Miksi luulet saavasi kirppiksellä täysin uutta vastaavan tuotteen tyyliin eurolla?!
Olen nyt myynyt nettikirppiksellä vaatteita ja asusteita halvalla hinnalla. Tyyliin Makian takki 20 euroa tai Longchampin klassikkolaukku 15 euroa. Kaikki hyväkuntoisia, ehjiä tuotteita, joita voisin edelleen pitää, jos vaan silmää miellyttäisi. Ja ei hemmetti menee hermot näihin tiedustelijoihin, että onko takissa pesunukkaa? Joo, takin resorissa on aivan normaalin aikuisen ihmisen käytössä tullutta hentoa nyppyä. Vastaus: No ei sit, vapautan. Onko Longchampissa haalistumaa? No joo, laukun vasemmassa kulmassa on väri aavistuksen vaalentunut. Vastaus: Emmä sit otakaan.
Miksi ihmiset luulee, että kirppiksillä myydään AIVAN TÄYSIN KÄYTTÄMÄTÖNTÄ tavaraa puoli-ilmaiseksi? Aaargh. Vien noi ihan just Uffiin, jossa sama kama myydään kaksinkertaisella hinnalla.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ne myöskään ostaisi selkeästi käytetyn näköistä kamaa ja kyllä minä kysyn kuntoa ennen kuin ostan.
Se, mitä en aina ymmärrä on ihmisten ajatus siitä että oikeasti kaikki pitäisi saada täysin puoli-ilmaiseksi. Ymmärrän ettei oikeasti jo selkeästi kuluneesta tavarasta voi pyytää isoja summia, mutta jos kyseessä on esimerkiksi lähes uudenveroinen (ei näy kulumaa tai käytön jälkiä eikä ole paljoa käytetty muutenkaan) ja sekin pitäisi myydä lähes ilmaiseksi.
Joskus myin kirppiksellä isoa laatikollista kovia muovieläimiä (kappalehinta kaupoissa riippuen koosta ja eläimestä 3-15€). Esimerkkikuva: https://bellapuoti.com/jasmel-metsan-elaimet-10-kpl
Laatikossa oli erilaisia koti- ja villieläimiä kymmeniä kappaleita, isoja ja pieniä. Hyväkuntoisia ja ehjiä, ei kulumaa tms. Pyysin koko laatikosta hurjat 25€ kun niiden arvo oli pitkälle yli satasen ellei toistakin. Sanottiin että pyydän liikaa ja olen ahne. Vitosella joku meinasi ostaa...On myös niitä, jotka pyytävät nukkaantuneista halpisvaatteista jopa yli 10€ kun uuden saa pitkälti samalla hinnalla. Tätä voi kutsua jo ahneudeksi.
Käyttämättömistä ehkäistä farkuista pyysin 5€/kpl, ei kelvannut koska oli liian kallista.
Käytetystä mutta ehjästä ja hyväkuntoisesta mekosta pyysin 10€ (ovh 80€) ja siitäkin joku tuohtui. Sanoin etten halvemmalla myy koska se on melkein 100€ mekko ja moitteettomassa kunnossa. Haukuttiin lopulta lutkamaiseksi vaatteeksi kun en myynyt sitä kahdella eurolla :D ihan asiallinen mekko oli jos joku sitä miettii.Että tämmöistä, en enää normikirppiksellä myy tavaraa vaan lahjoitan pois mitä voin ja saatan arvokkaampaa tavaraa myydä Facebookissa jos joku kysyy.
No en minäkään mistään laatikollisesta muovieläimiä maksaisi 25 euroa. Ihan sama mitä maksavat uutena.
Sivumennen sanottuna katselin noita kirppiksellä viime viikonlopuna. Pienimpien hinta oli 20 senttiä, isojen euron (en ostanut). Kuinkahan paljon siinä 25 euron laatikossa mahtoi noita olla? Sata?
Eiköhän tämän ketjun vastaukset vain vahvistaneet päätöstä, että Uffin laatikkoon vain nämä siistit MUTTA KÄYTETYT Makiat, Longchampit, Fjällrävenit ja Peak Performancet. Käytän mieluummin sen ajan, mikä kuluisi nukanpoistoon, höyryttämiseen, silittämiseen, puunaamiseen, putsaamiseen ja Onko nukkaa! -kysymysten vastaamisen, ihan omaan työhöni, josta maksetaan varsin kelvollinen korvaus. ap
Ei kirpparilta kannata ostaa vaatetta millään 10 eurolla, koska sillä hinnalla voi saada alennusmyynnistä uudenkin vaatteen.
Ei kukaan halua maksaa käytetystä. Halvalla pääsee eroon, kalliilla turha yrittää.
Kirpparit ovat kärsineet järjettömästä ahneudesta viimeiset n. kymmenen vuotta. Tilojen vuokraajat ovat ahneita, pöytien vuokraajat vielä ahneempia, puhumattakaan itse myyjien täysin älyvapaasta hinnoittelusta.
Kaikkein oudointa on se, että second hand -putiikit myy vastaavaa hyväkuntoista takkia paljon kalliimmalla. Yksityiseltä myyjältä pitäisi saada tuotteet ilmaiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämän ketjun vastaukset vain vahvistaneet päätöstä, että Uffin laatikkoon vain nämä siistit MUTTA KÄYTETYT Makiat, Longchampit, Fjällrävenit ja Peak Performancet. Käytän mieluummin sen ajan, mikä kuluisi nukanpoistoon, höyryttämiseen, silittämiseen, puunaamiseen, putsaamiseen ja Onko nukkaa! -kysymysten vastaamisen, ihan omaan työhöni, josta maksetaan varsin kelvollinen korvaus. ap
Kyllä ja vielä kun treenaat sitä silmääsi niin ettei heti tarvitse heivata hetki sitten ostettua vaatetta niin säästät pitkän pennin. Ja luontoa.
Osa mahdollisista ostajista käyttäytyvät hyökkäävästi "maksan korkeintaan vitosen!!!" Ja odotusarvo on kova, kohta he tekevät löydön, he ostavat tuotteen murto-osalla sen hinnasta ja mielellään lähes käyttämätön tuote tai ei mitään käytön jälkiä. Myyjän pitäisi illat pitkät pestä mankeloida silittää poistaa nukat nypyt käytönjäljet ja kuvata joka kulmasta, mitata ja vastata aktiivisesti heidän kahden sanan kysymyksiin ja HETI. No ei tuu kauppoja. Ihan kuin he syyttäisivät myyjää, että sinulla on ollut varaa ostaa tuote niin nyt sinä kurja kapitalisti kärsit ja myyt sen minulle, minun ehdoillani ja ei kahdella kympillä, ei kympillä eikä eurolla vaan 20 sentillä! Niin! Siitäs saat! Ja sisältäen postikulut.
Minä voin pistää itselleni tarpeetonta tavaraa kiertoon mutta teen sen omilla ehdoillani. Ihan itse päätän hinnan. Jos löytyy samaa laatua arvostava niin saa hyvällä tuurilla hankittua tuotteen 10% sen hinnasta. Ei ole tinkimisvaraa.
Vaihdan ensin tavaroita ystävien kesken niin saadaan vaihtamalla kumpikin mieluisia. Sitten vien osan SPR ja loput roskiin. Kirppikselle en jaksa enää mennä, en myymään tai ostamaan. Nettikirppiksellä myyn vaan arvokkaampaa tavaraa ja sillä on oma hintansa, jos oikea ostaja kohtaa tavaran niin myyn, kitisijöille en myy. Jätän vastaamatta niille mitat sieltä täältä ja onko eläintalous, mitä pesuainetta ja ONKO NUKKAA!! tarvittavat tiedot on ilmoituksessa, lue sieltä.