. Miltei kaikissa busseissa on samat hinnoittelut ja kannattaa aina ostaa nettilippu. Olen ostanut samalla hinnalla lipun myös 100km päähän.

Vierailija
33/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnibussilla Turku-Helsinki väli tyypillisesti alle kympin kun varauksen tekee paria päivää ennen. En valittaisi hinnasta vaikka olisin opiskelija. 

Ennen Onnibussia opiskelija taisi päästä tuon välin halvimmillaankin yli 20€lla. 

Vierailija
34/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunisti suomessa pitäis kaikki saada aina ilmaiseksi vali vali

Jos lapset pääsis ilmaiseks niin pikkubussit olis täynnä pelkkiä lapsiperheitä matkustamassa ilmaiseksi.. se on nyt jo niin edullinen että se menis varmasti konkkaan jos ne alkais vielä halpuuttaan. En ymmärrä miten se firma pyörii edes nykysillä hinnoilla. Mut eihän tommonen kotimamma ymmärrä miten yritykset toimii.

Vierailija
35/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommunisti suomessa pitäis kaikki saada aina ilmaiseksi vali vali

Jos lapset pääsis ilmaiseks niin pikkubussit olis täynnä pelkkiä lapsiperheitä matkustamassa ilmaiseksi.. se on nyt jo niin edullinen että se menis varmasti konkkaan jos ne alkais vielä halpuuttaan. En ymmärrä miten se firma pyörii edes nykysillä hinnoilla. Mut eihän tommonen kotimamma ymmärrä miten yritykset toimii.

Niinpä! Eläkeläisten pitäisi aina saada kaikki ilmaiseksi tai ainakin alennuksella.

Vierailija
36/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onko se onnibussi sitten niin kallis että aleakin tarvii vielä saada? Olen ymmärtänyt että jengi käyttää sitä juuri siksi kun se on niin halpa...

Melkein kaikki muut firmat antaa 50 % alennuksen jos on lapsi tai opiskelija. No, niitä muita yleensä käytänkin esim. Pohjolan liikennettä. 

Täältä missä asun matka lähimpään kaupunkiin Länsilinja/Paunu-autolla puoleen hintaan on n. 16 euroa.

Onnibussilla se on, riippuen koska lipun ostaa, 3-5 euroa ilman mitään opiskelija tai työttömyysalennuksia. Minusta se on valmiiksi tosi edullinen.

Vierailija
37/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mihin vertaa, toinen firma hoiti saman matkan alle 15 eurolla (nyt vaan sen vuoro oli täynnä joten oli pakko käyttää Onnibussia.) On äärimmäisen harvinaista että esim. 3-vuotiaasta joutuu maksamaan saman hinnan kuin aikuisesta, Onnibussissa joutuu.

Musta ois outoa että lapsesta ei pitäisi maksaa samaa hintaa. Saman istumapaikanhan se bussista vie mitä aikuinenkin. Mikä ero sillä lapsella ja normiaikuisella on tuossa millä perustelet että lapsen pitäisi saada matkustaa puoleen hintaan?

Vierailija
38/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä, että universumia kiinnostaisi minun mielipiteeni, mutta. Hyväksyn eläkeläisalennukset taas sitten, kun suuret ikäluokat on kuopattu mullan alle. Sen jälkeinen eläkeläisryhmä ei todellakaan pärjää kuten suuret ikäluokat nyt. 

Vierailija
39/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sitä mieltä, että alaikäisillä lapsilla pitäisi olla paremmat tulot kuin eläkeläisillä? Näin on käsittääkseni aina ollut, että eläkeläisellä on enemmän tuloja kuin alaikäisillä lapsilla.

Väittikö joku sellaista? Kyse oli siitä että onko ok että alaikäinen lapsi maksa suuremman  hinnan kuin 65 v.

Vierailija
40/83 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä, että universumia kiinnostaisi minun mielipiteeni, mutta. Hyväksyn eläkeläisalennukset taas sitten, kun suuret ikäluokat on kuopattu mullan alle. Sen jälkeinen eläkeläisryhmä ei todellakaan pärjää kuten suuret ikäluokat nyt. 

Kateudella ja yhden ihmisryhmän halventamisella et mihinkään pääse. Jospa tekisit töitä, niin voit saada joskus eläkettäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän