Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu - miten kertoa irtisanoutumisesta

Vierailija
12.09.2018 |

Miten toisitte esiin työhaastattelussa sen, että olette lähteneen edellisestä työstänne huonon ilmapiirin takia? Irtisanouduin siis tyhjän päälle paikasta, missä ilmapiiri oli todella paska. Itse työssä ei ollut mitään vikaa.

Miten sanoa syy edellisen työsuhteen päättymiselle, haukkumatta edellistä työnantajaa? Valehdella? Ed työnantaja on silti suosittelijani.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusit uusia mahdollisuuksia.

Vierailija
2/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kehittää itseäni, enkä saanut riittävästi uusia haasteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä ei tarvitse sanoa. 

Vierailija
4/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei vastannut odotuksiani" "halusin parempaa ja keskittyä sen etsimiseen" tms geneeristä BS:ää.

Vierailija
5/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei ollut sitä mitä toivoin

Vierailija
6/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syytä ei tarvitse sanoa. 

Ei tietenkään tarvitse, mutta se laittaa miettimään mitä salattavaa hakijalla on...

Vierailija
7/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko esimiehesi yksi ilmapiirin myrkyttäjistä? Voiko vaan sanoa, että vaikka työ oli mielenkiintoista, on sulle työyhteisön ilmapiiri yhtä merkityksellinen asia kuin työn sisältö ja se ei ollut kohdillaan entisessä työpaikassa. Haluat voida kokonaisvaltaisesti hyvin ja siksi päätit lähteä. Minä ainakin työnantajana arvostaisin korkealle sitä, että työntekijä ajattelee hyvinvointiaan, sillä hyvin voiva työntekijä tekee myös työnsä hyvin :)

Vierailija
8/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytä ei tarvitse sanoa. 

Ei tietenkään tarvitse, mutta se laittaa miettimään mitä salattavaa hakijalla on...

Ei sitä välttämättä kysytä ja jos ei kysytä ei herätä mitään epäilyksiä jos jättää kertomatta. Suoraan kysyttäessä voi sitten vastata jotain diibadaabaa täyttymättömistä odotuksista tai uusista haasteista.

Vierailija
9/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko esimiehesi yksi ilmapiirin myrkyttäjistä? Voiko vaan sanoa, että vaikka työ oli mielenkiintoista, on sulle työyhteisön ilmapiiri yhtä merkityksellinen asia kuin työn sisältö ja se ei ollut kohdillaan entisessä työpaikassa. Haluat voida kokonaisvaltaisesti hyvin ja siksi päätit lähteä. Minä ainakin työnantajana arvostaisin korkealle sitä, että työntekijä ajattelee hyvinvointiaan, sillä hyvin voiva työntekijä tekee myös työnsä hyvin :)

Minulle tulisi mieleen, että hakija taitaa olla aika hankala ihminen, jos aletaan puhua ilmapiiristä.

Vierailija
10/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulisi mieleen, että hakija taitaa olla aika hankala ihminen, jos aletaan puhua ilmapiiristä.

Niinhän sitä monet ajattelee, jotka eivät ole lukeneet johtamista tai käyneet kunnon esimieskoulutusta...

Vierailija
11/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä monet ajattelee, jotka eivät ole lukeneet johtamista tai käyneet kunnon esimieskoulutusta...

Tässä puhutaan työhaastattelusta. Ei ole mitään väliä mitä on lukenut. Mielikuvat ratkaisevat olivatpa ne vääriä tai oikeita.

Vierailija
12/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et missään nimessä kerro oikeata syytä. Valehtelet vaan että koet että haettava työpaikka tarjoaisi enemmän haasteita ja haluat kehittää itseäsi työntekijänä jollain ko. firmalle spesifillä tavalla jne.

Jos mainitset työilmapiirin sanallakaan, leimaudut välittömästi vaikeaksi ihmiseksi. Erityisesti, jos olet nainen ja haastattelija mies, hän voi pelätä että teet häirintäilmoituksia päivittäin koska työpaikan ilmapiiri ei vastaa odotuksiasi. Tyhmää ja epäreilua, tiedän, mutta näin se vaan menee. Valehtelet vaan, että näyttäisit paremmalta muiden silmissä ;)

Vierailija
13/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan huono ilmapiiri johtuu hankalista työntekijöistä. Tämä selvä.

Vierailija
14/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut noin. Sanoin, että sellainen tulisi mieleen. Ja aika monelle haastattelijallekin tulee. Totuushan se ei ole, mutta työhaastattelussa sillä ei ole merkitystä. 

Vierailija
15/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopii paremmin kuin hyvin, että sinä et siinä tapauksessa palkkaa minua. En halua esimiestä, jonka mielestä työpaikalla ei voi olla huonoa ilmapiiriä, tai että henkilö, joka asiasta mainitsee, on väistämättä se huonon ilmapiirin aiheuttaja. 

Vierailija
16/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka irtisanoutuu tyhjän päälle hakiessaan uusia haasteita? Eikö silloin yleensä haeta uutta duunia ja irtisanoudutaan vasta, kun sellainen löytyy. Kyllä tyhjän päälle irtisanoutuminen herättää jo epäilyksiä. Mun mielestä parempi sanoa totuus mutta juuri painottaen sitä, että työ on kokonaisuus, johon kuuluu työn sisällön lisäksi moni muukin asia (kuten työyhteisö, palkka, esimies, tiedonkulku jne). Moderni työntekijä tiedostaa nämä asiat eikä tee työtä vaan palkkansa eteen.

Vierailija
17/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut noin. Sanoin, että sellainen tulisi mieleen. Ja aika monelle haastattelijallekin tulee. Totuushan se ei ole, mutta työhaastattelussa sillä ei ole merkitystä. 

Tottahan tuo on. Suomalaiseen mentaliteettiin sopii huonosti amerikkalainen ohi puhuminen jossa kenellekään ei tule paha mieli. Huono ilmapiiri on ja pysyy, kun ei ole ongelmia, vaan haasteita joille ei kuitenkaan tehdä mitään koska ne eivät ole ongelma.

Vierailija
18/18 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopii paremmin kuin hyvin, että sinä et siinä tapauksessa palkkaa minua. En halua esimiestä, jonka mielestä työpaikalla ei voi olla huonoa ilmapiiriä, tai että henkilö, joka asiasta mainitsee, on väistämättä se huonon ilmapiirin aiheuttaja. 

Onnea sitten vain uralle työttömänä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi